Elän vaikeaa aikaa avioliitossani. Tiedän, että puoliso pettää työkaverinsa kanssa, vaikka mies ei mitään myönnäkään. Minulla on hirveät morkkikset, siitä etten heitä puolisoa pihalle. Syyt miksi en heitä:
1. Mies käy töissä ja tuo rahaa kotiin
2. Mies on kiltti ja rauhallinen ja mukava suurimmaksi osaksi kanssani
3. Viettää lähes kaiken muun ajan, paitsi työajan, kotona.
4. Tekee todella hyvää ruokaa
5. On komea ja hyvä sängyssä
6. Tukee ja auttaa minua minulle tärkeissä asioissa
7. Teemme yhdessä ihania matkoja
Miinuspuolia:
1. Valehtelu joissain asioissa
2. Salaileva käytös
3. Läheisyyden puute
Hyvät puolet voittaa mennen tullen huonot, joten en pysty jättämään ihanaa puolisoani, jota rakastan hyvin paljon. Nuorempana olisin heittänyt pettävän miehen saman tien ulos. Nyt olen naimisissa, joten sitä miettii 100 kertaa ennen kuin jättää toisen. Onko muita samassa veneessä? Onhan tää tosi sairasta.
Tiedän, että mies pettää
28
1350
Vastaukset
- Fakiuri.
Ei ole sairasta vaan ihan normaalia niin hullulta kuin se kuulostaakin. Itse olin samassa tilanteessa ja mietin kuten sinä. Näkökulma toinen kun pettäjä oli vaimoni. En tiedä onko kyseessä sitten läheisriippuvuus vai mikä, mutta hyvää on vaikea menettää. Joku muukin on huomannut miehesi arvon.
- utelias ulla
Mistä tiedät että pettää? Miten kauan on pettänyt?
- Utelias jatkaa
Mitä jos pettää vielä? Annatko anteeksi loputtomiin? Miten itse voit?
- tyllöfaani
Minusta nuo miinuskohdat 1. ja 2. peittoavat mennen tullen kaikki seitsemän pluskohtaa, mikään plussista ei ole korvaamatonta, menetetty luottamus sen sijaan on. Ei se määrä, mutta se laatu.
Olen kokenut saman, puoliso petti ja valehteli.
Mutta tämä on sinun keissisi ja sinun päätöksesi. Minä erosin, en halunnut elää kulississa ja valheessa enkä toiselle itsestään selvänä kynnysmattona tätä ainokaista elämääni täällä.- ykköskohta
Totta. Minulle riittää miinuskohdan 1 olemassa olo. Parisuhde, jossa ei kunnioiteta toisia, ei ole ihmisarvoista elämää.
- miestä tiedät
Mistä sä tiedät että pettää? Kertoiko sulle joku vai ottiko työkaveri yhteyttä?
- Etsi sä kans
Jos nyt 100% tiedät, etkä halua erota, niin totea miehellesi, että tiedät salsuhteestaan ja siksi aiot hankkia itsellesi myös rakastajan, mutta että sinä olet hänt ärehellisempi, koska ilmoitat asiasta jo etukäteen. Hanki kanssa, netin deittipalstat on täynnä miehiä joille varattu kelpaa, ota silti sinkku, jotta et tuhoa toisen naisen perhettä. Fair play kotonasi, sitten.
- ????????????????
Mikä saa sinut luulemaan, että jos puoliso pettää, petetty haluaa ottaa itselleen rakastajan?
- zemppiä
1. Iltakoulutus, yrittäjyys, saat omat rahat. Et tarvitse liikaa rahaa ja oma työ voi tuoda sitä jatkossa enemmän.
2. Onko mies lammasmaisen kiltti? Kuitenkin pettää heti tilaisuuden tullen? Mitä muuta hän voi olla pinnan alla?
3. Eikö käy koskaan muualla? Eikö pitäisi vähän ettei elämänpiiri kapene.
4. Moni muukin tekee hyvää ruokaa ja voi oppia itse.
5. Moni muukin on komea ja hyvä sängyssä. Komeus on PELKKÄ pinta.
6. Moni muukin tulee ja auttaa tärkeissä asioissa. Myös itse voi tukea itseään. Jos toinen tukee koko ajan, tulee riippuvaiseksi eikä osaa itse kun pitäisi.
