Onko pakko jaksaa???

tutteri1

Uo:n kanssa yhteistä taivalta 7 vuotta joista 4 aviossa. Minulla yksi lapsi ennestään, yhteisiä ei ole... en kyennyt saamaan. Mieheni on minua 8vuotta vanhempi. asumme omakotitalossa jonka mies aikoinaan itselleen rakentanut, mutta kun muutimme tähän taloa laajennettiin ja lainat siirtyivät molempien nimiin, lisäksi isäni on takaajana.
Viime vuoden jouduin olemaan pitkällä sairaslomalla kolmivuorotyöstäni. Sen vuoden aikana minulle valkeni, että mieheni juo ja paljon. Siis joka viikonloppu ja kahtena päivänä. Ennemmin en tätä varmaksi tiennyt tai en halunnut huomata. Kaksi viikonloppua kolmesta olin töissä, yleensä yöt töitä ja päivät nukuin, lapsi oli nuo viikonloput isällään eli ei joutunut känniääliön armoille. Nyt olen palannut töihin, päivätyö onneksi. Mieheni lupaa aina jättää viikonloppu juomisen, mutta toisin käy. Joetnkin vaan pitäis uskaltaa se eropäätös tehdä, minkä jo periaatteessa olen tehnyt. Käytäntöön laittaminen vaan hirvittää. ..
Viikonloppu juomisella en todellakaan tarkoita paria olutta. Nykyään esim. silloin kun lapsi on isällään ja meillä olisi ns. kahdenkeskistä aikaa toinen on aina niin jurrissa, että ei häntä jaksa katsella.
On vaan niin luuseri olo kun jo toista kertaa menee päin persettä.

6

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimaudu

      Luuserimpi olet kun jäät känniääliötä katselemaan. Suomi olisi pullollaan luusesreita jos kaikki kahdeta liitosta lähteneet sellaiseksi luokitellaan. Kunnioita itseäsi!

    • raitistuko

      Oletko selkeästi ilmoittanut hänelle että ero tulee pian ja TODELLA AIKUISTENOIKEASTI TOTEUTAT sen. Juomisen takia. Pistä hänet kerran selkä seinää vasten henkisesti. Jos hän herää ja haluaa pitää sinut/teidät, hän menee AA:han tms hetimiten. Jos ei mikään mene perille, sen kun lähdet. Toisen perseilyt eivät ole sinun häpeäsi.
      Etsit nuoremman ja raittiimman kumppanin.
      Ei pidä olla niin kiltti, että kun toinen lupaa ja heti rikkoo lupauksensa, sen joka kerta hyväksyy itkeskellen. Kova kovaa vastaan ennen kuin häivyt lopullisesti.

      • Kirpaisee, hetken

        Alkoholi, tuo kirottu aine joka saa minunkin avoeron aikaan.
        Olen ollut avoliitossa hieman ylivuoden ja sinä aikana saanut elämäni todelliseen solmuun. Mieheni vuoksi olen menettänyt muutaman ystäväni sekä hyvän työpaikan.

        Alkuvaiheessa ahdisti miehen satunnainen alkoholin käyttö, kunnes työttömäksi jäätyäni huomasin että miehelläni onkin ollut tapana aamupäivisin käydä paikallisessa räkälässä ja nukkua pöhnä pois ennen kuin tulin kotiin. Hän halusi minun lopetavan työt jotta saisi ryyppykaverin, mutta toisin meni.
        Nyt menee viikossa noin 3 päivää juodessa (hän myös työtön), ja aamu alkaa usein juopottelun jälkeen olut-/punaviiniaamiaisella.

        Töitä hän ei edes hae, valehtelee tekevänsä kaikkensa saadaksen töitä. Rahaa hänellä ei ole, ja minä olenkin elättänyt omilla tuillani ja säästöilläni (miehen rahat menevät viinaan, sillä alkoholin ostamisen olen hänelle lopettanut). Kaiken kukkaraksi hän on myös udellut äidiltäni mahdollisesta tulevasta perinnöstä (onko paljon rahaa tulossa!!)

        Olen siis perheen elättäjä, siivooja sekä hänen juomisensa mahdollistaja.

        Nyt alkaa olemaan mitta täysi. Pahaolo ja ahdistus, sillä välitän miehestä vielä, mutta en vaan enää kestä yhteiseloa "teinin" kanssa!


    • ItkuaPiisasiN

      Joo..samanlaisia juttuja oli täälläkin, erohan siitä seurasi. Ei ollut mitään yhteistä, kun en voinut alkaa ryyppykaveriksi hänelle viikonloppuisin ja lomilla. Kun sellanen elämä ei ole mun juttu, lapset ja harrastaminen heidän kanssaan, kotityöt ja työssäkäynti on kuitenkin mun juttu. Olisin halunnut läheisyyttä, lämpöä ja yhdessä tekemistä, mutta ei niin ei. Juopottelu, baareissa käyminen ja krapulassa makoilu oli tärkeämpää. Lomia ei voitu suunnitella, kun hänellä aina ahdisti kaiken suunnitteleminen kuulemma. Ja sitten minua syytti, että en hyväksynyt hänen elämäntyyliään ja halveksun häntä. Just. Oikeasti olin rakkaudenkipeä, loukattu ja halusin niin kovasti muutosta parempaan suhteessamme. Toisella kierroksella olin myös. Oli kamalan vaikeaa myöntää itselle, että toinen ei vaan halua.

      Toisen kerran eroaminen oli paljon isompi ja vaikea juttu, kuin se eka ero. Vaikka helppoa eroa tuskin onkaan. Voimia sinulle ja muista oma ihmisarvosi. Oikeasti.

    • Anonyymi

      Vantaalla kiusattu ei jaksanut ja lopputulos on uutisissa pitkin maailmaa!

    • Anonyymi

      Voi lapsi parkaa, voi hyväuskoista isäsi parkaa!! Isäsi joutunee maksamaan velkanne kun kummastakaan teistä ei velan maksajaksi taida olla.

      Erohan tuossa yhtälosssä on kaikille paras ja myydä talo, maksaa isäsi takaama velka, sinun muuttaa isäsi kotiin lapsesi kanssa kunnes löydät oman sopen lapsesi kanssa.

      Tuolloin mies saa osuutensa rakentamastaan talosta jolla pääsee yksin elämänsä alkuun. Käyttääkö hän saamansa rahan viinaan vai viinattomaan elämään, on täysin hänen oma valintansa.

      Sinun pakollinen valinta on pysyä miehistä erossa.
      Sinun pääasiallisin velvollisuutesi on huolellisesti ja harkiten jo hankkima lapsesi. EI vieraat miehet!

      Nyt sinulle tulee valtavan mahtava tilaisuus todistaa että sinussa on ainesta lapsesi ohjaajaksi, huolehtijaksi ja kasvattajaksi. Käytä tätä tilaisuutta hyväksesi seuraavat vuodet kunnes olet ohjannut lapsesi oman elämän alkuun täysi-ikäisenä. Lapsesi on osa elämääsi kunnes kuolet, varmista nyt jo että rakkaudella kasvatat hänestä tasapainoisen ja kunnioitettavan (itsekunnioitus) yhteiskunnan jäsenen. Siitä sinä laakerit keräät itsellesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe