Olen siis 11 vuotias afrikkalainen tyttö isäni löi minua kerran sähkö johdolla joka paikkaan koska minulle tuli riita pikkusiskoni kanssa Hän löi myös 6 vuotiasta pikkkusiskoani hän on lyönyt minua ja sisaruksiani monta kertaan ja se oli sallittua meidän kulttuurissamme en saa pukeutua shortseihin ja saan olla pihalla kavereiden kanssa vaan jos saan kokeesta kympin isäni on tällä hetkellä iso britanniassa ja minulla on 2vuotias pikku veli häntä läimäistään jos hän itkee ja myös 1 vuotias pikku sisko jota ei onneksi lyödä mutta pelkään että hän saa saman kohtalon asun tällä hetkellä tampereessa äitini ja sisaruksieni kanssa minä siivoan tiskaan pesen ja kuivaan pyykkiä ja vien roskat ulos meillä ja pidän huolta sisaruksistani minua harmittaa että teen saman jutun myös äidin ja isän läsnä olellessan ja jos kerron jollekin pilaan elämämme mitä minä teen auttakaa.
pelkäävä tyttö
5
286
Vastaukset
- Juttele koulussa
Kokeilepa puhua kouluterkkarille, koulukuraattorille, tms aikuiselle ihmiselle koulussa, ne osaa auttaa! Tuollaista ei tarvi suomalaisessa kodissa lasten kohdata, olipa vanhempien tausta mikä tahansa.
- PsychoPower
Hyvä, että kirjoitat kokemuksistasi etkä pidä niitä siälläsi. Sinun olisi hyvä saada apua tunteidesi käsittelylle. Yksin ei huolia voi pitää siällään. Ne alkavat heikentämään ja vääristämään sinua. On tärkeä, että pääset kertomaan asiasta luotettavalle aikuiselle. Voit mennä koulukuraattorille, lääkärille tai koulupsykologille. Kouluterveydenhoitajakin osaa ohjata sinua eteenpäin.
Voit aloittaa kertomalla, että sinulla on raskaita huolia, joita haluaisit käsitellä luotettavan aikuisen kanssa. Kerro, että et halua olla yksin asioidesi kanssa, ja että haluat jonkun, johon voit luottaa 100%. Voit kertoa, että sinua pelottaa kertoa näistä asioista, mutta pyydät luotettavaa kuuntelijaa. Keskustelu alkaa edetä siitä omalla painollaan.
On tärkeää, että pääset kertomaan tuntemuksiasi ja jakamaan niitä turvallisessa ympäristössä. Olet kokenut asioita, jotka ovat psyykkisesti ja fyysisesti haitallisia sinulle, mutta myös ehdottoman laittomia maassamme juuri siksi, että ne vahingoittavat sinua ja kehitystäsi. Suosittelen, että juttelet asiasta vain aikuisten kanssa, joihin voit luottaa.
Mene heti huomenna varaamaan aika itsellesi. Muista olla myös kärsivällinen. Tämänkaltaisten asioiden käsittely kestää kauan. Toivottavasti pääset juttelemaan säännöllisesti.
Kerro kun olet käynyt aikuisen puheilla. Voimia tyttö! Koulussa opettajat voisi olla hyvä kohde puhumiseen. Ne varmaan voisi jutella myös kesälomalla. Hienoa olisi myös jos löytäisit tytön jolla on samanlainen tausta. Siis sukua afrikasta päin.
-
Laitoin tämän nimimerkilläni. Olisi kiva kuulla miten sinulle kävi. oliko tänne kirjoittelusta apoa.- hmmmm..
Kuulosti vähän aikuisen kirjottamalta..
- mummomurmeli
Väkivaltaa on sähköjohdolla lyöminen ja läimäyttelyt yms. Suomessa sellainen lasten kuritus on kiellettyä, laitonta, rikollista. Myös se, että sinulla 11-vuotiaalla teetetään kaikki kotityöt, on väärin! Jotain toki on oikeus teettää, esim oman huoneen siivous ja silloin tällöin astioiden pesu, mutta näyttää siltä, että joudut tekemään koko ajan kaiken. Niinkö? Mitä äitisi tekee?
Kun kerrot esim koulussa terveydenhoitajalle ja JOS he ottavat suoraan yhteyttä vanhempiisi, on todennäköistä, että isäsi suuttuu silmittömästi ja voi olla sinulle, sisaruksillesi ja jopa äidillesi vaarallinen! Siksi on tärkeää, että ne, joille kerrot, ovat ehdottoman luotettavia ja YMMÄRTÄVÄT, etteivät tee virheliikkeitä, vaan osaavat auttaa sinua ja koko teidän perhettä!
Toivon, että sinä nuori neitonen pääset tuollaisesta tilanteesta ja sisaresi myös, ja vanhempasi ymmärtävät, kuinka Suomessa on elettävä tämän maan lakien mukaan, jossa lapsia, eikä ketään, saa pahoinpidellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924547
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723527Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1222808Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152585Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282494- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251790Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291638