7. Muidenkin kanssa voi tehdä ihania matkoja.
1. Erittäin paha.
2. Todella huono juttu että käytös on salailevaa.
3. Kaikista pahin. Ei päästä ikinä ketään lähelle ja karkaa kuin mustekala meressä. Vaihtaa vielä väriä.
Ei se haittaa vaikka on naimisissa, eroaminen onnistuu. Papereita ne vaan on ja jaot omisuudessa. Auttaisiko terapeutin kanssa puhuminen kriisikeskuksessa (voi ilman kriisiäkin keskustella)? Mulla on ainakin auttanut kun oon joskus hakenut vastaaviin apua keskustellen, ammattilainen osaa pykologiaa. Uskoo nyt enemmän tulevaisuuteen, kun on erossa pettävästä komeasta miehestä.
Kuvittele että se mies käy toisen tai toisten naisten limaisissa koloissa ja kantaa sitä vielä kotiin saakka, eikö se ole kuvotttavaa? Siis kerta kaikkiaan. Käsin vielä koskettelee kerta toisensa jälkeen. Loputon tautiriski. Kuvittele niitä konkreettisesti, niin voi tulla mieleen asua erillään. Onko hänellä kakkonen? Soita heille ja kysele, mitä mies on uskotellut heille? Itse ottaisin heihin yhteyden asiallisesti ja rakentavasti. Mulle olis liikaa jos mies kohtelee muita naisia huonosti, esim. esittää kakkosille kivaa ja oikeasti dumppaa lopulta kuin arvottoman esineen. Onko hän huijari kun saa seksiä, vai mikä?
Sulla on mahdollisuus omalta osaltasi laittaa stoppi, ettei miehes pidä pelkkänä seksiobjekteina naisia ja petä sua. Ja että saat itsetunnon hyväksi. Miehestä ei saa mitään otetta. Ja et uskalla olla oma itsesi kiukkuineen pettämisestä? Se on väärin. Itseäni ahdistaa kulissit kaikista eniten. Haluan olla oma itseni ja elää rehellistä elämää, johon voi jotenkin luottaa. Salailevan (muuttumattoman) miehen kanssa mikään ei ole lopulta totta tai ei tiedä mihin uskoa. Alkaako itsestäkin tulla silloin häikäilemätön ihminen? Kannattaisiko irrottautua?
Älä anna minkään miehen "hyvän" puolen, rahan tai teon -imarrella- itseäsi. Sillä se on iso valhe, "kuin tekisi sopimuksen paholaisen kanssa" (jos antaa pikkusormen se vie koko käden). On ne huonot puolet olemassa miesten pinnan alla ja hän on ihan tavallinen ihminen lopulta, kuin muut. Kaikki on suurta näytelmää, pintaa ja hän näyttelee. Hän kuvittelee voivansa pitää toisen niillä miellyttävillä puolilla. Entä jos pettävä jättää joskus? Kun ei voi luottaa yhtään! Elämä menee hukkaan, jos myöhemmin kuitenkin tulee ero seksipettämisen vuoksi. Mitä hän on exille tehnyt ja kakkosille, en uskalla edes kuvitella?
Ei savua ilman tulta! Mitä muuta mies salaa ja taustalta löytyy. Ota selvää kuin sherlock. Saat ainakin lisävalaistusta asiaan. Entä onko hänellä ollut muutama kymmen nainen vai ihan satoja? Mies tykkää oikein kun et edes tutki mitään ja annat AINA anteeksi. Mutta pitääkö hän sua tietämättömänä ja naivina? Arvostaako hän sua oikeasti? Vahdi selustaasi.- sekin vielä
Ja sellainen mies joka esittää kotona kivaa ja tyyntä, mutta pettää, voi olla kakkosille väkivaltainen. Ei välttämättä, mutta niitä miehiä on komeissakin. Olen nähnyt.
- Näin on
Sulle "Zemppiä": Kirjoitit hyvin ja asiallisesti, selkeästi ja aikuismaisesti. Olet selvästi ajatellut näitä asioita huolella. Todennäköisesti omakohtaisesti tai läheltä vastaavaa kohdannut...
Kirjoittamiasi asioita olisi hyvä jokaisen tapapettäjän kanssa asuvan ja elävän pohtia. Eri asia on sitten ne, jotka eivät ole paatuneita. Jokainen voi erehtyä joskus. Uskon, että voi periaatteessa jokaisen eteen tulla tilanne, että hullaantuu ja rakastuu ja joku vie jalat alta. Kukaan ei ole täydellinen. Mutta jos joku jatkuvasti "erehtyy", niin kannattaa jo vetää johtopäätökset itse eikä enää odottaa ihmettä, jota ei selkeästikään tule ja alkaa elämään omaa, ehempää elämää ilman sitä pettäjää. Mikään raha, miehen muu ominaisuus (komeus, kiltteys?, kotona oleminen), ylipäätään mikään miehessä tai siinä suhteessa oleva asia ei voi olla mielenterveyttä, tervettä itsetuntoa ja aitoa elämää tärkeämpää.
Itse olen ihmissuhteissa tehnyt sitä virhettä, että odotan toisen muuttuvan tai jonkun tilanteen muuttuvan. En välttämättä aina edes niin tietoisesti ole niin tehnyt tai ajatellut, mutta kuitenkin. Ja yllätys yllätys. Ihmiset eivät muutu ja olosuhteet ja tilanteet eivät muutu, koska ne ihmiset eivät muutu. Olen siis yrittänyt peilata itseäni liikaa toisen kautta, yrittänyt ymmärtää, uskoa, sokeasti ja pyyteettömästi vain rakastaa. Mutta nyt olen tosiaan pitkän tien jälkeen havahtunut siihen, että minä itse laitan elämälleni raamit, millaista sen haluan ja toivon olevan. Omien rajojen asettaminen ja kunnioittaminen on tervettä ja lähtökohta terveelle, hyvältä tuntuvalle elämälle.
Jos esimerkiksi joku ihminen tuottaa rakkaussuhteessa toistuvasti kerta toisensa jälkeen tuskaa (esim. pettymykset, petokset, rikotut lupaukset tms.), on se lopulta minun itseni syytä jos mahdollistan sen jäämällä suhteeseen tai antamalla toistuvasti anteeksi ja siten sallimalla saman kuvion toistumisen elämässäni. Oman elämäni ja kärsimykseni kannalta ei olisi mitään mieltä hakea syitä muista naisista, miehestä, olosuhteista tai mistään itseni ulkopuolelta. Inhimillistähän se on, etenkin siinä shokkivaiheessa, mutta sen jälkeen ja jos se toistuu kerta kerran jälkeen. Vastuu omasta elämästä olisi niin helppo ja mutkaton laittaa toiselle ja toisille. On toki selvää, että väärintekijä tekee väärin. Sen tajuaa kaikki. Mutta jos itse mahdollistan itseni satuttamisen kerta toisensa jälkeen ja kärsin siitä, on syy minun elämäni näkökulmasta yksin minun. - RealistijajätettyN
Näin on kirjoitti:
Sulle "Zemppiä": Kirjoitit hyvin ja asiallisesti, selkeästi ja aikuismaisesti. Olet selvästi ajatellut näitä asioita huolella. Todennäköisesti omakohtaisesti tai läheltä vastaavaa kohdannut...
Kirjoittamiasi asioita olisi hyvä jokaisen tapapettäjän kanssa asuvan ja elävän pohtia. Eri asia on sitten ne, jotka eivät ole paatuneita. Jokainen voi erehtyä joskus. Uskon, että voi periaatteessa jokaisen eteen tulla tilanne, että hullaantuu ja rakastuu ja joku vie jalat alta. Kukaan ei ole täydellinen. Mutta jos joku jatkuvasti "erehtyy", niin kannattaa jo vetää johtopäätökset itse eikä enää odottaa ihmettä, jota ei selkeästikään tule ja alkaa elämään omaa, ehempää elämää ilman sitä pettäjää. Mikään raha, miehen muu ominaisuus (komeus, kiltteys?, kotona oleminen), ylipäätään mikään miehessä tai siinä suhteessa oleva asia ei voi olla mielenterveyttä, tervettä itsetuntoa ja aitoa elämää tärkeämpää.
Itse olen ihmissuhteissa tehnyt sitä virhettä, että odotan toisen muuttuvan tai jonkun tilanteen muuttuvan. En välttämättä aina edes niin tietoisesti ole niin tehnyt tai ajatellut, mutta kuitenkin. Ja yllätys yllätys. Ihmiset eivät muutu ja olosuhteet ja tilanteet eivät muutu, koska ne ihmiset eivät muutu. Olen siis yrittänyt peilata itseäni liikaa toisen kautta, yrittänyt ymmärtää, uskoa, sokeasti ja pyyteettömästi vain rakastaa. Mutta nyt olen tosiaan pitkän tien jälkeen havahtunut siihen, että minä itse laitan elämälleni raamit, millaista sen haluan ja toivon olevan. Omien rajojen asettaminen ja kunnioittaminen on tervettä ja lähtökohta terveelle, hyvältä tuntuvalle elämälle.
Jos esimerkiksi joku ihminen tuottaa rakkaussuhteessa toistuvasti kerta toisensa jälkeen tuskaa (esim. pettymykset, petokset, rikotut lupaukset tms.), on se lopulta minun itseni syytä jos mahdollistan sen jäämällä suhteeseen tai antamalla toistuvasti anteeksi ja siten sallimalla saman kuvion toistumisen elämässäni. Oman elämäni ja kärsimykseni kannalta ei olisi mitään mieltä hakea syitä muista naisista, miehestä, olosuhteista tai mistään itseni ulkopuolelta. Inhimillistähän se on, etenkin siinä shokkivaiheessa, mutta sen jälkeen ja jos se toistuu kerta kerran jälkeen. Vastuu omasta elämästä olisi niin helppo ja mutkaton laittaa toiselle ja toisille. On toki selvää, että väärintekijä tekee väärin. Sen tajuaa kaikki. Mutta jos itse mahdollistan itseni satuttamisen kerta toisensa jälkeen ja kärsin siitä, on syy minun elämäni näkökulmasta yksin minun.Kiitos, erittäin hyviä ajatuksia. Sain jopa vahvistusta noista sanoistasi. Vaikka vaikeaa onkin.
- oma valinta
Miten voi olla ihanaa seksiä ja ihania matkoja jos läheisyys puuttuu???? Ts. Et pärjää yksin? Olet osasi valinnut turha valittaa miehen syrjähypyistä.
- jghlhö
MIten mies voi olla kiltti, rauhallinen ja mukava ja viettää lähes kaiken ajan sinun kanssa. Eli missä välissä hän ehtii siis pettää? Miinuspuolet ja pluspuolet kuulostaa ristiriitaisilta. Mitäs jos juttelisitte asiat perin pohjaisesti ja otat selvää mitä mies haluaa ja mihin haluaa panostaa? Oletko kuvitellut koko pettämisjutun?
Rahasta, sanotaan että suurin taloudellinen riski pariskunnalle/perheelle ei aiheudu työttömyydestä, vaan avioerosta. Enkä nyt puhu avioehdosta tms, vaan elämisen tasosta.- Nähty on
Ystäväni mies petti, vaikka oli 24/7 kotona perheensä kanssa. Ei tuo kotonaoleminen mitään todista. Pettäjät kykenevät mihin tahansa.
- 30yht. vuotta
Minä en olisi nuorempana heittänyt ulos mutta nyt vanhempana heitin toisin kuin aloittaja. Nyt ei ole enää koko elämää aikaa tuhlata vuosia petturimieheen.
- turhaa draamaa?
Ap voisitko vastata: Mistä sä tiedät miehesi pettävän? Missä välissä hän sen ehtii tehdä, jos suurimman osan ajasta olette yhdessä? Ettet vaan olisi ihan itse keksinyt pettämisen kun haluat draamaa tasaiseen elämään?
- Joskertanäinvalitset
Jos tämä ei siis ole trolli, niin mitä jos paljastaisit miehelle, että tiedät ja näyttäisit tämän listankin, että en minä sinua silti jätä? Näin voisivat poistua ainakin miinuspuolet 1 ja 2. Ehkä hän myös voisi käyttää kondomia ollessaan sinun kanssasi, sen ei luulisi olevan liian suuri uhraus.
- Mutta siis
kun ihan tosissaan puhutaan, niin eihän ketään pidä rohkaista synnin tekemiseen. Sillä on aina seurauksensa, pahat sellaiset.
- get a life
Näin sitä käy kun on pakko saada omaa ulkoista tasoa tuntuvasti parempi mies. Päätyy elämään pinnallisesti täydellistä elämää, joka on sisältä pelkkää paskaa.
Missä ap itsekunnioituksesi? Mies ei rakasta ja kunnioita sua pätkääkään. Esittää vaan.- petetty101
Hyvä aloittaja,et ole ainut joka elää samasssa tilanteessa. Tiedän että kun tietyn pisteen ylittää niin mikään ei tunnu miltään. Ei ole enää merkitystä käykö mies vieraissa vai ei. Sillä ei ole minun elämään mitään merkitystä. Pääasia että perhe voi muuten hyvin ja asiat hoituu. Itse en voi kuvitellakkaan pettäväni miestä kaikesta huolimatta, ajattelen sen pettämisen hänen heikkoutena ja hänen ongelmana.
- Pakko ihmetellä
petetty101 kirjoitti:
Hyvä aloittaja,et ole ainut joka elää samasssa tilanteessa. Tiedän että kun tietyn pisteen ylittää niin mikään ei tunnu miltään. Ei ole enää merkitystä käykö mies vieraissa vai ei. Sillä ei ole minun elämään mitään merkitystä. Pääasia että perhe voi muuten hyvin ja asiat hoituu. Itse en voi kuvitellakkaan pettäväni miestä kaikesta huolimatta, ajattelen sen pettämisen hänen heikkoutena ja hänen ongelmana.
Etkö ymmärrä, mitä mies voi tuoda sinulle irtosuhteiltaan - pahimmassa tapauksessa HI-viruksen! Sitäkö odotat?
- makeaa elämää
Ei pettäminen oli niin iso juttu minulle, että sen takia luopuisin muuten hyväsä elämästäni ja perheestä. Enemmän vaakakupissa painaa, että lapsilla on molemmat vanhemmat ja arki rullaa. Mies osallistuu paljon kodinhoitoon ja lasten harrastuskuskauksiin. Yksinhuoltajana menettäisin mahdollisuuden käydä omissa harrastuksissa ja lapsetkin joutuisivat luopumaan omistaan. Kodin ja siinä samalla mahdollisesti myös kavereiden menettäminen olisi iso juttu. Talouskin romahtaisi.
Lopputuloksena erosta todennäköisesti eläisin katkeroituneena jossakin kerrostaloslummissa ja uusi nainen veisi paikkani nykyisessä mukavassa elämässäni. Eipä siis kannata erota. Mielummin elän omaa elämääni mahdollisimman mukavasti ja vaikka hankin myös itselleni rakastajan. - sirpa2
Täällä sama tilanne kuin APlla ja makeaa elämää nimimerkeillä sillä erotuksella, että olen tosiasiat tunnustanut ja hankkinut itselleni myös rakastajan.
- Pähkinöitä
Miehesi ei välitä tunteistasi. Sinulle riittää kulissi, mutta läheisyyden puute vaivaa. Itse valitset nyt materiaalisen puolen. Rikkaus tuo sinulle tyydytystä, valehtelu ja salailu miehesi puolelta ei. Vaakakupissa on hyvä elämä materiaalisesti ja huono elämä suhteessasi mieheen.
Salarakastaja ei ole koskaan ratkaisu. Tilanteessasi itse eroaisin ja etsisin kumppanin joka arvostaa sinua ihmisenä, ei elä kaksoiselämää selkäsi takana. Se antaa elämään enemmän. Maallinen rikkaus ei ole sen arvoista. Miehesi ei taida haluta eroa? - Myös petetty
Jätin tuollaisen miehen, vaikka hän ei olisi halunnut erota. Eli erilainen tarina kuin sinulla. En olisi voinut elää ihmisen kanssa, joka valehteli suoraan päin kasvoja. Muutoin meillä meni kotona hyvin. Se ei vain riitänyt minulle. Nyt olen onnellinen, kun ei tarvitse katsoa pettäjää.
- samassaVeneessä
Itselläni on lähes täsmälleen samanlainen tilanne kuin aloittajalla. En eroa siksikään, että voin asua ilmaiseksi ja saan mieheltä apua. Hän on minua kohtaan reilu. Alkuun hänen salasuhteensa loukkasi mutta ei enää. Teen väärin, tiedän, mutta nyt sain helpomman elämän kuin tehdä työtä tai ottaa opintolainaa opintojen ohella.
- Oma päätös
Valehtelu ja salaileva käytös on toisaalta puolison huomioon ottamista - varkaan rehellisyyttä. Pahempi se olisi, että pettäisi avoimesti. Sivusuhteita on ollut sekä miehillä että naisilla kautta aikain, ja usein puoliso selviää voittajana. Niin kauan kuin plussia on enemmän kuin miinuksia, ei ole ulkopuolisten asia sanoa, että sinun kuuluu erota.
Läheisyyden puute on minusta isompi ongelma kuin itse pettäminen, ja se, jos pitää pelätä tulevaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696