Uskikset kriisissä

Kuten Dawkinskin sanoi tv-ohjelmassa pari kuukautta sitten, uskonto ja uskovat ovat kriisissä. Jos täytyy turvautua sellaisiin lauseisiin kuin "Ateismi aiheuttaa pelkkää pahaa", "Ateismin nimissä tapettu xxxx", "Hitler oli ateisti" jne, täytyy olla joko epätoivoinen tai tyhmä.

Aavistan että tähänkin tulee tunnin sisällä jonkun uskiksen tai sellaiseksi tekeytyvän itteoot-koulukunnan vastaus.
36339
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 36

Vanhimmat

Uskonnossa ei ole kriisiä, se on selvää, mikä on ateistisuudessa selvää, EI MIKÄÄN, pelkää sana helinää, joka johtaa lopulliseen kadotukseen.
Miettikää ateistit elämän tarkoitusta, joka on teillekkin suotu, se ei ole paskanjauhamista varten

Äänestä

Eiköhän joku kopioi taas vanhan aloituksensa ja laittaa otsikoksi ateistit kriisissä.

Äänestä

Veikkaan, että pappi-Jaakob tulee puhumaan "ateistien jumalafobiasta"!

Äänestä

Minäkin uskon auktoritteetteihin, ja Dawkins on sellainen. Ja vielä oikeanlainen kun se on kerran ateisti!

Äänestä

Ateismi aiheuttaa silmäpakoja sukissa.
Ateismi aiheuttaa pullan likilaskuisuutta.
Ateismi aiheuttaa sen että hissi menee väärään suuntaan.
Ateismi aiheuttaa räntäsadetta.
Ateismi aiheuttaa kivuliaita kynsivallintulehduksia.
Ateismi aiheuttaa takkuja hiuksiin.
Ateismi aiheuttaa myyrätuhoja puutarhassa.
Ateismi aiheuttaa kalakuolemia.

Tässä muutama aloitus pois päiväjärjestyksestä.

Äänestä
  • unohdit yhden

Ateismi aiheuttaa homoutta

Äänestä

En ole katsonut em. ohjelmaa. Olen kyllä joskus kuullut Dawkinsin nimen. Eli siis miksi ukonnot ovat kriisissä hänen mielestään?

Äänestä

Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

Ruohoa syöviä afrikkalaisia..

Ei oo kyllä terveiden hommaa noi uskonnot.

Äänestä
  • Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

Äänestä

• Vedellinen Tokaani kirjoitti:

Hahah Kristinuskovaiset levittäny uskontoansa mitä siitä seuraa?

Ei vaan pysty ihmisen vatsa tuota kovin hyvin sulattamaan jos sitä suoraan nurmikolta alkaa mättämään naamaansa.

Äänestä

• 3+6 kirjoitti:

Miksi ei? Syöväthän ihmiset raakoja salaatteja, kaalia ja muitakin kasviksia raakoina.

Muistatko Ann Wigmoren?

http://www.elavaravinto.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=126:ann-wigmore-loi-perustan-nykyajan-elaemaentapamuutoksille-elaevaen-ravinnon-ystaevae-42009&catid=62:elaevaen-ravinnon-ystaevae-lehtiartikkelit&Itemid=69

En ole luultavasti kuullut koko nimeä. Afrikan ruohonsyöjäkristityillekin tuli yllätyksenä se että monet alkoivat heittää laattaa pian ruohoa syötyään.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/10/article-2537053-1A8742B500000578-167_634x478.jpg

Äänestä

• adf kirjoitti:

En ole luultavasti kuullut koko nimeä. Afrikan ruohonsyöjäkristityillekin tuli yllätyksenä se että monet alkoivat heittää laattaa pian ruohoa syötyään.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/10/article-2537053-1A8742B500000578-167_634x478.jpg

Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa. Minä syön kaikenlaista raakaa salaattia, voikukanlehtiä, sipulinvarsia varsinkin salaateissa ja mitä milloinkin maasta löytyy. Äitini oli innokas puutarhuri ja häneltä perin monta kirjaa, joissa on mm. kasvatusohjeita, syömäkelpoisia villikasveja ja salaattiohjeita.

Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja.

Ei tarvitse vastata, sehän on sinun valintasi, ei minun.

Äänestä

• 3+6 kirjoitti:

Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa. Minä syön kaikenlaista raakaa salaattia, voikukanlehtiä, sipulinvarsia varsinkin salaateissa ja mitä milloinkin maasta löytyy. Äitini oli innokas puutarhuri ja häneltä perin monta kirjaa, joissa on mm. kasvatusohjeita, syömäkelpoisia villikasveja ja salaattiohjeita.

Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja.

Kuuluuko ruoho salaattiaineksiisi?

Äänestä

• qwertyilijä kirjoitti:

Kuuluuko ruoho salaattiaineksiisi?

Lue uudelleen tuo kirjoitukseni. Elävää ravintoa syövät monet. Tuo naureskelusi johtuu vain siitä, että löysit jutun uskovaisista, jotka syö ruohoa. No, minä olen ateisti.

Äänestä

• Et vaivautunut lukemaan linkkiäni Ann Wigmoresta? Äläkä viitsi lässyttää ja väittää että olen uskovainen, koska en sitä ole.

Minua vaan huvittaa kun naureskelette tuohon tyyliin vain siksi, että Afrikassa jotkut uskovaiset tekevät noin. Kihertelisittekö samalla tavalla, jos olisi ollut tuollainen juttu ateisteista?

Äänestä

• Lue nyt hyvä ihminen tuo linkki jonka laitoin. Se on vain yhden ihmisen tarina, mutta totta kuitenkin. Tutustuin Wigmoreen elämään jo vuosikymmeniä sitten ja hän teki uraauurtavaa työtä. Mitä Noora Karma ja Vapaa-ajattelijat kirjoituksessasi tarkoittavat?

En jatka aiheesta enempää, hohotelkaa rauhassa keskenänne.

Äänestä

• 3+6 kirjoitti:

"Et ilmeisesti syö muuta kuin kypsennettyä ruokaa."

Väärin päätelty.

"Jos joku salaateista oksentaa ja sinä laitat tänne siitä yhden kuvan, niin tarkoittaako
    se sitä, ettet enää koskaan ota noutopöydästä salaatteja."

Siitä ei ollut kyse. Tämä pastori laittoi seurakunnan nurmikkoa syömään.

Äänestä

• 3+6 kirjoitti:

Et vaivautunut lukemaan linkkiäni Ann Wigmoresta? Äläkä viitsi lässyttää ja väittää että olen uskovainen, koska en sitä ole.

Minua vaan huvittaa kun naureskelette tuohon tyyliin vain siksi, että Afrikassa jotkut uskovaiset tekevät noin. Kihertelisittekö samalla tavalla, jos olisi ollut tuollainen juttu ateisteista?

H.P.

Äänestä

marsunkiillottaja

>>>Kuten Dawkinskin sanoi..., uskonto ja uskovat ovat kriisissä.
Jos täytyy turvautua sellaisiin lauseisiin kuin "Ateismi aiheuttaa pelkkää pahaa"...täytyy olla joko epätoivoinen tai tyhmä.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

marsunkiillottaja kirjoitti:

Kuten Dawkinskin sanoi tv-ohjelmassa pari kuukautta sitten, uskonto ja uskovat ovat kriisissä. Jos täytyy turvautua sellaisiin lauseisiin kuin "Ateismi aiheuttaa pelkkää pahaa", "Ateismin nimissä tapettu xxxx", "Hitler oli ateisti" jne, täytyy olla joko epätoivoinen tai tyhmä.

Aavistan että tähänkin tulee tunnin sisällä jonkun uskiksen tai sellaiseksi tekeytyvän itteoot-koulukunnan vastaus.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu