pelkäävä tyttö

huolestunut tyttö

Olen siis 11 vuotias afrikkalainen tyttö isäni löi minua kerran sähkö johdolla joka paikkaan koska minulle tuli riita pikkusiskoni kanssa Hän löi myös 6 vuotiasta pikkkusiskoani hän on lyönyt minua ja sisaruksiani monta kertaan ja se oli sallittua meidän kulttuurissamme en saa pukeutua shortseihin ja saan olla pihalla kavereiden kanssa vaan jos saan kokeesta kympin isäni on tällä hetkellä iso britanniassa ja minulla on 2vuotias pikku veli häntä läimäistään jos hän itkee ja myös 1 vuotias pikku sisko jota ei onneksi lyödä mutta pelkään että hän saa saman kohtalon asun tällä hetkellä tampereessa äitini ja sisaruksieni kanssa minä siivoan tiskaan pesen ja kuivaan pyykkiä ja vien roskat ulos meillä ja pidän huolta sisaruksistani minua harmittaa että teen saman jutun myös äidin ja isän läsnä olellessan ja jos kerron jollekin pilaan elämämme mitä minä teen auttakaa.

5

342

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juttele koulussa

Kokeilepa puhua kouluterkkarille, koulukuraattorille, tms aikuiselle ihmiselle koulussa, ne osaa auttaa! Tuollaista ei tarvi suomalaisessa kodissa lasten kohdata, olipa vanhempien tausta mikä tahansa.

• PsychoPower

Hyvä, että kirjoitat kokemuksistasi etkä pidä niitä siälläsi. Sinun olisi hyvä saada apua tunteidesi käsittelylle. Yksin ei huolia voi pitää siällään. Ne alkavat heikentämään ja vääristämään sinua. On tärkeä, että pääset kertomaan asiasta luotettavalle aikuiselle. Voit mennä koulukuraattorille, lääkärille tai koulupsykologille. Kouluterveydenhoitajakin osaa ohjata sinua eteenpäin.

Voit aloittaa kertomalla, että sinulla on raskaita huolia, joita haluaisit käsitellä luotettavan aikuisen kanssa. Kerro, että et halua olla yksin asioidesi kanssa, ja että haluat jonkun, johon voit luottaa 100%. Voit kertoa, että sinua pelottaa kertoa näistä asioista, mutta pyydät luotettavaa kuuntelijaa. Keskustelu alkaa edetä siitä omalla painollaan.
      On tärkeää, että pääset kertomaan tuntemuksiasi ja jakamaan niitä turvallisessa ympäristössä. Olet kokenut asioita, jotka ovat psyykkisesti ja fyysisesti haitallisia sinulle, mutta myös ehdottoman laittomia maassamme juuri siksi, että ne vahingoittavat sinua ja kehitystäsi. Suosittelen, että juttelet asiasta vain aikuisten kanssa, joihin voit luottaa.
      Mene heti huomenna varaamaan aika itsellesi. Muista olla myös kärsivällinen. Tämänkaltaisten asioiden käsittely kestää kauan. Toivottavasti pääset juttelemaan säännöllisesti.
      Kerro kun olet käynyt aikuisen puheilla. Voimia tyttö!

• Koulussa opettajat voisi olla hyvä kohde puhumiseen. Ne varmaan voisi jutella myös kesälomalla. Hienoa olisi myös jos löytäisit tytön jolla on samanlainen tausta. Siis sukua afrikasta päin.
      -
      Laitoin tämän nimimerkilläni. Olisi kiva kuulla miten sinulle kävi. oliko tänne kirjoittelusta apoa.

• hmmmm..

Kuulosti vähän aikuisen kirjottamalta..

• mummomurmeli

Väkivaltaa on sähköjohdolla lyöminen ja läimäyttelyt yms. Suomessa sellainen lasten kuritus on kiellettyä, laitonta, rikollista. Myös se, että sinulla 11-vuotiaalla teetetään kaikki kotityöt, on väärin! Jotain toki on oikeus teettää, esim oman huoneen siivous ja silloin tällöin astioiden pesu, mutta näyttää siltä, että joudut tekemään koko ajan kaiken. Niinkö? Mitä äitisi tekee?
      Kun kerrot esim koulussa terveydenhoitajalle ja JOS he ottavat suoraan yhteyttä vanhempiisi, on todennäköistä, että isäsi suuttuu silmittömästi ja voi olla sinulle, sisaruksillesi ja jopa äidillesi vaarallinen! Siksi on tärkeää, että ne, joille kerrot, ovat ehdottoman luotettavia ja YMMÄRTÄVÄT, etteivät tee virheliikkeitä, vaan osaavat auttaa sinua ja koko teidän perhettä!
      Toivon, että sinä nuori neitonen pääset tuollaisesta tilanteesta ja sisaresi myös, ja vanhempasi ymmärtävät, kuinka Suomessa on elettävä tämän maan lakien mukaan, jossa lapsia, eikä ketään, saa pahoinpidellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      272
      2400
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1289
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1145
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      962
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      897
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      767
    Aihe