Uskikset kriisissä

Kuten Dawkinskin sanoi tv-ohjelmassa pari kuukautta sitten, uskonto ja uskovat ovat kriisissä. Jos täytyy turvautua sellaisiin lauseisiin kuin "Ateismi aiheuttaa pelkkää pahaa", "Ateismin nimissä tapettu xxxx", "Hitler oli ateisti" jne, täytyy olla joko epätoivoinen tai tyhmä.

Aavistan että tähänkin tulee tunnin sisällä jonkun uskiksen tai sellaiseksi tekeytyvän itteoot-koulukunnan vastaus.

36

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retyuiwertyuio

      Uskonnossa ei ole kriisiä, se on selvää, mikä on ateistisuudessa selvää, EI MIKÄÄN, pelkää sana helinää, joka johtaa lopulliseen kadotukseen.
      Miettikää ateistit elämän tarkoitusta, joka on teillekkin suotu, se ei ole paskanjauhamista varten

      • JumaIa

        Kuulehan retyuiwertyuio-bebis, älä sinä puhu kadotukseen johtamisesta mitään. Sinulla, sen enempää kuin kenelläkään muullakaan ihmisellä, ei ole valtaa tuomita ketään kadotukseen. Pikemminkin sellaiset puheet johtavat sinut kadotukseen.


      • JumaIa kirjoitti:

        Kuulehan retyuiwertyuio-bebis, älä sinä puhu kadotukseen johtamisesta mitään. Sinulla, sen enempää kuin kenelläkään muullakaan ihmisellä, ei ole valtaa tuomita ketään kadotukseen. Pikemminkin sellaiset puheet johtavat sinut kadotukseen.

        Sen että hihhulit on kriisissä huomaa jo siitä miten epätoivoisesti he postaavat juttujansa tänne, niissä on niin paljon ilmaa ja huonosti yhdistettyjä juttuja että saattaa vaan hihut häpeään.


      • 45678sdfghjazsxdcfh
        satan kirjoitti:

        Sen että hihhulit on kriisissä huomaa jo siitä miten epätoivoisesti he postaavat juttujansa tänne, niissä on niin paljon ilmaa ja huonosti yhdistettyjä juttuja että saattaa vaan hihut häpeään.

        Esimerkkejä, sanahelinät on joutavaa myös tällä palstalla.


      • 4567sdfghwertyu

      • trööt trööt
        4567sdfghwertyu kirjoitti:

        Nykyisin valhe ehtii kiertää puolet maapallosta siinä ajassa, kun totuus vasta laittaa kenkiä jalkaan !

        Hihhuleilla on hihhuleiden menot, välillä syytellään naisia noituudesta, välillä syödään ruohoa Jeesuksen kunniaksi ja välillä itketään siitä miten kristittyjä vainotaan.


      • 4567sdfghjwertyu
        trööt trööt kirjoitti:

        Hihhuleilla on hihhuleiden menot, välillä syytellään naisia noituudesta, välillä syödään ruohoa Jeesuksen kunniaksi ja välillä itketään siitä miten kristittyjä vainotaan.

        puuta heinää tarinoit


      • trööt trööt
        4567sdfghjwertyu kirjoitti:

        puuta heinää tarinoit

        Tässäpä faktat:

        Noitavainot jatkuvat parasta aikaa Afrikassa.

        http://www.huffingtonpost.com/2009/03/18/gambia-rounds-up-1000-wit_n_176452.html

        http://infidels.org/library/modern/richard_petraitis/witch_killers.html

        http://en.wikipedia.org/wiki/Witchcraft_accusations_against_children_in_Africa

        Syödään vähän ruohoa jeesuksen kunniaksi.

        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2537053/Lawn-Christians-South-African-preacher-makes-congregation-eat-GRASS-closer-God.html

        JA sitä marttyyrivalittamista hihut itsekin laittavat palstalle aina välillä.

        Elättekö te hihut tynnyrissä vai kiellättekö te kyseiset uutiset?


      • trööt trööt kirjoitti:

        Tässäpä faktat:

        Noitavainot jatkuvat parasta aikaa Afrikassa.

        http://www.huffingtonpost.com/2009/03/18/gambia-rounds-up-1000-wit_n_176452.html

        http://infidels.org/library/modern/richard_petraitis/witch_killers.html

        http://en.wikipedia.org/wiki/Witchcraft_accusations_against_children_in_Africa

        Syödään vähän ruohoa jeesuksen kunniaksi.

        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2537053/Lawn-Christians-South-African-preacher-makes-congregation-eat-GRASS-closer-God.html

        JA sitä marttyyrivalittamista hihut itsekin laittavat palstalle aina välillä.

        Elättekö te hihut tynnyrissä vai kiellättekö te kyseiset uutiset?

        Tuo ruohonsyöminen oli sekä kiinnostavaa että yllättävää.

        Kun sitä kuvittelee, että nyt on varmaankin jo kaikki uskovien tempaukset nähty, niin tulee joku taivaanlapsi ja pistää seurakuntansa konttaamaan ja syömään ruohoa.
        (täytyy vaan toivoa ettei siellä seassa kasva ainakaan hulluruohoa)

        Liittyisiköhän tuo ruohon popsiminen jotenkin symbolisesti lampaisiin. Ehkä he kokevat itsensä lampaiksi ja siksi käyttäytyvät kuin lampaat. Liittyyköhän tuohon touhuun muutakin lammasmaista kuten keritseminen ja lisääntyminen.

        Mutta voihan se toisaalta olla niinkin, että se seurakunnan pappi on todella erikoisen huumoritajun omaava hypnotisoija.


      • pyhä jesstas

        olette te uskovat hauskoja. te esitätte että elämän tarkoitus on syntyä tänne ensin tahtomattaan vanhempien tekaisemana, ja välttää ikuinen kadotus ja piina uskomalla johonkin lapselliseen väkivaltaiseen kirjaan joka kertoo miehestä joka oli jumalan teurastama poika.

        sinä se sitten ajattelit seisoa kaikkien uskontojen takana vaikka tiedänet ettei kaikki uskonnot edusta totuutta. uskonto ei ole synonyymi totuudelle.


      • ....-

        "Miettikää ateistit elämän tarkoitusta, joka on teillekkin suotu, se ei ole paskanjauhamista varten"

        Mikä tarkoitus sinun elämälläsi on, oletko koskaan ajatellut?


      • adf
        ikiateisti kirjoitti:

        Tuo ruohonsyöminen oli sekä kiinnostavaa että yllättävää.

        Kun sitä kuvittelee, että nyt on varmaankin jo kaikki uskovien tempaukset nähty, niin tulee joku taivaanlapsi ja pistää seurakuntansa konttaamaan ja syömään ruohoa.
        (täytyy vaan toivoa ettei siellä seassa kasva ainakaan hulluruohoa)

        Liittyisiköhän tuo ruohon popsiminen jotenkin symbolisesti lampaisiin. Ehkä he kokevat itsensä lampaiksi ja siksi käyttäytyvät kuin lampaat. Liittyyköhän tuohon touhuun muutakin lammasmaista kuten keritseminen ja lisääntyminen.

        Mutta voihan se toisaalta olla niinkin, että se seurakunnan pappi on todella erikoisen huumoritajun omaava hypnotisoija.

        No tässäpä sufilaisuuden vähemmistölahkon touhua ihmeteltäväksi... ei ole loppua eri lahkojen uskisten järjettömyyksille.

        https://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs


      • adf kirjoitti:

        No tässäpä sufilaisuuden vähemmistölahkon touhua ihmeteltäväksi... ei ole loppua eri lahkojen uskisten järjettömyyksille.

        https://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs

        Sufilaiset näytti lampaille mistä on tosiuskovat tehty.


      • adf
        ikiateisti kirjoitti:

        Sufilaiset näytti lampaille mistä on tosiuskovat tehty.

        Osataan sitä samaa meno vähän isommassakin kirkossa tosin ei ole samanlaista hypnotisoijaa kuin tuo yksi heppu sufi-videossa joka oli ainoa selvästi tajuissaan oleva.

        https://www.youtube.com/watch?v=uVE_Vr-FvLA


    • adf

      Eiköhän joku kopioi taas vanhan aloituksensa ja laittaa otsikoksi ateistit kriisissä.

    • Veikkaan, että pappi-Jaakob tulee puhumaan "ateistien jumalafobiasta"!

    • Auktoriteettiuskova

      Minäkin uskon auktoritteetteihin, ja Dawkins on sellainen. Ja vielä oikeanlainen kun se on kerran ateisti!

    • Thronos

      Ateismi aiheuttaa silmäpakoja sukissa.
      Ateismi aiheuttaa pullan likilaskuisuutta.
      Ateismi aiheuttaa sen että hissi menee väärään suuntaan.
      Ateismi aiheuttaa räntäsadetta.
      Ateismi aiheuttaa kivuliaita kynsivallintulehduksia.
      Ateismi aiheuttaa takkuja hiuksiin.
      Ateismi aiheuttaa myyrätuhoja puutarhassa.
      Ateismi aiheuttaa kalakuolemia.

      Tässä muutama aloitus pois päiväjärjestyksestä.

      • Nasse.

        unohdit yhden

        Ateismi aiheuttaa homoutta


    • Paracletus

      En ole katsonut em. ohjelmaa. Olen kyllä joskus kuullut Dawkinsin nimen. Eli siis miksi ukonnot ovat kriisissä hänen mielestään?

    • :D :D

      Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

      Ruohoa syöviä afrikkalaisia..

      Ei oo kyllä terveiden hommaa noi uskonnot.

      • Vedellinen Tokaani

        Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

        Ruohoa syöviä afrikkalaisia..

        Ei oo kyllä terveiden hommaa noi uskonnot.


      • adf
        Vedellinen Tokaani kirjoitti:

        Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

        Ruohoa syöviä afrikkalaisia..

        Ei oo kyllä terveiden hommaa noi uskonnot.

        Ei vaan pysty ihmisen vatsa tuota kovin hyvin sulattamaan jos sitä suoraan nurmikolta alkaa mättämään naamaansa.


      • 12+3

      • 3+6

      • adf
        3+6 kirjoitti:

        Miksi ei? Syöväthän ihmiset raakoja salaatteja, kaalia ja muitakin kasviksia raakoina.

        Muistatko Ann Wigmoren?

        http://www.elavaravinto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=126:ann-wigmore-loi-perustan-nykyajan-elaemaentapamuutoksille-elaevaen-ravinnon-ystaevae-42009&catid=62:elaevaen-ravinnon-ystaevae-lehtiartikkelit&Itemid=69

        En ole luultavasti kuullut koko nimeä. Afrikan ruohonsyöjäkristityillekin tuli yllätyksenä se että monet alkoivat heittää laattaa pian ruohoa syötyään.

        http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/10/article-2537053-1A8742B500000578-167_634x478.jpg


      • adf
        12+3 kirjoitti:

        "Ja mitä pahaa ruohonsyönnissäkään on, jos se jollekin maistuu, onpahan todellisne vegaani :D"

        http://www.christianpost.com/news/yes-we-eat-grass-and-were-proud-of-it-say-congregants-who-were-convinced-by-miracle-working-preacher-112400/

        Kolmas kuva linkin takaa.

        Jaa kerkesitkin laittamaan tuon kuvan jo. Heh. :) Tuossa on vielä se kun vetävät sitä ruohoa naamaansa. Kaikkea sitä ihmiset tekevätkin... uskon voimaa kait.


      • 3+6
        adf kirjoitti:

        En ole luultavasti kuullut koko nimeä. Afrikan ruohonsyöjäkristityillekin tuli yllätyksenä se että monet alkoivat heittää laattaa pian ruohoa syötyään.

        http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/10/article-2537053-1A8742B500000578-167_634x478.jpg

        Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa. Minä syön kaikenlaista raakaa salaattia, voikukanlehtiä, sipulinvarsia varsinkin salaateissa ja mitä milloinkin maasta löytyy. Äitini oli innokas puutarhuri ja häneltä perin monta kirjaa, joissa on mm. kasvatusohjeita, syömäkelpoisia villikasveja ja salaattiohjeita.

        Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja.

        Ei tarvitse vastata, sehän on sinun valintasi, ei minun.


      • qwertyilijä
        3+6 kirjoitti:

        Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa. Minä syön kaikenlaista raakaa salaattia, voikukanlehtiä, sipulinvarsia varsinkin salaateissa ja mitä milloinkin maasta löytyy. Äitini oli innokas puutarhuri ja häneltä perin monta kirjaa, joissa on mm. kasvatusohjeita, syömäkelpoisia villikasveja ja salaattiohjeita.

        Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja.

        Ei tarvitse vastata, sehän on sinun valintasi, ei minun.

        Kuuluuko ruoho salaattiaineksiisi?


      • 3+6
        qwertyilijä kirjoitti:

        Kuuluuko ruoho salaattiaineksiisi?

        Lue uudelleen tuo kirjoitukseni. Elävää ravintoa syövät monet. Tuo naureskelusi johtuu vain siitä, että löysit jutun uskovaisista, jotka syö ruohoa. No, minä olen ateisti.


      • 3+6

        Et vaivautunut lukemaan linkkiäni Ann Wigmoresta? Äläkä viitsi lässyttää ja väittää että olen uskovainen, koska en sitä ole.

        Minua vaan huvittaa kun naureskelette tuohon tyyliin vain siksi, että Afrikassa jotkut uskovaiset tekevät noin. Kihertelisittekö samalla tavalla, jos olisi ollut tuollainen juttu ateisteista?


      • 3+6

        Lue nyt hyvä ihminen tuo linkki jonka laitoin. Se on vain yhden ihmisen tarina, mutta totta kuitenkin. Tutustuin Wigmoreen elämään jo vuosikymmeniä sitten ja hän teki uraauurtavaa työtä. Mitä Noora Karma ja Vapaa-ajattelijat kirjoituksessasi tarkoittavat?

        En jatka aiheesta enempää, hohotelkaa rauhassa keskenänne.


      • adf
        3+6 kirjoitti:

        Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa. Minä syön kaikenlaista raakaa salaattia, voikukanlehtiä, sipulinvarsia varsinkin salaateissa ja mitä milloinkin maasta löytyy. Äitini oli innokas puutarhuri ja häneltä perin monta kirjaa, joissa on mm. kasvatusohjeita, syömäkelpoisia villikasveja ja salaattiohjeita.

        Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja.

        Ei tarvitse vastata, sehän on sinun valintasi, ei minun.

        "Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa."

        Väärin päätelty.

        "Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako
        se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja."

        Siitä ei ollut kyse. Tämä pastori laittoi seurakunnan nurmikkoa syömään.


      • ikiateisti
        3+6 kirjoitti:

        Et vaivautunut lukemaan linkkiäni Ann Wigmoresta? Äläkä viitsi lässyttää ja väittää että olen uskovainen, koska en sitä ole.

        Minua vaan huvittaa kun naureskelette tuohon tyyliin vain siksi, että Afrikassa jotkut uskovaiset tekevät noin. Kihertelisittekö samalla tavalla, jos olisi ollut tuollainen juttu ateisteista?

        H.P.


    • marsunkiillottaja

      >>>Kuten Dawkinskin sanoi..., uskonto ja uskovat ovat kriisissä.
      Jos täytyy turvautua sellaisiin lauseisiin kuin "Ateismi aiheuttaa pelkkää pahaa"...täytyy olla joko epätoivoinen tai tyhmä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe