Mikähän olisi sellainen uusi tai käytetty auto joka olisi hyvä ajaa (vakaa mukava jousitus) näillä huonoilla nykyteillä kuten Ranskalaiset tai Saksalaiset ja teknisesti luotettava kuten Japanilaiset sekä edullinen ylläpitää halpojen vakuutusten, varaosien sekä huoltojen puolesta?
Kokoluokka olisi mielellään Yaris-Corolla luokkaa, ikää enintään 5v ja hinta alle 15.000e, mielellään enintään 10.000e.
Em. yhdistelmä olisi mielestäni täydellisen auton kuvaus, sellaista ei vaan taida olla vieläkään tehty...
Auto joka hyvä ajaa sekä luotettava?
10
588
Vastaukset
- wefc2qw2q
Ei mukavia olekkaan, tuossa hintaluokassa koska kaikki on tehty
kivireeksi ajaa. Pikkuisen voi itse tehdä asialle jotain kuten laittaa normaalit
renkaat niiden mataprofiilisten tilalle, mun autossa on renkaat
14" 175/70 kyllä huomasi että ovat vähän pehmeemmät kuin vakio rengastus.
Olisi hyvä kun autoista olisi jokin standardin omainen testi esimerkiksi juuri
mukavuudesta, miten pehmeästi auto kulkee.
Pikkuautot pääsääntöisesti on aina kovempia jousitukseltaan kuin isommat autot. Ainakin sellaisen eron voi helposti tehdä kokemuksen myötä. Kukapa pääsee vertailee useita saman ikäisiä autoja että mikä on mukava ja mikä ei.
Autoliikkeiden myyjät varmaan parhaita tässä kokemuksessa. Pieni, halpa ja hyvä ajettava? Ei sellaista olekaan.
- paras ajaa varmasti
Toyota hj 61
- TM-testimenestyjä
http://www.nettiauto.com/renault/megane/6469362
Laatu on parantunut viime vuosina, toisaalta kakkosmalliin verrattuna on äänekkäämpi. Mutta paras valintahan on se mikä sammuttaa autokuumeen, ja jos se on 2 vuotta vanhempi, tuplasti enemmän ajettu Toyota niin tässä on yksi vaihtoehto.
http://www.nettiauto.com/toyota/auris/6470758
Käy koekatsomassa eri merkkejä, koeaja jos kiinnostut. Pelkkä ulkonäkö ei kerro autosta paljoakaan. Itse tykästyin entisessä Automaassa juuri tähän rellun malliin vaikka tuo nopeusmittari ei olekaan paras näkemäni.
Käytetyssä autossa ainakin talvirenkaat voivat mennä ikänsäkin puolesta vaihtoon jos ovat yli 6-vuotiaat, kumin vanhetessa pito huononee. Tosin jos tykkää kitkarenkaista se voi olla hyväkin asia, itse kun olen joutunut hävittämään iältään nuoria nastarenkaita pois vain siksi etten voi sietää nastarenkaita. - asdfasdf
Valitettavasti sellaista nykyautoa ei ole, mutta jos löydät jonkin vanhemman auton, joka ei vielä ole ruosteessa tai loppuunajettu, voit löytää etsimäsi.
Itse ajoin 940 Volvoa automaattivaihteistolla ja olin yllättynyt, miten mukavaa kulku oli, miten hyvin auton kulmat näki pysäköidessä ja miten kotoinen olo autossa oli, vaikka ajoin ensimmäistä kertaa tuollaista. Auto ei ole paras ajettava, mutta vähintään riittävän hyvä. Ehjän yksilön löytäminen on kuitenkin vaikeaa. Testaamani yksilö ei ollut ehjä, eikä ruosteeton. Siksi en ostanut. Muuten auto oli todella positiivinen yllätys. Pitkällä matkalla kulutus on toki hieman suurempi, mutta omassa ajossani tuo ei haittaa.
Pientä, mukavaa autoa ei kertakaikkiaan ole. Autotehtaat pitävät kyllä huolen siitä, että jos hyvän haluat, pitää ostaa kallis. Käytettynä hyvät autot ovat kuitenkin satunnaisesti sopivan hintaisia. - Kultainen 60-luku
Vanhat kunnon ameeriikaan raudat, niitä ei voita mikään nykyauto.
Nykyiset autot kirpun kokoisia ja kuullostavat ihan imurilta, ei näin:\
Tyylikäs!
http://static.cargurus.com/images/site/2011/11/30/22/25/1967_ford_mustang_shelby_gt350-pic-6504732851404781023.jpeg
:(
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/'14_Nissan_Versa_Note_(SDLDQ_'13).jpg/640px-'14_Nissan_Versa_Note_(SDLDQ_'13).jpg - My bad.....
Sori väärä aihe.
- mites nää
Seat Ibiza? Kia Rio?
- Skoda Octavia
Skoda Octavia
- hohohohohoho
Täydellistä autoa et löydä, mutta ota hyvä kompromissi. Ota Peugeot.
Jos ranskalaisella on miellyttävä ajaa, niin miksei autosi voisi olla ranskalainen. Älä kuitenkaan maksa siitä 10 000 euroa. Mieluummin 2000-4000 euroa ja vähä lisäät ikää, niin alkaa jo löytyä sopivia.
Jos haluat halpaa huoltohintaa, niin älä ota autoa, jossa on paljon varusteita. Sitten kaikki nykyautot on melkein poissuljettu. Ehkä Dacia voisi tulla kysymykseen. Sellaisen saisit jo uutena, kun näköjään on budjettiakin. Dacia on Renaultin merkki. Eli ranskalaista koeteltua tekniikkaa. Ei tiedä sitten ovatko hyviä vaiko ei, aika näyttää.
Pösöstä voin sanoa, että sen omistamisesta on ollut vain iloa. Ne ovatkin jo rippikouluikäisiä malleja...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752