mykkäkoulu

th1962

Miten jaksan mieheni jatkuvaa mykkäkoulua? Hän mullittelee varmaan kolme neljä kertaa viikossa ja joskus viikonkin yhtä mittaa.

Aiheet ovat mielestäni mitättömiä, esimerkiksi eilen mainitsin poikani nimen ja sanoin, että sunnuntaina menen auttamaan häntä muutossa. Samantien mies saunaan, ovi kiinni ja jäi sinne. Aamulla käveli mitään sanomatta ohitseni, kun lähdin töihin. Tulin töistä ja hän oli taas höveli ja sanoi ostaneensa kaksi pulloa olutta minulle. Joimme ulkona kahvia ja sanoin, että olen huolissani meidän parisuhteesta. Samantien mies meni mykäksi eikä puhu enää tänään mitään, tuskin huomennakaan.

Tuntuu kohtuuttoman raskaalta. Miten tätä voisi muuttaa?

5

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei huomiota

Minunkin mies yritti muutaman kerran alkuun murjottaa jostain mitättömästä syystä tai yleensä en edes tiennyt syytä. Lopetti kyllä pian, kun en huomioinut murjotusta mitenkään. Jälkeen päin naureskeli, että minä en ymmärtänyt, että minun olisi pitänyt yrittää hyvitellä. Ei onnistunut.

• Hei nimimerkki, th 1962

Kyllä, helppo uskoa, että tuntuu kohtuuttoman raskaalta tilanteet, joista kerrot; jatkuva puolison mykkäkoulu, pienistä syistä. Miten tilannetta voisi muuttaa. Oletteko olleet pitkään yhdessä? Onko puolisosi alusta asti harrastanut mykkäkoulua? Oletko kertonut hänelle aivan selvästi ja rauhallisesti, että mököttäminen ja ohitsesi kulkeminen on sinusta outoa ja ikävää ja hankaloittaa arkeanne. Ja voisitko samalla kysyä mitä hän toivoo sinulta aloittaessaan mykkäkoulunsa ja mitä sinä voisit tehdä, jotta hän lopettaisi sen nopeasti tai mielummin ei aloittaisikaan. Yksi keino, joka kannattaa kokeilla on jättää hänen mökötyksensä tosiaan täysin huomiotta; juttelet hänelle ja olet kuin mitään mökötystä ei olisikaan :) Tsemppiä.

Kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

• Toivoton mies

Minun vaimoni on ollut puhumattomana jo 2 vuotta. Muille kyllä puhuu, mutta ei minulle. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista, mutta mikään ei ole auttanut. Kestäisin tämän paremmin, jos tietäisin koska se loppuu. Onko Pirkko-papilla tai jollain muulla neuvoja näin vaikeaan tilanteeseen? Erota en halua, koska rakastan vaimoa erittäin paljon. Ai niin, ja mykkäkoulun syystä ei ole mitään tietoa.

• terapiaan?

Jo olet jo yrittänyt kaikkea mahdollista tuloksetta, niin sittenhän mitään ei ole tehtävissä. Joko jäät ja kärvistelet tai sanot, että jos puhumattomuus ei muutu puhumiseksi, niin suhde päättyy siihen.

Exä kun ekan (ja vikan) kerran murjotti sanoin, että en jatka suhdetta, kun en kiinnosta sinua näköjään enää. Sitten vonkui takaisin ja annoin vielä mahdollisuuden. Ei murjottanut enää, mutta myöhemmin selvisi, että hän ei pysty rakastamaan ketään, joten ero tuli siitä.

• Jussijussijussijussi

Miten ihmeessä pystytte jatkamaan parisuhdetta jos kerran ette pysty puhumaan mistään vähänkään vaikeammasta asiasta? Voiko teidän suhdetta edes kutsua parisuhteeksi? Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja ko. henkilön mielivaltainen teko. Mykkäkoulu tekee sen, että ette edes luultavasti pysty keskustelemaan, mitä voisitte yhdessä tehdä, että parisuhteenne paranisi. Voitko oikeasti jatkaa tuota elämää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe