Moi, voitteko auttaa minua? todella TÄRKEÄÄ

toivotontyttö

eli kiitokset jo kaikille jotka haluatte auttaa ja on teillä aikaa:)

eli olen 18 tyttö tykkään näteistä vaatteista, topit, pillifarkut ja näiijj perus nyky ajan teinimuoti.

ennen pukeuduin just tolleen ja näin, ja minuu kehuttiinki että pukeudun tosi nätisti ja että voisinko antaa mun pieniä vaatteita kavereille ja tutuille ja serkuille yms.

mutta nyt jotakin on tapahtunut, tykkään ja rakastan edelleenki ostella ihania vaatteita ja käyttää rahaa niihin, mutta kaikki uudet vaatteet mitä olen nyt 2 vuoden jälkeen ostanut ovat kaapissani edelleen hintalappujen kanssa viikattuina, housut, rintsikat, alushousut (tottakai vaihdan ne mutta) hupparit, takit sukat ja muut vaatteet ja kengätkin jotkut.

haluaisin niin käyttää vihdoin uusia vaatteitani, mutta jostain syystä minulla on kauhea kammo, että kun olen aina vähän niin tohelo, että saatan liata ne, taij että tulee reikiä, ei voi korjata paikata taij jää vaurio, menee likaiseksi jää tahtora yms, pesun jälkeen jää liian isoiksi taij pieniksi, taij että äiti ottaa mun vaatteita jostain syystä rintsikoita itselleen pesusta?

voisin tehdä pesulistan jossa mainitsen kaikki mun vaatteet että saan ne takasiin.

mutta musta tuntuu niin pahalta uudet shorsitkin ja muut ihanat vaatteet jotka voi vielä jäädä mulle joskus pieniksi, niin jää kaikki käyttämättä!

muilla on aina uudet vaatteet ja ihanat, ite taas kuljen aina samoilla legginseillä ja t paidoilla kuin kotonakin. aina ajattelen nyt puen uudet mutta jostain syystä en puekaan. koska myöskin mulla on tosi ahtaat vaate komerot yms, iin jos käytän vaikka legginsejä uusia taij pilli farkkujani, niin koko vaatehylly pitäisi ottaa pois että saan ne sinne taksin mahdutettua. Tuntuu niin pahalta ennen oli itsevarmenpi olokin mutta nyt tuntuu niin tylsältä aina samat vaatteet, joitaikin 6vaatetta mitä käytän joka päivä.

ostin poikaystäväänikin varten erään asun jota olen käyttänyt vain, kerran, jos muuttaisin jo omaan asuntoon voisin saada tavaroilleni ja vaatteilleni enemmän tilaa ja oma pesukone taij pyykkivuorot niin ei tarvitsisi pelätä äidin ottavan minun vaatteitani, vaikka puhuisin hänelle hän tekee joskus siltikin niin..

onko tämä joku pakko oire? en voi vielä muuttaa omaan asuntoon vasta vuoden kahden päästä että sille en voi nyt mitään, miten saisin käytettyä vaatteitani ja takoa järkeä päähäni joku? joskus ostan esim kasi toppiakin että jos toinen menee käytössä rikki niin sitten toinen säilyy? en voi ostaa aina kaikkia kahta esim farkkuja kun maksaa 30e..1kpl :/ kokemuksia! auttakaa! tämä johtuu vain jostain omasta tyhmyydestä eij traumoistakaan ;(

3

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Yksinkertaisesti vain pidä yksi päivä jotain vaatetta ja riisu vasta illalla.
      Jos kertomus on totta, sinun pitää hankkia joku "mielikuva" vaatteesta, siis osta vain harkiten ja sellaisia joista pidät. Että muistat vielä vuosienkin päästä, siinä ja siinä tilaisuudessa oli kirjava mekko.
      Analysoi vaatekaappi, ja laita pois sellaiset joita et käytä.
      Ehkä joku on alitajunnassa että pitää säästää, kuten itsekin tein pitkän aikaa näin että vaihdoin aina kotona eri vaatteet, kunnes sanouduin irti tavasta.
      Ala ommella itse, ja ota heti käyttöön kun saat valmiiksi.
      Lue Luisa Boccharian ajatuksia.

    • jooooooooooooooo

      Osta edullisempia vaatteita alennusmyynneistä tai ebaysta niin ei tarvi pelätä :) Jos et halua käyttää niitä vaatteita niin ootko kokoa m, voisin ostaa sult niitä ylimääräsiä vaatteita jos et kerta itse käytä? :) Pist kuvaaja hintoi niist vaatteist jos oot myymäs: [email protected]
      Ja vie sun mutsin kaapista takasi su omat vaatteet ja vähä ylimäärästäki kostoks :D

    • 7+7

      Vaatteet on ostettu käytettäviksi, ei niistä ole mitään iloa sielä kaapin perukoilla. Tahrat saa pois ja jos nyt joku reikä tulee niin voivoi :) mitä äitiisi tulee niin opettele itse pyykkäämään ja pese omat vaatteesi. Haet ne sitten narulta/kuivausrummusta ja viikkaat suoraan kaappiin. Meiän huushollissa voi tietyt vaatteet olla kuukausiakin kateissa jos erehdyn jättämään oman vaatteen muiden pestäväksi. Jos äiti siitä huolimatta vie tavaroitasi kannattaa ihan istua alas ja keskustella asiasta, sillä kyllä erehdyksissä saattaa mennä jokin vaate sekaisin mutta jos ihan tahallaan oman tyttären vaatteita nyysii voi tavan takana olla jotain muuta esim kateutta. Tuskin tykkäät siitä jos äitisi kulkee sun nuorekkaissa teinivaatteissa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe