joo elikkä ostin 160 gigan kovalevyn kun 80 gigan täyttyi ja nyt pitäisi saada slaveksi toinen, eikä hajuakaan mistä aloittaa, eli miten tää survotaan tuonne kobeeseen slaveksi?
onko selkeitä ja helppoja ohjeita, ei mitän tietokonenörtin kieltä vaan vasta alkajalle joka ei tiedä mitään koneista!
miten toinen kovalevy asennetaan alusta pitäen?
3
1249
Vastaukset
- Flummis
Asiahan riippuu täysin emolevystä. Elikä paljonko se tukee niitä kallisarvoisia gigoja. Jos tukee paljon, niin sitten vaan yksinkertaisesti katsot uuden kovalevysi päältä, alta, sivusta tai manuaalista mitenkä jumppereidein pitää olla slave asennossa. Tämän jälkeen liität kovalevysi samaan lattakaapeliitin missä se 80 Gb on. Niissä kaapeleissa on yleensä toinenkin liitospaikka. Jos ei ole, niin osta sellainen kaapeli. Ja ei muuta kun koneen tunnistaa uusi kovosi.
...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.
- Flummis
lammas-jr kirjoitti:
...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.
Avaat kotelon ja katsot mikä emo sulla on. Sitten vaan netistä etsit valmistajan sivuilta tiedot. Monet vanhemmat (4 vuotta tai sinne päin) emot eivät tue kun 160 Gb, elikkä jos ostat esim. 300 Gb:n kovon, niin se toimii kyllä mutta et saa siitä käyttöös kun sen 160 Gb. Joskus ongelmaan saattaa auttaa myös BIOS:n päivittäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645060Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362299Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632210- 2262198
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181403Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191374- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47963- 66907
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879