V8-dieselin viritys?

JnZm

Miten -88 Chevrolet C 1500 Fleetsiden saa kulkemaan? Kone on 6.2-litrainen diesel-V8. Tuossahan on tietty 80:n lätkä takana, mutta olisihan se vara aina hyväksi. Sillä on 160 km/h ajettu mittariin. Miten tuollaista dieseliä voisi/kannattaisi virittää?

14

15099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveri

      kaveri laittoi turbon farkkuunsa, jossa oli 6.2d.
      katso lisää
      www.62-65-dieselpage.com

      • Caprice

        6,5 turbon pitäis sopia heittämällä 6,2... tosin saattavat olla hieman hakusassa!


      • JnZm

        Luin vanhasta Veekasista Whipplecharger-ruuviahtimista, jotka lupaavat 50% lisää tehoa. Pienikokoinen, tehokkaampia kuin GMC-turbot, ei kuumene jne... Hintaa noin 3.000 dollaria, tuolloin (1994). Mahtaako tuollaisia saada enää mistään (US-Parts)?


    • Hyvämuistinen

      Oli se vaan aikamoinen susi se ekasarjan GM-diesel. Kestiköhän se kellään edes 50 000 km?

      • gm cruisaaja

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.


      • einoin
        gm cruisaaja kirjoitti:

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.


      • daadaa

        Itelläni mennyt jo 600 000...mailia..hyvin pörrää!!


      • suburban -95
        einoin kirjoitti:

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.

        se on kyllä 6,5td missä on kansi ja pumppuvikoja


    • mää

      Ennen virittäistä kannattaa kone tutkia perinpohjin, esim. onko lohkossa halkeamia (60%.sti niitä on).
      Turbo ja kansien käsittelyllä yhdistettynä isosyöttöiseen pumppuun antaa jo tarvittavat (keston kannalta) tehot. Ahtopaineissa ei kannata ahnehtia, max 1 bar, vakio kansitiivisteillä. Liekkirengasviritelmät tietenkin lisäävät paineenkestoa.
      Tehokkaimpia osia, pumppu ja imu- ja pakosarjoja on käytetty "Hummer-koneissa"

    • ....

      Dieseleitten viritykset ovat pop amerikoissa nyt.
      Lahtokohtana kannattaisi kyllakin olla turboahdettu. Ei muuta kun visa vinkumaan.

    • miksi aina pitää turbottaa

      Pumppu osaavalle kaverille, suutin kärjet uusiin,
      Imusarja tasaiseen jossa ei ole sitä saaste hässäkkää,löytyy KA-versiossa(voi myös rälläköidä ja hitsata tigi:llä)
      Sitten ajelet iloisena ja huomaat kukkarosi/hiustesi kevenneen vähemmän kun turbohemmoilla.
      P.S.tuolla saat jo ihan kivasti tehoa ja vielä kestääkin ilman että purat/kasaat joka viikonloppu jotain kun -lohko on halki ,ventiili solmussa, ei vedä lopussa yms.ei se jenkkipoikain vehje ihan älyttömiä kestä ,noilla pitäis ruveta jo 170--> 250hp
      Nim.merkillä.kokemusta on ja nyt vetää 6.2. ja ei maksanut 10000€

    • siittä vaan....

      6.2 dieseliä ei kannata virittää!

      Hyvä perusmoottori vakiokunnossa.

      Huom! KUNNOSSA

      Ja huoltakaa vain päin vittua, niin kyllä niistä saa kampurat poikki ja pumput paskaksi. Ja ton koneen valurauta kansia ei ihan helposti saa paskaksi.
      Kannentiivisteet toki menee haperoksi vanhemmiten. Niinkuin kaikissa!

      • vani..

        Hyvä että kerroit,se on tuo huolto kaaiken a ja o.Esim. Kampura(T) juuri vaativat jatkuvaa huoltoa.
        Mulla on ollut työautona tuommonen 6.2 dieseli,olen yleensä viikonloppuna irroittanut nuo kampura(T) ja täydellinen puhdistus ja kiilloitus,sitten kevyt öljyäminen ja kasaan.

        Pumpu(T) olen irroittanut n.kerran kuussa ja puhdistanu täydellisesti,ja sama ohjelma kuin kampuroille,ne kannattaa itse aukaista esim autotallin lattia on ihan hyvä paikka.

        Toivottavasti asian harrastajat hakevat ohjeet täältä,täällä näyttäisi olevan asiantuntijoita kasapäin :)


    • Nitro-V2

      Turbo, välijäähdytin ja vesiruiskutus, niin alkaa kulkea. Ei lopu veto, vaikka perässä roikkuisi puoliperä, jossa sisällä pari kilpuria sekä varaosat ja koneistamon työkaluja yms. Imu- ja pakolämmöt pysyy aisoissa, ja kulutus kanssa.

      Pelkkä turbo intercooler tuotti jatkuvasti ongelmia pakolämpöjen kanssa. Laitoin Snow Performance MPG Max -systeemin vuosi sitten, ja ongelmat loppui siihen.

      http://www.tuningstudio.fi/SP10302/ekauppa/pQM12_117512/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8416
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4738
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2615
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe