Estääkö selkäkipu sen että saan puoltavan todistuksen työhön sopimisesta?
Selkä on kuvattu aiemmin ja kuvissa ei näy mitään poikkeavaa. Kyseessä on toimistotyö.
Työhöntulotarkastus
6
918
Vastaukset
- kdkdkd
Riippuu varmaan nyt ihan selkäkivusta, joten "oikeaa" vastausta ei pysty kukaan yllä olevan viestisi perusteella antamaan.
Onko kipu lamaannuttavaa niin ettet kykene työhösi? Jos on, niin kannattaa jo omankin terveyden kannalta miettiä muuta kuin sellaista työtä, joka käytännössä on 100% päätteellä istumista.
Jos selkä on ajoittain kipeä, niin tuskinpa tämä mitään työnsaantia estää/sinut todettaisiin ei-sopivaksi työhöntulotarkastuksessa. Luulen, että isolla osalla toimistotyöläisistä selkä vaivaa välillä. Tähän ajoittaiseen kipuun auttaa hyvä ergonomia, työasennon vaihtaminen ja hyvän lihaskunnon ylläpito.- *******5555*****
Kipu ei ole lamaannuttavaa, välillä vaan oireilee.
Myöskään mitään diagnosoitua selkäsairautta minulla ei ole.
Ja lisäksi olen ollut työssä jo yli 2 kk:tta ilman yhtäkään poissaolopäivää...
Selän takia minulle ei ole koskaan kirjoitettu sairaslomaa opiskeluaikana tai sen jälkeisissä työtehtävissä. Selkä on myös nykyään hoidon myötä paremmassa kunnossa.
- chaos
Eihän selkäkivusta ole pakko kertoa työhöntulotarkastuksessa, toki kokonaistilan arvioinnin kannalta suosittelen kertomaan. Satunnainen kipu ei ole este toimistotyölle, eri asia olisi fyysinen työ, esim. varasto tai raksa. Selkäkipuun voidaan vaikuttaa ehkä myös työasentoa korjaamalla, esim. sähköpöydällä, jolloin välillä voi seistä tai erilaisilla tuoleilla.
Työhöntulotarkastus on enemmänkin terveystarkastus, jonka ajatus on ehkäistä ja ylläpitää työkykyä. Tarkastuksessa katsotaan verenpaine, usein kolesteroli, kysellään liikunta- ja ruokailutottumuksia sekä kysytään preinnölliset sairaudet. Lisäksi kartoitetaan työn riskitekijöitä (melu, pöly jne). Kyllä sulla pitäisi olla pää tippumassa kannattamistaan, että terkkarin lausunnossa lukisi, ettei sovellu työkyvyn puolesta tehtävään.
Itselläni on perussairaus, jota hoidetaan erikoislääkärillä. Välillä (harvoin kyllä) joudun ottamaan vahvaa kipulääkettä, joten en ole silloin ajokuntoinen, mutta toimistotyö sujuu. Omassa viimeisessä tarkastuksessa terkkari halusi vain tietää, että onko sairauden hoito järjestetty, ja keskusteltiin myös hoitohistoriasta. Jos sairaus ei olisi ollut hoidossa, olisi luultavasti kirjoitettu lähete tai neuvottu jatkohoitoon.
Joillakin ihmisillä voi olla hyvinkin invalidisoiva migreeni, jolloin migreenikohtauksen tullessa ihmiinen menee niin huonoon kuntoon, että voi vain maata. Mutta ei migreenikään ole este työlle.
Eli turha murehtia. Jos muistat peruskoulun pakollisia terkkarikäyntejä, niin työhöntulotarkastus on vähän samaa luokkaa, paitsi että liittyy ammattiisi. Vaikka kerrot selkäkivusta terkkarille, tämä tieto ei välity työnantajallesi. - Anonyymi
Tulotarkastus on siksi, että estetään jatkuvan sairastelijan pääsy tiimiin.
Heti kun koeaika päätyy alkaa jatkuva saikutus. - Anonyymi
ilmoita että onhermokipua säteilevää
- Anonyymi
Oma kirjanpitäjä Teemu ei vastaa puheluihin yksi päivä töissä puheet.
Yritys syö kasvoja naisen kautta sänkyyn selkä seinän päinei vastaa sen asiaan kirjanpidosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521663826Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään763034Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442101Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka221944Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?461828TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851321Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251258- 401250
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli581028Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10738