Runo Rakkaudelle ! ♥

Adventistit ovat ihania
ja rakkaudellisia ihmisiä

Heillä on huumorintajua
ja oikea oppi

ja sen ken oivaltaa
niin aina ilossa vaeltaa

Tämä runo on omistettu sille
rakkausrunoketjulle joka poistettiin täältä
vaikka siellä oli paljon raamatullista
asiaa ! Ja myös raamatullisia runoja...
Ja hyviä rakkauslauluja :))

68

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

• 1 Kor 13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali."
        13:2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
        13:3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."

13:8 " Rakkaus ei koskaan katoa."

• Kopittelija007 kirjoitti:

1 Kor 13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali."
        13:2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
        13:3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."

http://www.youtube.com/watch?v=US-ZgUr3xQY

• Kopittelija007 kirjoitti:

1 Kor 13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali."

1 Kor 13:
        10 Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä on VAJAVAISTA.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

• alex.kasi kirjoitti:

1 Kor 13:
        10 Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä on VAJAVAISTA.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Juuri näin:

" nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin;"

" Tuonelassa voimme nähdä toisemme " ♥

• otakoppi.
        otakoppi kirjoitti:

Juuri näin:

" nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin;"

Job 19:25-27

" Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
        Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
        saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa."

Hebr " liroot " = Nähdä ! :)))

• otakoppi.

• otakoppi. kirjoitti:

Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
        saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa."

Aivan ... SITTEN ...

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..

alex :)

• otakoppi.
        alex.kasi kirjoitti:

Aivan ... SITTEN ...

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..

Aivan..."Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti" :)))

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Aivan..."Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti" :)))

( 38 käännös)
        19:26 "Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan."

• Ilm.18:4
        otakoppi. kirjoitti:

Job.14
        7 Onhan puullakin toivo: vaikka se maahan kaadetaan, kasvaa se uudelleen, eikä siltä vesaa puutu.
        8 Vaikka sen juuri vanhenee maassa ja sen kanto kuolee multaan,
        9 niin se veden tuoksusta versoo jälleen ja tekee oksia niinkuin istukas.
        10 Mutta mies kun kuolee, makaa hän martaana; kun ihminen on henkensä heittänyt, missä hän on sitten?
        11 Vesi juoksee pois järvestä, ja joki tyhjenee ja kuivuu;
        12 niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. ENNENKUIN TAIVAAT KATOAVAT, EIVÄT HE HERÄJÄ eivätkä havahdu unestansa.

• otakoppi.
        Ilm.18:4 kirjoitti:

Job.14
        7 Onhan puullakin toivo: vaikka se maahan kaadetaan, kasvaa se uudelleen, eikä siltä vesaa puutu.
        8 Vaikka sen juuri vanhenee maassa ja sen kanto kuolee multaan,
        9 niin se veden tuoksusta versoo jälleen ja tekee oksia niinkuin istukas.
        10 Mutta mies kun kuolee, makaa hän martaana; kun ihminen on henkensä heittänyt, missä hän on sitten?
        11 Vesi juoksee pois järvestä, ja joki tyhjenee ja kuivuu;
        12 niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. ENNENKUIN TAIVAAT KATOAVAT, EIVÄT HE HERÄJÄ eivätkä havahdu unestansa.

Ei "unenomaisessa tilassa" Tuonelassa kukaan ole kuollut !

Et sinäkään Ilm 18:4 kun yöllä nukut ja näet unta niin et sinä ole kuollut !

Tuhkasi kuolee ja häviää... Sinä et ! :)

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Ei "unenomaisessa tilassa" Tuonelassa kukaan ole kuollut !

Et sinäkään Ilm 18:4 kun yöllä nukut ja näet unta niin et sinä ole kuollut !

Tuhkasi kuolee ja häviää... Sinä et ! :)

Jeesus puhuu opetuslapsille:

vrt Joh11:11- 14 Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta".
        Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
        Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-nukkumisesta.
        Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,

Ja vähän myöhemmin Martan ja Marian kotona....

Joh11:19-26 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
        Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
        Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
        Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
        Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
        Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

ELI "elää, vaikka olisi kuollut." ja "joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole"

Eli tässä huomaamme kuinka Jeesus kuvaa Tuonelassa olemisen ikään kuin "unessa nukkumisena" niin , että tämä asia tavallaan on ihmisjärjelle helpompi tavoittaa nimittäin se "henkimaailmallinen tila" jossa ihmisen sielu on hänen ruumiillisen kuolemansa jälkeen, ja huomaa...(11:39) "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää"

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Jeesus puhuu opetuslapsille:

vrt Joh11:11- 14 Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta".
        Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
        Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-nukkumisesta.
        Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,

Ja vähän myöhemmin Martan ja Marian kotona....

Joh11:19-26 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.
        Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.
        Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
        Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
        Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
        Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Eli tässä huomaamme kuinka Jeesus kuvaa Tuonelassa olemisen ikään kuin "unessa nukkumisena" niin , että tämä asia tavallaan on ihmisjärjelle helpompi tavoittaa nimittäin se "henkimaailmallinen tila" jossa ihmisen sielu on hänen ruumiillisen kuolemansa jälkeen, ja huomaa...(11:39) "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää"

"Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Eli... ihmisen ns. " MINUUS " säilyy hengissä, vaikka ihmisen ruumis kuolee ! :)))

• poika on kadonnut
        otakoppi kirjoitti:

Juuri näin:

" Tuonelassa voimme nähdä toisemme".. Heh, ja tämäkö on se mies , joka järisytti
        adventisteja opillaan?

Sanomalla: " Kun puhun Pyhä Henki puhuu kauttani"!
        Jospa otakops sanoisi Eeli papin neuvomin sanoi: " Puhu Herra palvelijasi kuulee"

Adventti kirkko opetuksessaan sanoo: " Otakopsin puhe on p e r k e l e e s t ä,
        sillä kun hän puhuu palvelijoissaan hän puhuu omaansa!

"Ette suinkaan kuole" kertoo p e r k e l e ja otakops peesaa häntä puheessa! t. b

• poika on kadonnut kirjoitti:

" Tuonelassa voimme nähdä toisemme".. Heh, ja tämäkö on se mies , joka järisytti
        adventisteja opillaan?

Jospa otakops sanoisi Eeli papin neuvomin sanoi: " Puhu Herra palvelijasi kuulee"

"Ette suinkaan kuole" kertoo p e r k e l e ja otakops peesaa häntä puheessa! t. b

Niin Benedi... eikö minullakin ole hieno tuore synttärikuva tuossa profiilissani ! :)))

Kannella "Salomen"...Tyttö sanoi: "Tahdon, että annat minulle nyt heti vadilla Johannes Kastajan pään." (Mark 6:25)

Tule sinäkin "benedi" jo pois "puskistasi" niin olisit edes vähän uskottava
        siinä mitä puhut meille !

• otakoppi.
        otakoppi kirjoitti:

Niin Benedi... eikö minullakin ole hieno tuore synttärikuva tuossa profiilissani ! :)))

Kannella "Salomen"...Tyttö sanoi: "Tahdon, että annat minulle nyt heti vadilla Johannes Kastajan pään." (Mark 6:25)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Salome

• otakoppi. kirjoitti:

( 38 käännös)
        19:26 "Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan."

Sinä otakoppi olet näkevinäsi sellaista jota ei ole ja et näe sellaista mikä selvästi näkyy.

Raamattu sanoo sielusta että sielu on ELÄVÄ OLENTO joka HENGITTÄÄ.

Kertoo kuinka Jumala otti maasta aineet ja henkäisi sitten luomuksensa sieraimiin ja niin luomuksesta tuli ELÄVÄ OLENTO eli SIELU eli SOUL eli VARELSE eli THE MAN STARTED BREATHING eli BECAME A LIVING BEING eli BECAME A LIVING CREATURE eli ... IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

Alla muutamien Raamattujen kertomus sielusta..

(ASV) And Jehovah God formed man of the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; and MAN BECAME A LIVING SOUL.

(Bibeln) Och HERREN Gud danade människan av stoft från jorden och inblåste livsande i hennes näsa, och så BLEV MÄNNISKAN EN LEVANDE VARELSE.

(Bishops) The Lorde God also dyd shape man, [euen] dust fro of the grounde, & breathed into his nosethrylles the breath of lyfe, and MAN WAS A LYUYNG SOULE.

(CEV) The LORD God took a handful of soil and made a man. God breathed life into the man, and THE MAN STARTED BREATHING.

(Dansk) da dannede Gud HERREN Mennesket af Agerjordens Muld og blæste Livsånde i hans Næsebor, så at Mennesket BLEV ET LEVENDE VÆSEN eli

(DRB) And the Lord God formed man of the slime of the earth: and breathed into his face the breath of life, and man BECAME A LIVING SOUL.

(ERV) Then the LORD God took dust from the ground and made a man. He breathed the breath of life into the man's nose, and the MAN BECAME A LIVING THING.

(ESV) then the LORD God formed the man of dust from the ground and breathed into his nostrils the breath of life, and the MAN BECAME A LIVING CREATURE.

(FPR) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

(GNB) Then the LORD God took some soil from the ground and formed a man out of it; he breathed life-giving breath into his nostrils AND THE MAN BEGAN TO LIVE.

(GW) Then the LORD God formed the man from the dust of the earth and blew the breath of life into his nostrils. THE MAN BECAME A LIVING BEING.

(KJV-1611) And the LORD God formed man of the dust of the ground, & breathed into his nostrils the breath of life; and MAN BECAME A LIUING SOULE.

(LEB) when Yahweh God formed the man of dust from the ground, and he blew into his nostrils the breath of life, and the MAN BECAME A LIVING CREATURE.

(Norsk) Og Gud Herren dannet mennesket av jordens muld og blåste livets ånde i hans nese; og MENNESKET BLEV TIL EN LEVENDE SJEL.
        ---

Ja että sielu eí ole kuolematon erossa Luojastaan käy selville esimerkiksi

(FPR) Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.

(Darby) And will ye profane me among my people for handfuls of barley and for morsels of bread, to slay the souls that should not die, and to save the souls alive that should not live, by your lying to my people that listen to lying?

Huom. Ei ole tarkoitus HUUTAA .. vaan vain painostaa muutamia sanoja eri Raamatuissa - siksi nuo isot kirjaimet ..

• otakoppi.
        alex.kasi kirjoitti:

Sinä otakoppi olet näkevinäsi sellaista jota ei ole ja et näe sellaista mikä selvästi näkyy.

Raamattu sanoo sielusta että sielu on ELÄVÄ OLENTO joka HENGITTÄÄ.

Kertoo kuinka Jumala otti maasta aineet ja henkäisi sitten luomuksensa sieraimiin ja niin luomuksesta tuli ELÄVÄ OLENTO eli SIELU eli SOUL eli VARELSE eli THE MAN STARTED BREATHING eli BECAME A LIVING BEING eli BECAME A LIVING CREATURE eli ... IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

Alla muutamien Raamattujen kertomus sielusta..

(ASV) And Jehovah God formed man of the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; and MAN BECAME A LIVING SOUL.

(Bibeln) Och HERREN Gud danade människan av stoft från jorden och inblåste livsande i hennes näsa, och så BLEV MÄNNISKAN EN LEVANDE VARELSE.

(Bishops) The Lorde God also dyd shape man, [euen] dust fro of the grounde, & breathed into his nosethrylles the breath of lyfe, and MAN WAS A LYUYNG SOULE.

(CEV) The LORD God took a handful of soil and made a man. God breathed life into the man, and THE MAN STARTED BREATHING.

(Dansk) da dannede Gud HERREN Mennesket af Agerjordens Muld og blæste Livsånde i hans Næsebor, så at Mennesket BLEV ET LEVENDE VÆSEN eli

(DRB) And the Lord God formed man of the slime of the earth: and breathed into his face the breath of life, and man BECAME A LIVING SOUL.

(ERV) Then the LORD God took dust from the ground and made a man. He breathed the breath of life into the man's nose, and the MAN BECAME A LIVING THING.

(ESV) then the LORD God formed the man of dust from the ground and breathed into his nostrils the breath of life, and the MAN BECAME A LIVING CREATURE.

(FPR) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

(GNB) Then the LORD God took some soil from the ground and formed a man out of it; he breathed life-giving breath into his nostrils AND THE MAN BEGAN TO LIVE.

(GW) Then the LORD God formed the man from the dust of the earth and blew the breath of life into his nostrils. THE MAN BECAME A LIVING BEING.

(KJV-1611) And the LORD God formed man of the dust of the ground, & breathed into his nostrils the breath of life; and MAN BECAME A LIUING SOULE.

(LEB) when Yahweh God formed the man of dust from the ground, and he blew into his nostrils the breath of life, and the MAN BECAME A LIVING CREATURE.

(Norsk) Og Gud Herren dannet mennesket av jordens muld og blåste livets ånde i hans nese; og MENNESKET BLEV TIL EN LEVENDE SJEL.
        ---

Ja että sielu eí ole kuolematon erossa Luojastaan käy selville esimerkiksi

(FPR) Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.

(Darby) And will ye profane me among my people for handfuls of barley and for morsels of bread, to slay the souls that should not die, and to save the souls alive that should not live, by your lying to my people that listen to lying?

Huom. Ei ole tarkoitus HUUTAA .. vaan vain painostaa muutamia sanoja eri Raamatuissa - siksi nuo isot kirjaimet ..

Lainaus Alex: "FPR) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU. "

Sinä et selvästikään ymmärrä raamatun alkutekstejä !

1 Moos 2:7
        " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa 1) ELÄMÄN HENGEN, niin
        ihmisestä tuli 2) ELÄVÄ SIELU."

1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
        `nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
        2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu Israel Prize, for language. palkittu
        Avraham Even-Shoshan laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
        tarkoittaa henkäys !!!

Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...

Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaiset uskoivat niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja tästä juuri on osoituksena kertomus ( ei siis raamatun mukaan vertaus ) rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ( Luuk 16:19-31), jossa Enkeli vei köyhän Lasaruksen kuollessaan täysin tietoisena Aabrahamin helmaan lepoon ja lohdutukseen...

Ja tähän käsitykseen Jeesus täysin juutalaisen käsityksen mukaan yhtyy... Jos näin ei olisi ollut asian laita
        niin varmasti Jeesus olisi korjannut asian !!!!

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Lainaus Alex: "FPR) Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU. "

Sinä et selvästikään ymmärrä raamatun alkutekstejä !

1 Moos 2:7
        " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa 1) ELÄMÄN HENGEN, niin
        ihmisestä tuli 2) ELÄVÄ SIELU."

1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`, joka johtuu sanasta `neshama`, jonka ensimmäiset merkitykset ovat
        `nefesh`= sielu ja `Ruuach ha-chajjim`= èlämän henki`
        2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`, jonka samaa käsitettä ovat sanat `neshamaa`= "sielu" ja `Ruuach chajjim`= Elämän henki.

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein. Juutalaisuudessa tunnustettu Israel Prize, for language. palkittu
        Avraham Even-Shoshan laaja hebreaa-hebreaksi sanakirja sanoo, että käsitystä `neshamaa`eli sielu ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`, joka
        tarkoittaa henkäys !!!

Sanakirja kertoo myös: " Oppineittemme käsitysten ja uskomme mukaan tällä tarkoitetaan iäisesti pysyvää hengellistä olemustamme, joka asustaa ihmisen elämän ajan hänen ruumiissaan, mutta jättää hänet ja siirtyy iankaikkiseen elämään totuuden valtakunnassa."...

Ja näin siis myös Jeesuksen aikaan juutalaiset uskoivat niin siis, että sielu jatkaa elämäänsä kuoleman jälkeen ja tästä juuri on osoituksena kertomus ( ei siis raamatun mukaan vertaus ) rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta ( Luuk 16:19-31), jossa Enkeli vei köyhän Lasaruksen kuollessaan täysin tietoisena Aabrahamin helmaan lepoon ja lohdutukseen...

Ja tähän käsitykseen Jeesus täysin juutalaisen käsityksen mukaan yhtyy... Jos näin ei olisi ollut asian laita
        niin varmasti Jeesus olisi korjannut asian !!!!

Eli 1) " Elämän henki " = `nishmat chajjim`,
        2)" elävä sielu" = `nefesh chajjaa`,

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein.!

Eli kysymys ei ole HENGITTÄMISESTÄ vaan aina ELÄVÄSTÄ SIELUSTA !

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=JjI8G6gA65w

Niin tämä tarinahan siis perustuu siihen kun Heodias käytti tytärtään hyväksi, että sain Johannes Kastajan hengiltä:

Vrt:
        Mark 6:17 Sillä hän, Herodes, oli lähettänyt ottamaan kiinni Johanneksen, sitonut ja pannut hänet vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden. Sillä Herodes oli nainut hänet,
        6:18 ja Johannes oli sanonut Herodekselle: "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa". !!!!
        6:19 Ja Herodias piti vihaa häntä vastaan ja tahtoi tappaa hänet, mutta ei voinut.
        6:20 Sillä Herodes pelkäsi Johannesta,

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

ELI tässä alkukieli käyttää kahta sanontaa, jotka tarkoittavat samaa asiaa, raamatussa näin on usein.!

Ps. Tässä alkukielen tutkimuksessa olen lainannut Risto Santalan kirjaa Suudelma Hunnun läpi !

http://www.kolumbus.fi/risto.santala/

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Eli vielä "rautalangasta":

Käsitystä `neshamaa`eli sielu
        ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`,
        joka
        tarkoittaa henkäys !!!

• otakoppi. kirjoitti:

No, nyt minä esitin läpileikkauksen siitä mitä erikieliset Raamatut sanovat siitä mitä sielu on Mutta sinä hyppääsit taas kerran (tapasi mukaan) yli (ohi?) kaikkien tekstien..

Siinä luki että Jumala puhalsi luomansa ihmisen sieraimiin ja kuinka ihminen alkoi hengittämään ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Eri Raamatut kertovat (niinkuin näit?) siitä elämästä eri sanoin ..

soul (sielu) = varelse (siis olento) = THE MAN STARTED BREATHING (ihminen joka alkoi hengittämään) = BECAME A LIVING BEING (ihmisestä tuli elävä olento ) =
        BECAME A LIVING CREATURE (ihmisestä tuli elävä olento (luomus) = IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

Mutta ei kuolematon .. ja että sielu eí ole kuolematon erossa Luojastaan käy selville esimerkiksi noista kohdista jotka otin esiin:

(FPR) Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, JOIDEN EI OLISI KUOLTAVA, ja annatte elää sielujen, jotka EIVÄT SAISI ELÄÄ; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.

(Darby) And will ye profane me among my people for handfuls of barley and for morsels of bread, to SLAY THE SOULS THAT SHOULD NOT DIE , and to save the souls alive THAT SHOULD NOT LIVE, by your lying to my people that listen to lying?

Ei tätä voi vääntää muuksi vaikka kuinka yrittäis.. mutta ei Raamatun sanoma näistä kohdin ole riippuvainen .. vaan siitä minkälaiseksi Raamattu kuvaa Jumalan .. esimerkiksi oikeudenmukaiseksi ja rakkaudelliseksi Luojaksi ..

alex (leppoisasti :)

• otakoppi.
        alex.kasi kirjoitti:

No, nyt minä esitin läpileikkauksen siitä mitä erikieliset Raamatut sanovat siitä mitä sielu on Mutta sinä hyppääsit taas kerran (tapasi mukaan) yli (ohi?) kaikkien tekstien..

