Pääomatulot?

Tietämätön

Mitä tarkoittaa jos mies elää pääomatuloilla? Onko kuinka harvinaista että 40 kymppinen mies pystyy tulemaan pääomatuloilla toimeen? Olen tapaillut miestä muutaman kuukauden, mutta hän ei ole puhunut raha asioistaan muuta kun ettei käy töissä vaan tulee toimeen pääomatuloilla? Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

28

2854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkkumies.

Pääomatulo voi olla vaikka vuokratulo eli vuokraa asuntoaan jollekkin, jostain pörssistä saatu osinko, tai vaikka jos myy tai vuokraa jotain metsää tai maata niin sekin voi olla pääomatulo.

• pääoma

Yleensä jotain omaisuutta, esim maata tai asuntoja. Kysy siltä!

• 40 x 10 = 400

On aika harvinaista, että ihminen ylipäänsä elää 40-kymppiseksi.

• asiat hoidossa

Ite oon 30 v ja elän pääomatuloilla. Tavallinen kaveri, joka aloitti 6 vuotta sitten työelämän nollakoulutuksella ja nollaomaisuudella. Nyt treidaan ja se on siinä :D

Tosin ei muijaa löytynyt vielä kainaloon.. :)

• trbhygnbyht

Mä olen nelikymppinen nainen ja elän pääomatuloilla eli omaisuudesta saatavalla tuotolla. Kyllähän se melko harvinaista on, mutta ei mahdotonta. Ihan tavallista elämää vietän ja hyvin vaatimatonta verrattuna kavereihin, joilla on isot palkkatulot. Pääomatuloa verotetaankin kovemmin kuin ansiotuloa eli 30-32 % vaikka summa olisi kuinka pieni tahansa. Vrt jos sulla olisi vaikka pääomatuloa 1500 euroa/kk bruttona, niin maksat sen 30 % veroa, mutta jos sama olisi ansiotuloa, veroprosentti olisi radikaalisti pienempi. Eli pääomatuloilla eläminen ei tarkoita samaa kuin että olisi rikas, vaikka useimmat suomalaiset niin lulevatkin.

• Anonyymi
        trbhygnbyht kirjoitti:

Mä olen nelikymppinen nainen ja elän pääomatuloilla eli omaisuudesta saatavalla tuotolla. Kyllähän se melko harvinaista on, mutta ei mahdotonta. Ihan tavallista elämää vietän ja hyvin vaatimatonta verrattuna kavereihin, joilla on isot palkkatulot. Pääomatuloa verotetaankin kovemmin kuin ansiotuloa eli 30-32 % vaikka summa olisi kuinka pieni tahansa. Vrt jos sulla olisi vaikka pääomatuloa 1500 euroa/kk bruttona, niin maksat sen 30 % veroa, mutta jos sama olisi ansiotuloa, veroprosentti olisi radikaalisti pienempi. Eli pääomatuloilla eläminen ei tarkoita samaa kuin että olisi rikas, vaikka useimmat suomalaiset niin lulevatkin.

Ota huomioon, että palkkatuloista lähtee verot sekä muut sivukulut. Veroprosenttisi on esimerkiksi 20% jonka päälle tulee 8.50% eläke ja työttömyysmaksuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota huomioon, että palkkatuloista lähtee verot sekä muut sivukulut. Veroprosenttisi on esimerkiksi 20% jonka päälle tulee 8.50% eläke ja työttömyysmaksuja.

Hyvä pointti.
        Ja jos on 53–62 vuotias kuten minä maksaa enemmän eläkevakuutusmaksuja, joten nuo yhteensä tekee 9.90% veroprosentin päälle.

• Anonyymi
        trbhygnbyht kirjoitti:

Olen 21 vuotias mies ja keskimäärin saan pääomatuloa 2800 euroa kuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen 21 vuotias mies ja keskimäärin saan pääomatuloa 2800 euroa kuussa.

Olen 50v nainen ja pääomatulot n 200 e vuodessa. No, ei se mitään - käyn mielelläni töissä.

• Anonyymi
        trbhygnbyht kirjoitti:

... pääomastulosta, kuten vuokratulosta voi tehdä vähennyksiä, unohtuiko? Samoin tulonhankkimiskulut voi vähentää, unohtuikohan tämäkin.

Eli pääomatulosta tehdän ensin vähennykset ja sitten vasta maksetaan verot. Yli 30 000 pääomatulosta vero on 34 % eli huikeasti vähemmän kuin esim. jos tienaat 15 000 kuukaudessa. Tämän takia isot pomot haluavat osan palkastaan esim. osinkoina, näin ei tarvitse osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen enempää kuin on pakko!

• veikkaan.

Taitaa olla gigolo ja myydä itseään muille naisille.

• pääoma-elli

Pääomatulot, googleta?

Aikamonikin tulee toimeen pääomatuloilla, on osaketta ja muuta. Saattaa vuositulot olla miljoona tai muutama satatuhata, tarkista verottajalta.

• lygffyuii

Tai sitten muutaman tonnin koko vuonna. Ei pääomatulot ole aina isoja. Omat pääomatuloni olivat viime vuonna 6000e. Niistä tietysti pitää maksaa pääomavero.

• Tietämätön

Entä näkyvätkö kaikki pääomatulot verotiedoissa? Miehellä sen perusteella vain 2000 pääomatuloja vuodessa?

• vgvgrtfgv

Näkyvät verotuksessa kaikki pääomatulot.

• Anonyymi

Kaikki eivät näy. Riippuu sijoituksista ja tuloutuksesta.
        EU-alueella mahdollisuudet vähenevät. Ainakin minulta tiukataan puolen vuoden välein selvitystä Suomen ja Espanjan välisestä rahaliikenteestä Deutsche Bankin kautta.
        Verovapaita osuuksia on vuosien varrella supistettu.
        Laittomuudet ovat sitten oma juttunsa mutta kaikki eivät ole riskialttiita eivätkä kaikkien mielestä edes moraalittomia.

• uytyiyi

Pääomatulo on alhaisin tulon muoto. Juuri pankit, vakuutusyhtiöt ja kaikki osakkeilla keplottelevat ovat tällaisia tämän yhteiskunnan loiseläjiä joista ei paremmasta väliä. Pitäisi lailla kieltää kaikenlainen keinottelu.

• Kokoomuslainen olen.

Ilman pääomaa ei olisi teollisuutta eikä yrityksiä.
        Minäkin omistan 1% eräästä yrityksestä.
        Ilman tätä yritystä ei olisi muutamaa duunipaikkaa.

Ehkä kannattaisi lukea kansantaloustiede ennen kuin kirjoittaa lapsellisuuksia tänne.

• Anonyymi
        Kokoomuslainen olen. kirjoitti:

Ehkä kannattaisi lukea kansantaloustiede ennen kuin kirjoittaa lapsellisuuksia tänne.

Selvä se.
        Ilman duunipaikkaa joutuu elämään toisten verovaroilla, toisten kustannuksella. Sitten kun oltaisiin tyytyväisiä edes, mutta kun ei. Tuet on törkeän pieniä ja valivali. Vaikka ne ovat usein suurempia toisten palkat.

• Anonyymi
        Kokoomuslainen olen. kirjoitti:

Ilman duunaria ei olisi eikä tulisi pääomatuloja, jonkun on nimittäin tehtävä työt. Toki vuokratulo ei duunaria työtä tekemään vaadi mutta asumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä se.
        Ilman duunipaikkaa joutuu elämään toisten verovaroilla, toisten kustannuksella. Sitten kun oltaisiin tyytyväisiä edes, mutta kun ei. Tuet on törkeän pieniä ja valivali. Vaikka ne ovat usein suurempia toisten palkat.

Oikea ehta kokoomuslainen, joka itse ajelee yhteiskunnan ylläpitämillä teillä, käy sairaalahoidossa tarvittaessa ja maksaa murto-osan kustannuksista koska yhteiskunta maksaa leijonan osan kuluista. On mahdollisesti opiskellut ilmaiseksi yliopistossa jne.jne.

Mutta sekoomuspellelle ainoa yhteiskunnan kustannuksella eläjä on se sosiaalisilla tuilla elävä. Mutta ylenkatsomista ja rasisimia tämäkin ja aivan tyypillista kokoomuslaiselle.

• Osakesäästäminen ei ole keinottelua, vaan säästämistä.

Siinä vaiheessa, kun muut ovat pistäneet rahaansa viinaan ja autoihin, aloittajan mies on luultavasti säästänyt kaiken ylimääräisen osakkeisiin. Ehkä on saanut vielä pienen perinnön, jolla ei ole ostanut mökkiä tai autoa, vaan edelleen säästänyt osakkeisiin.

Maksaa enemmän veroja kun suomalainen keskimäärin palkastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman duunaria ei olisi eikä tulisi pääomatuloja, jonkun on nimittäin tehtävä työt. Toki vuokratulo ei duunaria työtä tekemään vaadi mutta asumaan.

