Äitini ei hyväksy miestäni

ahdistunutnainen

Olemme seurustelleet mieheni kanssa kohta vuoden ja minua alkaa raastamaan se ettei äiti hyväksy suhdettamme. Äitini on hyvin hankala ihminen: kulissit pitää aina pitää pystyssä, näyttää "hyvinvoivalta ja tervehenkiseltä perheeltä" ulospäin. Suuttuu herkästi ja pitää mykkäkoulua pienestäkin asiasta. Pitää itseään välillä supernaisena (= saisi ihailua) ja välillä paskana (= saisi sääliä). Vieraille aina pelottavan kepeä. Haukkuu muita minkä kerkeää selän takana. Jos itse väärässä, niin ei koskaan myönnä sitä. Satuttaessaan ei koskaan pyydä anteeksi, PAITSI jos vieraita.

Koskaan sitä ei ole sanottu ääneen. Mutta veljeni naisystävää kutsutaan jatkuvasti kylään, juhliin jne. Hänet kutsutaan jopa ennen minua ja tuntuu, että naisystävä menee minun edelle. Minua ja miestäni ei kutsuta mihinkään ja jos kutsutaan, kutsu osoitetaan henkilökohtaisesti soittamalla _minulle_. Veljeni koira saa tulla jatkuvasti äitilleni kylään, mutta meidän koira ei saa.

Joskus olen kysynyt voisimmeko me tulla käymään. Vastaus on ympäripyöreä ei. Joskus ehdotin, että voisimme tulla mökkeilemään viikonlopuksi. Vastaus oli ei, koska "teillä on koira". No niin on veljelläkin ja meidän koiran saa aina hoitoon.

Kannattaisiko vain hyväksyä tosiasia, ettei äitini hyväksy meidän suhdetta, katkaista välit vai mitä?? Anoppini on hyvin mukava, kutsuu aina mukaan ja minua surettaa ettei meillä ole samanlaista. Isäni ottaa mieheni hyvin vastaan, vanhemmat ovat eronneet vuosikymmeniä sitten.

7

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Oleppa niin kauan käymätää äitisi luona ennen kun tulee virallinen kutse teille ja jos tulee vain vinulle niin ilmoitat ihan suoraan että me tuleemme joko miehsi kanssa yhdessä tai ei ollenkaan. Teeppä äidillesi selväksi että sinä oelt sen mihen valinnut eikä äitisi ja sinulla on oikeus sanoa se suoraan äidillesi.

    • ahdistunutnainen

      Kun olin nuorempi ja asuin yksin, äiti maksoi mm. bussikortin, puhelinlaskun sekä joitakin vaatteita. Äitini halusi usein kissaani väkisin hoitoon ja kun en antanut, hän kiristi minua ostamillaan ja maksamillaan tavaroilla.

      Olen joskus yrittänyt erkaantua äitistä, mutta hän vetää aina vanhat ajat mukaan ja kiristää niillä. "Maksapa sitten takaisin kaikki mitä olen sinulle ostanut vuosia sitten, kiittämätön kakara" jne... :/

      • Etäisyys hyvästä

        Jätä marinat oman arvoonsa. Ihmisen pitää oppia ymmärtämään, että aikuisuus tarkoittaa lapsuudenkodista luopumista. Monille vanhemmillekin se on outo ja epämiellyttävä huomio. Lapsi on aikuinen ja yrittää elää omaa elämää pyytämättä joka asiaan neuvoja ja apua.
        Monet vanhemmat ripustautuvat lapsiinsa. He vetoavat kiittämättömyyteen ja antavat ymmärtää, että lapsi on itsekkyyden vallassa. Väärä asenne.

        Kotoa lähteneiden lasten on myös syytä opetella hyvin nopeasti elämään omin avuin. Apua ei sa enää pyytää saati vaatia vanhemmilta, sillä he eivät enää ole elatusvastuussa.
        On myös tarkkaan tiedettävä, mitä seurauksia vanhempien auttamishalusta on. Joutuvatko aikuistuvat lapset riippuvaisiksi? Voidaanko heitä kiristää kiitollisuusvaatimuksilla? Onko avustus todella tarpeen?
        Ja toisin päin: Ymmärtääkö aikuistunut lapsi, millaisin uhrauksin vanhemmat lastaan auttavat? Ikäihmisillä on pienet eläkkeet, ja asumiskusannukset ovat samat kuin ennenkin. Riittääkö heiltä rahallista apua ilman, että heidän oma taloutensa kärsii?


      • huhhahhei ja rommia.

        "Olen joskus yrittänyt erkaantua äitistä, mutta hän vetää aina vanhat ajat mukaan ja kiristää niillä. "Maksapa sitten takaisin kaikki mitä olen sinulle ostanut vuosia sitten, kiittämätön kakara" jne... :/"

        Sanot vaan että koetappa periä, katsotaan kumman läpi päivä paistaa...

        Eipä se lopu jos ei paaluta kunnolla. Isäukko jaksoi joskus jauhaa niistä veroista jotka on maksanut, jotta minä olen saanut ilmaisen koulutuksen. Minä karjaisin siihen että perkele minä maksan nykyään veroja enemmän kuin te kaksi yhteensä, jumalauta!

        Se oli viimein kerta kun siitä aiheesta puhutaan....


    • mek

      Et sinä ole äidiltasi mitään velkaa ottanut ja jos ei ole velkakirjaa niin voit sanoa äidileesi että nuo rahat men luottotappioksi ja sanot että hänen oma vikansa kun lastaan avusti. Kun pistäisi rahaa pankkiin kun vanhempi lastaan avustaa.

    • Etäisyys hyvästä

      Koska sinulla on muihion sukulaisiin hyvät suhteet, niin panosta niihin. Ihan hyvältähän tuntuu, että pojan vanhemmat ottavat mielihyvin sinut vastaan.

      Kun eivät kemiat kohtaa, miksi pahoittaa oma ja muiden mieli tunkemalla vierailuille, jotka eivät tuo mitään iloa kenellekään.

      Kannattaa itsenäistyä, kun kuitenkin elää jo omaa elämää kodin ulkopuolella.

    • 3 + 11

      Tätä sanaa kylvetään nykyään liikaa, mutta pakko sanoa että äitisi kuulostaa narsistilta. Se selittää selitä esim. äitisi korkean näkemyksen itsestään, hyvän vaikutelman antamisen tärkeyden, vieraiden edessä esittämisen, lapsellisen kiristämisen ja veljesi vaimon menemisen jopa oman lapsen edelle. Narsistihan palkitsee ne, jotka häntä eniten hännystelevät ja ilmeisesti veljesi puoliso on hyväksytty hoviin. Eipä tuossa oikein muuta voi tehdä kuin vetää omat rajansa selviksi ja suojella siten itseään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe