Miten -88 Chevrolet C 1500 Fleetsiden saa kulkemaan? Kone on 6.2-litrainen diesel-V8. Tuossahan on tietty 80:n lätkä takana, mutta olisihan se vara aina hyväksi. Sillä on 160 km/h ajettu mittariin. Miten tuollaista dieseliä voisi/kannattaisi virittää?
V8-dieselin viritys?
14
15099
Vastaukset
- kaveri
kaveri laittoi turbon farkkuunsa, jossa oli 6.2d.
katso lisää
www.62-65-dieselpage.com- Caprice
6,5 turbon pitäis sopia heittämällä 6,2... tosin saattavat olla hieman hakusassa!
- JnZm
Luin vanhasta Veekasista Whipplecharger-ruuviahtimista, jotka lupaavat 50% lisää tehoa. Pienikokoinen, tehokkaampia kuin GMC-turbot, ei kuumene jne... Hintaa noin 3.000 dollaria, tuolloin (1994). Mahtaako tuollaisia saada enää mistään (US-Parts)?
- Hyvämuistinen
Oli se vaan aikamoinen susi se ekasarjan GM-diesel. Kestiköhän se kellään edes 50 000 km?
- gm cruisaaja
Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.
6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki. - einoin
gm cruisaaja kirjoitti:
Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.
6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.
- daadaa
Itelläni mennyt jo 600 000...mailia..hyvin pörrää!!
- suburban -95
einoin kirjoitti:
Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.
se on kyllä 6,5td missä on kansi ja pumppuvikoja
- mää
Ennen virittäistä kannattaa kone tutkia perinpohjin, esim. onko lohkossa halkeamia (60%.sti niitä on).
Turbo ja kansien käsittelyllä yhdistettynä isosyöttöiseen pumppuun antaa jo tarvittavat (keston kannalta) tehot. Ahtopaineissa ei kannata ahnehtia, max 1 bar, vakio kansitiivisteillä. Liekkirengasviritelmät tietenkin lisäävät paineenkestoa.
Tehokkaimpia osia, pumppu ja imu- ja pakosarjoja on käytetty "Hummer-koneissa" - ....
Dieseleitten viritykset ovat pop amerikoissa nyt.
Lahtokohtana kannattaisi kyllakin olla turboahdettu. Ei muuta kun visa vinkumaan. - miksi aina pitää turbottaa
Pumppu osaavalle kaverille, suutin kärjet uusiin,
Imusarja tasaiseen jossa ei ole sitä saaste hässäkkää,löytyy KA-versiossa(voi myös rälläköidä ja hitsata tigi:llä)
Sitten ajelet iloisena ja huomaat kukkarosi/hiustesi kevenneen vähemmän kun turbohemmoilla.
P.S.tuolla saat jo ihan kivasti tehoa ja vielä kestääkin ilman että purat/kasaat joka viikonloppu jotain kun -lohko on halki ,ventiili solmussa, ei vedä lopussa yms.ei se jenkkipoikain vehje ihan älyttömiä kestä ,noilla pitäis ruveta jo 170--> 250hp
Nim.merkillä.kokemusta on ja nyt vetää 6.2. ja ei maksanut 10000€ - siittä vaan....
6.2 dieseliä ei kannata virittää!
Hyvä perusmoottori vakiokunnossa.
Huom! KUNNOSSA
Ja huoltakaa vain päin vittua, niin kyllä niistä saa kampurat poikki ja pumput paskaksi. Ja ton koneen valurauta kansia ei ihan helposti saa paskaksi.
Kannentiivisteet toki menee haperoksi vanhemmiten. Niinkuin kaikissa!- vani..
Hyvä että kerroit,se on tuo huolto kaaiken a ja o.Esim. Kampura(T) juuri vaativat jatkuvaa huoltoa.
Mulla on ollut työautona tuommonen 6.2 dieseli,olen yleensä viikonloppuna irroittanut nuo kampura(T) ja täydellinen puhdistus ja kiilloitus,sitten kevyt öljyäminen ja kasaan.
Pumpu(T) olen irroittanut n.kerran kuussa ja puhdistanu täydellisesti,ja sama ohjelma kuin kampuroille,ne kannattaa itse aukaista esim autotallin lattia on ihan hyvä paikka.
Toivottavasti asian harrastajat hakevat ohjeet täältä,täällä näyttäisi olevan asiantuntijoita kasapäin :)
- Nitro-V2
Turbo, välijäähdytin ja vesiruiskutus, niin alkaa kulkea. Ei lopu veto, vaikka perässä roikkuisi puoliperä, jossa sisällä pari kilpuria sekä varaosat ja koneistamon työkaluja yms. Imu- ja pakolämmöt pysyy aisoissa, ja kulutus kanssa.
Pelkkä turbo intercooler tuotti jatkuvasti ongelmia pakolämpöjen kanssa. Laitoin Snow Performance MPG Max -systeemin vuosi sitten, ja ongelmat loppui siihen.
http://www.tuningstudio.fi/SP10302/ekauppa/pQM12_117512/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908416Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452615Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090