Miehen pitää maksaa kaikki!

Mies 21v

Miksi lähes kaikilla tuntuu olevan käsitys, että miehen pitää maksaa kaikki naiselle? Naispuoliset ystäväni kertovat, ettei heidän tarvitse maksaa baarissa kuin ehkä yksi juoma. Miehet maksavat heille, hylkäävät miehen lopuksi ja ilmainen ilta tuli.

Minä sanon, että paskat. Parisuhteessa/treffeillä suostun maksamaan omien ostosten lisäksi osan naisen ostoksista, en kokonaan kaikkea. Olen erittäin ylimielinen, vai mitä? Jos olisin nainen ja sanoisin, etten suostu maksamaan mitään niin olisin vain itsenäinen ja vahva nainen.

34

3147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r43r4r24

Älä maksa ja etsi jatkossa laadukkampia naisia, problem solved.

• 388829

Vähän riippuu tilanteesta. Itse naisena maksan kyllä treffeillä omat kuluni ... jos treffien "ohjelma" on yhdessä sovittua. Sen sijaan jos mies haluaa esim. "viedä syömään" kalliimpaan raflaan, niin kyllä mä oletan sen silloin myös maksavan sen. Kallis ravintola kun ei olis se juttu, jonka itse valitsisin. Baariin jos mennään, niin ostan sen yhen jaa juon sitte sitä sen mitä riittää. Baarit ei oo mun juttu, eikä tod. tee mihinkään viinaan rahaa pistää kun en siitä saa sen isompaa iloa irti. En mä kieltäydy jos tarjotaan, mutta sillonki raja menee siinä 2-3ssa annoksessa. Monesti joku tarjoo sitte tuoremehun ku muuta en haluu xD

Parisuhteessa taas kyllä maksan omani ja osan yhteisistä kuluista. En oikeestaan ole koskaan parisuhteessa ollu tarkka mikä on mun ja mikä toisen. Jotenkin kun yhdessä eletään, niin kyllä tulot ja menot on ihan yhteisiä. Mut tosiaan esim. mun kampaaja on ihan mun oma kulu ja maksan sen ite.

Mutta tiedän kyllä naisii, jotka odottaa että mies maksaa kaiken ja hän ei mitään. Ja ulos pitää viedä, syömään ja teatteriin ja jne. Että nää maksamiset menee ihan ihmisestä riippuen.

• ???

Tiedätkö siis useampiakin "naisii", jotka odottaa että mies maksaa kaiken ja hän ei mitään? Minä en tiedä yhtäkään.

• 388829
        ??? kirjoitti:

Tiedätkö siis useampiakin "naisii", jotka odottaa että mies maksaa kaiken ja hän ei mitään? Minä en tiedä yhtäkään.

Tiedän kyllä. Tunnen usemmankin naisen joille naisen rahat on naisen rahat ja miehen rahat on myös naisen rahat. Näille naisille on yhteistä se, että he ovat aina tottuneet saamaan ihan kaiken, eli olleet isin pikkuprinsessoja. Monilla kuuluu myös ns. kulttuuriin, että miehen kuuluu elättää ja maksaa kaikki. Näillä ns. high mainteinance naisilla tuo "mies maksaa kaiken" sitten todellakin sisältää sen että mies maksaa kaiken. He siis haluaisivat että mies maksaa, mutta todella harvoin toi nyt vaikka Suomessa on edes mahdollista, mutta saahan aina haluta. Onneksi ovat tosi pieni vähemmistö ja suurin osa naisista ei halua "loisia" toisen siivellä.

• runontaja off
        388829 kirjoitti:

Tiedän kyllä. Tunnen usemmankin naisen joille naisen rahat on naisen rahat ja miehen rahat on myös naisen rahat. Näille naisille on yhteistä se, että he ovat aina tottuneet saamaan ihan kaiken, eli olleet isin pikkuprinsessoja. Monilla kuuluu myös ns. kulttuuriin, että miehen kuuluu elättää ja maksaa kaikki. Näillä ns. high mainteinance naisilla tuo "mies maksaa kaiken" sitten todellakin sisältää sen että mies maksaa kaiken. He siis haluaisivat että mies maksaa, mutta todella harvoin toi nyt vaikka Suomessa on edes mahdollista, mutta saahan aina haluta. Onneksi ovat tosi pieni vähemmistö ja suurin osa naisista ei halua "loisia" toisen siivellä.

Jossain TV-dokumentissa kerrottiin, että moni amerikkalainen nainen kouluttautuu kotiäidiksi.
        Ensin opiskelevat itselleen ammatin ja viimeistään kun ensimmäinen lapsi tulee, vaihtuu hommat kotiäidin virkaan ja loppuelämä menee miehen tuloilla.

Tuo ei toki koske jokaista amerikkalaista naista

• 16+1
        388829 kirjoitti:

"Tunnen usemmankin naisen joille naisen rahat on naisen rahat ja miehen rahat on myös naisen rahat."

Sääli, vasemmistotytöt ovat ihan hyvän näköisiä.

• fakta #34

Jos nainen ei halua maksaa yhtään mitään niin hän on viisas, vahva ja itsenäinen nainen mutta jos mies ei halua maksaa niin sovinisti sika, köyhä.

• takkityhjä

Olen sit kai niitä harvoja naisia, jotka haluavat maksaa omat kulunsa. Oletan kuitenkin, että miehet maksaisi omansa. Jostain syystä kohdalleni on osunut vastaavasti niitä miehiä, jotka olettavat, että nainen maksaa kaiken.
      Kokemuksia on esim. Melko pitkästäkin parisuhteesta, että maksoin puolet ja tein kuitenkin kaikki kotityöt jne. Erottuani tapasin kaverin joka ehdotteli niinkin ihania juttuja kuin, että hänelle olisi pitänyt ostaa kalastusvehkeitä ja farkkuja ja milloin mitäkin. Tyyppi söi jääkaappini tyhjäksi säännöllisesti tuomatta sinne ikinä mitään. Pari kertaa ehdotin, että voisi joko tiskata tai auttaa siivoamisessa niin siitä tuli hitommoinen haloo. Onneton joutui kerran kuskaamaan minut kaupasta kassieni kanssa ja tää idiootti valitti koko sen matkan ajan millaisen vaivan on nähnyt. Ja jätti vielä niitten kauppakassien kanssa tosi kauas ovesta viedäkseen auton parkkiin. Hyöty oli siis nolla kun ajattelee, että jouduin vielä puoli kilsaa kuskaamaan kuutta kassia yksin. Oletus kun oli että saan kyydin niin otan kerralla enemmän. Loppu melko lyhyeen se autuus.
      Sitten olin treffeillä erään miehen kanssa joka poltti mun kaikki tupakat sillä aikaa kun luetteli omaisuuksiaan... Oli taloa suomessa ja espanjassa ja rahaa kuulemma kuin roskaa. Kuuntelin sujuvasti, en kuitenkaan tohtinut sanoa ääneen, että ei sitten omiin röökeihin ole rahaa sattunut jäämään.

Olishan se kiva tavata sellanen normiaivoilla varustettu itsekkin. En tarvitse jatkuvia lahjoja ja tarjoiluja. Olisi kuitenkin ihan mukavaa jos vaikka pitkässä suhteessa mies veisi vaikka syömään.. siis sillä oletuksella, että jos itse ei osaa tehdä ruokaa. Tai joskus tarjoais vaikka siiderin laskematta kovaan ääneen, että se on siltä äijältä pois. Vastavuoroisuus on iloinen asia jos siitä mitään ymmärtää

• Hauska,

Itsellänikin samanlaisia älyttömiä kokemuksia miehistä. Jotkut miehet kun ovat jumalan lahja naisille. Eihän niitä silloin ilmaiseksi saa :)

• juupajuu......

Juu, näitä siipeilijämiehiä löytyy kyllä nykyään vaikka kuinka paljon.
        Usein nykymiehillä on sellainen käsitys, ettei heidän tarvitse osallistua omien lastensa elatukseen (eikä juuri omaansakaan), vaan vaimon kuuluu kustantaa kaikki asumiskulut, ja mies saa käyttää oman palkkansa kokonaisuudessaan omiin harrastuksiinsa.

• YÖKK!
        juupajuu...... kirjoitti:

Juu, näitä siipeilijämiehiä löytyy kyllä nykyään vaikka kuinka paljon.
        Usein nykymiehillä on sellainen käsitys, ettei heidän tarvitse osallistua omien lastensa elatukseen (eikä juuri omaansakaan), vaan vaimon kuuluu kustantaa kaikki asumiskulut, ja mies saa käyttää oman palkkansa kokonaisuudessaan omiin harrastuksiinsa.

Saman todennut. Kammottavia pihistelijä-kituuttaja-äijiä joiden ainoa elämänsisältö on juosta tarjousten perässä ja/tai maksattaa omat kulut muilla. Oikein pahaa tekee. Ihme kun munanliikuttamisestaan ei ole laskua perään lähettäneet.

• Kannattaa maksaa sen verran kuin tuntee saavansa rahoilleen vastinetta. Niin ei katkeoidu.

Minä olen huomannut, että siivestäjänaisten lisäksi on myös miehiä, jotka yrittävät ostaa naisen rakkauden kalliilla lahjoilla. Ennustan huonoa tulevaisuutta molemmissa tapauksissa.

• --------

Ei tietenkään kuulu miehen maksaa.
      Kun pyytää jotakuta ulos, pitää muistaa käytöstavat, loukkaannuin jotenkin kun ystäväni tokaisi isoon ääneen maksaessaan, on kallista.
      Hän olisi voinut sanoa ennen lähtöä että rahasta kiinni.
      Kunhan et heti puhu rahasta, voit olettaa saavasi naisseuraa.
      Aina pidin itsestäänselvänä asiana kuitenkin aviomiehen kanssa että kumpikin maksaa tai se jolla on rahaa.

• ……….

Eipä miesten tarvitse tehdä muuta kuin lakata tarjoamasta. Sillä siitä päästään.

• jätetty

Tapailin yhtä naista ja sew jätti minut kun en tarjonnut kuijn yhden sille baarissa. Sitten aloin tapailee toista naista joka ei halunnut että tarjoon vaan osti aina omat juomat. No tää eka nainen sitten oli heti kumpussa että "kuka tuo on ja yritti että jätän sen ja otan sen exän takas. En jättänyt vaan olen vieläkin tän tokan naisen kanssa.

• Se on hyvä

Kuka sitä nyt viittis naisille tarjota.

• Siitätunnetsäystävän

Kunhan antaa kaikkea maksutonta hyvää mielin määrin, apua ja sen sellaista, kun on tositarvis.

• YÖKK!

Pihien ihmisten ohjelmanumero: aina autetaan jos ei maksa mitään. Ja sitten odotetaan tarjoilua ja juomia, kun on autettu.

• Mies.

Johan on kitinää! Mies maksaa ravintolat ja teatterit yms., jos on pyytänyt naisen ulos. Jokaista elliähän ei kuitenkaan pyydetä ulos, vai kuinka? En minä ainakaan. Ja yökerhojen drinkki-imurit eivät todellakaan ole minun juttuni, toki tarjoan naiselle juotavaa jos haluan hetken jutella, mutta vain sen aikaa.

Jos raha ratkaisee, ainahan voi keksiä toisenlaisia treffejä.

• ---------

No loukkaannutko jos nainen sanoo ettei periaatteessa anna sinun maksaa?

• Mies.
        --------- kirjoitti:

No loukkaannutko jos nainen sanoo ettei periaatteessa anna sinun maksaa?

En. En edes siitä, että nainen haluaisi maksaa kaiken. Se, että tarjoutuu kattamaan kulut, on kohtelias ele, molemmin puolin. Lähtökohtaisesti kuitenkin haluan maksaa, varsinkin jos olen esittänyt kutsun lähteä ulos. Harvoihin kutsuihin sisällytetään ehto: "maksathan omat kulusi". Sellaisia kutsuja en minä ainakaan esitä naisille.

Drinkin tarjoamisella haluan tosiaankin kysyä: "Saisinko jutella kanssasi?" Kieltäytymisen tulkitsen yksinkertaisesti niin, että minun on parasta jatkaa matkaani.

• --------
        Mies. kirjoitti:

En. En edes siitä, että nainen haluaisi maksaa kaiken. Se, että tarjoutuu kattamaan kulut, on kohtelias ele, molemmin puolin. Lähtökohtaisesti kuitenkin haluan maksaa, varsinkin jos olen esittänyt kutsun lähteä ulos. Harvoihin kutsuihin sisällytetään ehto: "maksathan omat kulusi". Sellaisia kutsuja en minä ainakaan esitä naisille.

Drinkin tarjoamisella haluan tosiaankin kysyä: "Saisinko jutella kanssasi?" Kieltäytymisen tulkitsen yksinkertaisesti niin, että minun on parasta jatkaa matkaani.

Olet oikea herrasmies, onnittelen.

• Tyylikäs elli

Hieno mielipide Mies. Juurikin näin se menee!

• kulut tasan

Ei kai kaikilla tuollainen käsitys voi olla! Ikinä en ole antanut yhdenkään miehen treffeillä tarjota mitään, omat ostokset ollaan maksettu. Osan kanssa tästä tuli pientä kinaa jopa, mutta en jo ensi tapaamisesta halua tuntevani olevani jotakin velkaa toiselle. Tasa-arvoista suhdetta kannattavia on olemassa ja hyvä uutinen on se, että tuolla tavalla voit helposti erotella jyvät akanoista jo ensitapaamisella!

Parin naispuolisen tutun olen kyllä kuullut kovinkin kehuskelleen maksattaneensa koko illan miehellä, mitä en voin lainkaa ymmärtää ylpeilyn aiheeksi. Olen katsonut parhaaksi pysytellä tällöin hiljaa.

• er6y4565

Tjaa... ei pidä yleistää, että vain naiset ovat tälläsiä. Niin on miehetkin. Ja se juttu ikäväkyllä on niin, että nainen tai mies haluaa vaan, että toinen osapuoli tarjoaa kaikki ja päättää suhteen sen jälkeen kun maksaminen loppuu. Nämä eivät ole aikonutkaan mitään parisuhdetta alun perinkään.

• er6y4565

Niin ja mä olen mies joka ei ole tarjonnut naisille koskaan mitään vaan naiset on aina tarjonnut mulle vaikka ei ole ollut mistään parisuhteen perustamisesta kyse. Mutta tämä ei ole laitonta koska en ole tällä perusteella Gigolo.

• palstan naiset
        er6y4565 kirjoitti:

Niin ja mä olen mies joka ei ole tarjonnut naisille koskaan mitään vaan naiset on aina tarjonnut mulle vaikka ei ole ollut mistään parisuhteen perustamisesta kyse. Mutta tämä ei ole laitonta koska en ole tällä perusteella Gigolo.

Et ole gigolo. Olet vain tavallinen pummi.

• 436436643
        palstan naiset kirjoitti:

Et ole gigolo. Olet vain tavallinen pummi.

Jaa pummi. Mitäs veikkaat että naiset ajattelee jos ne spontaanisti haluaa tarjota mulle jäätelön ja kieltäydyn syyllä, että en halua olla pummi? On aika vaikea kieltäytyä. Esim. yksi nainen halusi tarjota mulle alkoholia baarissa ja yritin kieltäytyä sanomalla, että olen autolla ja en voi ottaa alkoholia ja siitä sitten tuli kädenvääntöä sen verran että oli pakko suostua.

• reilua

En minä ainakaan koskaan ole vaatinut tai olettanut, että mies maksaa. Tosin, kun on tarjouduttu maksamaan esim. drinkki, niin joskus olen suostunut ja joskus en. Suostunut silloin, jos olen halunnut tutustua mieheen paremmin. Mutta kieltäytynyt, jos ei kiinnosta, en ole halunnut "käyttää hyväksi".
      Nykyään avioliitossa ei edes ole sinun ja minun rahoja, mies kyllä esim. kahvilaan tai leffoihin mennessä maksaa, mutta vastaavasti minä voin maksaa ruokakaupassa tai ravintolassa. Eikä siinä ole mitään ongelmaa. :)
      Naisten ei kuuluisi kehuskella sillä, että ovat jotain poikaparkaa jallittaneet koko illan ja juoneet hänen rahansa. :( se on alhaista!

• ei ymmärrä...

Jos nainen voi juomalla juoda miehen rahat yhdessä illassa niin miksi niin varaton mies yleensä luulee että joku todellinen nainen olisi hänestä itsestään kiinnostunut?

• Huo.ria kaikki.

Kaikki naiset ovat maksullisia ja siksi olenkin sinkku kun en halua maksullista naista. Ilman maksamaista ei suomessa treffeille pääse.

• Vaikea mies

Kun pyydän naista ulos vaikkapa syömään. Niin lähden aina siitä että hoidan myös kulut. Sama koskee myös jos baarissa sattuu jollekkin tarjoamaan. Aina kuitenkin naiset kenen kanssa menty syömään tai muuta hinnakkaampaa ovat olleet valmiita maksamaan omansa. Sama koskee läheisiä ystäviä ei pidetä tili kirjaa vaan homma toiminut aina. Jollain on välillä vähän enemmän budjettia kuin toisilla.

Mitä taas tulee siipeilijöihin tai siihen että baarissa nainen pyytää tarjoamaan. Niin yleensä kertoo jo riittävästi siitä että ihan väärä minulle edes illan huviksi.

• rich man

Varakkaat herrasmiehet eivät kiinnitä moiseen pikkujuttuun huomiota, se menee niin automaattisesti. Köyhälistö on asia erkseen.

• true lady

Ja ne köyhät miehet eivät ole herrasmiehiä! Sinä olet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe