just need help.. apua pyydän

toivotoonnn

eli kiitokset jo kaikille jotka haluatte auttaa ja on teillä aikaa:)

eli olen 18 tyttö tykkään näteistä vaatteista, topit, pillifarkut ja näiijj perus nyky ajan teinimuoti.

ennen pukeuduin just tolleen ja näin, ja minuu kehuttiinki että pukeudun tosi nätisti ja että voisinko antaa mun pieniä vaatteita kavereille ja tutuille ja serkuille yms.

mutta nyt jotakin on tapahtunut, tykkään ja rakastan edelleenki ostella ihania vaatteita ja käyttää rahaa niihin, mutta kaikki uudet vaatteet mitä olen nyt 2 vuoden jälkeen ostanut ovat kaapissani edelleen hintalappujen kanssa viikattuina, housut, rintsikat, alushousut (tottakai vaihdan ne mutta) hupparit, takit sukat ja muut vaatteet ja kengätkin jotkut.

haluaisin niin käyttää vihdoin uusia vaatteitani, mutta jostain syystä minulla on kauhea kammo, että kun olen aina vähän niin tohelo, että saatan liata ne, taij että tulee reikiä, ei voi korjata paikata taij jää vaurio, menee likaiseksi jää tahtora yms, pesun jälkeen jää liian isoiksi taij pieniksi, taij että äiti ottaa mun vaatteita jostain syystä rintsikoita itselleen pesusta?

voisin tehdä pesulistan jossa mainitsen kaikki mun vaatteet että saan ne takasiin.

mutta musta tuntuu niin pahalta uudet shorsitkin ja muut ihanat vaatteet jotka voi vielä jäädä mulle joskus pieniksi, niin jää kaikki käyttämättä!

muilla on aina uudet vaatteet ja ihanat, ite taas kuljen aina samoilla legginseillä ja t paidoilla kuin kotonakin. aina ajattelen nyt puen uudet mutta jostain syystä en puekaan. koska myöskin mulla on tosi ahtaat vaate komerot yms, iin jos käytän vaikka legginsejä uusia taij pilli farkkujani, niin koko vaatehylly pitäisi ottaa pois että saan ne sinne taksin mahdutettua. Tuntuu niin pahalta ennen oli itsevarmenpi olokin mutta nyt tuntuu niin tylsältä aina samat vaatteet, joitaikin 6vaatetta mitä käytän joka päivä.

ostin poikaystäväänikin varten erään asun jota olen käyttänyt vain, kerran, jos muuttaisin jo omaan asuntoon voisin saada tavaroilleni ja vaatteilleni enemmän tilaa ja oma pesukone taij pyykkivuorot niin ei tarvitsisi pelätä äidin ottavan minun vaatteitani, vaikka puhuisin hänelle hän tekee joskus siltikin niin..

onko tämä joku pakko oire? en voi vielä muuttaa omaan asuntoon vasta vuoden kahden päästä että sille en voi nyt mitään, miten saisin käytettyä vaatteitani ja takoa järkeä päähäni joku? joskus ostan esim kasi toppiakin että jos toinen menee käytössä rikki niin sitten toinen säilyy? en voi ostaa aina kaikkia kahta esim farkkuja kun maksaa 30e..1kpl :/ kokemuksia! auttakaa! tämä johtuu vain jostain omasta tyhmyydestä eij traumoistakaan ;(

0

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

        Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
        Maailman menoa
        417
        1762
      2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        176
        1390
      3. Minua itkettää tämä tilanne

        Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
        Ikävä
        105
        1378
      4. Miksi koulut pakottavat

        Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
        Maailman menoa
        125
        1304
      5. Mitkä oli suurimmat

        Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
        Ikävä
        45
        1046
      6. Minulla oli tunteita

        Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
        Ikävä
        63
        946
      7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

        Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
        Suomi24 Blogi ★
        0
        922
      8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

        Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
        Maailman menoa
        92
        891
      9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        116
        885
      10. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        32
        866
      Aihe