Kutisee

Pitäs nukkuakin

Otin eilen pari uutta tatuointia ja kaikki meni hyvin. Iho ei kuumota, punoita eikä satu mut kutiaa. Ihan sairaasti. Johtuisko sitte paranemisesta, ei ole ennen ollu. Kävi mielessä jos laittais hydrokortisonia.. Onko kellään kokemusta kauanko tämä kutina voi kestää?

12

385

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylitusinakuvaa

      Kutisee vissiin just siks että on parantumassa. Laita helosania 2vko ajan reilusti niin Kyl se siitä helpottuu.

    • jeggu

      Kutisee just siks ku paranee, jos on sellasessa kohassa että voit itte siihen läiskiä ni se jeesaa. Ja rasvaaminen tietty kans :)

    • Pitäs n....

      Mä sain putelin EasyTattoo-rasvaa ja sitä olen laittanut. Illalla laitoin kuvien ulkopuolelle hiukan hydrokortisonia kun ei meinannut nukkumisesta tulla mitään. Rasva auttaa heti mutta täytyy ihon saada välillä hengittääkin. Eipä ole ennen tällasta ollut.

      • -Lamppu-

        2-5 ensimmäistä yötä kelmun alla rasvassa ja päivisin tatuointi kuuluu pitää kokoajan kosteana rasvasta, tietysti ohuita kerroksia päivisin.

        punainen bepanthen on paras voide.


      • Lemppuna
        -Lamppu- kirjoitti:

        2-5 ensimmäistä yötä kelmun alla rasvassa ja päivisin tatuointi kuuluu pitää kokoajan kosteana rasvasta, tietysti ohuita kerroksia päivisin.

        punainen bepanthen on paras voide.

        Ei mitään öitä kelmussa! Tatuointia ei saa peittää. Kaikkihan sen tietää.


      • -Lamppu-
        Lemppuna kirjoitti:

        Ei mitään öitä kelmussa! Tatuointia ei saa peittää. Kaikkihan sen tietää.

        Silti tatuoijat tätä suosittelevat? miksiköhän?
        Kelmu takaa sen että tatuointi ei pääse kuivettumaan tänä kriittisimpänä aikana.


      • Massimo Kebabzoone
        Lemppuna kirjoitti:

        Ei mitään öitä kelmussa! Tatuointia ei saa peittää. Kaikkihan sen tietää.

        Ohjeet muuttuvat lumpouseni! Nykyään suurinosa suosittelee kahta ekaa yötä kelmutettuna. Kaikkihan sen tietää.


      • Lemppuna
        Massimo Kebabzoone kirjoitti:

        Ohjeet muuttuvat lumpouseni! Nykyään suurinosa suosittelee kahta ekaa yötä kelmutettuna. Kaikkihan sen tietää.

        Noh, eipä ole minun tatuoija suositellut, ei saa peittää! Kysynytkin olen tuosta kelmun käytöstä ekoina öinä. Hyvin on tatuointini voineet.


    • Pitäs n..

      Mulle tatuoija sanoi, ettei saa peittää muovilla, koska sitte ei iho hengitä, enkä ruvennu väittelemään. Ekan kuvan otin Duck's tattoossa ja sain saman ohjeen. Jos haluu peittää, ni sitte apteekista saatavalla keinoiholla. Eilen ei kutissu, mut tänään aamulla heräsin siihen, et raavin kuvaa vimmatusti. Täytyy yöks laittaa joku kääre etten raavi.

      • kokenut_vanhus

        Emmä ymmärrä miks tästäkin pitää kinastella. Jokaisen tatskaliikkeen netti/facebook-sivuilla on hoito-ohjeet, sieltä voi kaikki lukea kuka suosittelee ja mitäkin. Nykyään mitä enemmissä määrin liikkeissä suositellaan sitä kelmua 2 ekaks yöks, ennen ei suositeltu kuin isoihin lihaksiin esim. pohkeisiin. Eikä nämä ole mitään kiveen kirjoitettu käskyjä, kukin meistä on yksilö. Itse oon viimeiset pari vuotta pitänyt kelmua 2 ekaa yötä, parempi se _mielestäni_ kuin ilman. Ei sotke, ei kuivu ja paraneekin mielestäni paremmin! Myös rasvoista voidaan kinata mutta suosittelen etsimään sen sinulle sopivan, kokeilemalla löytyy!


    • srhdfhjdj
    • Pitäs ....

      No niin, sieltä ne ohjeet tuli. Mä menin jonkun päivän päästä kuvan hankkimisen jälkeen suihkuun ja unohdin tatuoinnin täysin. Vedin karkealla pyyhkeellä kuvan päältä ja kattelin, et mitäs mustaa tässä on.. Pari viikkoa siitä kävin paikkauttamassa pahimmat kohdat ja nyt on hieno. Ja hei, ei enää kutia. Jes.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2242
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1755
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1747
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      117
      1082
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      100
      1081
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1023
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      927
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe