Ateisti on luotettu

Tätä ei ole nähdäkseni juurikaan käsitelty aihe; päinvastoin.

Eli asia on tämä. Minuun luotettu jo alakoulusta alkaen. Opettaja antoi minun tehtäväksi hakea apteekista hänen häpeämäänsä lääkettä aina kun näki kadulla.

Sitten työelämässä pomo antoi minun tehtäväksi kertoa totuuden eräästä työkaverista. Hän sai potut, koska en voinut vääristellä asiaa.

Myöhemminkin on käynyt niin, että minun sanoja on kuunneltu (hiljennetty), ja pidetty luotettavana. Nyt eräs perhe pitää minua "kuin Jumala".

Eli onko muillakin ateisteilla samantapaisia kokemuksia, kuten otaksun? Tämä kaikki tuli mieleen tällä palstalla olleiden järjettömien aloitusten jälkeen.

48

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Izmael

      25:1. Siunattu olkoon Hän, joka ylhäältä on lähettänyt ymmärryksen palvelijallensa, jotta hän voisi varoittaa kansoja.

      25:2. Hänelle kuuluu taivaitten ja maan kuninkuus, Hän ei ole hankkinut itselleen lasta eikä Hänen kuninkuuteensa ole ketään osallista ja Hän on myös luonut kaiken ja antanut kullekin ansionsa mukaan.

      25:3. Mutta ihmiset ovat Hänen rinnalleen omaksuneet muita jumalia, jotka eivät pysty mitään luomaan, koska ne itse ovat luotuja; eikä niillä ole mitään valtaa tehdä heille vahinkoa eikä hyvääkään, eivätkä ne liioin hallitse kuolemaa, elämää eivätkä ylösnousemusta.

      25:4. Ja uskottomat sanovat: »Tämä on silkkaa valhetta, jonka hän itse on sepittänyt, ja toiset ovat häntä siinä auttaneet.» Niin ryhtyvät he vääryyteen ja valheeseen.

      25:5. He sanovat edelleen: »Ne ovat muinaistaruja, jotka hän on antanut kirjoittaa muistiin, jotta niitä luettaisiin hänelle aamuin ja illoin.»

      25:6. Vastaa: »Hän, joka tuntee sekä taivaitten että maan salaisuudet, on ilmaissut ne ylhäältä.» Totisesti Hän on anteeksiantavainen, armollinen.

      25:7. He sanovat myös: »Millainen tämä lähettiläs onkaan! Hänhän nauttii ravintoa ja kävelee toreilla. Miksi ei hänen luoksensa ole lähetetty enkeliä, joka yhdessä hänen kanssaan voisi olla varoittajana?

      25:8. Tai miksi hänelle ei ole heitetty aarteita, taikka miksi hänelle ei ole annettu puutarhaa, jonka antimia hän voisi syödä?» Ja jumalattomat sanovat: »Te seuraatte vain miestä, joka on noituuden sokaisema.»

      25:9. Pane merkille, millaisia vertauksia he sinusta esittävät. Mutta he kulkevat eksyksissä eivätkä pääse oikean tien alkuun.

      • Joonas Londen

        Miten tämä Izmael liittyy avaukseen?


      • Izmael

        25:21. Ne, jotka eivät odota kohtaavansa Meitä, kyselevät: »Miksi ei enkeleitä ole lähetetty luoksemme maan päälle tai miksi emme näe Herraamme?» He ovat todellakin tulleet kovin itsetietoisiksi ja paisuvat ylimielisyydessään.

        25:22. Tulee päivä, jolloin he saavat nähdä enkeleitä, mutta sinä päivänä syntisiä eivät odota ilosanomat, ja enkelit sanovat: »Olkoon välillämme ylipääsemätön kielto ja este.»

        23:25Me tutkimme heidän tekonsa ja muutamme heidät tomuksi, joka hajallensa viskotaan.

        25:24. Sinä päivänä ovat puutarhan asukkaat paremmassa olotilassa ja ihanammassa lepopaikassa.

        25:25. Sinä päivänä taivas purkaa pilvensä ja enkelit lähetetään alas suurina saattueina.

        25:26. Sinä päivänä on todellinen kuninkuus kuuluva laupeimmalle, ja se on oleva kova päivä uskottomille.

        25:27. Silloin jumalaton pureskelee käsiään ja sanoo: »Jospa olisin vaeltanut lähettilään tietä!

        ----

        25:32. Uskottomat sanovat myös: »Miksi koko Koraania ei ilmoitettu hänelle yhdellä kertaa?» Siksi, että saatoimme sen avulla vahvistaa sydäntäsi, Me esitimme sen jaksoittain.

        25:33. He eivät voi esittää sinulle ainoatakaan väitettä, josta emme sanoisi sinulle totuutta ja antaisi parasta selitystä.

        25:34. Niiden osa, jotka yhteenkoottuina lankeavat kasvoilleen helvetissä, on oleva onnettomin ja he ovat etäimmälle eksyneitä.


      • ???
        Izmael kirjoitti:

        25:21. Ne, jotka eivät odota kohtaavansa Meitä, kyselevät: »Miksi ei enkeleitä ole lähetetty luoksemme maan päälle tai miksi emme näe Herraamme?» He ovat todellakin tulleet kovin itsetietoisiksi ja paisuvat ylimielisyydessään.

        25:22. Tulee päivä, jolloin he saavat nähdä enkeleitä, mutta sinä päivänä syntisiä eivät odota ilosanomat, ja enkelit sanovat: »Olkoon välillämme ylipääsemätön kielto ja este.»

        23:25Me tutkimme heidän tekonsa ja muutamme heidät tomuksi, joka hajallensa viskotaan.

        25:24. Sinä päivänä ovat puutarhan asukkaat paremmassa olotilassa ja ihanammassa lepopaikassa.

        25:25. Sinä päivänä taivas purkaa pilvensä ja enkelit lähetetään alas suurina saattueina.

        25:26. Sinä päivänä on todellinen kuninkuus kuuluva laupeimmalle, ja se on oleva kova päivä uskottomille.

        25:27. Silloin jumalaton pureskelee käsiään ja sanoo: »Jospa olisin vaeltanut lähettilään tietä!

        ----

        25:32. Uskottomat sanovat myös: »Miksi koko Koraania ei ilmoitettu hänelle yhdellä kertaa?» Siksi, että saatoimme sen avulla vahvistaa sydäntäsi, Me esitimme sen jaksoittain.

        25:33. He eivät voi esittää sinulle ainoatakaan väitettä, josta emme sanoisi sinulle totuutta ja antaisi parasta selitystä.

        25:34. Niiden osa, jotka yhteenkoottuina lankeavat kasvoilleen helvetissä, on oleva onnettomin ja he ovat etäimmälle eksyneitä.

        Ja tuon sinun copy/pastettamisenko meidän pitäisi uskoa?


    • Itse en osaa valehdella, mutta en tiedä onko minuun erityisesti luotettu.

      • Niin ikiateisti. Onkin todella hienoa, ettei osaa valehdella. Mutta otaksun ainakin sinun avovaimon luottavan sinuun ihan hyvin.


      • pieleen meni
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Niin ikiateisti. Onkin todella hienoa, ettei osaa valehdella. Mutta otaksun ainakin sinun avovaimon luottavan sinuun ihan hyvin.

        Sulla on vähän hukassa mitä me muut tällä palstalla ollaan. Sä oot niin keskittynyt pitämään itseäs jumalana että luulet että joku muukin pitää.

        Ikiateisti on kertonut olevansa naimisissa joten ei ole avovaimo kyseessä.

        Sä kun pyörit vain oman napas ympärillä niin sitten käy noin että huomataan ettet tiedä muista yhtään mitään.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Niin ikiateisti. Onkin todella hienoa, ettei osaa valehdella. Mutta otaksun ainakin sinun avovaimon luottavan sinuun ihan hyvin.

        helsinkijokkeri

        Toki vaimo luottaa ja niin luottaa kaikki muutkin. Lähinnä vaikeus on siinä, että en osaa verrata onko muiden ihmisten välillä samantasoinen luottamus. Itselleni luottamus tarkoittaa aina ehdotonta luottamusta ja voihan se olla niinkin, että minä viestin tietämättäni omaa ehdottomuuttani ja se vakuuttaa vastapuolen.

        Mulla se menee niin, että jos jotain on sovittu niin se pidetään. Sitten kun joku joskus on luvannut, mutta ei ole pitänyt sovittua juttua (jättänyt vaikka oman osuutensa täysin hoitamatta) niin olen hiljaa mielessäni vain ajatellut, että tuon kanssa ei enää tehdä sopimuksia. Eli kerrasta poikki.


      • sitä on ateismi
        ikiateisti kirjoitti:

        helsinkijokkeri

        Toki vaimo luottaa ja niin luottaa kaikki muutkin. Lähinnä vaikeus on siinä, että en osaa verrata onko muiden ihmisten välillä samantasoinen luottamus. Itselleni luottamus tarkoittaa aina ehdotonta luottamusta ja voihan se olla niinkin, että minä viestin tietämättäni omaa ehdottomuuttani ja se vakuuttaa vastapuolen.

        Mulla se menee niin, että jos jotain on sovittu niin se pidetään. Sitten kun joku joskus on luvannut, mutta ei ole pitänyt sovittua juttua (jättänyt vaikka oman osuutensa täysin hoitamatta) niin olen hiljaa mielessäni vain ajatellut, että tuon kanssa ei enää tehdä sopimuksia. Eli kerrasta poikki.

        Joo ne pitää suakin jumalana. Nyt täällä on kaksi jumalaa: jokkeri ja ikiateisti. Oma kehu haisee.


      • Todettu oikeaksi

        Kerroppa ikiateristi nyt aluksi vaikka se, mitä pajunköyttä olet selittänyt kristitylle vaimollesi viimeksi eilen ja aikaisemmin.


      • sitä on ateismi kirjoitti:

        Joo ne pitää suakin jumalana. Nyt täällä on kaksi jumalaa: jokkeri ja ikiateisti. Oma kehu haisee.

        Yhy yhy, nyt joku on taaas kerran loukkaantunut niiin kovasti että.
        Koita vaikka imee peukaloa, taaperoita se ainakin tuntuu auttavan.

        ps toista ihmistä jumalana pitävä ateisti ei ole ateisti
        (vrt pahaa tehnyt kristitty ei ole kristitty ;-)


      • ertyuiwertyuio
        ikiateisti kirjoitti:

        Yhy yhy, nyt joku on taaas kerran loukkaantunut niiin kovasti että.
        Koita vaikka imee peukaloa, taaperoita se ainakin tuntuu auttavan.

        ps toista ihmistä jumalana pitävä ateisti ei ole ateisti
        (vrt pahaa tehnyt kristitty ei ole kristitty ;-)

        Mitä se ikiateisti aloit taas raivoomaan, meehän rauhottumaan sinne vaatekomeroon


      • pieleen meni kirjoitti:

        Sulla on vähän hukassa mitä me muut tällä palstalla ollaan. Sä oot niin keskittynyt pitämään itseäs jumalana että luulet että joku muukin pitää.

        Ikiateisti on kertonut olevansa naimisissa joten ei ole avovaimo kyseessä.

        Sä kun pyörit vain oman napas ympärillä niin sitten käy noin että huomataan ettet tiedä muista yhtään mitään.

        No, minua nyt kyllä vaan kiinnosti miten ateisteilla on yleensä mennyt tämän aiheen tiimoilla, kun on niin paljon kuraa tullut. Haluan uskoa ihmisen hyvyyteen. Kerroin pari esimerkkiä miten minulla on ollut. Enkä pidä itseäni Jumalana, ja jokainen saa olla minusta mitä mieltä haluaa. En ole koskaan edes ajatellut, että kaikki tykkäisivät minusta.

        Hoksasin kyllä jälkeen päin sen, että erehdyin ikiateistin suhteesta.


      • ikiateisti kirjoitti:

        Yhy yhy, nyt joku on taaas kerran loukkaantunut niiin kovasti että.
        Koita vaikka imee peukaloa, taaperoita se ainakin tuntuu auttavan.

        ps toista ihmistä jumalana pitävä ateisti ei ole ateisti
        (vrt pahaa tehnyt kristitty ei ole kristitty ;-)

        ikiateisti. Tuli mieleen, että aviosuhteissa tulee sanottua toiselle ikäviä asioita vuosien mittaan, joten se suhde on siinä mielessä erilainen, että kaikista puheista huolimatta kumppanit silti luottavat tosiinsa, ja voidaan tehdä niitä sovittuja asioita.

        Minua on sanonut Jumalaksi uskova perhe. Minua se vähän kiusaa, ja myös se. että he rukoilevat puolestani, vaikka olen sanonut heille, ettei kannata; rukoilu ei auta. Ja se luottamus pitää saada, ja sen myös voi menettää lopullisesti. Olen itsekin hyvin ehdoton siinä, vaikka kumppanin suhteen voi aina vähän joustaa.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        ikiateisti. Tuli mieleen, että aviosuhteissa tulee sanottua toiselle ikäviä asioita vuosien mittaan, joten se suhde on siinä mielessä erilainen, että kaikista puheista huolimatta kumppanit silti luottavat tosiinsa, ja voidaan tehdä niitä sovittuja asioita.

        Minua on sanonut Jumalaksi uskova perhe. Minua se vähän kiusaa, ja myös se. että he rukoilevat puolestani, vaikka olen sanonut heille, ettei kannata; rukoilu ei auta. Ja se luottamus pitää saada, ja sen myös voi menettää lopullisesti. Olen itsekin hyvin ehdoton siinä, vaikka kumppanin suhteen voi aina vähän joustaa.

        >>>aviosuhteissa tulee sanottua toiselle ikäviä asioita vuosien mittaan>Minua on sanonut Jumalaksi uskova perhe...he rukoilevat puolestani


      • Todettu oikeaksi

        Pekka Reinikainen on oikeassa , ateistit ovat rehellisiä.....siis kertoessaan etteivät usko Jumalaan, loput onkin teidän tarinoista pelkkää valetta. Tätä se Reinikainen tarkoitti.....menikö nyt perille


      • Todettu oikeaksi kirjoitti:

        Pekka Reinikainen on oikeassa , ateistit ovat rehellisiä.....siis kertoessaan etteivät usko Jumalaan, loput onkin teidän tarinoista pelkkää valetta. Tätä se Reinikainen tarkoitti.....menikö nyt perille

        Onko se Pelle Reinikainenkin niillä linjoilla, että kaikki tuntee ja tietää että Jumala on, mutta ne vain ylpeyttään tai demonien vaikutuksesta kieltää tietämänsä Jumalan.

        Tätä se Timo T.A. Soinikin kerran selitti ja ajattelin, että onko Timo ihan tomppeli. (mutta taisi olla ihan poliitiikkaan liittyvää läppää)


      • Todettu oikeaksi
        ikiateisti kirjoitti:

        Onko se Pelle Reinikainenkin niillä linjoilla, että kaikki tuntee ja tietää että Jumala on, mutta ne vain ylpeyttään tai demonien vaikutuksesta kieltää tietämänsä Jumalan.

        Tätä se Timo T.A. Soinikin kerran selitti ja ajattelin, että onko Timo ihan tomppeli. (mutta taisi olla ihan poliitiikkaan liittyvää läppää)

        Pidätkö kristittyä vaimoasi tomppelina kun uskoo, tuntee ja tietää että Jumala on elävä persoona?


    • pahalle

      Omakehu haisee.

      • narsistille

        "Nyt eräs perhe pitää minua kuin jumala."

        Niinhän sä kuvittelet, narsisti.

        Mitä sä luulet mikä tän palstan aihe on? Sinun erinomaisuudestasko täällä pitäisi keskustella?

        Sulla on tapana jankata aina vain samoja asioita, kerta kerran jälkeen. Se on ainut mitä sinusta tän palstan perusteella tiedän.

        Harvoin otat kantaa mihinkään aloituksen aiheeseen.

        Sulle on tärkeää se ettei naisia laskettu väkilukuun raamatussa-homo kun olet.


      • tuoksuanalysoija

        Kristinusko haisee paskalle.


    • Jos nyt ajattelen asiaa oman elämänpiirini sisällä yrittämättä ajatella koko maailman ateisteja ja teistejä, niin en minä mitään eroa huomaa ateistien ja teistien välillä. Molempia on niin monenlaisia.

      Omallla kohdallani "luottokelpoisuus" vaihtelee: jotkut luottaa, jotkut ei. Lisäksi lähipiirini tietää oikein hyvin, missä asioissa olen luotettava ja missä en :-)

      • vai että jumala

        "Nyt eräs perhe pitää minua kuin jumala."

        Kuka pitää kaarnetta jumalana? Taitaa hesajokkeri viedä voiton, hän on kaikkein paras, eikä yhtään omahyväinen.

        Hän on kikupalstalla kertonut että on ollut suurimman osan elämää uskossa, tosin nurissut silloin milloin mistäkin varsinkin vaimonsa(uskovainen)tekemisistä.

        Joten jos opettaja on käskenyt hänen hakea häpeämäänsä lääkettä niin ei hesajokkeri silloin vielä ateisti ollut.

        Sanon vaan että aika erikoinen opettaja.


      • vai että jumala kirjoitti:

        "Nyt eräs perhe pitää minua kuin jumala."

        Kuka pitää kaarnetta jumalana? Taitaa hesajokkeri viedä voiton, hän on kaikkein paras, eikä yhtään omahyväinen.

        Hän on kikupalstalla kertonut että on ollut suurimman osan elämää uskossa, tosin nurissut silloin milloin mistäkin varsinkin vaimonsa(uskovainen)tekemisistä.

        Joten jos opettaja on käskenyt hänen hakea häpeämäänsä lääkettä niin ei hesajokkeri silloin vielä ateisti ollut.

        Sanon vaan että aika erikoinen opettaja.

        Älä sekoita muita tyyppejä mun kommenttiin. Minä puhun vain omasta puolestani. Ja jos tahdot kritisoida muiden puheita, voit osoittaa kritiikkisi suoraan heille, mua on turha siihen sotkea.


      • vai että jumala
        kaarne kirjoitti:

        Älä sekoita muita tyyppejä mun kommenttiin. Minä puhun vain omasta puolestani. Ja jos tahdot kritisoida muiden puheita, voit osoittaa kritiikkisi suoraan heille, mua on turha siihen sotkea.

        Mitä raivoat?


      • vai että jumala kirjoitti:

        Mitä raivoat?

        Meillä on eri havainto siitä, kuka tässä ketjussa raivoaa :-)


    • Todettu selvästi

      Lopeta se homostelu ensin ja tuu sitten kehumaan itseäsi

      • se on ovela

        Helsinkijokkerin viesti kristityille on että naisia ei saa laskea väkilukuun, koska se lukee Raamatussa.

        Se toivoo että kristityt lakkaisi välittämästä naisista ja niistä tulisi samanlaisia ruskean reijän ritareita kun hän itse kehuu olevansa.


      • Rakas homofoobikko trolli,

        Voisitko ensin mennä haukkumaan kaikki kristityt, jotka jatkuvalla syötöllä asettavat itsensä jalustalle ja tulla sen jälkeen haukkumaan aloittajan. Vai oletko tekopyhä?
        Helsinkijokkeri ei edes haukkunut muita alas samalla kun kehaisi itseään, toisin kuin ne kristityt.

        Miksi muuten itsekehuminen on niin paha asia ja miksi juuri ateisteja siitä aina mollataan, vaikka muutkin harjoittavat sitä jatkuvasti? Ateisteille tehdään jopa ansoja ("miksi ateistit eivät koskaan tee mitään toisten hyväksi?" "mikseivät ateistit harrasta hyväntekeväisyyttä?" jne.), jotta he kehaisisivat itseään ja jotta teisti-trollit pääsisivät haukkumaan itsensä ylentämisestä.

        Haistakee pitkä paska!


      • 3456789qwertyuio
        deina_skali kirjoitti:

        Rakas homofoobikko trolli,

        Voisitko ensin mennä haukkumaan kaikki kristityt, jotka jatkuvalla syötöllä asettavat itsensä jalustalle ja tulla sen jälkeen haukkumaan aloittajan. Vai oletko tekopyhä?
        Helsinkijokkeri ei edes haukkunut muita alas samalla kun kehaisi itseään, toisin kuin ne kristityt.

        Miksi muuten itsekehuminen on niin paha asia ja miksi juuri ateisteja siitä aina mollataan, vaikka muutkin harjoittavat sitä jatkuvasti? Ateisteille tehdään jopa ansoja ("miksi ateistit eivät koskaan tee mitään toisten hyväksi?" "mikseivät ateistit harrasta hyväntekeväisyyttä?" jne.), jotta he kehaisisivat itseään ja jotta teisti-trollit pääsisivät haukkumaan itsensä ylentämisestä.

        Haistakee pitkä paska!

        Jos et pidä siitä, että puhutaan ja pysytään asiassa, niin raivoo sitten yksin!


      • 3456789qwertyuio kirjoitti:

        Jos et pidä siitä, että puhutaan ja pysytään asiassa, niin raivoo sitten yksin!

        "Jos et pidä siitä, että puhutaan ja pysytään asiassa, niin raivoo sitten yksin! "

        Et sinä mistään asiasta puhu vaan pörräät perskärpäsenä ja yrität säälittävää trollausta/pään aukomista. Jos sinä tekisit sen edes jollain tavalla mehukkaasti, voisi sen ymmärtää, mutta äksyilysi vaikuttaa epätoivoiselta huomion haulta.


      • 3456789qwertyuio
        ertert kirjoitti:

        "Jos et pidä siitä, että puhutaan ja pysytään asiassa, niin raivoo sitten yksin! "

        Et sinä mistään asiasta puhu vaan pörräät perskärpäsenä ja yrität säälittävää trollausta/pään aukomista. Jos sinä tekisit sen edes jollain tavalla mehukkaasti, voisi sen ymmärtää, mutta äksyilysi vaikuttaa epätoivoiselta huomion haulta.

        Mitä nää ateistit oikeen urakalla tänä aamuna raivoo, onko rapula?


      • 3456789qwertyuio kirjoitti:

        Mitä nää ateistit oikeen urakalla tänä aamuna raivoo, onko rapula?

        "Mitä nää ateistit oikeen urakalla tänä aamuna raivoo, onko rapula? "

        Tässä onkin oikein hyvä esimerkki siitä, mistä edellä kirjoitin. Säälittävää.


      • 3456789qwertyuio
        ertert kirjoitti:

        "Mitä nää ateistit oikeen urakalla tänä aamuna raivoo, onko rapula? "

        Tässä onkin oikein hyvä esimerkki siitä, mistä edellä kirjoitin. Säälittävää.

        Onko se hyvä esimerkki, että olet säälittävä?
        Aikaisemmin olet kirjoittanut pelkkiä typeryyksiä.
        Sinussa ei ole mitään säälittävää, olet turhanpäiväinen riesa, mee koloosi, ei kaivata


      • 3456789qwertyuio kirjoitti:

        Onko se hyvä esimerkki, että olet säälittävä?
        Aikaisemmin olet kirjoittanut pelkkiä typeryyksiä.
        Sinussa ei ole mitään säälittävää, olet turhanpäiväinen riesa, mee koloosi, ei kaivata

        Jaaha. Että "turhanpäiväinen riesa". Tästä näkee kuinka erilailla ihmisiin suhtaudutaan; minä kun pidän erterttiä varsin miellyttävänä ja asiallisena. Häneen voi siis luottaa.


    • Jaa... Jos eukolta kysyisi vastaisi varmaan ettei sinuun voi aina luottaa. Joissakin lupauksissa tapahtuukin lipsumista silloin tällöin. Yksi kalja on sellainen asia.

      Se on usein enemmän ja kotiintulo venyy. Joskus (harvoin) olen ollut karussa päiviäkin mutta toisaalta luottamus kuitenkin toimii kun ei ole kuitenkaan mitään salattavaa sen suhteen missä olen ollut, keiden kanssa ja mitä olen tehnyt (rillutellut). Ei siitä katastrofia seuraa.

      Jotkin hommat mitä olen luvannut tehdä saattaa jäädä tekemättä tai ainakin ne venyy jonnekin kaukaiseen tulevaisuuteen...

      Mutta perustavanlaatuisissa asioissa nähdäkseni pyrin olemaan luottamuksen arvoinen ja kohtalaisesti onnistuenkin.

    • luultavasti2

      Sä ajattelet asiaa vain itses kannalta. Teet vaimosi onnettomaksi ja hymyilet päälle.

      • Jos kommentti oli minulle niin kommentoin. Joskus kauan kauan sitten kun hynttyyt yhteen lyötiin informoin häntä siten, että joskus saattaa iskeä pieni putkikin päälle. Totesi vaan "Et ai silleen. No, en mä susta sen takia luovu." Lupaus on pitänyt, joskus iskee pieni putki :)

        Ja osaan toki yllättää joskus positiivisestikin.


      • kyselijä
        a-teisti kirjoitti:

        Jos kommentti oli minulle niin kommentoin. Joskus kauan kauan sitten kun hynttyyt yhteen lyötiin informoin häntä siten, että joskus saattaa iskeä pieni putkikin päälle. Totesi vaan "Et ai silleen. No, en mä susta sen takia luovu." Lupaus on pitänyt, joskus iskee pieni putki :)

        Ja osaan toki yllättää joskus positiivisestikin.

        Ai jaa. Onko teillä lapsia?


      • kyselijä kirjoitti:

        Ai jaa. Onko teillä lapsia?

        Ei ole kun ei voitu saada. Nyt en enää tiedä vaikka olisi jollakin tapaa ollut siunauskin, lapsettomuus on toisaalta mahdollistanutkin joitakin asioita vaikka vienyt poiskin, suuren asian vanhemmuuden.

        No, ei siunaus kuitenkaan mutta ihan konkreettisia vaikutuksia sillä on ollut elämään eikä ne kaikki huonoja asioita ole.


      • -sama-
        a-teisti kirjoitti:

        Ei ole kun ei voitu saada. Nyt en enää tiedä vaikka olisi jollakin tapaa ollut siunauskin, lapsettomuus on toisaalta mahdollistanutkin joitakin asioita vaikka vienyt poiskin, suuren asian vanhemmuuden.

        No, ei siunaus kuitenkaan mutta ihan konkreettisia vaikutuksia sillä on ollut elämään eikä ne kaikki huonoja asioita ole.

        Meillä on sama juttu. Yksi raskaus oli mutta katkesi 16.raskausviikolla. Sen jälkeen en ole tullut raskaaksi, ja olen jo 40-vuotias nainen.

        Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja mies on ihana. Surullista etten voi hänelle isyyden iloa tuoda. Kuitenkin hän sanoo olevansa onnellinen minun kanssani.

        Minulla on edellisestä liitosta yksi 18-vuotias poika joka on ottanut nykysen mieheni sukunimen.

        Kiva tietää että on kohtalotoveri. Enkä minäkään lasiin sylje.


      • -sama- kirjoitti:

        Meillä on sama juttu. Yksi raskaus oli mutta katkesi 16.raskausviikolla. Sen jälkeen en ole tullut raskaaksi, ja olen jo 40-vuotias nainen.

        Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja mies on ihana. Surullista etten voi hänelle isyyden iloa tuoda. Kuitenkin hän sanoo olevansa onnellinen minun kanssani.

        Minulla on edellisestä liitosta yksi 18-vuotias poika joka on ottanut nykysen mieheni sukunimen.

        Kiva tietää että on kohtalotoveri. Enkä minäkään lasiin sylje.

        Me yritimme kaikkea mitä tarjolla oli, ensin katsottiin kalenterista milloin pitää haluttaa, sitten kokeiltiin keinosiemennystä ja lopuksi ne koeputket. Sitten luovuttiin leikistä kun tulosta ei syntynyt.

        Minä en kuitenkaan surisi, on asioita joille ei voi mitään. Ei minunkaan rakkauden määrää se ole vähentänyt ettemme voineet saada lasta. Raskasta aikaa se oli kun se lapsi päätettiin tehdä ja pettymys pettymyksen perään jäi käteen. Itkuja oli monta. Molemmilla.


    • Minä en luota

      LUOTATTEKO VIHAPUHEITA LAATIVIIN ATEISTEIHIN?

      ESIMERKIKSI TÄMÄ VIHAPUHEKIRJOITUS KIIHOTTAA VÄKIVALTAAN KRISTITTYJÄ VASTAAN:

      Mitäs tuli. 31.5.2014 17:39

      "Mulle on kanssa kristitty tullut uhkailemaan parkkipaikalla kun oli netistä kaivanut osoitteeni ja sen kautta autoni rekkarit ylös, tuli sitten uhkailemaan ja hyristelee nyrkkejänsä, oli ihan rauhallinen kunnes hän rupesi uhkailemaan vaimoani ja lapsiani, sitten hakkasin hänet niin huonoon kuntoon että toiste ei tule, rupesi jo armoa anelee kun katkaisin häneltä oikean käden, sitten meni tajuttomaksi kun katkaisin vasemmankin."

      • Todettu selvästi

        Ateisti on epäluotettava, valetta tulee niin paljon suusta.


      • "LUOTATTEKO VIHAPUHEITA LAATIVIIN ATEISTEIHIN?"

        Entäs vihapuheita laativat kristityt? Kyllä uskovat vievät voiton vihapuheiden laatimisessa, lähes jokainen uskova syyttää meitä saatananpalvonnasta ja uhkaa ikuisella helvetin tulella. Meitä syytetään milloin lastensyömisestä milloin kommunistien veriteoista. Vai ovatko nuo sinusta vain kristillisen lähimmisenrakkauden osoituksia?
        Ateistien"vihapuheet" ovat lähes poikkeuksetta vastaus teidän aloittamiinne vihapuheisiin.

        "Mulle on kanssa kristitty tullut uhkailemaan parkkipaikalla kun oli netistä kaivanut osoitteeni ja sen kautta autoni rekkarit ylös, tuli sitten uhkailemaan ja hyristelee nyrkkejänsä"

        Ja tuoko on sitä kristillistä lähimmäisenrakkautta?

        Tuo tarina on todennäköisimmin vain jonkun mielikuvitusta joko uskovan tai ateistin. Jos tuo on totta on se itsepuolustuksen törkeää liioittelua ja ansaitsee rangaistuksen.


      • Niinpä niin
        angelus_nigrum kirjoitti:

        "LUOTATTEKO VIHAPUHEITA LAATIVIIN ATEISTEIHIN?"

        Entäs vihapuheita laativat kristityt? Kyllä uskovat vievät voiton vihapuheiden laatimisessa, lähes jokainen uskova syyttää meitä saatananpalvonnasta ja uhkaa ikuisella helvetin tulella. Meitä syytetään milloin lastensyömisestä milloin kommunistien veriteoista. Vai ovatko nuo sinusta vain kristillisen lähimmisenrakkauden osoituksia?
        Ateistien"vihapuheet" ovat lähes poikkeuksetta vastaus teidän aloittamiinne vihapuheisiin.

        "Mulle on kanssa kristitty tullut uhkailemaan parkkipaikalla kun oli netistä kaivanut osoitteeni ja sen kautta autoni rekkarit ylös, tuli sitten uhkailemaan ja hyristelee nyrkkejänsä"

        Ja tuoko on sitä kristillistä lähimmäisenrakkautta?

        Tuo tarina on todennäköisimmin vain jonkun mielikuvitusta joko uskovan tai ateistin. Jos tuo on totta on se itsepuolustuksen törkeää liioittelua ja ansaitsee rangaistuksen.

        Ateismi on.


    • jötökkäpaskamaha

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2011
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1052
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1006
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe