Outo mies

lottamari<3

Jokaiselle outous ajatuksena merkitsee vähän eri asioita. Mietin joskus mikä ihmisessä on normaalia ja mikä epänormaalia. Milloin mies on outo, millaista miehen käytöstä voidaan pitää outona ja missä menee normaalin ja outouden raja??

Niin..huomasin, että outous on vaikea määritelmä..

Etsin oudolle miehelle määritelmää ja huomasin että outoden säilymislaki on olemassa..

"se säilyy vahvassa ja sähkömangneettisessa mutta ei heikossa vuorovaikutuksessa"

Tuo kvanttifysiikanlaki sopii outoon mieheen...ottakoon selvää ken voi..

Hmm..outoo :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Outous

28

365

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti outo

Miksi kysyt... Tapasitko oudon miehen? Millä tavalla oudon?

Enköhän minä ainakin ole outo. Pelkkä tänne palstalle vastaaminen on outoa puuhaa.

• lottamari<3

Mistä sen tietää mikä on outoa ja mikä ei?? Olen tavannut monta outona pitämääni miestä, mutta en tiedä miksi he itse pitävät itseään normaalina ja minua outona :)

• varmasti outo
        lottamari<3 kirjoitti:

Mistä sen tietää mikä on outoa ja mikä ei?? Olen tavannut monta outona pitämääni miestä, mutta en tiedä miksi he itse pitävät itseään normaalina ja minua outona :)

Mistä tiedät että ne miehet ovat pitäneet itseään normaalina? Oletko kysynyt... Entäs jos tietävätkin olevansa outoja? Minä ainakin tiedän olevani. :)

• lottamari<3
        varmasti outo kirjoitti:

Mistä tiedät että ne miehet ovat pitäneet itseään normaalina? Oletko kysynyt... Entäs jos tietävätkin olevansa outoja? Minä ainakin tiedän olevani. :)

No,.osa tietää olevansa vähän outoja omalla tavallaan, osa taas kuvittelee olevansa ihan normaaleja, mutta kuulostavat minusta ihan oudolle.Miten sinä tiedät olevasi outo ja miksi niin päättelet? Minä en mielestäni ole yhtään outo, minussa ei omasta mielestäni ole outoutta.

• -M-

Naiset luokittelevat miehet kiinnostaviin, tylsiin ja outoihin. Kiinnostavat ovat niitä joita ymmärtää vain osittain, tylsät ovat niitä joita ymmärtää täysin ja oudot niitä joita ei ymmärrä juuri yhtään.

• lottamari<3

Hyvä määritelmä, mutta outous ei ole ollenkaan niin yksiselitteinen kuin tuo kiinnostava ja tylsä.Kun ajattelen jonkun olevan outo, niin minun ei ole ollenkaan sitä helppo määritellä toisille."Millä tavalla outo" voi joku kysyä,..niin on vaikea kuvailla outoutta ihmisessä...voitte yrittää..mutta..ei onnistu.

Niin..kuka sen outouden pystyy määrittelemään? Minusta ei kukaan.Outouden määritelmä on kunkin sisäinen ajatus siitä millaisia asioita ja tekijöitä pitää itselleen vieraina ja tuntemattomina. Kaikki erilainen on siis toisen mielestä outoutta...mutta sekään ei vielä riitä määritelmäksi, koska outouteen voi myöskin tutustua ja sitä oppia ja alkaa pitämään normaalina. Mikä sitten saa toisen ihmisen tuntumaan tai näyttämään oudolta?

Niin..?

• Typy Tipunen

Heh, ihan hauska määritelmä. Mutta täytyy olla eri mieltä: Vastikään olen tutustunut mieheen jota jotkut saattaisivat tituleerata outona, mutta olen samalla tavalla outo ja siksi ymmärrän häntä täysin, ja tästä syystä hän on mielestäni kiinnostava. (samankaltainen = kiinnostava)

Mutta varmaan keskimääräisesti perusnaisten kohdalla tuossa voi olla paljon paikkaansapitävää.

• voi sinua höpönassua

Lottamari, virallinen termi sille mitä kutsut outoudeksi on älykkyys.

• lottamari<3

Hmm...tjaa..älykkyys ja nerous voi sekin toki olla outoutta, mutta sekään ei vielä määritä koko outouden käsitettä.Kuulin tänään että olen outo...enkä vieläkään saanut tältä mieheltä selvitystä siitä mikä minussa on outoa..minä taas pidän häntä outona. Kumpikaan emme ole älykkäitä :)

• omenapuu

Ei älykkyys ole outoa, kun tulet oletetusti kurpaksi (näytän joka vuosi paremmalta, kuten kundinikin jostain ihmeen syystä. Onnellisuus?) tässä iässä älykkyys on vain plussaa kaikista, nuoret ihmiset pitävät älykkäitä outoina, jos itse eivät ole.

• 20+6

Mielestäni jonkun ihmisen outouden voi määrittää vasta, kun tietyt "normaali-ideaalista" (keksin varmaan itse) poikkeavat tavat toistuvat useasti. Ihmistä ei voi määritellä oudoksi jonkun sattuman tai itselleen oudoksi kokemansa tavan tai hetkessä omien ajatuksiensa harhaillessa kokemansa epämieluisuuden, ihmisen kohdatessaan.

• outo juttu

Tietysti tuo sähkömagneettinen vuorovaikutus voitaisiin muuttaa sosiaaliseksi vuorovaikutukseksi.

Näin päästään outouden sosiaaliseen määritelmään.

Yksilö, joka säilyttää vahvassa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa oman persoonalliset tapansa alistumatta kollektiivisen paineen valtaan, on outo.

• J....

Hmm... nimimerkki, kysymys miehen outoudesta ja kellonaika... Palapelin palaset alkavat loksahdella kohdalleen. ;)

• lottamari<3

Ja mitähän sinä outo vainoharhainen tuolla ajat takaa :)

Hmm..no..ainakin yksi outouden määritelmä tuli määriteltyä-vainoharhaisuus on outoutta...jep..hyvä sinä :)

• J....
        lottamari<3 kirjoitti:

Hmm..no..ainakin yksi outouden määritelmä tuli määriteltyä-vainoharhaisuus on outoutta...jep..hyvä sinä :)

Vainoharhaisuus? Ei nyt sillä ole mitään tekemistä asian kanssa. Harhaluulo voisi olla se sana mitä tarkoitat. Tai ei ehkä ihan sekään. :D

• lottamari<3
        J.... kirjoitti:

Vainoharhaisuus? Ei nyt sillä ole mitään tekemistä asian kanssa. Harhaluulo voisi olla se sana mitä tarkoitat. Tai ei ehkä ihan sekään. :D

Millainen kuva palapelistäsi tuli?

• J....
        lottamari<3 kirjoitti:

Millainen kuva palapelistäsi tuli?

Parempi jättää sanomatta. Se mitä ei voi todistaa voi olla vain sitä harhakuvitelmaa.

• naiinen jostain
        lottamari<3 kirjoitti:

Jos outoa määritellään psykiatrisesta luokituksesta useimpia ahdistushäiriöitä ja masennusta lukuunottamatta, kaikki diagnoosin omaavat ihmiset menevät oudon puolelle. Jollekin oman lähiympäristönsä normeista poikkeaminen on outoa. Minä en usko normeja ja normi-ihmiset ovat minusta hieman säälittäviä, joskus jopa rasittavia, muuten olisivat outoja, mutta ymmärrän ilmiön liian hyvin.

• sunshine state

,Minä asun Kalliossa, tämä on loppu Suomelle täynnä outoja ihmisiä. Täällä minä olen cooleissa vaatteissani tekemässä omasta mielestäni glameja juttuja, enkä ole parikymppinen, täällä useimmat tekevät niin, vaikka useiden glamit jutut ovat minulle ei outoja, mutta jotain, mutta ulkopuolisille olemme outoja. Minä viihdyn varsin hyvin, myös Itä-Helsinki käy. Kuten Heikki Kuula sen sanoo: Kallio, se on yks pienryhmä. en lähde käymään täältä kuin keskustassa tai Kontulassa ja snobiloissa asuvat voi tunkea 'normaalinsa' sinne mihin aurinko ei paista.
      http://www.youtube.com/watch?v=6AKmc_24dok

• outo miäs

Teen saippuakuplia pieremällä.

• lottamari<3

Ehkä ei vielä tarpeeksi outoa, mutta jos euroja rupeaa tulemaan,niin sitten :)

• mikälie

Juolahti, joskus jostain joku artikkelinpätkä, jossa kerrottiin, että lievä, mitenkä se nyt
      sitten määritelläänkään, autismi olisi joidenkin tutkijoiden mukaan luultua paljonkin
      yleisempää. En muista tarkemmin, mutta jos näin on tai olisi, "normaali" tavatessaan
      toisen, jota pitää jäljestäpäin outona, olisikin tietämättään tavannut autistisen?

• farside

No voi ne autistit outoja olla, mutta jos ei ihan ei toimivimmasta päästä ole, niin aika hyvin yleensä yhden tapaamisen näyttelevät normaalia.

• lottamari<3

Summasummaarum.--Outodeksi on täällä tarjottu älykkyyttä, autismia, saippuakuplia, Helsingin Kallion jengiä, psykiatrisia sairauksia,oman persoonansa säilyttäminen kollektiivisesta painostuksesta huolimatta,normaalista poikkeavat tavat,outoja ei ymmärretä..

Niin,..vakea se on määritellä millainen on outo ihminen..eikö :)?

• omenapuu

Outonsa kullakin...

• lottamari<3

Voiko Wikisanakirja antaa tälle tyhjentävää vastausta..

"tavallisesta poikkeava, epätavallinen,erikoinen, tuntematon"

http://fi.wiktionary.org/wiki/outo

Synonyymeja oudolle löytyy...,,

http://www.synonyymit.fi/outo

Outo voi merkitä siis ihan mitä vaan...se voi olla ihan mitä vaan..sen käsite voi laajeta kuin maailmankaikkeus..yhtä laajalle..ja se on loppumaton..aina löytyy lisää uusia sanoja, joilla outoa voi määritellä..

Olemme siis kaikki outoja..

• omenapuu
        lottamari<3 kirjoitti:

Voiko Wikisanakirja antaa tälle tyhjentävää vastausta..

"tavallisesta poikkeava, epätavallinen,erikoinen, tuntematon"

http://fi.wiktionary.org/wiki/outo

Synonyymeja oudolle löytyy...,,

http://www.synonyymit.fi/outo

Outo voi merkitä siis ihan mitä vaan...se voi olla ihan mitä vaan..sen käsite voi laajeta kuin maailmankaikkeus..yhtä laajalle..ja se on loppumaton..aina löytyy lisää uusia sanoja, joilla outoa voi määritellä..

Olemme siis kaikki outoja..

Jep ja muut vielä oudompia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45