Koeaika

Syntipukki

Hei!

Olen aloittanut uudessa työpaikassa tänä syksynä (työllistämistuella). Tykkään haasteellisesta työstäni (vastaa koulutustani), mutta olen huomannut joutuneeni mustamaalauksen uhriksi erään työntekijän taholta (ei minkääanlaisia perusteita - hän kokee jotenkin minut uhkaksi identiteetilleen ja asemalleen, työni olen hoitanut hyvin). Nyt tämä tilanne on alkanut uuvuttaa minua (olen aamuisin ja iltaisin väsynyt, itkuinen ja ahdistunut, päätä särkee, vatsaan koskee)ja koen, että olen aika voimaton hakemaan tilanteeseen ratkaisua (en usko, että tämä henkilö muuttuu keskusteluilla miksikään)ja hirvittää miten jaksan olla töissä koko tämän ajan.

Työsopimuksessa on 4 kk koeaika, joka ei ole
vielä siis umpeutunut. Minkälaiset perustelut vaaditaan työntekijältä itsensä irtisanomiseen koeajalla? Onko tarpeeksi kattava peruste sanoa tulleensa mustamaalauksen uhriksi, eikä sen takia viihdy enää töissä?

Omakohtaisia kokemuksia?

Helv..ti.. tämä tekee katkeraksi! Mikä oikeus joillakin on räiskyä työpaikoillaan toisia vahingoittaen.. heidänhän se pitäisi saada tilanteessa potkut!

4

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiu

Joka työpaikassa on vähintään yksi idiootti. Jos et ole itse tehnyt mitään häntä ärsyttääksesi kysy häneltä suoraan miksi hän käyttäytyy niin. Jos ei keskinäinen keskustelu auta, mainitse asiasta esimiehellesi, jos hän on reilu hän sanoo asiasta alaiselleen ja se loppuu siihen.

Koeajalla minun käsittääkseni saa lähteä talosta milloin haluaa, kunhan vain ilmoittaa esimiehelle. Se on sitten kerrasta poikki ja työsuhde loppuu samana päivänä. Syytäkään ei kai ole pakko sanoa. Näin ainakin kertoi oma esimieheni työni aloittaessani. Mutta jos oikeasti pidät työstäsi niin älä anna periksi vain sen takia että sielä on joku idiootti! Juttele asiasta idiootin, kollegojen ja pomon kanssa ja tee selväksi että tälläinen peli ei vetele!!!

Tsemppiä syksyyn!!!

• Roosa

Olen samaa mieltä kuin nimim. Tiu, älä ihmeessä anna periksi ennen kuin olet ensin keskustellut kiusaajan kanssa asiasta! Ja jos se ei auta ota esimieheesi yhteyttä. Ja kun sulla on koeaika vielä voimassa voit lähteä työstä ilman irtisanomisaikaa.

• ex-työllistetty

Ota huomioon, että työkkäri antaa karenssin, vaikka lopetat työsuhteen koeajalla. Viisaampaa on hakea sairauslomaa aina, kun ei jaksa olla töissä.

Minulla esimies leperteli ensimmäisenä päivänä työllistämispaikassa, että voin tulla keskustelemaan hänen kanssaan mistä tahansa. Kiusaamiseni alkoi heti eka viikolla, kun vakinaiset virkailijat huomasivat, etten ole yhtä epärehellinen ja laiska kuin he. Kuukausia myöhemmin uskalsin mainita esimiehelleni yhden asian virkailijoiden käytöksestä. Siitä hetkestä alkaen esimies alkoi käyttäytyä kun vihaisi minua sydämensä pohjasta. Hän esim. haukkui minua jatkuvasti, vaikka asiakkaita odotti tiskin ääressä.

Kiusaajani olivat kuin murrosikäiset, joille ei ole opetettu mitään käytöstapoja, vaikka toinen oli jo lähes kuuskymppinen.

• tilulii

HEIPS!ITSE OLIN VIELÄ VIIMEVIIKKOON SAAKKA ILTSISSÄ TÖISSÄ KOEAJALLA(4KK)EN ENÄÄ(työnantaja purki sopimuksen),MINÄKIN VÄSYIN MUTTA KIUSAAJANI OLI ESIMIEHENI JA HÄN OLI SE JOKA PURKI TYÖSOPIMUKSENI.SAIRASTUIN JA OSA SYYNÄ LÄÄKÄRI PITI TYÖPAIKKAANI JOSSA OLI TODENNÄKÖISESTI HOMETTA.POISSAOLOJA TULI EIHÄN SILLE ITSE MITÄÄN VOINUT TYÖNANATAJA SOITTELI PERÄÄN JA UHKAILI....VÄSYIN EN SAANUT NUKUTTUA ASIAT VAIVASIVAT MIELTÄNI JA SAIRASTUIN LISÄÄ,,,,
      SAMAAN AIKAAN OLEN OLLUT KOULUNKÄYNTIAVUSTAJANA KOULUSSA JONKA JÄLKEEN OLIN 4-H ILTSISSÄ PÄIVÄN PÄÄTTEEKSI ILMAN TAUKOJA JA MITÄÄN ELI VERINAHATKIN REVITTIIN IRTI..HELVATTIA SE OLI .NYT EN MAHDA MITÄÄN VAAN ON KÄRSITTÄVÄ JA OLTAVA SYNTIPUKKI ASIAAN JOHON EN ITSE OLE SYYLLINEN..YMMÄRRÄN ERITTÄIN HYVIN AJATUKSIASI ON TÄMÄ NIIN TUORE ARPI VIELÄ,,EN HENK.KOHT.SUOSITTELE JATKAMISTA VAAN AJATTELE OMAA TERVEYTTÄSI SILLÄ EI LUOTTAMUSMIEHISTÄ EIKÄ MUISTAKAAN OLE OLLUT MINULLE APUA YKSIN OLEN JÄÄNYT TUSKANI KANSSA.....HELIPSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe