Etsin yhtä määrättyä tyylihaaraa

Ei Dolly Parton

Nyt on kysyttävä vaikka tiedänkin olevani hankala. En tiedä mistä puhun tai mitä olen kuullut, mutta toivon että joku perehtynyt osaa neuvoa oikeille jäljille.

Mitä ihmettä olen mahtanut kuulla, joka olisi niinkuin eräänlaista "protesti" countrya?
Kun mun mielestä dokussa jonka näin kutsuivat sitä undergroundiksi, mutta kun youtubesta etsin niin löytämäni ei kuulosta ollenkaan samanlaiselta.

Se oli jotenkin paskaista ja silottelematonta, ei ollenkaan sitä tyypillistä surua ja rakkaustarinoita. Countryn punkversio, paremminkin.
Muistan että ajattelin bändin jätkistä että oho, olisin ulkonäön perusteella veikannut rockabillyksi.
Tällä tyylillä onkin muistaakseni juuret olikohan 50- tai 60-luvussa, ja elää omana subkulttuurinaan julkisen ja kaupallisen valokeilan ulkopuolella.

Enempää en muista, valitettavasti, en edes mikä se doku oli.

Onko kellään tietoa mistä voisin lähteä etsimään?

8

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauri1

Outlaw Kantria ilmeisesti olet kuunnellut.

• Ei Dolly Parton

Kiitos!

Hyvä ehdotus, "epäsiistimpi" ainakin piti paikkansa :-)

Mutta ei tainnut olla sitäkään, ainakin mitä youtubista kuuntelin kuulosti ihan liian perinteiseltä, ja kun käsittääkseni tämä tyyli elelisi omissa oloissaan, ja Willie Nelsonit ym:han on suuria tähtiä.
        Tosiaan: ajattele punk. Kovaa, melkein sanoisin agressiivista.

Olisiko sulla mitään nimiä ehdottaa? Ehkä en vaan löytänyt oikeita, tuntemattomampia artisteja.

• lauri1

Googlelta löytyy haulla. Siellä on pilvin pimein artisteja.

Outlaw country band

• lauri1

Niin se haku on, Outlaw Countryband. Hyvänä esimerkkinä kappale
      Put Another Log On The Fire.

• lauri1

Olisko kuulemasi agressiivinen ollut Rebel Son niminen orkka.

• lauri1

Samallaista musaa tulee myös esim.
      Hank Williams lll albumi "Risin`Outlaw"
      David Allan Coe

• Xenia Onatop

Hank Williams Jr. edustaa rock'n roll countrya. Mielestäni HW III ei ole enää countrya.

• Bocephus

Kyl mun mielestä Hank kolmosen noin viis ekaa levyä enemmän countrya kuin kaiken maailman pop"missi" country tähtöset a´la Carrie Underwoodit jne..Ehkä liiallinen nautinto aineiden käyttö alkaa kuitenkin vaikuttaa hallusinaatioina saatanan kanssa bailaamiseeen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      961
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      801
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      784
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      740
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      717
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      699
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe