Ateismi päihderiippuvuuden hoidossa

Tämä on tutkittu

Niistä päihderiippuvaisista ateisteista, jotka eivät osallistuneet mihinkään toimenpiteisiin tai ryhmiin, oli Michiganin Yliopiston vuonna 1983 tekemän tutkimuksen perusteella vuoden jälkeen kuivilla, yllätys yllätys, tasan pyöreä 0% (nolla %). Ateistinen maailmankuva korreloi päihderiipuvaisen hoidossa erittäin heikkoon hoitotulokseen.

18

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkin on tutkittu

      Suurin osa päihderiippuvaisista ovat uskovaisia kristittyjä

      • + + +

        Ei pidä paikkaansa. Päihderiippuvuus korreloi positiivisesti uskonnottomuuteen.


      • Tutkittu juttu
        + + + kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Päihderiippuvuus korreloi positiivisesti uskonnottomuuteen.

        Ei pidä paikkaansa, suurin osa päihderiippuvaisista suomessa ovat uskovaisia ihmisiä. Minkä takia luulet muuten AA-kerhon olevan melko kristitty.


      • 1+2=12
        Tutkittu juttu kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, suurin osa päihderiippuvaisista suomessa ovat uskovaisia ihmisiä. Minkä takia luulet muuten AA-kerhon olevan melko kristitty.

        Väitteesi päihderiippuvaisista kristityistä eivät pidä paikkaansa. Käsityksesi kristityistä ovat uusateistien propagandaa.


      • Tutkittu fakta!
        1+2=12 kirjoitti:

        Väitteesi päihderiippuvaisista kristityistä eivät pidä paikkaansa. Käsityksesi kristityistä ovat uusateistien propagandaa.

        Kyllä se on vaan silleen että suomessa suurin osa päihderiippuvaisista ovat kristittyjä, etkö itse edes huomannut että aloitus perustuu lähes 30vuotta vanhaan amerikkalaiseen tutkimukseen, suomessa se on juuri kristityt millä se ongelmat ovat.

        hölmökö olet?


    • e0f2ecd6

      "jotka eivät osallistuneet mihinkään toimenpiteisiin tai ryhmiin"

      Onko vastaavaa tutkimusta tehty muista maailmankuva-ryhmistä?

      • ...

        On tehty. Uskovista kristityistä selvisi kokonaan päihteettömänä 57% ensimmäisen vuoden ajan. Tulos on tosin tilastollisesti vähemmän merkitsevä, koska uskovia päihderiippuvaisia on äärimmäisen vähän.


      • tilastot todistaa
        ... kirjoitti:

        On tehty. Uskovista kristityistä selvisi kokonaan päihteettömänä 57% ensimmäisen vuoden ajan. Tulos on tosin tilastollisesti vähemmän merkitsevä, koska uskovia päihderiippuvaisia on äärimmäisen vähän.

        Suurin osa päihderiippuvaisista ovat suomessa juurikin kristittyjä, samoin kun suurin osa homoista ovat suomessa kristittyjä.


      • Selvä se
        tilastot todistaa kirjoitti:

        Suurin osa päihderiippuvaisista ovat suomessa juurikin kristittyjä, samoin kun suurin osa homoista ovat suomessa kristittyjä.

        Ei vaan pidä paikkaansa. Suurin osa päihderiippuvaisista on kirkkoon kuulumattomia uskonnottomia.


      • e0f2ecd6
        Selvä se kirjoitti:

        Ei vaan pidä paikkaansa. Suurin osa päihderiippuvaisista on kirkkoon kuulumattomia uskonnottomia.

        Miten olisi lähteiden käyttö kun viitataan johonkin tilastoihin ja tutkimuksiin?


      • Siinä se
        e0f2ecd6 kirjoitti:

        Miten olisi lähteiden käyttö kun viitataan johonkin tilastoihin ja tutkimuksiin?

        Olihan tuohon lähde [Michigan 1983]


      • Siinä se kirjoitti:

        Olihan tuohon lähde [Michigan 1983]

        Tarkennatko tuota lähdettä vähän, että miltä nettisivulta tai mistä lehdestä olet tuosta lukenut? En ainakaan Michigan State Universityn projektiluettelosta tuota löytänyt.


      • Tutkittu juttu.
        twiikeri kirjoitti:

        Tarkennatko tuota lähdettä vähän, että miltä nettisivulta tai mistä lehdestä olet tuosta lukenut? En ainakaan Michigan State Universityn projektiluettelosta tuota löytänyt.

        "Ei vaan pidä paikkaansa. Suurin osa päihderiippuvaisista on kirkkoon kuulumattomia uskonnottomia."

        Itseasiassa suurin osa alkoholiriippuvaisista kuuluvat kirkkoon ja päihderiippuvaiset suurin osa on kirkkoon kuulumattomia kristittyjä.


      • Tieto ja tuska
        ... kirjoitti:

        On tehty. Uskovista kristityistä selvisi kokonaan päihteettömänä 57% ensimmäisen vuoden ajan. Tulos on tosin tilastollisesti vähemmän merkitsevä, koska uskovia päihderiippuvaisia on äärimmäisen vähän.

        Hyvä, että löytyy tutkittua ja puolueetonta tietoa asiasta. Uskovat paranevat päihderiippuvuudesta 57% vastaan ateistien 0% vuoden seuranta-ajalla.


      • fakta homma
        Tieto ja tuska kirjoitti:

        Hyvä, että löytyy tutkittua ja puolueetonta tietoa asiasta. Uskovat paranevat päihderiippuvuudesta 57% vastaan ateistien 0% vuoden seuranta-ajalla.

        30vuotta vanha amerikkalainen tutkimus, suomessa taas suurin päihdeongelmallinen ryhmä on juuri kristityt, suomessa päihdeongelmat eivät ole ateistien leirissä vaan kristittyjen leirissä.


    • Jees jees

      Näinhän se menee.

    • Darwin ja raittius

      Vuosien saatossa on kierrätetty raportteja, että elämänsä loppuvuosina Charles Darwin koki sydämen muutoksen ja saattoi todella kääntyä Kristuksen puoleen. Johtuen ajasta, joka on kulunut noista tapahtumista näiden raporttien luotettavuutta ei ole helppo varmistaa. Näyttää, että Plymouth-veljien evankelista James Fegan'in vanhemmat olivat jääneet eläkkeelle ja tulleet asumaan Downe'iin. Koska Darwin'ia pidettiin jonkinlaisena kyläläisten isäntähahmona, hän olisi kohta tutustunut uusiin tulokkaisiin, jotka kertoivat hänelle poikansa James'in työstä. Koska Darwin'in isoäiti ja isoäidin äiti molemmat olivat kuolleet alkoholismiin, niin hänellä oli sellainen juomiskammo, että alituisesti varoitteli poikiaan siitä ja 25 vuoden lautamiseurallaan oli kauan kantanut huolta alkoholismista ja sen vahingollisista vaikutuksista.

      Kun James Fegan kävi vanhempiensa luona, koska oli johtava hahmo raittiusliikkeessä, Darwin tarttui tilaisuuteen pyytää evankelistalta hänen apuaan tämän ongelman hoitamisessa alueellaan. Hän kirjoitti myöhemmin James'ille: “Teidän palveluksenne ovat tehneet kylän hyväksi muutamassa kuukaudessa paljon enemmän kuin kaikki omat ponnistuksemme monien vuosien aikana. Me emme koskaan ole kyenneet parantamaan juomaria.”

      Charles Darwin'in ja hänen taloutensa jäsenten kirjeet osoittivat, että hän oli avannut tiluksensa herra Fegan'ille ja Downe'n Gospel Hall'in jäsenille. Sitä seurasi telttamissio keväällä 1880, josta herra Fegan itse raportoi: “Darwin'in perhe osallistui joitakin kertoja pitämiini tilaisuuksiin ja hänen taloutensa jäseniä säännöllisesti.”

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe