valkoinen kate kielessä - APUA

kieliongelmainen

juu eli oon 15-vuotias tyttö ja valkoista katetta on ollut kielessä niin kauan kuin muistan. oon koittanut kaikkea suolan purskuttelusta ruokasoodalla kielen harjaamiseen, ei vaan auta. ensin tuo ruokasoodalla harjaaminen auttoi ja katteet lähti hyvin pois, eivät kuitenkaan kokonaan. vaikka itse töhnän kaapisikin kielenpuhdistajalla ym. pois, niin itse kasvusto on yhä kielessä ja näin ollen kate tulee aina takaisin.
harjaan kielen aamuin illoin katteesta mutta tulee ihan tunnissa takaisin. töhnä haisee kaamealle ja olen toivoton.

tässä eilen kuulin kookosöljyllä purskuttelusta joka kuulemma puhdistaa suuta ja kieltä ja aattelin että olisiko tässä vihdoin vastaus ongelmaani. onko mitä kokemuksia? tai muita vinkkejä katteen saamiseksi pois, lopullisesti?

alkaa tilanne olla jo aika toivoton, viimeinen oljenkorteni on lekuri ja siitä en oikeen tiiä. monet sanoneet etteivät terveyskeskuksessa tiedä asiasta mitään ja oikeaa hoitoa on vaikea saada.

10

2592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää toimii

      Maitotuotteet aiheuttaa tuota katetta eli vältä niitä. Syö kypsiä juustoja. Lähes kaikessa ruuassa on kalsiumia, joten ei tarvitse maitoo.

      Älä juo kahvia eikä energiajuomia.

      Vaihda hammastahna vaahtoamattomaan.

      Tässä esimerkki, mutta muitakin on.
      http://frantsila.com/portfolio/yrtin-raikas-luonnon-hammastahna/

      Juo vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä.

      Vältä sokeria. Voit syödä herkkuja herkkupäivänä, mutta ei joka päivä.

      Puhdista kieli kielenkaapimella (saa apteekista parilla eurolla ja ehkä marketeistakin).

      Harjaa kieli.

      Laita 1/2 tl soodaa kielen päälle ja purskuttele 5 minuuttia, niin suusi ja kielesi on puhdas.

    • Syyt syvemmällä
    • 50µg D-vitamiinia
    • kieliongelmainen

      kiitos kaikille vastauksista! tuosta soodasta vielä, on ehkä tyhmä kysymys mutta nimimerkki "tää toimii" meinaatko soodalla ruokasoodaa vai onko sitä muitakin soodia?

      • tää toimii

        Ruokasoodaa marketin maustehyllystä. Maksaa pari euroo.

        Sitä vaan suuhun ja alkaa sylkeä erittyä, jolloin voit purskutella sitä.

        Multa läks hiiva suusta sillä.


    • tää toimii

      Älä välitä häiriköistä.

      He ovat psyykkisesti sairaita ja tarvitsisvat terapiaa.

    • luomua.

      Tuossa soodaketjussa linkki kookosöljyyn.

      Se on kanssa hyvä valinta.

      Itse olen syönyt sitä vuosia 20-30 grammaa päivässä.

    • kookkosjookkos

      Moni blogaaja on viime aikoina kirjoittanut kookosöljyn käytöstä hampaiden valkaisuun tai yleisen suuhygienian parantamiseen. Kysymys kuuluukin: Oletko sinä kokeillut öljypurskuttelua? Ja oletko huomannut jonkinlaisia vaikutuksia?

      http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/tutkimus-tama-luonnontuote-suojaa-hampaat-paremmin-kuin-hammastahna/3200142

      Hyvät suomenkieliset ohjeet aiheesta löydät täältä: http://www.leeniviio.com/2014/05/14/valkoiset-hampaat-luonnollisesti-tilannepaivitys-oil-pulling-ohjeet/

      Aiheesta laajemmin kiinnostuneille kattava englanninkielinen sivusto: http://coconut-oil-pulling.com/

    • Anonyymi

      Ruokasoodan ongelma on, että se pehmentää hammaskiillettä, joten sen kanssa varovaisuutta.

      Voisiko kielen "töhnä" johtua maitohappobakteereista, joita moni syö kuin karkkeja ?

      • Anonyymi

        olet 9 vuotta myöhässä neuvomaan aloittajaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe