saako 12 v tatuoinnin?

tatskatyyppi

niin että saako 12 vuotias tatuoinnin vanhemman luvalla?

ja kuinka paljon arvioisitte maksavan mustan kuivotatuoinnin, n. 10 cm pitkän ja 3cm leveän?

12

1039

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasHannuKarpone

      Saa jos vanhemmat ottaa samalla. Ja noin 38€

    • Haloo?

      Ei saa!! Luuletko, että olet 12 -vuotiaana tarpeeksi kypsä päättämään tatuoinnista, joka tulee olemaan ihollasi hautaan asti? Mitä edes haluaisit ottaa? Tatuoinneille ikäraja on lähes kaikkialla 18 ja ihan syystä!

    • Sannnnnnni

      Ei. Joku voisi laittaa mutta hyvällä tatuoijalla on jonot eikä mitään tarvetta huolia kyseenalaista bisnestä -jos joku laittaa niin tiedät että on niin onneton ettei kukaan aikuinen sen töitä huoli. Plus, 12-vuotias kasvaa vielä joten saat epämuodostuneen möykyn lopuksi. Ota hennatatuointi jos on pakko jotain (ja sekin virallisemmassa paikassa vanhempien seurassa, aika ikäviä allergiareaktioita tiedetään ilmenneen).

    • Elävieläota

      Suurin osa tatuoijista tekee vasta yli 16-vuotiaille. Älä ota vielä. Se venyy, kun ihooo tulee lisää

    • KAUAN harkittu ~

      Oletko OIKEASTI varma että ylipäätään haluat sen? Juuri nyt? Kasvuiässä ei kannata ottaa vielä mitään niin pysyvää, ihan vain senkin takia että keho muokkautuu iän myötä.

      Itse piirtelin ala-asteelta lähtien usein käsiini mustalla tussilla koukeroita yms. muita kuvia ja 13-vuotiaana taisin ensimmäistä kertaa äidille tuumata että JOSKUS tatuointi voisi olla kiva. Äiti siihen sanoi että omillani kun sen hommaan. Hän myös silloin tällöin vuosien saatossa käsieni piirrustuksia katsellessa tuumaili, ettei yhtään ihmettele vaikka joskus oikean 'tatuloinnin' (joillekin ihmisille tuntuu tuottavan vaikeuksia lausua tuo sana oikein...) hommaisinkin. She's awesome like that.

      Kotikunnallani ei kuitenkaan tatuoijia olllut, mutta vuosien myötä jatkoin miettimistä että tatuointi voisi joskus olla kiva! =3 Viimein, nyt 20 vuotiaana viimeinkin lupasin itselleni että jos autoni saan katsastuksesta läpi, menen tilaamaan naapurikaupunkiin tatuointiajan. Ja näin tapahtuikin! Nyt oikeassa kädessä tribaali kissa, korkeus n 22 cm, leveys 7 cm. Hinnaksi tuli 280e. Äiti vain tuumasi että se näköjään sitten tapahtui. EIkä vieläkään osaa lausua sanaa 'tatuointi' ilman ällää =D She's still awesome.

      Tarkoitukseni ei ole nipottaa, mutta siinä esimerkkiä että kannattaa odottaa edes vuoden, katsoa jos yhä tahtoo sen tatuoinnin. Ja kannattaa hyvin paljon harkita millaisen ottaa. Itse otin kissan, koska olen koko ikäni niistä pitänyt enkä todellakaan usko että tulevaisuudessa tulen tatuointiani katumaan. Pidän myös ylikaiken mm. haikaloista, lehmistä, linnuista ja lohikäärmeistä mutta käytin järkeäni enkä niitä mennyt ottamaan. Pidän niistä yhä, mutta ei sitä tiedä jos tulevaisuudessa mieli muuttuu. Minkäänlaista tekstiä ei kannata.

      Mutta! Höpinät sikseen. Jotkut tatuoijat tekevät alaikäisille, jotkut eivät. Minun piti omassa tatuointipaikassani täyttää ensin lomake (sairaudet, tatuoinnin tahtomisen varmuus yms.) ja siinä lopussa oli kohta, joka piti alaikäisen huoltajan täyttää. Joten ainakin minun käyttämäni tatuoija kyllä tekee kuvia alaikäisille, kunhan on huoltaja mukana.

    • miina99

      Kuulin kerran yhdessä tatuointistudiossa, kun 11-vuotias poika tuli äitinsä kanssa kyselemään tatuointia, ja rahaa siihen oli varattu 30e. No, lävistäjä sanoin että tietoa kannattaa ensin hakea esim. netistä, eikä kannata noin pienenä ottaa, kun kasvaa kuitenkin vielä. Lävistäjä kutsui vielä tatuoijan vakuuttelemaan pojalle, että sen aika ei ole vielä. Tatuoija käännytti pojan aika nopeasti pois, ja sanoi, että muutama vuosi pitäisi vielä odotella.

      No, itse olen samaan paikkaan menossa ottamaan ensimmäistä tatuointiani, ikää 15v. Pienestä asti halunnut sitä, ja olen ihan varma millaisen haluan. Ei mitään poikaystävän nimeä, ei ikinä, vaan aihe on sellainen, joka varmasti pysyy minulle tärkeänä koko elämäni ajan. Ja vanhemmilta on tietty lupa.

    • Anonyymi

      ite oon 12 ja haluisin piikkilangan mun käteen koska se kuvastaa mun tän hetkistä elämää aina loukussa

      • Anonyymi

        Voisitko tarkentaa että minkälaisesta loukusta on kysymys? t. Jesse 13-15v


      • Anonyymi

        12-vuotiaan tän hetkistä elämää ei kannata ikuistaa omalle iholle. Piirrä paperille tai maalaa kankaalle tai miten vain mutta ei pysyvästi omalle iholle.

        Minä olen vanha, ei ole tatuointeja onneksi. Mutta lapsena saatu arpi on käsivarressa, se harmittaa. Kuinka harmittaisikaan joku typerä tatuointi 12-vuotiaan elämäntilanteesta! Elämäntilanteita on tullut ja mennyt, onneksi kaikesta ei ole merkkejä iholla.


      • Anonyymi

        Ajatellaan tätä nyt hetki. Voit laillisesti ottaa tatuoinnin vasta kuuden vuoden päästä. Jos olisit kuusi vuotta sitten ottanut tatuoinnin, joka kuvasti sen hetkistä elämääsi, millainen se olisi ollut ja olisitko tänä päivänä tyytyväinen siihen, että kyseinen tatuointi on ihollasi?


    • Anonyymi

      Kukaan lastaan rakastava vanhempi ei anna tatuoida lastaan!
      Eikä kukaan itseään rakastava aikuinen anna tatuoida itseään.
      Mietipä näitä!

      • Anonyymi

        Höpö höpö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe