Olen itse 152 cm pitkä hoikka ja kaikinpuolin pieni nainen! Haluaisin kartoittaa olisiko Suomessa tarvetta erikoisvaateliikkeelle nimen omaan pienikokoisille naisille? Eli vaate liike joka tarjoaa pieniä, trendikkäitä, ajanhermoilla olevia ja kauniita vaatteita, jossa xs ja s on useampi kuin vain yksi kappale. Sekä myös pieniä terendikkäitä kenkiä, joiden koot alkaa 32->
Alla aiheeseen liittyvä linkki, kommentoikaa ja kertokaa, jos tiedätte jotain muodikkaita liikkeitä jotka kyseisiä pienikokoisia vaatteita tarjoavat?
http://www.hs.fi/tyyli/a1370412404530
Tarvetta pienikokoisten vaateliikkeelle?
5
213
Vastaukset
- curlysmall
Ehdottomasti tarvitsisi. Ja myös ottaa huomioon se, että pienet ja sirotkaan naiset eivät kaikki ole ruumiinrakenteeltaan samanlaisia. Eli siis vaikka on pieni ja siro, voi olla rinnat ja lantio. Jolloin taas pusero esim.jumittaa rintojen kohdalta, mutta on suuri muualta. Housuissa se, vyötärö on väljä. lanne istuva...että ns.tiimalasivartalo voi olla pienellä ja sirollakin. Ja silloin taas on eri ongelmat kuin eri vartalonmallisella pienellä ja sirolla. Siis vaikka paino olisi sama, hoikkia kumpikin. Mutta toisen vartalotyyppi on ns.kurvikas, joka ei tässä nyt tarkoita siis tippaakaan ylipainoa, enemmän siellä alapainon rajoilla, mutta toiset ovat ns. suorempia ja ei ole ongelmia että vaate tietystä kohtaa on iso, tietystä istuva ja tietystä ehkä pieni. Mutta joka tapauksessa, kyllä tarvitsisi. Kyllä meitä pieniä ja siroja on kuitenkin niin paljon, että ainakin yksi kauppa kannattaisi. Ehdottomasti ostaisin! Olisi ihanaa saada joskus housut muualtakin kuin lastenosastolta, joiden lahkeita ei tarvitse lyhentää. No, lastenosastolta niitä saa, mutta vähän on eri vartalonmuotoon suunniteltu. Taas koon 25 farkutkin, voivat olla auttamattomasti liian pitkät :( ja puntteja leikkailemaan....
- ikääkin 40 +
Itse käytän 32-34 ja xs-s, olen 162 ja painoa 47 kg. Oulun pitäisi olla iso kaupunki, vaan ei täällä pienille vaatteita ole, kaikissa kyllä löytyy kokoja "isoille tytöille" (lue syöttöporsaille), mutta ei missään mainosteta pienille, teinivaatteissa löytyisi, vaan ei oikein nappaa.
- Itsekin löytänyt
Oulun ympäristökunnissa on hyviä vaateliikkeitä joissa on myös pienet ja hoikat huomioitu. Esim. Pikku-Riikka Limingassa ja Pietan Puoti Muhoksella. Mm. kaupunkilaiset käyvät niissä vaateostoksilla kun kaupungista ei löydy. Tosi ihania vaatteita kummassakin. Haukiputaalla on myös vastaavanlainen liike.Katso fb-sivuilta!
- Petiteproblems
Ehottomasti enemmän vaatteita pienikokoisille! Olen metsästänyt yli vuoden hyvin istuvaa trenssitakkia mutta mistään en ole löytänyt. :( Ja turhauttaa kun kauppojen pienimmät koot viedään käsistä. Ja harvoista paikoista saa xxs-kokosia vaatteita ja nekin on suunnattu 170cm pitkille naisille.
- Lyhyt
Minun on vaikea löytää housuja joissa olisi oikean mittaiset lahkeet. Aina on lahkeet rutussa. =/ Ja kun selaan nettikauppoja etsiessäni itselleni mekkoa kaikki mekot ovat aina liian isoja minulla on liian pieni rinnanympärys ja lantio. Topeissa on se ongelma että olkaimet ovat ihanliian pitkät ja ompelukoneella niitä on vaikea lyhentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346