V8-dieselin viritys?

JnZm

Miten -88 Chevrolet C 1500 Fleetsiden saa kulkemaan? Kone on 6.2-litrainen diesel-V8. Tuossahan on tietty 80:n lätkä takana, mutta olisihan se vara aina hyväksi. Sillä on 160 km/h ajettu mittariin. Miten tuollaista dieseliä voisi/kannattaisi virittää?

14

15079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveri

      kaveri laittoi turbon farkkuunsa, jossa oli 6.2d.
      katso lisää
      www.62-65-dieselpage.com

      • Caprice

        6,5 turbon pitäis sopia heittämällä 6,2... tosin saattavat olla hieman hakusassa!


      • JnZm

        Luin vanhasta Veekasista Whipplecharger-ruuviahtimista, jotka lupaavat 50% lisää tehoa. Pienikokoinen, tehokkaampia kuin GMC-turbot, ei kuumene jne... Hintaa noin 3.000 dollaria, tuolloin (1994). Mahtaako tuollaisia saada enää mistään (US-Parts)?


    • Hyvämuistinen

      Oli se vaan aikamoinen susi se ekasarjan GM-diesel. Kestiköhän se kellään edes 50 000 km?

      • gm cruisaaja

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.


      • einoin
        gm cruisaaja kirjoitti:

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.


      • daadaa

        Itelläni mennyt jo 600 000...mailia..hyvin pörrää!!


      • suburban -95
        einoin kirjoitti:

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.

        se on kyllä 6,5td missä on kansi ja pumppuvikoja


    • mää

      Ennen virittäistä kannattaa kone tutkia perinpohjin, esim. onko lohkossa halkeamia (60%.sti niitä on).
      Turbo ja kansien käsittelyllä yhdistettynä isosyöttöiseen pumppuun antaa jo tarvittavat (keston kannalta) tehot. Ahtopaineissa ei kannata ahnehtia, max 1 bar, vakio kansitiivisteillä. Liekkirengasviritelmät tietenkin lisäävät paineenkestoa.
      Tehokkaimpia osia, pumppu ja imu- ja pakosarjoja on käytetty "Hummer-koneissa"

    • ....

      Dieseleitten viritykset ovat pop amerikoissa nyt.
      Lahtokohtana kannattaisi kyllakin olla turboahdettu. Ei muuta kun visa vinkumaan.

    • miksi aina pitää turbottaa

      Pumppu osaavalle kaverille, suutin kärjet uusiin,
      Imusarja tasaiseen jossa ei ole sitä saaste hässäkkää,löytyy KA-versiossa(voi myös rälläköidä ja hitsata tigi:llä)
      Sitten ajelet iloisena ja huomaat kukkarosi/hiustesi kevenneen vähemmän kun turbohemmoilla.
      P.S.tuolla saat jo ihan kivasti tehoa ja vielä kestääkin ilman että purat/kasaat joka viikonloppu jotain kun -lohko on halki ,ventiili solmussa, ei vedä lopussa yms.ei se jenkkipoikain vehje ihan älyttömiä kestä ,noilla pitäis ruveta jo 170--> 250hp
      Nim.merkillä.kokemusta on ja nyt vetää 6.2. ja ei maksanut 10000€

    • siittä vaan....

      6.2 dieseliä ei kannata virittää!

      Hyvä perusmoottori vakiokunnossa.

      Huom! KUNNOSSA

      Ja huoltakaa vain päin vittua, niin kyllä niistä saa kampurat poikki ja pumput paskaksi. Ja ton koneen valurauta kansia ei ihan helposti saa paskaksi.
      Kannentiivisteet toki menee haperoksi vanhemmiten. Niinkuin kaikissa!

      • vani..

        Hyvä että kerroit,se on tuo huolto kaaiken a ja o.Esim. Kampura(T) juuri vaativat jatkuvaa huoltoa.
        Mulla on ollut työautona tuommonen 6.2 dieseli,olen yleensä viikonloppuna irroittanut nuo kampura(T) ja täydellinen puhdistus ja kiilloitus,sitten kevyt öljyäminen ja kasaan.

        Pumpu(T) olen irroittanut n.kerran kuussa ja puhdistanu täydellisesti,ja sama ohjelma kuin kampuroille,ne kannattaa itse aukaista esim autotallin lattia on ihan hyvä paikka.

        Toivottavasti asian harrastajat hakevat ohjeet täältä,täällä näyttäisi olevan asiantuntijoita kasapäin :)


    • Nitro-V2

      Turbo, välijäähdytin ja vesiruiskutus, niin alkaa kulkea. Ei lopu veto, vaikka perässä roikkuisi puoliperä, jossa sisällä pari kilpuria sekä varaosat ja koneistamon työkaluja yms. Imu- ja pakolämmöt pysyy aisoissa, ja kulutus kanssa.

      Pelkkä turbo intercooler tuotti jatkuvasti ongelmia pakolämpöjen kanssa. Laitoin Snow Performance MPG Max -systeemin vuosi sitten, ja ongelmat loppui siihen.

      http://www.tuningstudio.fi/SP10302/ekauppa/pQM12_117512/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      249
      14351
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      148
      3817
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      128
      3722
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

      Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1504
    5. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

      Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      369
      1464
    6. En minä kyllä enää odota sinua

      Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      14
      1406
    7. Jos joku luulee että kaikki käy

      Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      48
      1263
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

      Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      1031
    9. Sakin hivutus - ilmiö

      Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      45
      938
    10. En pystynyt vaan vastaamaan...

      Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔
      Ikävä
      93
      783
    Aihe