Tekstistä työsopimuksessa

ihmettelensuuresti

Eli jos työsopimuksessa lukee jotain tyyliin "jos työntekijä irtisanoutuu ennen sovittua aikaa tms. niin hän on velvollinen korvaamaan mahdollisesti aiheuttamansa vahingon" tms. jotain tuon tyylistä niin onko laitota tekstiä? Eli jos on laitonta niin sillä tekstillähän ei ole silloin mitään merkitystä.

Mitä vahinkoa siitä voi tulla jos irtisanoutuu. Kuitenkin on se irtisanmosaika.

2

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekinmääräaikainen

      Voi siitä olla vahinkoa jos on esim. Koulutettu hyvin ja kalliisti töihin ja sitten lähteekin pois. Uuden kouluttaminen ja löytäminen voi olla hankalaa.

      Määräaikainen sopimus on molemmille yleensä hyödyllinen. Työntekijä tietää että töitä on ainakin siihen asti ja työnantaja voi luottaa että tekijä tekee määräaikaisuutensa loppuun.

    • ihmettelen suuresti

      Mulla tosin se soppari on ristiriitainen=lairon koska siinä ei määräaikaisuutta ole perusteltu. On vain päivämäärä ja ilmoitus että työsuhde voi päättyä ennemmin tai vastaavasti jatkua pidempään.

      Sitten siinä on jossain kohtaa ruksittu että käyttäjäyrityksen tarpeesta johuva syy tms. niin "keikka,projekti jne." soitin liittoon ja ne sano että tuo soppari päättyy sinä päivänä mikä siihen on merkattu eikä jatku maailmanääriin samalla sopparilla.

      Tuo on niinkuin samaan aikaan määräaikainen sekä projekti ja kumpaakaan ei voi olla samaan aikaan. Sekä tuo ei ole projekti työ eli miksihän se on ruksittu :D Työmaat ovat useammassa kuin yhdessä kohteessa.

      Sekä muutenkin jos on ruksittu että työsuhde voi päättyä ennemmin niin eikös se päde molemmin puolin. Kunhan noudattaa irtisanomisaikaa niin muulla ei väliä.

      Eli määräaikainen on 100% määräaikainen vain jos ei olla sovittu että se työ voi loppua ennen määrättyä päivämäärää.

      Nyt kun kirjallinen soppari loppuu tulevana perjantaina niin silloin ilmoitan että heinäkuun voin olla vielä töissä tämän hetken tiedoilla ja sitten taas uusitaan soppari jos on tarve.

      Tiedossa oleva toinen työpaikka kestää kauemmin kuin tämä vuokrafirman kautta oleva. Se käyttäjäyritys ei tiedä miten niillä on töitä eli tässä mennään kuukausi kerrallaan.

      Toinen työpaikka kestää ensi vuoden helmikuuhun asti eikä ole minkään vuokrafirman kautta.

      Tämän saman olen kertonut muissakin aloituksissa mutta sanotaan vielä kerran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe