Himo hajuihin ja tiettyihin ruokiin

Osaako kukaan kertoa, mistä oudot himot tiettyihin ruokiin ja tuoksuihin voisi johtua?

Olen 25 v. nainen ja olen viime aikoina huomannut, että himoitsen hirveästi esimerkiksi perunan ja perunakellarin tuoksua ja autotallin tuoksua. Kun teen ruokaa ja kuorin perunoita, niin minulla tekisi mieli syödä multaa perunan päältä ja nuuskia perunaa. Siis aivan kummallista! Yllättävä himo on myös kurkkuun, paprikaan ja omenaan ja niissä nimenomaan se kuoripinta maistuu hyvälle. Siivotessa huomasin myös, että wc pöntön pesuaine tuoksuu huumaavalta.

Mistä ihmeestä tämmöinen voi johtua?? Ja kaikille tiedoksi, että raskaana en ole.

Myös hemoglobiinini on laskenut, on nyt 117. Voiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa? Vitamiinien puutos?
Ilmoita

9 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Joku vitamiinien ja/tai hivenaineiden puutostila tulee ekana mieleen... kroppa pistää sut "himoitsemaan" sellaista, josta siltä puuttuvaa juttua saa..
Ilmoita
Raskaana?
Ilmoita
Mulla samanlaista ollu jo vuosia. Pesuaineet,parfyymit,tuoksukynttilät,kukat jne. Voisin siis nuuhkia niitä koko ajan,haistelen myös joskus elintarvikkeita. Hiki(vaikka toisaalta se ällöttää),kynsilakat,kynsilakanpoistoaine jne.
Mulla hemoglobiini 125,niillä main ollut aina.

Ärsyttää välillä itseäni kun tuntuu etten voi lopettaa nuuhkimista.
4 VASTAUSTA:
Himot vaan ovat alkaneet hyrrätä aivan oikeaan suuntaan. Maaseudulta se oma kulta vielä löytyy. Psygologian termein puhutaan mielleyhtymastä , kun muuta yhtymäkohtaa ei vielä ole.
selvät merkit kirjoitti:
Himot vaan ovat alkaneet hyrrätä aivan oikeaan suuntaan. Maaseudulta se oma kulta vielä löytyy. Psygologian termein puhutaan mielleyhtymastä , kun muuta yhtymäkohtaa ei vielä ole.
Juu, tästä siis kysymys.
Aina kun näen puolityhjän, löysän, juuttikankaisen perunasäkin niin ajattelen Hjallis Harkimoa.
Oma kulta löytyy kyllä ja lapsikin on jo tehty. Että ei ole siitä kyse. Ja raskaana en ole. Hb on 117, niinkuin ensimmäiseen viestiin kirjoitinkin.
Outoja himoja kirjoitti:
Oma kulta löytyy kyllä ja lapsikin on jo tehty. Että ei ole siitä kyse. Ja raskaana en ole. Hb on 117, niinkuin ensimmäiseen viestiin kirjoitinkin.
Tee nyt ensi alkuun jotain tuolle raudanpuutteellesi.
+Lisää kommentti
Vasta viime aikoina on alettu puhua varastoraudan tutkimisesta. Eli pelkkä hemoglobiini ei kerro mitään. Väittäisin, että useimmille luokkaa 120 on liian matala, ja rautavarastot ovat finaalissa. Siitä himot johtuvat. Toisilla anemia laskee, toisilla nostaa painoa.

Itselläni ei ollut erityisiä mielitekoja (tai ehkä välillä hain jotain maksimaalisen raikasta juomaa!). Hemppari oli noin 120 ja mankumisen jälkeen sain tutkitettua varastorautapitoisuudet. Olivat heikot. Vuoden raudan syönnin jälkeen varastot ovat edelleenkin heikonpuoleiset, mutta hemppari nousi selvästi. Valitettavasti itselläni paino tuppaa nousemaan, kun anemia on korjautunut/korjautumassa.
Ilmoita
Voisiko olla jopa pakko-oireinen häiriö. Kun "tottuu" johonkin, sitä on hankala lopettaa. Pakkomielle. Tämähän voi tulla ilmi eri tavoin ja asiakohtein. Osa vakavammin, osa kevyemmin. Googlaa, jos et tiedä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Himo hajuihin ja tiettyihin ruokiin

Osaako kukaan kertoa, mistä oudot himot tiettyihin ruokiin ja tuoksuihin voisi johtua?

Olen 25 v. nainen ja olen viime aikoina huomannut, että himoitsen hirveästi esimerkiksi perunan ja perunakellarin tuoksua ja autotallin tuoksua. Kun teen ruokaa ja kuorin perunoita, niin minulla tekisi mieli syödä multaa perunan päältä ja nuuskia perunaa. Siis aivan kummallista! Yllättävä himo on myös kurkkuun, paprikaan ja omenaan ja niissä nimenomaan se kuoripinta maistuu hyvälle. Siivotessa huomasin myös, että wc pöntön pesuaine tuoksuu huumaavalta.

Mistä ihmeestä tämmöinen voi johtua?? Ja kaikille tiedoksi, että raskaana en ole.

Myös hemoglobiinini on laskenut, on nyt 117. Voiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa? Vitamiinien puutos?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta