mykkäkoulu

th1962

Miten jaksan mieheni jatkuvaa mykkäkoulua? Hän mullittelee varmaan kolme neljä kertaa viikossa ja joskus viikonkin yhtä mittaa.

Aiheet ovat mielestäni mitättömiä, esimerkiksi eilen mainitsin poikani nimen ja sanoin, että sunnuntaina menen auttamaan häntä muutossa. Samantien mies saunaan, ovi kiinni ja jäi sinne. Aamulla käveli mitään sanomatta ohitseni, kun lähdin töihin. Tulin töistä ja hän oli taas höveli ja sanoi ostaneensa kaksi pulloa olutta minulle. Joimme ulkona kahvia ja sanoin, että olen huolissani meidän parisuhteesta. Samantien mies meni mykäksi eikä puhu enää tänään mitään, tuskin huomennakaan.

Tuntuu kohtuuttoman raskaalta. Miten tätä voisi muuttaa?

5

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei huomiota

      Minunkin mies yritti muutaman kerran alkuun murjottaa jostain mitättömästä syystä tai yleensä en edes tiennyt syytä. Lopetti kyllä pian, kun en huomioinut murjotusta mitenkään. Jälkeen päin naureskeli, että minä en ymmärtänyt, että minun olisi pitänyt yrittää hyvitellä. Ei onnistunut.

    • Hei nimimerkki, th 1962

      Kyllä, helppo uskoa, että tuntuu kohtuuttoman raskaalta tilanteet, joista kerrot; jatkuva puolison mykkäkoulu, pienistä syistä. Miten tilannetta voisi muuttaa. Oletteko olleet pitkään yhdessä? Onko puolisosi alusta asti harrastanut mykkäkoulua? Oletko kertonut hänelle aivan selvästi ja rauhallisesti, että mököttäminen ja ohitsesi kulkeminen on sinusta outoa ja ikävää ja hankaloittaa arkeanne. Ja voisitko samalla kysyä mitä hän toivoo sinulta aloittaessaan mykkäkoulunsa ja mitä sinä voisit tehdä, jotta hän lopettaisi sen nopeasti tai mielummin ei aloittaisikaan. Yksi keino, joka kannattaa kokeilla on jättää hänen mökötyksensä tosiaan täysin huomiotta; juttelet hänelle ja olet kuin mitään mökötystä ei olisikaan :) Tsemppiä.

      Kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

    • Toivoton mies

      Minun vaimoni on ollut puhumattomana jo 2 vuotta. Muille kyllä puhuu, mutta ei minulle. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista, mutta mikään ei ole auttanut. Kestäisin tämän paremmin, jos tietäisin koska se loppuu. Onko Pirkko-papilla tai jollain muulla neuvoja näin vaikeaan tilanteeseen? Erota en halua, koska rakastan vaimoa erittäin paljon. Ai niin, ja mykkäkoulun syystä ei ole mitään tietoa.

      • terapiaan?

        Jo olet jo yrittänyt kaikkea mahdollista tuloksetta, niin sittenhän mitään ei ole tehtävissä. Joko jäät ja kärvistelet tai sanot, että jos puhumattomuus ei muutu puhumiseksi, niin suhde päättyy siihen.

        Exä kun ekan (ja vikan) kerran murjotti sanoin, että en jatka suhdetta, kun en kiinnosta sinua näköjään enää. Sitten vonkui takaisin ja annoin vielä mahdollisuuden. Ei murjottanut enää, mutta myöhemmin selvisi, että hän ei pysty rakastamaan ketään, joten ero tuli siitä.


    • Jussijussijussijussi

      Miten ihmeessä pystytte jatkamaan parisuhdetta jos kerran ette pysty puhumaan mistään vähänkään vaikeammasta asiasta? Voiko teidän suhdetta edes kutsua parisuhteeksi? Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja ko. henkilön mielivaltainen teko. Mykkäkoulu tekee sen, että ette edes luultavasti pysty keskustelemaan, mitä voisitte yhdessä tehdä, että parisuhteenne paranisi. Voitko oikeasti jatkaa tuota elämää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe