APUA

petettykkö?

Olen ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tänne, mutta luettuani edellisiä tekstejä näin että täällä on asiallista keskustelua aiheista.
Asiaan..
Suhteessamme ei ole ollut hullaantumista koskaan. Olimme nuoria ja meillä oikeastaan oli kaverillinen seksisuhde. Yllättäen tulinkin raskaaksi. Lapsen isä olisi halunnut silloin aborttia mutta minä en. Olin valmis yksinhuoltajuuteen. Mies päätti kumminkin yrittää päivän kerrallaan. Nyt sitä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta. Olemme oppineet olemaan yhdessä ja mielestäni yhteiselämä sujuu jokseenkin hyvin. Keskustelemme asioista jos on tarvetta, riitelemme harvoin. Mutta meillä ei ole mitään yhteistä, ei harrastuksia, ei ystäviä. Miehellä on omat harrastukset joissa hän viettää paljon aikaansa. Minä hoidan taloutta. Koen ettei meillä ole henkistä yhteenkuuluvuutta, olemme täysin erilliset yksilöt omine tarpeineen. Seksiä harrastetaan jos tarpeet osuvat kohdakkain.
Olen ollut monta vuotta onnellinen olotilaani, jotenkin tottunut, elämä on ollut helppoa. Nyt eräällä matkallaan mieheni ihastui toiseen naiseen. Mieheni tuli kotiin naiselta saamansa sormus sormessaan, meidän vihkisormuksen vieressä. Lisäksi hänellä on naisen kuva kännykässään. Seksiä he eivät kuulemma harrastaneet yhteisestä päätöksestään, jollei seksiksi lasketa sitä että mieheni oli hieronut naisen kipeytynyttä selkää naisen maatessa ilman paitaa mieheni hotellihuoneen sängyllä. Mieheni on päättänyt että haluaa jatkaa vanhaa elämäänsä minun kanssani mutta hänellä on kuulemma oikeus pitää yhteyttä tähän naiseen. Hän aikoo pitää heidän suhteen vain ystävyys suhteena. Nyt he ovat päivittäin kirjoitelleet sähköpostia ja tekstiviestejä toisilleen. Jos olen kysynyt mitä hän(nainen) on kirjoittanut tai mitä mieheni on vastannut hänelle, saan vastaan suuttumuksen että miksi utelen.
Koen oloni uhatuksi enkä tiedä mitä tekisin.
Haluaisin jatkaa yhteistä eloamme ja parantaa suhdettamme. Auttakaa, mitä teen??

15

1622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samasta veneestä pois hypännyt

Ihan ensin ehkä miettisin, että mitä itse haluan parisuhteelta? Mitkä ovat ne rajat, joiden puitteissa teidän suhteessanne eletään ja jotka tuntuvat myös sinusta hyviltä?

Voisitkohan sinäkin tutustua miehesi "ystävään"? Jos hän on viaton ystävä, niin mikset myös sinä voisi tutustua häneen? Luotatko mieheesi?

Jos ajattelet, että olisit miehesi, niin totta kai haluaisit pitää perheen ja "ystävän"/"ystäviä". Ratkaisua ei miehesi suunnalta voi kovin pian odottaa. Haluaisitko vielä varmuuden, että millainen tämä ystävä oikein on? Silloin on käytettävä pientä oveluutta hyväkseen ja selvität asian aika äkkiä. Ei kannata tehdä asiasta suurta numeroa. Toimit hissukseen ja mahdollisesti yllätät rysän päältä tai sitten et. Totuus todennäköisesti sattuu ihan pirusti, mutta valheessa eläminenkin näivettää lopulta.

Edessäsi on joka tapauksessa pitkä matka. Voimia siihen!

• Kummajainen

Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Ennen kaikkea sinun täytyisi miettiä mitä haluat omalta elämältäsi ja jos se ei sovi puolisollesi, niin tee ratkaisu sen mukaan.
      Miksi annat miehen päättää, että hän haluaa pitää vanhan suhteen ja lämmitellä samalla uudessa? Toimivaan parisuhteeseen tarvitaan kaksi osapuolta, ei kolme.
      Koita löytää elämääsi mielenkiintoa muualta. Ystävät ja harrastukset ovat tärkeitä sinulle tässä vaiheessa. Saat muuta miettimistä, jos suhteen loppuminen ja lopettaminen ahdistaa.
      Voimia sinulle. Olet ansainnut parempaa.

• Tuttu juttu

Höpö höpö et vaan ystäviä! Veikkasin että tossa ystävyyssuhteessa vaihdetaan muutakii ku tekstareita elikkäs eritteitä. Jätä se rontti ja etsi itelles parempi.Sitä paitsi ei kunnon parisuhde yhtä miestä kaipaa!!!

• mitä siedät?

Mitä haluat suhteelta? Saatko sen nyt? Onko suhteessa ongelma? Kestätkö sen jos se ei ratkea? Miten sen voi ratkaista?
      Sinulla on ollut toimiva suhde vaikka suuria tunteita, ei niin hyvässä kuin pahassa olekaan ollut. Omat asiat voivat tulla harrastusten ja ystävien kautta. Parisuhde on sitten se mikä tuo elämään tietyt elementit. Tehnyt elämästä helppoa.
      Tuollaisessa tilassa helposti sitten innostuu jos kokee jotain huumausta. Toisaalta tulee muistaa että olette 2 erillistä ihmistä. Kuten sanottu tarpeet on erilaisia. Mies haluaa muuta kuin sinä. Haluatko että sinulle riittää se mikä on vai haluatko enemmän? Voit olla niin että et siedä miehen käytöstä ja vaadit muutosta, eroat tarvittaessa. Tai mietit omia tarpeitasi, voitko itse käyttäytyä samoin? Ei kostaen vaan miettien omaa hyvinvointiasi. Toista ei voi muuttaa ja jos toinen ei halua parantaa suhdetta on aika miettiä mitä itse tekee.

• riittää

Heips.
      Itse olen kestänyt vuoden samaa, koska vaimoni tapailee toista. Perusteena vain ystävyys ?? Ei pidä paikkaansa ja rysän päältä saat kiinni.Vaimoni on hakemassa eroa, mutta ei halua minun luopuvan omaisuudestamme vaan minun pitäisi ylläpitää omakotitalo, mökki ja muut sellaiset. Hän on ehkä epävarma tulevaisuudestaan ja mahd. paluu vanhaan näin pitää oven raollaan.

• Tahtoahan aina saa ... exäsikin. Mutta miten ajattelit menetellä? Ja ottaisitko exäsi takaisin jos tahtoisi (arviosi voi olla hyvinkin oikea hänen motiiveistaan pitää "status quo")?

• petettykkö?
        M36 kirjoitti:

Tahtoahan aina saa ... exäsikin. Mutta miten ajattelit menetellä? Ja ottaisitko exäsi takaisin jos tahtoisi (arviosi voi olla hyvinkin oikea hänen motiiveistaan pitää "status quo")?

Kiitos paljon mielenkiintoisista ja kannustavista kannanotoistanne. Toivon saavani niitä vielä paljon lisää.. asia ei ole vielä valmis.
        Nyt mennään siinä tilanteessa että sormus on laitettu 'muistojen hyllyyn' ja olemme keskustelleet asiasta aivan väsymyksiin asti. Miehelläni on kuulemma halua jatkaa kanssani.
        Mielestäni minulla on kumminkin oikeus tietää, millainen suhde miehelläni on tähän toiseen naiseen. Siihen kuuluu se, että minulla on oikeus tietää, mistä he viestittelevät. Yksityiskohtia minun ei toki tarvitse tietää, mutta yleisellä tasolla minulla on oikeus olla selvillä suhteen laadusta.
        Olen asiaa kysynyt ja saanut vain kuulla etten saa udella hänen asioitaan.
        En aijo tehdä mitää hätiköityä vaan odotan jonkin aikaa mutta omat päätelmäni olen asiasta tehnyt. Aika näyttää mihin suuntaan mennään.

• petettykkö?
        M36 kirjoitti:

Tahtoahan aina saa ... exäsikin. Mutta miten ajattelit menetellä? Ja ottaisitko exäsi takaisin jos tahtoisi (arviosi voi olla hyvinkin oikea hänen motiiveistaan pitää "status quo")?

Mitä tarkoitit lauseellasi???
        "(arviosi voi olla hyvinkin oikea hänen motiiveistaan pitää "status quo")"

Olet mielestäni harvinaisen 'selvä järkinen' näissä ihmissuhde asioissa ja toivoisinkin sinun kommentteja lisää tähän ongelmaani. Huom. KOen että ongelma on minulla, ei miehelläni!

• salailua
        petettykkö? kirjoitti:

Kiitos paljon mielenkiintoisista ja kannustavista kannanotoistanne. Toivon saavani niitä vielä paljon lisää.. asia ei ole vielä valmis.
        Nyt mennään siinä tilanteessa että sormus on laitettu 'muistojen hyllyyn' ja olemme keskustelleet asiasta aivan väsymyksiin asti. Miehelläni on kuulemma halua jatkaa kanssani.
        Mielestäni minulla on kumminkin oikeus tietää, millainen suhde miehelläni on tähän toiseen naiseen. Siihen kuuluu se, että minulla on oikeus tietää, mistä he viestittelevät. Yksityiskohtia minun ei toki tarvitse tietää, mutta yleisellä tasolla minulla on oikeus olla selvillä suhteen laadusta.
        Olen asiaa kysynyt ja saanut vain kuulla etten saa udella hänen asioitaan.
        En aijo tehdä mitää hätiköityä vaan odotan jonkin aikaa mutta omat päätelmäni olen asiasta tehnyt. Aika näyttää mihin suuntaan mennään.

jos mies ei voi antaa sinun katsoa vierestä kirjoittelua tai lukea niitä, niin jotainhan silloin on salattavaa.

Sinäänsä tietysti saa olla hyväuskoinenkin ja antaa miehen pitää yksityisyytensä, mihin hänellä tietysti on oikeus, mutta jos hän haluaa teidän suhteelle parasta, niin kyllä hän haluisi todennäköisesti todistaa sinulle, että kirjoittelu on vaitonta.

Oma arvioini on, että mies ehkä haluaisi pitää teidät molemmat. Sinut tuttuna ja turvallisena kumppanina, koska ehkä vaikea luopua tottumuksesta. Varmaan näkee sinussa myös hyvät puolet, joista pitää. Siltikään se ei riitä, koska haluaa ehkä myös jotain muuta. Onko se seikkailua?, tyydytystä johonkin jossain muodossa?, salaisia tapaamisia, nettiseksiä, mitä lie?

Riippuu nyt paljon sinusta, mitä olet valmis hyväksymään. Tiedän chattien kautta ihmisiä, jotka hakevat esim. siinä muodossa vaihtelua suhteeseen, kuitenkin niin, että eivät ole valmiita suhdetta lopettamaan, eivätkä halua.
        En sano, että kaikki chattailijat olisivat asialla tässä mielessä, mutta heitä on.

Viaton ajatusten vaihto toisen sukupuolen kanssa on usein "antavampaa", kun saa uutta näkökulmaa asioihin. Kuitenkin tässä pitää muistaa "hyvät tavat". Jos aikaa alkaa viettämään enemmän tai läheskään yhtä paljon tämän tuttavuuden kuin oman kumppanin kanssa, niin silloin alkaa mennä mielestäni jo "seurustelun puolelle" ja on syytä miettiä kumman kanssa jatkossa seurustelee, tai tässä tapauksessa sinun on mietittävä mitä hyväksyt.

• Kaarina

Käsitän avioliitonne ainoa yhteinen asia on seksi silloin tällöin?
      Lapsi jonka huoltajuuteen isä sitoutuin, kun et halunnut aborttia.
      Minkä ikäinen lapsi on?
      Minkä ikäisiä olette?

Miten mies ei voisi kaivata ja hakea suhteesta muuta kuin seksiä?
      Isä hän on aina tälle lapsellene. Isyys ei sido suhteeseen äidin kanssa eikä asumaan yhdessä.
      Kaikki aikuissuhteet rikastuttavat lapsen elämää, myös isän mahdollinen uusi puoliso.

Älä tee elämästänne taistelu tannerta.

Entäpä, jos mies löytää rikkaan elämän uuden suhteen kautta?
      Lapsi on pian aikuinen ja Hänen kuuluukin suhtautua isään kuin toiseen aikuiseen ja korkeintaa hakea neuvoa ja isän näkemystä oman elämänsä tarpeisiin. Isä-lapsi suhde on jo luotu.

Elämässäsi on tulossa vaikea aika.
      Joudut luopumaan lapsesta, joka muuttuu aikuiseksi, jonka elämää ja ratkaisuita et voi hallita, määrätä, omistaa.
      Entäpä seksi?
      Joudutko luopumaan siitä?
      Lapsesi isä haluaa elämäänsä nyt muutakin kuin isyyden ja seksin.

• petettykkö?

Minkä ikäinen lapsi on?
        ala-asteella
        Minkä ikäisiä olette?
        minä olen 35 vuotias ja mieheni minua vuotta nuorempi
        "Kaikki aikuissuhteet rikastuttavat lapsen elämää, myös isän mahdollinen uusi puoliso."
        Olen samaa mieltä, enkä todellakaan ole kieltämässä mieheltäni elämää minun jälkeeni. Toivon hänen olevan onnellinen onhan se myös lapsemme etu.
        Jos näin käy toivoisin että voisin väistyä ajoissa alta pois.
        Entäpä seksi?
        Olen haluava ihminen kuten vististä "tapahtuipa äsken" voi myös päätellä, enkä aijo luopua seksistä kokonaan.

• Kaarina
        petettykkö? kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on?
        ala-asteella
        Minkä ikäisiä olette?
        minä olen 35 vuotias ja mieheni minua vuotta nuorempi
        "Kaikki aikuissuhteet rikastuttavat lapsen elämää, myös isän mahdollinen uusi puoliso."
        Olen samaa mieltä, enkä todellakaan ole kieltämässä mieheltäni elämää minun jälkeeni. Toivon hänen olevan onnellinen onhan se myös lapsemme etu.
        Jos näin käy toivoisin että voisin väistyä ajoissa alta pois.
        Entäpä seksi?
        Olen haluava ihminen kuten vististä "tapahtuipa äsken" voi myös päätellä, enkä aijo luopua seksistä kokonaan.

Olet vitsi ellet sitä tajunnut niin oi voi.
        Toivot voivasi väistyä?
        Irrota hyvä ihminen ei se ole toivosta kiini.

• petettykkö?

Mieheni ja minun työpaikkojen välillä on vajaa kilometri.
      Sain äsken tällaisen tekstiviestin kännykkääni: "Täällä ois mies kuumana, kipaseppas tänne, onhan se mukava keskellä päivää nautiskella, vai mitä? Vai pitäiskö minun kipasta kotona? ISOJA HALAUKSIA"
      Ihmettelin viestiä mutta päätin että yritetään ja menin käymään mieheni työpaikalla. Siellä työpaikan naiset hymyilivät vienosti minulle kun mieheni ei ensin huomannut että olin paikalla. Sitten kun hän huomasi oli yllättynyt ja totesi että lainasi hetki sitten kännykkäänsä näille naisille eikä ollut kuulemma saanut katsoa viestiä. Oli kyllä iloinen näkemisestäni.
      On se niin mukavaa että minua kohdellaan näin.

• Kaarina

siis yleisesti mikä on liittonne perus.
        Olet parasta apua naisille joiden avioliitto on arkiseksiä ilman iloa nautintoa ja lämpöä.
        Harvempaaa liitoa pitää kasassa pelkkä seksi.
        Psyykisestä vajaavuudesta liitossa syytetään seksiä= liikaa tai liian vähän.
        Mikäs sen parempaa kun saa todeta ei se seksi sittenkään ole liiton kantava voima.

• MinNami

Tekstailin itse erään miehen kanssa kiihkeitä viestejä. Nyt se "txtviestisuhde" on jo hiipunut, mutta kun ajattelen omia tunteitani viestejä laittaessani ja niitä saadessani, niin eivät ne päivänvaloa kestäisi. Harkitsen kovasti eroa aviomiehestäni. Minulla on jo toinen jalka oven raossa, mutta vähän pelottaa, mitä oven takana on. Ehkä siitä syystä minäkin selitin aviomiehelleni, että tämä mies oli vain ystävä ja että minulla oikeus pitää ystäviä,myös miespuoleisia. Totta puhuen olisin ollut valmis hyppäämään hänen sänkyynsä vaikka heti, mutta kun kumpikin olimme varattuja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe