Miten -88 Chevrolet C 1500 Fleetsiden saa kulkemaan? Kone on 6.2-litrainen diesel-V8. Tuossahan on tietty 80:n lätkä takana, mutta olisihan se vara aina hyväksi. Sillä on 160 km/h ajettu mittariin. Miten tuollaista dieseliä voisi/kannattaisi virittää?
V8-dieselin viritys?
14
15079
Vastaukset
- kaveri
kaveri laittoi turbon farkkuunsa, jossa oli 6.2d.
katso lisää
www.62-65-dieselpage.com- Caprice
6,5 turbon pitäis sopia heittämällä 6,2... tosin saattavat olla hieman hakusassa!
- JnZm
Luin vanhasta Veekasista Whipplecharger-ruuviahtimista, jotka lupaavat 50% lisää tehoa. Pienikokoinen, tehokkaampia kuin GMC-turbot, ei kuumene jne... Hintaa noin 3.000 dollaria, tuolloin (1994). Mahtaako tuollaisia saada enää mistään (US-Parts)?
- Hyvämuistinen
Oli se vaan aikamoinen susi se ekasarjan GM-diesel. Kestiköhän se kellään edes 50 000 km?
- gm cruisaaja
Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.
6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki. - einoin
gm cruisaaja kirjoitti:
Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.
6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.
- daadaa
Itelläni mennyt jo 600 000...mailia..hyvin pörrää!!
- suburban -95
einoin kirjoitti:
Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.
se on kyllä 6,5td missä on kansi ja pumppuvikoja
- mää
Ennen virittäistä kannattaa kone tutkia perinpohjin, esim. onko lohkossa halkeamia (60%.sti niitä on).
Turbo ja kansien käsittelyllä yhdistettynä isosyöttöiseen pumppuun antaa jo tarvittavat (keston kannalta) tehot. Ahtopaineissa ei kannata ahnehtia, max 1 bar, vakio kansitiivisteillä. Liekkirengasviritelmät tietenkin lisäävät paineenkestoa.
Tehokkaimpia osia, pumppu ja imu- ja pakosarjoja on käytetty "Hummer-koneissa" - ....
Dieseleitten viritykset ovat pop amerikoissa nyt.
Lahtokohtana kannattaisi kyllakin olla turboahdettu. Ei muuta kun visa vinkumaan. - miksi aina pitää turbottaa
Pumppu osaavalle kaverille, suutin kärjet uusiin,
Imusarja tasaiseen jossa ei ole sitä saaste hässäkkää,löytyy KA-versiossa(voi myös rälläköidä ja hitsata tigi:llä)
Sitten ajelet iloisena ja huomaat kukkarosi/hiustesi kevenneen vähemmän kun turbohemmoilla.
P.S.tuolla saat jo ihan kivasti tehoa ja vielä kestääkin ilman että purat/kasaat joka viikonloppu jotain kun -lohko on halki ,ventiili solmussa, ei vedä lopussa yms.ei se jenkkipoikain vehje ihan älyttömiä kestä ,noilla pitäis ruveta jo 170--> 250hp
Nim.merkillä.kokemusta on ja nyt vetää 6.2. ja ei maksanut 10000€ - siittä vaan....
6.2 dieseliä ei kannata virittää!
Hyvä perusmoottori vakiokunnossa.
Huom! KUNNOSSA
Ja huoltakaa vain päin vittua, niin kyllä niistä saa kampurat poikki ja pumput paskaksi. Ja ton koneen valurauta kansia ei ihan helposti saa paskaksi.
Kannentiivisteet toki menee haperoksi vanhemmiten. Niinkuin kaikissa!- vani..
Hyvä että kerroit,se on tuo huolto kaaiken a ja o.Esim. Kampura(T) juuri vaativat jatkuvaa huoltoa.
Mulla on ollut työautona tuommonen 6.2 dieseli,olen yleensä viikonloppuna irroittanut nuo kampura(T) ja täydellinen puhdistus ja kiilloitus,sitten kevyt öljyäminen ja kasaan.
Pumpu(T) olen irroittanut n.kerran kuussa ja puhdistanu täydellisesti,ja sama ohjelma kuin kampuroille,ne kannattaa itse aukaista esim autotallin lattia on ihan hyvä paikka.
Toivottavasti asian harrastajat hakevat ohjeet täältä,täällä näyttäisi olevan asiantuntijoita kasapäin :)
- Nitro-V2
Turbo, välijäähdytin ja vesiruiskutus, niin alkaa kulkea. Ei lopu veto, vaikka perässä roikkuisi puoliperä, jossa sisällä pari kilpuria sekä varaosat ja koneistamon työkaluja yms. Imu- ja pakolämmöt pysyy aisoissa, ja kulutus kanssa.
Pelkkä turbo intercooler tuotti jatkuvasti ongelmia pakolämpöjen kanssa. Laitoin Snow Performance MPG Max -systeemin vuosi sitten, ja ongelmat loppui siihen.
http://www.tuningstudio.fi/SP10302/ekauppa/pQM12_117512/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483817PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1641504Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3691464En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O141406Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn481263Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81031Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45938En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔93783