valkoinen kate kielessä - APUA

kieliongelmainen

juu eli oon 15-vuotias tyttö ja valkoista katetta on ollut kielessä niin kauan kuin muistan. oon koittanut kaikkea suolan purskuttelusta ruokasoodalla kielen harjaamiseen, ei vaan auta. ensin tuo ruokasoodalla harjaaminen auttoi ja katteet lähti hyvin pois, eivät kuitenkaan kokonaan. vaikka itse töhnän kaapisikin kielenpuhdistajalla ym. pois, niin itse kasvusto on yhä kielessä ja näin ollen kate tulee aina takaisin.
harjaan kielen aamuin illoin katteesta mutta tulee ihan tunnissa takaisin. töhnä haisee kaamealle ja olen toivoton.

tässä eilen kuulin kookosöljyllä purskuttelusta joka kuulemma puhdistaa suuta ja kieltä ja aattelin että olisiko tässä vihdoin vastaus ongelmaani. onko mitä kokemuksia? tai muita vinkkejä katteen saamiseksi pois, lopullisesti?

alkaa tilanne olla jo aika toivoton, viimeinen oljenkorteni on lekuri ja siitä en oikeen tiiä. monet sanoneet etteivät terveyskeskuksessa tiedä asiasta mitään ja oikeaa hoitoa on vaikea saada.

10

3397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää toimii

Maitotuotteet aiheuttaa tuota katetta eli vältä niitä. Syö kypsiä juustoja. Lähes kaikessa ruuassa on kalsiumia, joten ei tarvitse maitoo.

Älä juo kahvia eikä energiajuomia.

Vaihda hammastahna vaahtoamattomaan.

Tässä esimerkki, mutta muitakin on.
      http://frantsila.com/portfolio/yrtin-raikas-luonnon-hammastahna/

Juo vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä.

Vältä sokeria. Voit syödä herkkuja herkkupäivänä, mutta ei joka päivä.

Puhdista kieli kielenkaapimella (saa apteekista parilla eurolla ja ehkä marketeistakin).

Harjaa kieli.

Laita 1/2 tl soodaa kielen päälle ja purskuttele 5 minuuttia, niin suusi ja kielesi on puhdas.

• Syyt syvemmällä
    • 50µg D-vitamiinia
    • kieliongelmainen

kiitos kaikille vastauksista! tuosta soodasta vielä, on ehkä tyhmä kysymys mutta nimimerkki "tää toimii" meinaatko soodalla ruokasoodaa vai onko sitä muitakin soodia?

• tää toimii

Ruokasoodaa marketin maustehyllystä. Maksaa pari euroo.

Sitä vaan suuhun ja alkaa sylkeä erittyä, jolloin voit purskutella sitä.

Multa läks hiiva suusta sillä.

• tää toimii

Älä välitä häiriköistä.

He ovat psyykkisesti sairaita ja tarvitsisvat terapiaa.

• luomua.

Tuossa soodaketjussa linkki kookosöljyyn.

Se on kanssa hyvä valinta.

Itse olen syönyt sitä vuosia 20-30 grammaa päivässä.

• kookkosjookkos

Moni blogaaja on viime aikoina kirjoittanut kookosöljyn käytöstä hampaiden valkaisuun tai yleisen suuhygienian parantamiseen. Kysymys kuuluukin: Oletko sinä kokeillut öljypurskuttelua? Ja oletko huomannut jonkinlaisia vaikutuksia?

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/tutkimus-tama-luonnontuote-suojaa-hampaat-paremmin-kuin-hammastahna/3200142

Hyvät suomenkieliset ohjeet aiheesta löydät täältä: http://www.leeniviio.com/2014/05/14/valkoiset-hampaat-luonnollisesti-tilannepaivitys-oil-pulling-ohjeet/

Aiheesta laajemmin kiinnostuneille kattava englanninkielinen sivusto: http://coconut-oil-pulling.com/

• Anonyymi

Ruokasoodan ongelma on, että se pehmentää hammaskiillettä, joten sen kanssa varovaisuutta.

Voisiko kielen "töhnä" johtua maitohappobakteereista, joita moni syö kuin karkkeja ?

• Anonyymi

olet 9 vuotta myöhässä neuvomaan aloittajaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe