Tehdäkö vittumaisesti puolustaessa itseäni?

tämän kokenut

Laitetaan sama tännekin.

Kaverini on pitkässä parisuhteessa. Jo vuosia sitten huomasin kaverini suhteen melko totaalisesti väljähtyneen ja pinnan alla on eriasteisia valtataisteluja. Tilannetta ei ole helpottanut lasten lisääntyminen ja yhteinen asunto, mutta hei: jokainen tyylillään, vai?

Kaverini avo on tullut tutuksi matkan varrella ja jo hieman aiemmin kuin huomasin heidän suhteensa väljähtyneen, olin huomaavinani avon osoittavan kiinnostusta mua kohtaan. Vuosia annoin asian olla, mutta niin kävi tässäkin kuten joskus muulloinkin, eli kun tulee hyvin juttuun vastakkaisen sukupuolen kanssa, lopulta alkoi muakin houkutttaa. Tilanne kehittyi siihen, että sain suoria vihjauksia joihin lopulta vastasin samalla mitalla.

Kaverini avo oli avautunut tilanteesta hyvälle ystävälleen joka oli puhunut järkeä tilanteen mahdottomuudesta. Tilanne kuitenkin kehittyi huomattavasti vielä senkin jälkeen. Tämä ystävätär kuitenkin tulee hyvin juttuun kaverini kanssa, ja kaverini avon tietämättä olen useasti vuosien aikana ollut näkemässä miten ja millä mielellä molemmat juttelevat. Kehonkieli, eleet jne.

Tilanne kehittyi siihen, että avo kertoi miehelleen olleensa yhteyksissä muhun. En tiedä mitä on kertonut. Minä kerroin saman menemättä yksityiskohtiin kun niitä ei kyselty .Meidän välit on kuitenkin kuten ennenkin. Tilanteesta kertomisen jälkeen avo käyttäytyi lapsellisesti mua kohtaan joka aiheutti tarpeettoman jännitteen tilanteeseen. Asiaa ei auta, että nyt tämä avon ystävätär on alkanut aika tökerösti mustamaalata mua. Tietämättään tai tietoisesti. Haluaisin uskoa avon erottavan mustamaalaamisen totuudesta, mutta en usko näin kokonaan olevan. Enkä tiedä onko mua mustamaalattu kaverinikin kuulleen kun mua pimitetään tilanteen ulkopuolella. Kaverini kyllä tuntee minut.

Tämä avon käytös aiheutti sen, että vaikka en ikimaailmassa aiemmin olisi kertonut kaverini ja avon ystävän välisestä selkeästä kemiasta hänelle, olen alkanut epäillä itseäni että mikäli tilanne kehittyy vielä epäedullisemmaksi ja käytös ei aikuistu, saatan möläyttää asian ilmoille sen varjolla, että mieti ketä kuuntelet ja paljonko annat painoarvoa muiden sanomisille.

Jäädäkö syntipukiksi vaiko ei.

5

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti ensin

siis...melkosta saippuaa.olkion kemiaa ei se tarkoita vielä mitään kuten taas sinun ha avon välillä todellusta säpinää.mitä sä haluat lienee relevantimpi kysymys,oletko rakastunut?valitsisitko tän avon jos saisit?

• tämän kokenut

En valitsisi :)

• Nimierkki ccc

Onpahan taas saippuaooppera. Mitäs jos vaan keskittyisit omiin asioihisi? Jättäytyisit selän takana sohlaamisten ja juoruilujen ja paljastusten ulkopuolelle?

Vaikea nähdä sinua yksinomaan syntipukkina, kun olet ollut tuota soppaa keittämässäkin.

• tämän kokenut

Älä? Juuri noinhan olen tehnyt enkä ole mustamaalannut ketään. Mut kysehän ei varsinaisesti ole tuosta, vaan siitä että sopivasti v*ttuuntuneena tai provosoituneessa mielentilassa saatan napauttaa takaisin kun vähän luulen erään kaunistelevan osuuttaan asioissa ynnä se, että tämä ystävätär tarinoi mitä tarinoi.

Kyllähän asiat menee näinkin, mutta onko sekään hyvä että ne sijautuu mahdollisille valheille?

• Yksinkertaista
        tämän kokenut kirjoitti:

Älä? Juuri noinhan olen tehnyt enkä ole mustamaalannut ketään. Mut kysehän ei varsinaisesti ole tuosta, vaan siitä että sopivasti v*ttuuntuneena tai provosoituneessa mielentilassa saatan napauttaa takaisin kun vähän luulen erään kaunistelevan osuuttaan asioissa ynnä se, että tämä ystävätär tarinoi mitä tarinoi.

Kyllähän asiat menee näinkin, mutta onko sekään hyvä että ne sijautuu mahdollisille valheille?

No todellakin. Älä sekaannu toisten parisuhteisiin äläkä osallistu turhaan juoruiluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      403
      3362
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1561
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      110
      1357
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1353
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1328
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1276
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1189
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1095
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      990
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      34
      883
    Aihe