Estääkö selkäkipu sen että saan puoltavan todistuksen työhön sopimisesta?
Selkä on kuvattu aiemmin ja kuvissa ei näy mitään poikkeavaa. Kyseessä on toimistotyö.
Työhöntulotarkastus
6
821
Vastaukset
- kdkdkd
Riippuu varmaan nyt ihan selkäkivusta, joten "oikeaa" vastausta ei pysty kukaan yllä olevan viestisi perusteella antamaan.
Onko kipu lamaannuttavaa niin ettet kykene työhösi? Jos on, niin kannattaa jo omankin terveyden kannalta miettiä muuta kuin sellaista työtä, joka käytännössä on 100% päätteellä istumista.
Jos selkä on ajoittain kipeä, niin tuskinpa tämä mitään työnsaantia estää/sinut todettaisiin ei-sopivaksi työhöntulotarkastuksessa. Luulen, että isolla osalla toimistotyöläisistä selkä vaivaa välillä. Tähän ajoittaiseen kipuun auttaa hyvä ergonomia, työasennon vaihtaminen ja hyvän lihaskunnon ylläpito.- *******5555*****
Kipu ei ole lamaannuttavaa, välillä vaan oireilee.
Myöskään mitään diagnosoitua selkäsairautta minulla ei ole.
Ja lisäksi olen ollut työssä jo yli 2 kk:tta ilman yhtäkään poissaolopäivää...
Selän takia minulle ei ole koskaan kirjoitettu sairaslomaa opiskeluaikana tai sen jälkeisissä työtehtävissä. Selkä on myös nykyään hoidon myötä paremmassa kunnossa.
- chaos
Eihän selkäkivusta ole pakko kertoa työhöntulotarkastuksessa, toki kokonaistilan arvioinnin kannalta suosittelen kertomaan. Satunnainen kipu ei ole este toimistotyölle, eri asia olisi fyysinen työ, esim. varasto tai raksa. Selkäkipuun voidaan vaikuttaa ehkä myös työasentoa korjaamalla, esim. sähköpöydällä, jolloin välillä voi seistä tai erilaisilla tuoleilla.
Työhöntulotarkastus on enemmänkin terveystarkastus, jonka ajatus on ehkäistä ja ylläpitää työkykyä. Tarkastuksessa katsotaan verenpaine, usein kolesteroli, kysellään liikunta- ja ruokailutottumuksia sekä kysytään preinnölliset sairaudet. Lisäksi kartoitetaan työn riskitekijöitä (melu, pöly jne). Kyllä sulla pitäisi olla pää tippumassa kannattamistaan, että terkkarin lausunnossa lukisi, ettei sovellu työkyvyn puolesta tehtävään.
Itselläni on perussairaus, jota hoidetaan erikoislääkärillä. Välillä (harvoin kyllä) joudun ottamaan vahvaa kipulääkettä, joten en ole silloin ajokuntoinen, mutta toimistotyö sujuu. Omassa viimeisessä tarkastuksessa terkkari halusi vain tietää, että onko sairauden hoito järjestetty, ja keskusteltiin myös hoitohistoriasta. Jos sairaus ei olisi ollut hoidossa, olisi luultavasti kirjoitettu lähete tai neuvottu jatkohoitoon.
Joillakin ihmisillä voi olla hyvinkin invalidisoiva migreeni, jolloin migreenikohtauksen tullessa ihmiinen menee niin huonoon kuntoon, että voi vain maata. Mutta ei migreenikään ole este työlle.
Eli turha murehtia. Jos muistat peruskoulun pakollisia terkkarikäyntejä, niin työhöntulotarkastus on vähän samaa luokkaa, paitsi että liittyy ammattiisi. Vaikka kerrot selkäkivusta terkkarille, tämä tieto ei välity työnantajallesi. - Anonyymi
Tulotarkastus on siksi, että estetään jatkuvan sairastelijan pääsy tiimiin.
Heti kun koeaika päätyy alkaa jatkuva saikutus. - Anonyymi
ilmoita että onhermokipua säteilevää
- Anonyymi
Oma kirjanpitäjä Teemu ei vastaa puheluihin yksi päivä töissä puheet.
Yritys syö kasvoja naisen kautta sänkyyn selkä seinän päinei vastaa sen asiaan kirjanpidosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307