Muutama sukulaiseni elelee pääomatuloillaan. Ovat ihan itse perustaneet firmansa, ja painaneet duunia 24/7 vuosikausia viikonloput mukaanlukien. Siitä sitten kasvua yritykselle (ainakin yhdelle huomattava kasvu, ala on sellainen) ja työntekijöitä on palkannut. Kasvua ei nimittäin tule, jos yksin duunaa. Yksi yrittäjäserkkuni on jo eläkkeellä. Hänen työeläkkeensä on 20000e vuodessa - ei todellakaan mikä mahtava. Mutta pääomatuloja on muutama sata tuhatta. Ilman hänen yrittäjyyttään ja onnistumistaan siinä ei olisi pääomatuloja hänellä eikä hänen yrityksensä osakkailla, eikä palkkatulojakaan 100:lla työntekijällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea ehta kokoomuslainen, joka itse ajelee yhteiskunnan ylläpitämillä teillä, käy sairaalahoidossa tarvittaessa ja maksaa murto-osan kustannuksista koska yhteiskunta maksaa leijonan osan kuluista. On mahdollisesti opiskellut ilmaiseksi yliopistossa jne.jne.

Mutta sekoomuspellelle ainoa yhteiskunnan kustannuksella eläjä on se sosiaalisilla tuilla elävä. Mutta ylenkatsomista ja rasisimia tämäkin ja aivan tyypillista kokoomuslaiselle.

Teillä voi ajella ja ajeleekin kaikkien puolueiden edustajat ja sitoutumattomat. Samoin terveydenhuolto, opiskelu yliopistossa ym. on tarkoitettu aivan kaikille. Se ei suinkaan ole yhteiskunnan varoilla elämistä, jota sosiaalituet ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Duunarillakaan ei olisi palkkaa ilman duunia.

• Anonyymi

Hämäräbisneksiä todennäköisesti harrastaa. Monet, joilla suuret pääomatulot, kuten muutamat sukulaiseni, tekevät normaalisti työtä.

• Anonyymi

Jotakin omaisuutta hänellä on joilla hän elää. Onko hän rehellinen?
      Omaisuuden korkotuottoa tai vuokra-asuntoja tai muuta omaisuutta josta saa tuloa elämiseen. Jos omaisuutta on kertynyt tarpeeksi voi myös näin elää. Omaisuus voi olla perittyä, tai hän on voinut itse kartuttaa omaisuuttaan. Se on mahdollista mutta harvinaista että nuori kaveri pystyy elämään pääomatuloilla. Kysy tarkemmin häneltä itseltään, turha näitä on täällä spekuloida.

• Anonyymi

Jos arvostat vakaata ja tulevaisuuden turvaavaa elämää ja muuten synkkaa ko. miehen kanssa niin pidä hänestä kiinni.
      Kuvauksesi perusteella mies on perusluonteeltaan suunnitelmallinen ja ilmeisen luotettava.
      Olkoon taloudellinen perusta mikä tahansa niin tiettyä harkintaa ja pitkäjännitteisyyttä se on vaatinut ja jatkuvuus vaatii.

Päästyämme talovelkojen suhteen hieman helpompaan tilanteeseen olin jo 4-kymppinen. Olin metallin sekatyöläinen ja vaimoni istui marketin kassalla työaikapuolikkaan verran.
      Tavoitteemme oli päästä vapaalle 5-kymppisinä mutta 90-luvun alun lama aiheutti parin vuoden siirtymän.
      Ilman perintöjä tai lottovoittoja kahden lapsen kanssa eletty suunnitelmallinen elämä antoi pelivaraa pienestä aloitettuun sijoitustoimintaan.
      Alkuun kohtuullista osinkoa maksaviin, kotimaisiin pörssiyrityksiin. Lainarahalla yksi sijoitusasunto hyvältä paikalta vuokralle yli 20:ksi vuodeksi.
      Myöhemmin hieman riskisijoituksia.

Litaniallani haluan kertoa, että kuvaamasi mies saattaa olla erittäin harkitseva ja pitkälle tulevaisuuteen suunnitteleva henkilö. Saattaa!
      Reunaehtona on, että sinub tulisi mukautua tuollaiseen harkintaan. Mies ei ehkä ymmärtäisi impulsiivista rahan käyttöä. Huhhei! Ei mtään väliä! Onhan tätä rahaa.
      Tosin, jos sitä on TODELLA PALJON niin saattaisihan tuokin toimia johonkin rajaan saakka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe