Calix-lohkolämmitin huonompi kuin Defa?

XFT-400

Autostani meni jo toinen lohkolämmitin 2 vuoden aikana, molemmat oli Calix-merkkiä. Eihän siinä mitään ongelmaa, kun takuu on se 2 vuotta.
Pitäisi osata olla kaukaa viisas, että teettää asennuksen/vaihdon kotipaikkakunnalla, ettei tarvitse takuuvaihdon takia lähteä kauemmaksi. Näyttää olevan melkoisen nihkeää saada mikään asennusliike vaihtamaan toisen asentamaa osaa uudeksi. Viimeksi kuulin asentajan mielipiteen Calix-elementeistä. Ja sen mukaan ne olisivat Defaan verrattuna onnetonta tavaraa. Kaksi huonoa Calix-elementtiä on jo kohdalleni osunut. Alkaa epäilyttää, kannattaisiko uskoa asentajaa, ja vaihtaa merkkiä. Joutuisin kylläkin samalla vaihtamaan kaikki johdotkin uusiksi, mutta ehkä sekin olisi joka tapauksessa hyvä tehdä.
Viimeksi rikkoontunut elementti tyyppiä RE194, vaihdettu 23.02.2001 Hyvinkäällä merkkivaltuutetussa korjaamossa.
Mutta sattuuhan näitä tietysti, voi sanoa.

8

6932

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisu

defa pörisee aina vaan, välillä auto unohtuu narunpäähän päiväksi eikä mitään onkelmia ja on jo
      8 vuotta sitten asennettu.

• Mese22

joo mun 14v vanhassa 124:nen Diiseli mersussa ei ole ollu murheuta lohkon kanssa, niinpä tulenkin siihen että VANHASSA VARA PAREMPI (myös laatu) Asennutin täksi talveksi lämpimän joulu lahjan VEBASTO pitää paikat lämpimänä eikä tarvii piiskojen kanssa tapella.

Lämpimät joulut vaan teillekkin, palaillaan.

• Minä
        Mese22 kirjoitti:

joo mun 14v vanhassa 124:nen Diiseli mersussa ei ole ollu murheuta lohkon kanssa, niinpä tulenkin siihen että VANHASSA VARA PAREMPI (myös laatu) Asennutin täksi talveksi lämpimän joulu lahjan VEBASTO pitää paikat lämpimänä eikä tarvii piiskojen kanssa tapella.

Lämpimät joulut vaan teillekkin, palaillaan.

Itse olen defan tehoon pettynyt (1200w muistaakseni) kun autokaan ei järin iso .
        1½ tunnissa ei lasit ole kunnolla sulat ,tuulilasi kohtalaisesti. Olen nykyään pistänyt defan ja calixsin lämppärin yhtäaikaa niin on ikkunat sulat ja auto lämmin.

• fisu
        Minä kirjoitti:

Itse olen defan tehoon pettynyt (1200w muistaakseni) kun autokaan ei järin iso .
        1½ tunnissa ei lasit ole kunnolla sulat ,tuulilasi kohtalaisesti. Olen nykyään pistänyt defan ja calixsin lämppärin yhtäaikaa niin on ikkunat sulat ja auto lämmin.

eikös kyse ollut lohkolämmittimestä :)?

• Minä
        fisu kirjoitti:

eikös kyse ollut lohkolämmittimestä :)?

Damn... On tämä luetun ymmärtäminen vaikeata :)
        Enpä vielä tähän päivään mennessä kuullut että lohkolämmittimeissä olisi eroja, mutta mutta

• XFT-400

En tiedä, onko Calix-merkkisissä se johdon liitinpää iso ja Defassa pieni, vai onko se pienempi vain yleinen (uudempi) malli kaikkiin.
      Liki 30 autoiluvuoden aikana olen omistanut muutaman auton, kuudes auto nyt menossa.
      Kaikissa ei ole ollutkaan lämmitintä, mutta useimmiten kyllä. Kaikissa on ollut iso pistoke. Ainoastaan tässä viimeisen auton lohkolämmittimessä on ollut murheita. Taloyhtiön tolpissa on käytössä joku lämpötilan mukaan annosteltu sähkön syöttö (kylmempi sää- pidemmät jaksot virtaa tolppiin). En tiedä, onko se vastukselle pahempi vai parempi.Etelä-Suomen talvi on useimmiten niin leuto, etten ole raaskinut laittaa rahojani bensalämmittimiin.
      Edelliseen autooni en onneksi hankkinutkaan, kun se varastettiin 2 vuotta sitten. Pitänee vain kysellä asennusliikkeeltä, voisiko olla jokin erityinen syy vikoihin.

• TP

Kyllä defakin hajoo. Olin nimittäin just tuolla pakkasessa ja mittailin ja vaihtelin johtoja ja mikään ei auta. Virtaa tulee, mutta Defa ei pörise.

• XFT-400

Johan helpotti, kun kerran on ongelmia Defankin laitteilla. Taitaapi vaan olla sattuman kauppaa. Menenpä maanantaina takuuseen vaihdattamaan uuden Calix:in. Saas nähdä, kestääkö paremmin tällä kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      183
      1994
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1402
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      223
      1020
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      907
    5. 58
      878
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      70
      810
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      803
    8. 93
      767
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      687
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      656
    Aihe