kiusaajan apurit

1 aikuinen

Miten pitäisi suhtautua kiusaajan apureihin?

Kiusaaja on poistettu, mutta apurit ovat paikalla. Miten heidän kanssaan on mahdollista jatkaa työntekoa? He ovat tietenkin tehneet minusta syntipukin ja osa heistä jopa irvistää minulle.

11

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävät muualla

      Varmaan paras keskittyä mahdollisimman paljon työhön ja vältellä turhaa kontaktia. Kun puhuu, puhuu pakolliset työasiat eli ihan asiapohjalla. Normaali kohteliaisuus, kuten moikkaus. Jos jättävät moikkaamatta takaisin, saavat siitä lähtien moikata aina itse ensin. Noilla kumminkin useimmiten menee niin, että odottavat vain seuraavaa johtajaa eli käytös riippuu ympäristön mahdollistavasta vaikutuksesta. :P

    • optimistiko?

      Onko mahdollista saada joku apureista kääntämään takkia? Miten? Voiko takin kääntämisestä tulla laumailmiö kuten kiusaamisesta?

      • niin totta

        En usko takinkääntöön. Kiusaajan apuri -tyyppi tarvitsee johtajakseen aina sen tietynlaisen pirulaisen. Pitää keskittyä työhön ja etsiä ystävänsä muualta - kuten joku ylempänä jo sanoikin. Tärkeintä on pitää oma päänsä terveenä. Näitä sontiaisia ei saa päästää iholle.


    • optimistiko?

      Mitä keinoja olette käyttänyt siinä, että ´nämä sontiaiset eivät pääse iholle´. Itselläni on mahdollisesti paluu edessä sontiaiskuhinaan. Neuvoja menettelytavoista olisiko?

      • niin totta

        Jos et ole kovin riippuvainen toisten suosiosta ja suopeudesta, voi yrittää jatkaa sontiaisten parissa. Mikäli taas olet "hyvin sosiaalinen ihminen" , kannattaa etsiä hetimiten tervehenkisempi työyhteisö.

        Henkinen etäisyys sontiaisiin on säilytettävä. Vaikka oletkin työpaikalla ja teet työsi hyvin, et kuitenkaan analysoi mielessäsi sontiaisten pelaamia pelejä. Onko sinulla joku järkevänoloinen työkaveri, jonka kanssa voi jutella vapaasti edes iltapäivälehtien lööpeistä? Mieti, mitä kivaa teet työajan jälkeen. Mieltä vaivaavien asioiden kirjoittaminen päiväkirjaan voi sekin keventää oloa. Terveellinen syöminen ja stressin purkaminen liikkumalla on hyvin tärkeää.

        On rankkaa, kun ei saa töissään keskittyä itse työhön, vaan on mietittävä, miten suojella itseään.Jos sontiaiskuhina yltyy pahaksi, kannattaa luovuttaa ja ainakin välillä hakea sairaslomaa. Ei tarvitse hävetä sitä, että on vain ihminen.


    • 1 aikuinen

      Kiitos neuvoistasi! Nuo sontiaiset ovatkin saaneet jo uuden johtajan, joka alkoi heti nuoleskella sontiaisia pystyäkseen olemaan johtajana.

      Hän on entinen apupomo, joka hyppäsi ensimmäisenä karille ajavasta laivasta. Kun muut olivat tehneet työt, irrottaneet laivan karilta ja suunnanneet sen uusille vesille palasi hän juhlimaan sankarina. Siis sontiaisilla on selvästikin sontiaispomo.

      Syntipukkina olen yksin karkotettuna muualle itseni kannalta huonompaan työhön. Ajautumassa työkyvyttömäksi.

      Miksi Suomessa on työvoimapula? Tutkimusten mukaan 140 000 työntekijää joutuu kokemaan saman kuin minä työpaikalla.

    • teekutenminä34

      Teet kuten minä tekisin jos jotkut yrittäisivät kiusata minua töissä eli sanoisin sellaiset suorat sanat että eivät uskaltaisi sen jälkeeen edes katsoa minuunpiäin.

      Jos kiusaaminen olisi ekalla kerralla todella ankaraa niin napauttaisin kiusaajia nokkaan ja maksaisin kipukorvaukset ilomielin. Sitä kun mielellään maksaa kun tietää että on tehnyt jotain hyvää.

    • Sitä saa mitä tilaa

      Sama juttu mulla.
      Kuuntelen oman aikani ja pyydän muutaman kerran asiallisesti, että minut jätetään rauhaan, jos toisella ei ole mitään asiallista asiaa minulle.
      Jos pyyntöni ei mene perille, niin minä pärähdän ihan helvetin pahasti takaisin ja muutenkin kyllä pistän samat paskat paluupostissa kiusaajalle itselleen niskaan.
      Mä olen vielä sen verran sitkeä, etten ole ikinä perääntynyt tuollaisissa tilanteissa, kun minua tullaan turhan takia nokkimaan.
      Kyllä se vaan ihmeen hyvin on auttanut, vaikka on siinä sitten tullut näitä lieveilmiöitäkin mukana-> mä mm. olen se työpaikan ainoa paha ihminen, joka rähjää vittuilee muille. Vaikka tosiaan olen vain joutunut pitämään omasta rauhastani kiinni tiukemmin, kun se fiksu järkisanominen ei tosiaan ole mennyt perille.
      Mutta ei tosiaan ole siten ainakaan ollut enää koko aika joku vittuilemassa ja nälvimässä korvan juuressa milloin mistäkin ihme asiasta ja näin. Taikka ollut vinkumassa omia ongelmiaan minun vastuulle riesaksi asti.
      Minun mielestäni kyllä kiusaajat on oikeuskin laittaa kyykkyyn ja kunnolla, kun kerta ovat niin idiootteja, etteivät osaa/halua/tajua antaa toiselle edes sitä työskentelyrauhaa.

    • --------

      Kysy tarvitsetko lääkettä, vai miksi irvistät?

    • ViäntääKiäntää

      Niin juu, jos tuo irvistely johtuu jostain pakkoliikkeitä aiheuttavasta sairaudesta.
      Paikallinen epilepsia, esiintyy kasvojen alueella saaden kasvot vääntymään mitä ihmeellisimpiin irvistyksiin.

    • edelleen aikuinen

      Taitaa olla niin, että ei auta muu kuin kasvattaa valtavat henkiset voimavarat. Mitenkähän se tapahtuu? Onko kokemusta ja vinkkejä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe