V8-dieselin viritys?

JnZm

Miten -88 Chevrolet C 1500 Fleetsiden saa kulkemaan? Kone on 6.2-litrainen diesel-V8. Tuossahan on tietty 80:n lätkä takana, mutta olisihan se vara aina hyväksi. Sillä on 160 km/h ajettu mittariin. Miten tuollaista dieseliä voisi/kannattaisi virittää?

14

15026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveri

      kaveri laittoi turbon farkkuunsa, jossa oli 6.2d.
      katso lisää
      www.62-65-dieselpage.com

      • Caprice

        6,5 turbon pitäis sopia heittämällä 6,2... tosin saattavat olla hieman hakusassa!


      • JnZm

        Luin vanhasta Veekasista Whipplecharger-ruuviahtimista, jotka lupaavat 50% lisää tehoa. Pienikokoinen, tehokkaampia kuin GMC-turbot, ei kuumene jne... Hintaa noin 3.000 dollaria, tuolloin (1994). Mahtaako tuollaisia saada enää mistään (US-Parts)?


    • Hyvämuistinen

      Oli se vaan aikamoinen susi se ekasarjan GM-diesel. Kestiköhän se kellään edes 50 000 km?

      • gm cruisaaja

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.


      • einoin
        gm cruisaaja kirjoitti:

        Taidat sekoittaa tuohon 5.7 dieseliin? Se kesti jos ajo sen mukaan. Eli se kulki lujempaa kuin kesti. Ei tainnut olla rajoitinta edes.

        6.2D taas on ikuinen. Niitä ei saa edes halutessaan rikki.

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.


      • daadaa

        Itelläni mennyt jo 600 000...mailia..hyvin pörrää!!


      • suburban -95
        einoin kirjoitti:

        Taidat sekoittaa 6.2sen johonkin toiseen, niissähän menee jatkuvasti kansia halki, kampuroita poikki ja ruiskupumppuja.

        se on kyllä 6,5td missä on kansi ja pumppuvikoja


    • mää

      Ennen virittäistä kannattaa kone tutkia perinpohjin, esim. onko lohkossa halkeamia (60%.sti niitä on).
      Turbo ja kansien käsittelyllä yhdistettynä isosyöttöiseen pumppuun antaa jo tarvittavat (keston kannalta) tehot. Ahtopaineissa ei kannata ahnehtia, max 1 bar, vakio kansitiivisteillä. Liekkirengasviritelmät tietenkin lisäävät paineenkestoa.
      Tehokkaimpia osia, pumppu ja imu- ja pakosarjoja on käytetty "Hummer-koneissa"

    • ....

      Dieseleitten viritykset ovat pop amerikoissa nyt.
      Lahtokohtana kannattaisi kyllakin olla turboahdettu. Ei muuta kun visa vinkumaan.

    • miksi aina pitää turbottaa

      Pumppu osaavalle kaverille, suutin kärjet uusiin,
      Imusarja tasaiseen jossa ei ole sitä saaste hässäkkää,löytyy KA-versiossa(voi myös rälläköidä ja hitsata tigi:llä)
      Sitten ajelet iloisena ja huomaat kukkarosi/hiustesi kevenneen vähemmän kun turbohemmoilla.
      P.S.tuolla saat jo ihan kivasti tehoa ja vielä kestääkin ilman että purat/kasaat joka viikonloppu jotain kun -lohko on halki ,ventiili solmussa, ei vedä lopussa yms.ei se jenkkipoikain vehje ihan älyttömiä kestä ,noilla pitäis ruveta jo 170--> 250hp
      Nim.merkillä.kokemusta on ja nyt vetää 6.2. ja ei maksanut 10000€

    • siittä vaan....

      6.2 dieseliä ei kannata virittää!

      Hyvä perusmoottori vakiokunnossa.

      Huom! KUNNOSSA

      Ja huoltakaa vain päin vittua, niin kyllä niistä saa kampurat poikki ja pumput paskaksi. Ja ton koneen valurauta kansia ei ihan helposti saa paskaksi.
      Kannentiivisteet toki menee haperoksi vanhemmiten. Niinkuin kaikissa!

      • vani..

        Hyvä että kerroit,se on tuo huolto kaaiken a ja o.Esim. Kampura(T) juuri vaativat jatkuvaa huoltoa.
        Mulla on ollut työautona tuommonen 6.2 dieseli,olen yleensä viikonloppuna irroittanut nuo kampura(T) ja täydellinen puhdistus ja kiilloitus,sitten kevyt öljyäminen ja kasaan.

        Pumpu(T) olen irroittanut n.kerran kuussa ja puhdistanu täydellisesti,ja sama ohjelma kuin kampuroille,ne kannattaa itse aukaista esim autotallin lattia on ihan hyvä paikka.

        Toivottavasti asian harrastajat hakevat ohjeet täältä,täällä näyttäisi olevan asiantuntijoita kasapäin :)


    • Nitro-V2

      Turbo, välijäähdytin ja vesiruiskutus, niin alkaa kulkea. Ei lopu veto, vaikka perässä roikkuisi puoliperä, jossa sisällä pari kilpuria sekä varaosat ja koneistamon työkaluja yms. Imu- ja pakolämmöt pysyy aisoissa, ja kulutus kanssa.

      Pelkkä turbo intercooler tuotti jatkuvasti ongelmia pakolämpöjen kanssa. Laitoin Snow Performance MPG Max -systeemin vuosi sitten, ja ongelmat loppui siihen.

      http://www.tuningstudio.fi/SP10302/ekauppa/pQM12_117512/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

      Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

      Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

      Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

      Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

      Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

      Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe