Maasturi lumitöissä

tinde

Haluaisin valjastaa Suzuki SJ410:n pihan lumitöihin. Mistä saa autoon sopivan puskulevyn? Onko jollakin myynnissä? Jos joku on rakentanut itse puskulevyn, niin kertokaa miten olette sen toteuttaneet. Talvi tulee kohta.

7

3520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alakautta

tee auton alta vetokoukkuun kulkevat putket..ei rasitu rungon etuosa..mallin saat kiinteistöhuoltofirmojen laitteista.

• Lumimies

Käräytät vaan kytkimen siitä ja lumet jää ennalleen. Autot ja varsinkin tuollaiset on tehty tiellä ajettavaksi, ei ne kestä niin raakaa käyttöä.

• hj 60

itse työnsin tänään puskulevyllä sorakasoja ja hyvin onnistui.vaihteet ja välitykset on sitä varten että voima riittää ja homma käy.talven lumitöissä ei ole ollut mitään ongelmia.maasturit on käyttö esineitä ei sovi kirjahyllyyn.sääli on sairautta.

• paapu
        hj 60 kirjoitti:

itse työnsin tänään puskulevyllä sorakasoja ja hyvin onnistui.vaihteet ja välitykset on sitä varten että voima riittää ja homma käy.talven lumitöissä ei ole ollut mitään ongelmia.maasturit on käyttö esineitä ei sovi kirjahyllyyn.sääli on sairautta.

Itte tein pitkänpuoleiset aisat ulottumaan puoliväliin runkoa, jossa korvakkeet. Aisojen ja korvakkeiden läpi työnnetään tanko, joka on melko toimiva pikakiinnitys.
        Puskulevy on vain runsaat puolitoista metrinen, ei kannata ahnehtia laittamaan liian isoa. Tämäkin kyllä jo rasittaa rakenteita riittävästi, vaikka olen laittanut aisojen ja levyn väliin jousen ja iskarit.
        Sähkövinssi nostelee puskulevyä, kaapeli ikkunanraosta koppiin. Pihapiirin lumet siirtyy ihan hyvin. Emmä nyt ihan Tielaitoksen urakoihin tällä rupeaisi, mutta ...

• L200
        paapu kirjoitti:

Itte tein pitkänpuoleiset aisat ulottumaan puoliväliin runkoa, jossa korvakkeet. Aisojen ja korvakkeiden läpi työnnetään tanko, joka on melko toimiva pikakiinnitys.
        Puskulevy on vain runsaat puolitoista metrinen, ei kannata ahnehtia laittamaan liian isoa. Tämäkin kyllä jo rasittaa rakenteita riittävästi, vaikka olen laittanut aisojen ja levyn väliin jousen ja iskarit.
        Sähkövinssi nostelee puskulevyä, kaapeli ikkunanraosta koppiin. Pihapiirin lumet siirtyy ihan hyvin. Emmä nyt ihan Tielaitoksen urakoihin tällä rupeaisi, mutta ...

Teitkö levyn alareunan kääntyväksi tai jostain esim paksusta kumisoirosta joka joustaa vaikka kiven kohdalle osuessa ?
        Itse funtsin tuollaista kumia ja sama vinssi ratkaisu oli mielessä, mutta en ole vielä ostanut sitä. Luultavasti haettava "sieltä mistä halvimmalla saa..."

• paapu
        L200 kirjoitti:

Teitkö levyn alareunan kääntyväksi tai jostain esim paksusta kumisoirosta joka joustaa vaikka kiven kohdalle osuessa ?
        Itse funtsin tuollaista kumia ja sama vinssi ratkaisu oli mielessä, mutta en ole vielä ostanut sitä. Luultavasti haettava "sieltä mistä halvimmalla saa..."

Mulla on se levyn reuna vahvistettu kulmaprofiililla, joka tietenkin tökkii toisinaan aikalailla. Tietenkin rautareuna leikkaa paakkuuntunuttta lunta paremmin kuin jokin kumilista. Pitää miettiä, se tökkiminen kyllä rasittaa paikkoja, vaikka olisi jousitustakin välissä.
        Mulla on halpisvinssi kiinteästi pultattuna puskulevyn niskaan, siitä vedän vaijerikoukun Suzukin puskurin alle ja kaapelin ikkunasta koppiin.

• L200
        paapu kirjoitti:

Mulla on se levyn reuna vahvistettu kulmaprofiililla, joka tietenkin tökkii toisinaan aikalailla. Tietenkin rautareuna leikkaa paakkuuntunuttta lunta paremmin kuin jokin kumilista. Pitää miettiä, se tökkiminen kyllä rasittaa paikkoja, vaikka olisi jousitustakin välissä.
        Mulla on halpisvinssi kiinteästi pultattuna puskulevyn niskaan, siitä vedän vaijerikoukun Suzukin puskurin alle ja kaapelin ikkunasta koppiin.

Löysin sellaisen pihatraktorin auran erittäin kohtuu hintaan, pikakiinnityksellä. Lisäksi siinä korkeudensäätötassut/liu'ut.
        Teen vastakappaleen Mitukkaan ja se on siinä. Tuo alareuna mietityttää, en taida raaskia jättää raudalle, se on totta et kumi ei kovaa lumee aja mut mulla kyseessä mökkitie/piha-alue jonka ei tarvitse olla ihan maata myöten hierottu, kunhan nelikolla pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe