Halvin paku vaihtoehto kulutus+verot yms.

pakun valinta

Pakettiautoa ostamassa mutta koko on hakusessa.
Kulutusta ja veroja pidän kustannsten takia oleellisena mutta tokihan luotettavuus koska alle 5000e autoissa voi tulla mitä vikoja vaan.

Ajan pelkkiä työmatkoja päivässä 150km pvä matkajoa vuodessa 25tkm.
laskin näin:
nykyinen bensa farmari 8l 100km vuodessa polttoaineet verot= 2800e
pakettiauto esim. transit,vito, 10l 100km kulutus verot =3500e
pikkupaku pösö partner,citikan berlingo 6l 100km kulutus verot =2200e
Näillähä kaikkein halvin oisi pikkupaku esim. pösö partner tai citikan berlingo.
Mutta kun puhutaan alle 5000e autoista luotettavuus on arpapeliä yks remppa ni säästö noissa kuluissa ni se on siinä.

Olen pakua ostamassa siksi kun silloin tällöin on tavaraa kuskattavana omaa tavaraa. tuo pikkupaku ois ihanteellinen on halvin vaihtoehto mutta jos ois isompi paku transit yms se voisi toimia myös pienenä varastona tavaroiden säilytyspaikkana.

sen tiedän kaikki n.s oikeat pakut vie sen 10l satasella.
Oisko vinkkejä antaa mikä kannattas ostaa kun suhtauttaa kulut ja käyttötarpeet ja tosissaa ku ajan paljon.

8

2852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankallaaa

Hyvin hyvin vaikea kysymys.
      Mitä jos joudut joskus vuokraaman varaston ai hitsi sit ois kannattanu ostaa iso paku mis voi säilyttää tavaraa...
      mut sulla kyl ilkee tilanne ku tuo työmatka noin pitkä ja pitäs tilaa olla mis kuljettaa tavaraa.
      itse ostasin jonku transitin ne kulkee suht pienellä 7 l satasella.
      Kaiken kukkaraksi jos sulla ny joku 90 bensa farmari ni se on vaikee myydä ja ostaa pikkupaku. paremman välirahan hyvityksen saat bensa autosta ku ostat oikean pakun.
      ei ole tarkoitus masentaa mutta tossa on nii monta asiaa mitä pitää ottaa huomioon.

• ei mitään pakuja

Jos kortti riittää, osta kevytkuorma-auto, jossa ei nopeudenrajoitinta, eikä ajopiirturipakkoa, kulutus 10 - 11l/100 km, kaikki verot noin 100€/v.

• Pakutin

Renulta on tulossa 2015 uusi trafic. Tyylikkään näköinen paku. Keskikulutuksen ennustavat olevan jopa n. 6l/100km ja hintakin jäisi kokoluokassaan taas kilpailijoita edullisemmaksi. Minulla on nyt Renu Trafic vm. 2011 248,000 km ajettuna ja hyvin on pelannut ja on hyvä ja edullinen ajaa. Uusissa 3 v tai 100,000 km takuu. Volkkari Trp on myös hyvä ajaa, mutta ainakin nämä 2,0 tdi mallit ovat olleet täysiä susia. Taksiautoilijatkin ovat aivan loppuun kypsyneet noiden autojensa kanssa. Vakavat viat alkaneet jo reilusti alle 60,000 km paikkeilla ja kalliit viat vain jatkuu. Jos noita joutuisi itse maksamaa vaikka 2 v takuun jälkeen, niin itku pääsisi. Sääli, sillä Trp oli tosi hyvä vielä ennen T5 mallia varsinkin 2,5l mallit. Ainakin minä pysyn Renussa. Sama auto kuin Opel ja Nissan pienillä varuste eroilla.

• luonnolait pätevät

heh heh, vai että pakun keskikulutus alle 6 l, eipä taida ennustukset toteutua, isohkon massan liikuttelu ja ilmanvastus syövät aina osansa polttoainetta.

• Pakutin

No, nyt 2011 mallisen Traficin kulutus on minulla maantie voittoisessa ajossa n.7l/100 km, joskus jopa alle. Renut on näköjään parantaneet muidenkin moottoreiden kulutusta melko hyvin, eli ei kai tuo nyt mikään ihme olisi, jos pakunkin kulutus laskisi, varsinkin kun puhuvat koneen olevan 1,6 diesel. Nykyinen suuntaus näyttääkin olevan, että moottorit pienenee kaikilla merkeillä. Auton parantunut aerodynaaminen muotoilu ja rakenteiden keventyminen sekä moottoritekniikan kehittyminen ovat tietysti ratkaisevassa osassa kaikkien autojen kulutuksen laskussa. Tietenkin totuus todellisista kulutuksista paljastuu vasta sitten laajempien koeajojen jälkeen, jahka päästään sinne asti. Eipä tuo uusi Ford Transitkaan enään kovin kova syöppö ole ainakaan paperilla.

• realisti pakuilija

Menee toki lähes kaikki 7L/100 km, jos malttaa hissutella ja ajaa tyhjällä kopilla, mutta toivottavasti sellaisia tientukkoja ei enään lisää tule. Normaalisti perässä on tavaraa 1 - 1,5 tonnia ja ajetaan reippaasti aikaa haaskaamatta, kyllä siinä rellunkin kulutus alkaa pyörimään 10 hujakoilla, kuten muillakin autoilla.

• Pakutin

Jaa niin ymm. Senpä saa nähdä vasta sitten kun uusi tulee markkinoille ja olen sen ostanut. Nykyinen Trafic kuluttaa täydessä painossa vaatimattomat n.8,5-9l/100km ja Lapin reissu asuntovaunu perässä sekä n.500kg tavaraa meni samoihin, eikä meno ollut mitään hyssyttelyä. En usko, että uuden kulutus ainakaan tuosta lisäänttyy, eikä sen kestävyydestäkään vielä tiedetä yhtään mitään. Opelin ja Vauxhallin vastaavat taitavat olla jo promo esittelyssä ainakin youtubessa.

• Onko halpaa ?

Halvimpia vaihtoehtoja tuossa 5000e hintaluokassa saattaisi olla vaikka esimerkiksi VW Golf 1,9 tdi 2 paikkaiseksi pakuksi muutoskatsastettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4697
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      47
      3280
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3246
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      491
      2866
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      214
      2093
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      151
      1967
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      48
      1719
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1577
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1311
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1262
    Aihe