Matkahuollon ja postin toiminta / ennakkolähetykset

Matkahuolto ja posti

On se kumma kun kummallakin toimijalla on vaikeuksia ja ei ole selkeetä linjaa.

Toivottavasti pian tulisi joku "saksalainen" toimija Suomeen ja hoitaisi hommat.
Helppo olisi nyt tulla kun kummallakin on perusasiat hakusessa.

Matkahuollolla ei kannata lähettää rahtiennakolla kun rahojen tulo tilillesi kestää minimissään 6 arkipäivää ja monesti enemmän. Mielestäni nykypäivänä aivan liian kauan.
Paketin rikkoutuessa on vain yksi kaveri hoitamassa reklamaatioita ja tämä kestää viikkoja jopa kuukausia ja monesti nostetaan kädet pystyyn ja lähettäjä on vastuussa.

Postilla lähetetyt paketit eivät mene monesti perille. Vastaanottaja odottaa ilmoitusta, koska paketti olisi noudettavissa, mutta monesti se jää saamatta.
Paketti tulee takaisin jos et ilmoita vastaanottajalle seurantakoodia, eli lähettäjän pitää olla aktiivinen, että vastaanottaja saa pakettinsa. Ei se näin kuulu mennä!!
Paketin rikkoutuessa ilmoitetaan lähes aina, että paketti väärin pakattu ja ei kestä koneellista käsittelyä. Lopputulos on, että lähettäjä on vastuussa lähes kaikesta mitä postissa tapahtuu ja reklamaatio on vaikeaa ja hidasta.
Itse maksat aina lähetykset vastaanottajalle ja takaisin jos posti ei ole viitsinyt toimittaa pakettia perille vaan se palautus lähettäjälle, tosin näin saadaan tuplahinta....

7

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjfjjfjkfkfkfllflfl

Kyllähän suomessa saksalaisia toimiikin. Schenker (sis ärräpaketti) ja dhl nyt ainakin.
      Jännä muuten kun saksasta dhl:n kautta paketti tulee yleensä nopeammin kuin suomesta lähetetty itellan kautta tuleva..

• Suomen Tomppa

Itellan homomerkeillä asia korjaantuu. Vauhti lisääntyy huimasti, kun liimaa oikeat merkit pakettiin!

• Paskaa palvelua

Matkahuollon pisteissä on yleensä vanhoja naisia töissä ja ei niitä nappaa mikään.

• luotto mennyttä on

Posti myöhästyy aina vaan katoaa lähetyksiä

• 344222

Matkahuolto ei korvaa jos he tekevät virheen, kun heillä on niin hyvät toimitusehdot:

Lainaus heidän ehdoistaan:

Tieliikennesopimuslain 29.2 pykälän mukaan rahdinkuljettajalla ei ole vastuuta vahingosta, jos se on aiheutunut puuttuvasta tai puutteellisesta pakkauksesta.

-tähän voidaan aina vedota, koska paketin pitää kestää hankausta, puristusta, kolhuja ja päälle lastausta!

MUISTAKAA SIIS TESTATA PAKETTINNE ENNENKUIN LÄHETÄTTE NE MATKAHUOLLOLLA!

Tai jos vaikka matkahuolto ei ilmoita asiakkaalle edes, että paketti on noudettavissa niin silloin heidän vastauksensa on ollut tälläinen:
      (tosin myönsivät, että heidän järjestelmässään on ollut ongelmia ja pakosti ilmoitukset eivät ole menneet perille ja on tapahtunut tekninen virhe, mutta eivät voi varmuudella katsoa toimineensa palvelulupauksemme vastaisesti.

Matkahuolto ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten ansion tai tuoton menetyksistä, saamatta jääneestä voitosta, korkotappiosta tai muista vastaavista taloudellisista vahingoista.

EIPÄ SIINÄ SITTEN JÄÄ MITÄÄN KORVATTAVAA KUN NÄIN HE ILMOITTAVAT JOS HUKKAAVAT/HAJOITTAVAT ASIAKKAAN LÄHETTÄMÄN PAKETIN.

• Älkää marrmattako

Kummatkin firmat ovat ainakin minulle toimittaneet paketit luotettavasti. Tosin olen vastaanottaja, en lähettäjä.

Viimeksi tilasin kännykän Mustastapörsistä, ilman postikuluja kotiovelle ja sieltä se tuli ovelle.

• Lähetin Nurmeksesta lapsille joululahjat Matkahuollon kautta Mäntsälän asemalle, josta he saisivat tavaran suoraan bussista. Paketissa oli mm. ruokatarvikkeita, siksi tarkoitus oli saada toimitus suoraan ja nopeasti.
      Matkareitti oli Nurmes-Joensuu-Helsinki. Joensuussa piti vaihtaa toiseen bussiin. Vaihtoaika oli 50 minuuttia. Mitä teki Joensuun Matkahuolto. Säilyttikin paketin itsellään ja lähetti vasta puolen päivän jälkeen eteenpäin eikä siihen bussiin, johon olisi pitänyt.
      Turhaan oli tyttö bussia vastassa Mäntsälässä klo 17.55.
      Molemmat lapset sitten joutuivat yöllä hakemaan paketin Helsingin asemalta suoraan bussista.
      Eikö Matkahuolto ota mitään vastuuta tavarankuljetuksen toimivuudesta.
      Olin käynyt kyselemässä joedellisellä viikolla, toimiiko varmasti ja vakuutettiin, että toimii.
      Onko kellään ehdotusta siitä mistä saisi turvallisen ja luotettavan toimittajan vastaisen varalle?
      Matkahuollon henkilöt eikä bussikuskit ota asioista mitään vastuuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66