Siinä luki että Jumala puhalsi luomansa ihmisen sieraimiin ja kuinka ihminen alkoi hengittämään ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Eri Raamatut kertovat (niinkuin näit?) siitä elämästä eri sanoin ..

soul (sielu) = varelse (siis olento) = THE MAN STARTED BREATHING (ihminen joka alkoi hengittämään) = BECAME A LIVING BEING (ihmisestä tuli elävä olento ) =
        BECAME A LIVING CREATURE (ihmisestä tuli elävä olento (luomus) = IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.

Mutta ei kuolematon .. ja että sielu eí ole kuolematon erossa Luojastaan käy selville esimerkiksi noista kohdista jotka otin esiin:

(FPR) Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, JOIDEN EI OLISI KUOLTAVA, ja annatte elää sielujen, jotka EIVÄT SAISI ELÄÄ; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.

(Darby) And will ye profane me among my people for handfuls of barley and for morsels of bread, to SLAY THE SOULS THAT SHOULD NOT DIE , and to save the souls alive THAT SHOULD NOT LIVE, by your lying to my people that listen to lying?

Ei tätä voi vääntää muuksi vaikka kuinka yrittäis.. mutta ei Raamatun sanoma näistä kohdin ole riippuvainen .. vaan siitä minkälaiseksi Raamattu kuvaa Jumalan .. esimerkiksi oikeudenmukaiseksi ja rakkaudelliseksi Luojaksi ..

alex (leppoisasti :)

No enkö minä juuri edellä sinulle esittänyt ! HOOOO... Älyä !

Kyllä sinä Alex olet jääräpää ja kaavoihisi kangistunut !

leppoisasti ;)

Eli vielä "rautalangasta":

Käsitystä `neshamaa`eli sielu
        ei saisi johtaa käsitteestä `neshima`,
        joka
        tarkoittaa henkäys !!!

• otakoppi. kirjoitti:

Niin tämä tarinahan siis perustuu siihen kun Heodias käytti tytärtään hyväksi, että sain Johannes Kastajan hengiltä:

Vrt:
        Mark 6:17 Sillä hän, Herodes, oli lähettänyt ottamaan kiinni Johanneksen, sitonut ja pannut hänet vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden. Sillä Herodes oli nainut hänet,
        6:18 ja Johannes oli sanonut Herodekselle: "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa". !!!!
        6:19 Ja Herodias piti vihaa häntä vastaan ja tahtoi tappaa hänet, mutta ei voinut.
        6:20 Sillä Herodes pelkäsi Johannesta,

Salome`s dance

https://www.youtube.com/watch?v=D1uylNs7fL8

• otakoppi. kirjoitti:

Eli... ihmisen ns. " MINUUS " säilyy hengissä, vaikka ihmisen ruumis kuolee ! :)))

Niin Raamattu tosiaan sanoo - "ei yksikään joka elää ja uskoo Jeesuksen antamaan sanomaan .. ikinä kuole - mutta ne jotka eivät usko... ne kuolevat. Minä en voi käsittää että tämäkin Raamatun kohta jossa niin selvästi sanotaan miten asia Raamatussa on - kääntyy joidenkin mielissä aivan päinvastaiseksi kun luetaan vain puoli lausetta..

alex (leppoisasti kummastellen) ..

• otakoppi.
        alex.kasi kirjoitti:

Niin Raamattu tosiaan sanoo - "ei yksikään joka elää ja uskoo Jeesuksen antamaan sanomaan .. ikinä kuole - mutta ne jotka eivät usko... ne kuolevat. Minä en voi käsittää että tämäkin Raamatun kohta jossa niin selvästi sanotaan miten asia Raamatussa on - kääntyy joidenkin mielissä aivan päinvastaiseksi kun luetaan vain puoli lausetta..

alex (leppoisasti kummastellen) ..

Turha tästä on sinun kanssasi nyt jankata kun silmäsi on suljettu raamatun alkukielelle ja sen totuudelle...

Jokainen lukekoon täältä minun teesini ja sinun ja miettiköön jokainen henkilökohtaisesti itse asiaa raamatun alkukielen valossa...

Aurinkoista päivää sinulle Alex vai kuka nyt sitten oletkin ! :)))

https://www.youtube.com/watch?v=5P-u3GRs-RQ

otakoppi. kirjoitti:

Otakopin todistelu on tätä luokkaa: "ette suinkaan kuole, sillä kuolema on syntielämää. Jatkakaa rauhassa pöyhkeilyänne, sillä tuonelassa voimme nähdä toisemme".

Minä tosin tahdon päästä sinne uuteen maahan, enkä päätyä tuonelaan valheen isän kanssa, joten en usko Otakopia, vaan Jumalan Sanaa.

"Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt PYHÄKKÖSI. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; SE KULUTTI SINUT. Ja minä panin sinut TUHAKSI maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, hamaan ikiaikoihin asti" Hes.28:18,19

• otakoppi.
        Ilm.18:4 kirjoitti:

Otakopin todistelu on tätä luokkaa: "ette suinkaan kuole, sillä kuolema on syntielämää. Jatkakaa rauhassa pöyhkeilyänne, sillä tuonelassa voimme nähdä toisemme".

Minä tosin tahdon päästä sinne uuteen maahan, enkä päätyä tuonelaan valheen isän kanssa, joten en usko Otakopia, vaan Jumalan Sanaa.

"Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt PYHÄKKÖSI. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; SE KULUTTI SINUT. Ja minä panin sinut TUHAKSI maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
        Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, hamaan ikiaikoihin asti" Hes.28:18,19

Pusi Pusi Puskajussi *hymyilee*

• otakoppi. kirjoitti:

Turha tästä on sinun kanssasi nyt jankata kun silmäsi on suljettu raamatun alkukielelle ja sen totuudelle...

Jokainen lukekoon täältä minun teesini ja sinun ja miettiköön jokainen henkilökohtaisesti itse asiaa raamatun alkukielen valossa...

Aurinkoista päivää sinulle Alex vai kuka nyt sitten oletkin ! :)))

https://www.youtube.com/watch?v=5P-u3GRs-RQ

Ihan niin jokainen lukekoon Raamattuaan ja valitkoon itse .. noita sinun"teesejäsi" en kehoittaisi ketään lukemaan ihan vakavissaan.. mutta Raamattua kyllä..

Minä otin esiin kaikki Raamatun eri vivahteiset käännökset siitä miksi Luoja ihmisen loi ja yksikään niistä euí tue tuota sinun teesiäsi - ja vielä vähemmän tuo viimeinen .. jossa jätit tarkoituksella (leppoisasti) pois puoli lausetta :))

Se on Raamatun paikka jossa Jeesus kertoo että kuka ei kuole ja kuka kuolee ..
        Nyt sinä otit mukaan vain sen jossa sanotaan että kuka ei kuole.. siis kuka uskoo Jeesuksen opetuksiin .. hän ei kuole koska hänelle on edessään elämän ylösnousemus - mutta ne jotka eivät pelastu menevät sinne "toiseen kuolemaan" ..josta ei sitten enää ole ylösnousemusta.

Synnin palkka on kuolema .. ei iankaikkinen elämä jossain muualla..

Huomaa myöskin että kun Jeesus puhuu kirjoituksista hän tarkoittaa niillä aina Vanhantestamentin kirjoituksia.

Ja kiitos kiitos .. toivotaan että sinäkin saat mukavan päivän ...

• otakoppi.
        alex.kasi kirjoitti:

Ihan niin jokainen lukekoon Raamattuaan ja valitkoon itse .. noita sinun"teesejäsi" en kehoittaisi ketään lukemaan ihan vakavissaan.. mutta Raamattua kyllä..

Minä otin esiin kaikki Raamatun eri vivahteiset käännökset siitä miksi Luoja ihmisen loi ja yksikään niistä euí tue tuota sinun teesiäsi - ja vielä vähemmän tuo viimeinen .. jossa jätit tarkoituksella (leppoisasti) pois puoli lausetta :))

Se on Raamatun paikka jossa Jeesus kertoo että kuka ei kuole ja kuka kuolee ..
        Nyt sinä otit mukaan vain sen jossa sanotaan että kuka ei kuole.. siis kuka uskoo Jeesuksen opetuksiin .. hän ei kuole koska hänelle on edessään elämän ylösnousemus - mutta ne jotka eivät pelastu menevät sinne "toiseen kuolemaan" ..josta ei sitten enää ole ylösnousemusta.

Synnin palkka on kuolema .. ei iankaikkinen elämä jossain muualla..

Huomaa myöskin että kun Jeesus puhuu kirjoituksista hän tarkoittaa niillä aina Vanhantestamentin kirjoituksia.

Ja kiitos kiitos .. toivotaan että sinäkin saat mukavan päivän ...

Alex: Synnin palkka on kuolema .. ei iankaikkinen elämä jossain muualla..

Mietipä Alex tätä ja hyvää päivän jatkoa sinulle ! :)

Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN. ! :)

5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet KUULEVAT Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

• otakoppi.
        poika on kadonnut kirjoitti:

adventisteja opillaan?

Benedi pieni varoituksen sana:

" ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI ! "

Benedi kirjoittaa. "tämäkö on se mies , joka järisytti
        adventisteja opillaan?

MINÄ EN TODELLAKAAN OLE NOIN SANONUT MISSÄÄN !

OLET BENEDI TÖRKEÄ VALEHTELIJA JA VALHEITTEN LEVITTELIJÄ ! HÄPEÄ JOS OSAAT !

SINÄ PILKKAAT PYHÄÄ HENKEÄ ! JA MINUA !

• etpä niin käsitä
        otakoppi kirjoitti:

Otakops sanoo: " Tule sinäkin enkeli pois sieltä palavasta puskasta, ja näyttäydy Moosekselle 2 Moos 3: 2.. onko palava puska voinut tehdä mitään sinun ruumiillesi, silloinen otakops, kuiskaili

otakops jatkaa: " Ei ole uskottavaa että enkeli on palavassa puskassa, ja esiintyy Herrana ja Jumalana..jae 4

Adventisthan saavat vettä jauhojen päällä myllyyn, että kyseessä oli enkeli Mikael!. aivoittelee otakops!

Suuri Jumala maailmankaikkeuden Luoja , seisoskelee palavassa pensaassa, .. sitä minä en käsitä, sanoo Otakops...

t. b

• otakoppi.
        etpä niin käsitä kirjoitti:

Otakops sanoo: " Tule sinäkin enkeli pois sieltä palavasta puskasta, ja näyttäydy Moosekselle 2 Moos 3: 2.. onko palava puska voinut tehdä mitään sinun ruumiillesi, silloinen otakops, kuiskaili

otakops jatkaa: " Ei ole uskottavaa että enkeli on palavassa puskassa, ja esiintyy Herrana ja Jumalana..jae 4

Adventisthan saavat vettä jauhojen päällä myllyyn, että kyseessä oli enkeli Mikael!. aivoittelee otakops!

Suuri Jumala maailmankaikkeuden Luoja , seisoskelee palavassa pensaassa, .. sitä minä en käsitä, sanoo Otakops...

t. b

Sä et ole benkku kyl ihan terve... ei ihme että vaimo lähti... :O
        En yhtään ihmettele kyllä...

• pallon heittely
        otakoppi. kirjoitti:

Sä et ole benkku kyl ihan terve... ei ihme että vaimo lähti... :O
        En yhtään ihmettele kyllä...

Heh, noh, kerrohan sitten terveyssanasi, niin me luemme ne.

Ajatteletko, että meidän pitäisi tulla samanlaisiksi kuin sinä, kuitenkin ilman näitä synnin, eli laittomuuden kahleita-.

Tarkoitatko, ettei meidän tule tuijottaa kahleitasi, vaan sitä mitä olet puhunut?

Etkö siis olekaan puhunut mitään sellaista, joka ansaitsisi synnin kahleet? t, b :)

Itsestäsikö sinä niin sanot, vai onko joku muu minusta noin sanonut? Siis, mitä terveyteen tulee :? :)

• Taivas on määrän pää
        otakoppi kirjoitti:

Juuri näin:

Tuonela ei ole uskovan paikka, vaan vaivanalaisten. Uskovat, siis armahdetut menevät paratiisiin.

"Ja joka uskoo minuun, se ei ikinä kuole, uskotko tämän?"

• otakoppi.
        Taivas on määrän pää kirjoitti:

Tuonela ei ole uskovan paikka, vaan vaivanalaisten. Uskovat, siis armahdetut menevät paratiisiin.

"Ja joka uskoo minuun, se ei ikinä kuole, uskotko tämän?"

Lainaus: Tuonela ei ole uskovan paikka, vaan vaivanalaisten. Uskovat, siis armahdetut menevät paratiisiin.

Vrt Luuk 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Niin taivas ja ns. Uusi Jerusalem ja Karitsan häät on uskovan määränpää mutta kun
        Jeesus kuoli ristillä niin hän meni ryövärin kanssa Tuonelaan eli "Paratiisiin" eli "Aabrahamin helmaan" eli ns. Kuolleitten sielujen valtakuntaan, "välitilaan" ennen ylösnousemusta olevaan odotustilaan ja Jeesuksenkin ollessa siellä 3pv ja myös saarnaten siellä Nooan aikaisille ihmisille vrt 1Piet 3:18,19

Eli ei ihmisen sielu mene heti kuollessa taivaaseen vaan Tuonelaan, "Paratiisiin"/"Aabrahamin helmaan" jossa siis ollaan Jumalayhteydessä ja joka on ns." kuolleitten sielujen valtakunta"
        vrt Luuk 16:19-31
        Tuonela ei siis ole mikään vaivan paikka vaan siellä on kaksi osaa eli levon ja lohdutuksen paikka eli "Aabrahamin helma" ja toinen puoli missä ihmisen omat puheet ja teot vaivaavat häntä.

Kannattaa sinun ehken kuunnella tämä:

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

Ja lukea tämä artikkelini

JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Lainaus: Tuonela ei ole uskovan paikka, vaan vaivanalaisten. Uskovat, siis armahdetut menevät paratiisiin.

Vrt Luuk 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Niin taivas ja ns. Uusi Jerusalem ja Karitsan häät on uskovan määränpää mutta kun
        Jeesus kuoli ristillä niin hän meni ryövärin kanssa Tuonelaan eli "Paratiisiin" eli "Aabrahamin helmaan" eli ns. Kuolleitten sielujen valtakuntaan, "välitilaan" ennen ylösnousemusta olevaan odotustilaan ja Jeesuksenkin ollessa siellä 3pv ja myös saarnaten siellä Nooan aikaisille ihmisille vrt 1Piet 3:18,19

Eli ei ihmisen sielu mene heti kuollessa taivaaseen vaan Tuonelaan, "Paratiisiin"/"Aabrahamin helmaan" jossa siis ollaan Jumalayhteydessä ja joka on ns." kuolleitten sielujen valtakunta"
        vrt Luuk 16:19-31
        Tuonela ei siis ole mikään vaivan paikka vaan siellä on kaksi osaa eli levon ja lohdutuksen paikka eli "Aabrahamin helma" ja toinen puoli missä ihmisen omat puheet ja teot vaivaavat häntä.

Kannattaa sinun ehken kuunnella tämä:

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

Ja lukea tämä artikkelini

JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" ! 2.0

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

Ps. Tämä HELLUNTALAISTEN opetus, että Jeesuksen kuollessa ja ylösnoustessa ns. "Aabrahamin helma" ikään kuin tyhjennettiin "uskovista" ja että Uuden Liiton uskovat menevät taivaaseen ja ei uskovat tuonelan "vaivan paikkaan" on EPÄRAAMATULLISTA OPETUSTA !

JOKAISEN IHMISEN SIELU MENEE VIELÄKIN ALUKSI TUONELAAN !

• otakoppi.
        otakoppi. kirjoitti:

Ps. Tämä HELLUNTALAISTEN opetus, että Jeesuksen kuollessa ja ylösnoustessa ns. "Aabrahamin helma" ikään kuin tyhjennettiin "uskovista" ja että Uuden Liiton uskovat menevät taivaaseen ja ei uskovat tuonelan "vaivan paikkaan" on EPÄRAAMATULLISTA OPETUSTA !

JOKAISEN IHMISEN SIELU MENEE VIELÄKIN ALUKSI TUONELAAN !

Ps. Minullakin uskovan alkumetreillä -89 oli aluksi sellainen opillinen epäselvyys, että joudunko minäkin
        " tuonelaan"...enkö pääsekään Taivaaseen... :O

Minäkin olin lapsena "kansantajuisesti" oppinut sellaisen käsityksen, että ns."hyvät ihmiset" menevät Taivaaseen ja pahat ihmiset "helvettiin" mutta kun opin tuntemaan RAAMATTUA paremmin, niin huomasin, että eihän tämä suinkaan näin mene vaan niin kuin
        edellä olen esittänyt !

KAIKKIEN IHMISTEN SIELUT MENEVÄT TUONELAAN !

• otakoppi. kirjoitti:

Ps. Minullakin uskovan alkumetreillä -89 oli aluksi sellainen opillinen epäselvyys, että joudunko minäkin

Minäkin olin lapsena "kansantajuisesti" oppinut sellaisen käsityksen, että ns."hyvät ihmiset" menevät Taivaaseen ja pahat ihmiset "helvettiin" mutta kun opin tuntemaan RAAMATTUA paremmin, niin huomasin, että eihän tämä suinkaan näin mene vaan niin kuin
        edellä olen esittänyt !

Niin laitan tähän vielä jatkoksi...

Niin Luukas 23:43 sanoo ryövärille " Totisesti, Jo tänään olet kanssani Paratiisissa " Ja Jeesushan meni silloin kuollessaan Tuonelaan 3 päiväksi eli "Aabrahamin helmaan" ja myös saarnaten siellä Nooan aikaisille ihmisille vrt 1Piet 3:18-20

Kun Paavali puhuu 2Kor 12:2-4 "Paratiisista" ja ns." kolmannesta taivaasta" niin hän puhuu juuri siitä samasta asiasta eli Tuonelasta eli henkimaailmallisesta kuolleitten valtakunnasta...

Mielestäni tätä henkimaailmallista tilaa ei pitäisi sijoitella mihinkään ja sanoohan Hebr 12:1 puhuttaessa uskon sankareista , että " Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi " ja jatkuu
        12:22 Ei, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä
        12:23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget,
        12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.

Eli raamattu sanoo "Taivaallisen Jerusalemin LUO " siis lähelle mutta emme silti vielä perille !
        Eli kuolleiden sielut ovat tavallaan "välitilassa" odottamassa kaikkien yhteistä yhtä aikaista ylösnousemusta ! vrt 1 Tess 4:16

Ps. Raamattuhan puhuu myös ns. "Taivasten taivaasta" mutta se en eri asia kuin ns. "kolmas taivas"/"paratiisi" missä Paavali kävi !
        vrt Ps 148:4 "Ylistäkää häntä, te taivasten taivaat, te vedet taivasten päällä."
        (92) "148:4 Ylistäkää häntä, korkeimmat taivaat ja taivaankantta kattavat vedet!"

• adventtisisar
        otakoppi. kirjoitti:

edellä olen esittänyt !

Kuule, sinä ja sinun tuonelasi. Mene sinne, äläkä koskaan yritäkään sieltä pois, nyt olen tosi vihainen. Sinä olet yksi niistä tyypeistä, joista tulee aina paha mieli. Jos löytäisit Jeesuksen armon, olisit varmaan kohtuunormityyppi. Nyt olet vastenmielinen, johtuen siitä, että luotat pimeyden ruhtinaaseen. Ihmisenä lienet kehityskelpoinen Jumalan luoma, teot sinussa tulevat jostain kelmeästä kylmästä kdestä. Ei auta, että kirjoitat tuonela pienellä ja Taivaan isolla, jos tekstistä paistaa läpi saatanallisuutesi.
        Minä yritän kirjoittaa aina niin, että Jumala, Jeesus, Pyhä Henki, Pyhä Raamattu, ja kaikki kristilliset sanat kirjoitan isolla, myös Sapatin, vaikka äidinkielellisesti sitä ei isolla kuuluisikaan kirjoittaa.
        saatanan, paholaisen, tuonelan, kaikki sen käärmeensikiöyden yritän kirjoittaa aina pienellä. aina. aina. aina. Vihaan paholaista aivan karmaisevan paljon. toivon sinunkin löytävän kolmiyhteisen Jumalamme. sinun otakoppi.

• adventtisisar
        otakoppi kirjoitti:

Olin toivonut häneltä muuten, että jos hän suostuisi avioitumaan Johannes Kastajan päivänä... Puhun siitä pettäjämiehestä.

• Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä on VAJAVAISTA...

Näin se on .. vajavainen ei pysy ikuisesti.

• AnttiVKantola

A8:
        // tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä on VAJAVAISTA...
        alex :) //

Vähän lisäselvennystä a8:n toteamukseen ...

Tulee siis täydellisyys - rakkaus; katoaa laki, joka ei juurikaan muuta voinut kuin vain sormella osoittaa syntejä ja tuomita.

Rakkaus on
        vastakohta laille
        on armoa
        ei rangaistusta
        On vapautta tehdä, iloiten
        ei ole pakkoa, ei tarkkaa työtä
        Rakkaus on lupa tehdä, ei ole kieltolaki.

Hepr. 8:13
        Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
        Hepr. 7:19
        -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

Saa, jopa täytyy - päätellä itse, mitä teet tahi et:
        Jaak. 2:12 "Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva."
        Room. 7:2 :
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Lakiin ei pidä turvata siksikkään, että laki ei pysy, vaan katoaa täydellisen rakkauden valossa kuin varjo.
        Alex muistaakseni on useasti korostanut ennenkin lain väliaikaisuutta, kuten Sana sanoo, että laki tulee vain väliin, jotta juostaisiin armokalliolle:

Room. 5:20
        Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

Ennen voit katsoa ikäänkuin lakikirjasta, nyt uudessa liitossa päättämään itse, "mikä sinun rauhaasi sopii".

antti

• AnttiVKantola kirjoitti:

A8:

Tulee siis täydellisyys - rakkaus; katoaa laki, joka ei juurikaan muuta voinut kuin vain sormella osoittaa syntejä ja tuomita.

Rakkaus on
        vastakohta laille
        on armoa
        ei rangaistusta

Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
        -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

Jaak. 2:12 "Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva."
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Lakiin ei pidä turvata siksikkään, että laki ei pysy, vaan katoaa täydellisen rakkauden valossa kuin varjo.
        Alex muistaakseni on useasti korostanut ennenkin lain väliaikaisuutta, kuten Sana sanoo, että laki tulee vain väliin, jotta juostaisiin armokalliolle:

Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

Ennen voit katsoa ikäänkuin lakikirjasta, nyt uudessa liitossa päättämään itse, "mikä sinun rauhaasi sopii".

antti

##Tulee siis täydellisyys - rakkaus; katoaa laki, joka ei juurikaan muuta voinut kuin vain sormella osoittaa syntejä ja tuomita. ##

No voi voi Antti parkaa joka itsepäisesti on poistamassa taivasta ja maa ..

Luuk. 16:17
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maata..

Jumalan laki ja esimerkiksi Suomen laki ovat kaksi täysin eri asiaa.
        Jumalan laki kertoo täydellisen Jumalan olemuksesta ja siis iankaikkisesta elämästä ja on ikuinen .. Ei se että ihminen ei kykene elämään Jumalan lain mukaan tarkoita että vika olisi laissa, vika on ihmisen vajavaisuudessa. Mutta siitä ei ole epäilystäkään että Jumala elää lakinsa mukaan.. Laki ei ole mikään paperi tuote (tai kiveen hakattu) vaan kuvaa todellista elämää - kuinka se voisi kadota ?

En tiedä miten Antti tämän lain postamisen saa toimimaan mutta minulle se ei toimi - Jumalan laki on ikuinen - yhtä ikuinen kuin Jumala itse.

alex

• adventtisisar
        AnttiVKantola kirjoitti:

A8:

Rakkaus on
        vastakohta laille
        on armoa
        ei rangaistusta

antti

vajavainen katoaa, sen on todella niin. Jumalan siunausta sinulle antti. Rukoilen Jumalaltani, että alkaisit ymmärtää Raamatun Sanaa.

• adventtisisar
        AnttiVKantola kirjoitti:

A8:

Rakkaus on
        vastakohta laille
        on armoa
        ei rangaistusta

antti

Oletko antti huomannut mainoksen suomi24 sivuilla. "lääkkeet estävät or.gasmin? En tiedä laitaasi asiassa ja en haluaisikaan tietää. Mutta varoitanpa vain kun kerran on tieteellisesti asiaa tutkittukin. Muistatko vielä sen aloittamasi ketjun, jossa kerroit aventtiuskoisten olevan kuohittuja. Pidähän varasi, ettet joudu turvautumaan lääkkeisiin, sillä vaimosi voisi surullistua.

• adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

Oletko antti huomannut mainoksen suomi24 sivuilla. "lääkkeet estävät or.gasmin? En tiedä laitaasi asiassa ja en haluaisikaan tietää. Mutta varoitanpa vain kun kerran on tieteellisesti asiaa tutkittukin. Muistatko vielä sen aloittamasi ketjun, jossa kerroit aventtiuskoisten olevan kuohittuja. Pidähän varasi, ettet joudu turvautumaan lääkkeisiin, sillä vaimosi voisi surullistua.

antille: elo ihmisen huolineen ja murheineen se on vain väliaikainen. Katsohan ko. biisin sanat ...

• adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

antille: elo ihmisen huolineen ja murheineen se on vain väliaikainen. Katsohan ko. biisin sanat ...

antille: kuuntelehan versio, jossa on koskettimet, hanuri ja laulu...ystävällisesti adventtisisar(esi)

• adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

antille: kuuntelehan versio, jossa on koskettimet, hanuri ja laulu...ystävällisesti adventtisisar(esi)

Anteeksi antti, leikkiähän tämä vain on. laulussakin sanotaan, että se on "ihan höpö, joka leikistä suuttuu..."
        Ystävällisesti: adventtisisar(esi)
        Mutta korostan: Kolmiyhteinen Jumala(mme) ei ole leikkiä, feikkiä, eikä pilaa. Vaan täyttä Totta. Amen.

• adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

Kirjoitin siinä viestissä, jossa puhuin lääkkeistä, vahingossa " aventtiuskoisista". Sieltä puuttui D. D voisi olla niinkuin David.

• Otakopilla se juttu luistaa
      alex vaan päätään puistaa
      että aika kloppi, tää otakoppi
      mokomakin itsensä toistaja,
      omakuolematon lain poistaja
      selittää ja selittää
      kuinka ikuisuus häämöttää,
      ettei hänen tarvi olla levoton,
      kuolematon kun jo on, kuin itse Jumala
      ..no, ihmisenä ihan mukava,
      niin noissa jutuissaan on ..
      ihan MAHDOTON.

Niin että terve vaan
      ehkä joskus vielä tavataan?
      otan kesän lomaa ja jätän palstan nyt
      ... rehellisesti sanoen... olen aika kyllästynyt
      kaikkiin "lain mollaajiin" ja "lain pitäjiin"
      ja niihin joille "muut" ovat menossa hel´vettiin
      jotka ovat taivas paikat varanneet itselleen
      ja uskon sisarilleen ja veljilleen.
      Saa nähdä sitten kerran,
      että kuka on koulussa sapatin Herran
      ja kuka saa luottaa ... siihen
      mitä omakuolemattomuus usko tuottaa.

Niin että syksyllä taas ehkä tavataan
      ja jutellaan ja kinataan
      ja tiedä häntä, ehkä jotain jopa opitaan ..

Hyvää kesää kaikille..

alex

• otakoppi.

Hyvää kesää Alex :)

Ps. Anteeksi, jos olen pahoittanut joskus mieltäsi kirjoituksillani...

• adventtisisar

Niin, viittaan yllä olevaan ketjuun. On siellä lauluja linkitettynä, viitattu johonkin santalan ristoon, runoja ym. Olenko minä se poikkeus, joka vahvistaa säännön? Toisin sanoen: eli rautalangasta väännettynä. Minulle on jonkun mielestä laadittava eri säännöt kuin muille...? Miten se menee yhteen perustuslain kanssa?

• Käytä järkeäsi

"adventtisisar"

Aika turhaa huomion hakuisuutta ovat sinun tekeleesi!

Miksi yleensä kirjoittelet höpinöitäsi tällä palstalla? Pysy palstan aiheessa ja rajoita vähän tuota yliaktiiviisuuttasi.

Ei naisen sovi riekkua suuna päänä miesten kimpussa, eikä tuollainen imarteleminenkaan mitä harjoitat, ole oikein.

• adventtisisar
        Käytä järkeäsi kirjoitti:

"adventtisisar"

Miksi yleensä kirjoittelet höpinöitäsi tällä palstalla? Pysy palstan aiheessa ja rajoita vähän tuota yliaktiiviisuuttasi.

Ei naisen sovi riekkua suuna päänä miesten kimpussa, eikä tuollainen imarteleminenkaan mitä harjoitat, ole oikein.

Mikä sitten on oikein? Tiedätkö sinä sen? Kertoisitko minulle? Suunapäänä täällä olen se on todella totta. Mutta enpä rieku uskovien joukossa. Koska Jumala on säätänyt miehet johtamaan seurakuntia ja perheitä, joiden päitä uskovat miehet ovat. Todella kunnioitan heitä. Ja tiedän säännöt: ne tulevat suoraan Raamatusta. Niitä yritän noudattaa. Aina. Riekun täällä ns. terapiamielessä, elämän kaltoin kohtelemana. Puolustan totta, kaunista ja hyvää, rienaajia vastaan. Aina.

• Riekkujasisarelle
        adventtisisar kirjoitti:

Mikä sitten on oikein? Tiedätkö sinä sen? Kertoisitko minulle? Suunapäänä täällä olen se on todella totta. Mutta enpä rieku uskovien joukossa. Koska Jumala on säätänyt miehet johtamaan seurakuntia ja perheitä, joiden päitä uskovat miehet ovat. Todella kunnioitan heitä. Ja tiedän säännöt: ne tulevat suoraan Raamatusta. Niitä yritän noudattaa. Aina. Riekun täällä ns. terapiamielessä, elämän kaltoin kohtelemana. Puolustan totta, kaunista ja hyvää, rienaajia vastaan. Aina.

Ensinnä puolustat itseäsi, adventttisisar!

• Käyttöohje
        Käytä järkeäsi kirjoitti:

"adventtisisar"

Nimim. "Käytä järkeäsi" - käyttää voi ainoastaan sitä, mitä omaa...

• adventtisisar
        Käyttöohje kirjoitti:

Nimim. "Käytä järkeäsi" - käyttää voi ainoastaan sitä, mitä omaa...

Niin, eli jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia! Mukavaa ja aurinkoista hellepäivää...

• adventtisisar(enne)

Anteeksi, että kysyn: mutta olenko nyt pysynyt ketjun otsikon aiheessa. Voisitteko tarkistaa kommenttini. Pyydän anteeksi, mikäli jokin kommenteistani ei sovi joukkoon...

• adventtisisar

20.5. 2014 klo 10:54 kirjoitetusta kommentista puuttui otakoppi- sanasta p- kirjain. p - niinkuin paholainen. Ystävällisesti ja Raamatun Sanaan luottaen adventtisisar.

• adventtisisar

Meniks ns. jauhot suuhun?

• Kopittelija007.
        adventtisisar kirjoitti:

Meniks ns. jauhot suuhun?

Jeesusta nimitettiin paholaiseksi ja Belsebubiksi niin miksei hänen palvelijoitaan ! :)))

• adventtisisar
        Kopittelija007. kirjoitti:

Jeesusta nimitettiin paholaiseksi ja Belsebubiksi niin miksei hänen palvelijoitaan ! :)))

OK. Ja näilläkö opeilla pidot paranee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe