Jätetään jo heti alkuun pois neitsytpuheet, ne ovat palstan harvojen huru-ukkojen puheita.
Mitä sinkku haluaa parisuhteelta? Tai siis, mitä sinkku haluaa, että muodostuisi parisuhde?
Mikä on ihanteellinen parisuhde?
56
220
Vastaukset
Haluaisin suhteen, jossa saisin korkata omistukseeni puhtaan ja ko(s)kemattoman naisen.
Damn. Aloittaja ei huomannut kieltää käyttämästä sanoja ”korkata”, ”omistukseen”, ”puhdas” ja ”ko(s)kematon”. :D
- Helppo juttu
Tilaa Peris sellainen muovinukke. Siinä sulle sopiva nainen, siinä on kaikki mitä naiselta kaipaat.
Helppo juttu kirjoitti:
Tilaa Peris sellainen muovinukke. Siinä sulle sopiva nainen, siinä on kaikki mitä naiselta kaipaat.
Ei sellaisen muovinuken kanssa voisi keskustella, sellainen ei auttaisi äitiäni pihahommissa, sellainen ei osaisi leipoa kanssani, sellaista ei kehtaisi ottaa mukaan uimaan. Lista on loputon.
Toisaalta voisin kyllä kerran panna jotain tehdasuutta muovinukkea, jolloin se kuuluisi AINA korkkaajalleen eli minulle. Sitten voisin heittää sen jonnekin jätekeräykseen ja naureskella kun joku Timppa ottaa sen itselleen sieltä. Nuole aisuri nuole! Lipi lipi!
- ...
Sellainen, jossa nainen on kuin paras kaveri, jonka kanssa voi panna.
- ...
stellaria81 kirjoitti:
Tuo kuullostaisi minustakin hyvältä suhteelta.
Arvelinkin, että olet naisiin päin kallellaan.
- parempi myöhään kuin
... kirjoitti:
Arvelinkin, että olet naisiin päin kallellaan.
Mahtoikohan tuo ehkä tulla stellarialle itselleen vasta nyt mieleen? Meinaan kun ei ole hänelle parisuhdetta löytynyt. No ei kai ole löytynytkään kun on tähän asti katsellut sillä silmällä väärän sukupuolen edustajia. Ehkäpä hänen tuurinsa parisuhdemarkkinoilla nyt muuttuu paremmaksi..
- piiloalfa
Naisen kanssa on vaan aika vaikea olla paras kaveri, koska ajatusmaailmat ovat niin erilaiset sukupuolten välillä. Tuleehan se tällä palstallakin ilmi. Minulla ei kyllä ole kavereita juurikaan, joten naisesta tulisi automaattisesti paras kaveri, jonka kanssa myös pantaisi kesällä metsässä ja talvella bussissa. Hei, alkoi kuulostaa siistiltä...
- Ikisinkku M
Sellainen jossa nainen asuu omassa osoitteessaan, tulee käymään silloin kun se molemmille sopii ja päinvastoin, yhteisiä lomamatkoja yms. olisi myös mukava tehdä. Itsenäisyydestään huolimatta nainen olisi parisuhdeuskollinen kuten minäkin eikä sivusäätöjä olisi tarvis kummankaan hakea vaikka se ehkä olisi helppoakin erilläänasumisen takia. Jos jommastakummasta tuntuisi ettei senhetkinen tilanne ole riittävä voisi lusikat panna helposti jakoon kun ne ei kovin tiukassa nipussa olisi, en silti tarkoita tässä mitään vakipanoa vaan ihan oikeaa suhdetta, ikäänkuin ikuista seurusteluvaihetta jossa kaikki on vielä mukavaa kun ei ole liian isoja haasteita.
- erkki-täti
Lyhyesti nykysuomella: kevytsuhde.
Joillekin se sopii. - 13+9
erkki-täti kirjoitti:
Joillekin se sopii.Juuri sellaista suhdetta minäkin toivoisin.
- Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Joillekin se sopii.Tavallaan kevyt mutta sekin riippuu miltä kantilta ajattelee, uskon että tuommoisessa suhteessa jossa kumpikin olisi siksi kun haluaa eikä siksi kun on pakko (taloudellisten sitoumusten yms.vuoksi) keskinäinen kiintymys ja rakkauden määrä voi olla paljon hevimpää kuin perinteisessä mallissa.
- erkki-täti
Ikisinkku M kirjoitti:
Tavallaan kevyt mutta sekin riippuu miltä kantilta ajattelee, uskon että tuommoisessa suhteessa jossa kumpikin olisi siksi kun haluaa eikä siksi kun on pakko (taloudellisten sitoumusten yms.vuoksi) keskinäinen kiintymys ja rakkauden määrä voi olla paljon hevimpää kuin perinteisessä mallissa.
Mutta toisaalta tuo kuvio on kuitenkin se kevytkuvio, josta on helpointa lähteä. Ei lupauksia, ei tunteita (ainakaan isoja) ja sitten vain good bye, puspus....
Toisaalta tunteisiin perustuva erillään asumisen parisuhdemalli on ihan eri asia :) - 5+16
Tuollainen kevennetty versio parisuhteesta olisi kyllä ihanteellinen.
Juhlapyhiä, lomia ja viikonloppuja voisi viettää yhdessä. Muuten eleltäisiin kumpikin tahoillaan ilman paineita että tarttis joka päivä nähdä tai soittaa tai edes viestitellä ihan ilman mitään asiaa.
Kun on asunut koko elämänsä (vanhempien luota lähdön jälkeen) yksinään, on ajatus jonkun kanssa samaan asuntoon muuttamisesta lähinnä ahdistava. Ei kiitos. Oma rauha pitää ihmisellä olla. - Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Mutta toisaalta tuo kuvio on kuitenkin se kevytkuvio, josta on helpointa lähteä. Ei lupauksia, ei tunteita (ainakaan isoja) ja sitten vain good bye, puspus....
Toisaalta tunteisiin perustuva erillään asumisen parisuhdemalli on ihan eri asia :)Sitä molemminpuolisiin tunteisiin perustuvaa kyllä tarkoitinkin tuossa, eihän se ole parisuhde muuten :)
- Ikisinkku M
5+16 kirjoitti:
Tuollainen kevennetty versio parisuhteesta olisi kyllä ihanteellinen.
Juhlapyhiä, lomia ja viikonloppuja voisi viettää yhdessä. Muuten eleltäisiin kumpikin tahoillaan ilman paineita että tarttis joka päivä nähdä tai soittaa tai edes viestitellä ihan ilman mitään asiaa.
Kun on asunut koko elämänsä (vanhempien luota lähdön jälkeen) yksinään, on ajatus jonkun kanssa samaan asuntoon muuttamisesta lähinnä ahdistava. Ei kiitos. Oma rauha pitää ihmisellä olla.Niinpä ja jotenkin minusta tuntuu että tuommoisessa kevennetyssä voi olla ihan yhtälailla kympin mainitsemia rakkautta, ystävyyttä ja kumppanuutta kuin kiinteämmässä ja intohimoa luultavasti paljon enemmän kun vähän joutuisi kumpikin tahoillaan ikävöimään välillä.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Niinpä ja jotenkin minusta tuntuu että tuommoisessa kevennetyssä voi olla ihan yhtälailla kympin mainitsemia rakkautta, ystävyyttä ja kumppanuutta kuin kiinteämmässä ja intohimoa luultavasti paljon enemmän kun vähän joutuisi kumpikin tahoillaan ikävöimään välillä.
Joo, enhän maininnut toteustavasta mitään, eli mikseipä erikseen asuessakin tuo voisi toteutua. Kynnys muuttaa yhteen on itselläkin korkea ja tarvitsen omaa tilaa ja aikaa, mutta kuitenkin loppupeleissä olen ihminen, joka (sen oikean kanssa) nauttii arjen jakamisesta. Ts. tykkään nukkua yhdessä, käydä kaupassa yhdessä, tehdä ruokaa yhdessä. Joskus tuntuu jopa, että arjen jakaminen on tärkeämpää kuin juhlan jakaminen.
- best of both worlds
Kympin Nainen kirjoitti:
Joo, enhän maininnut toteustavasta mitään, eli mikseipä erikseen asuessakin tuo voisi toteutua. Kynnys muuttaa yhteen on itselläkin korkea ja tarvitsen omaa tilaa ja aikaa, mutta kuitenkin loppupeleissä olen ihminen, joka (sen oikean kanssa) nauttii arjen jakamisesta. Ts. tykkään nukkua yhdessä, käydä kaupassa yhdessä, tehdä ruokaa yhdessä. Joskus tuntuu jopa, että arjen jakaminen on tärkeämpää kuin juhlan jakaminen.
"tarvitsen omaa tilaa ja aikaa, mutta kuitenkin loppupeleissä olen ihminen, joka..."
Mutta eiväthän nuo mitenkään ole toisensa poissulkevia, joten ihan turhaan mitään muttia käytellä. Kyllä sitä voisi yhdessä ruokaa laittaa ja käydä kaupassa silloin kun ollaan yhdessä. Esimerkiksi viikonloppuna. Lopun aikaa olisi sitten omaa aikaa ja rauhaa. Ihannejärjestely tuollainen. - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Siksi juuri tuo on hyvä kun siinä toteutuu ne kaikki hyvät jutut, omaa tilaa ja aikaa riittävästi niin että kumpikin tahoillaan ehtii hoitamaan omat asiansa ja yhdessäollen sitten voi tehdä niitä asioita mitä on kiva tehdä yhdessä ja juurikin ihan arkisiakin kuten kaupallakäyntiä, ruuanlaittoa yms.. Miten sen nyt sanoisi, esim. jos et ole nähnyt toista pariin viikkoon ja tulee käymään niin eihän siinä mitään sen ihmmeellisempää tarvitse edes suunnitella kun se on jo sinällään juhlaa ja päiväntäytettä kyllä keksii tarvittaessa.
- Kympin Nainen
best of both worlds kirjoitti:
"tarvitsen omaa tilaa ja aikaa, mutta kuitenkin loppupeleissä olen ihminen, joka..."
Mutta eiväthän nuo mitenkään ole toisensa poissulkevia, joten ihan turhaan mitään muttia käytellä. Kyllä sitä voisi yhdessä ruokaa laittaa ja käydä kaupassa silloin kun ollaan yhdessä. Esimerkiksi viikonloppuna. Lopun aikaa olisi sitten omaa aikaa ja rauhaa. Ihannejärjestely tuollainen.Niin kuin sanottu, saattaisi toimia noinkin, mutta ehkä kaikista mieluisin minulle se perinteinen malli, ts. nukutaan joka yö yhdessä. Päivällä ja illansuussa kummallakin omat juttunsa (työt ja harrastukset), mutta illalla pääsisi aina kainaloon ja aamulla sieltä olisi kiva herätä.
- Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Siksi juuri tuo on hyvä kun siinä toteutuu ne kaikki hyvät jutut, omaa tilaa ja aikaa riittävästi niin että kumpikin tahoillaan ehtii hoitamaan omat asiansa ja yhdessäollen sitten voi tehdä niitä asioita mitä on kiva tehdä yhdessä ja juurikin ihan arkisiakin kuten kaupallakäyntiä, ruuanlaittoa yms.. Miten sen nyt sanoisi, esim. jos et ole nähnyt toista pariin viikkoon ja tulee käymään niin eihän siinä mitään sen ihmmeellisempää tarvitse edes suunnitella kun se on jo sinällään juhlaa ja päiväntäytettä kyllä keksii tarvittaessa.
Edellä "best of both worlds":lle jo vastasinkin, mutta lisäisin siihen, että jos on rakastunut, niin onhan 2 viikkoa erossa ihan älyttömän pitkä aika! Eli itse ainakin kaipaan tiiviimpää yhdessäoloa. Mutta toki minulla on jotain kokemusta mm. etäsuhteesta, ts. tiedän sen mahdolliseksi, muttei se välttämättä ykkösvaihto minulle olisi.
- Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
Edellä "best of both worlds":lle jo vastasinkin, mutta lisäisin siihen, että jos on rakastunut, niin onhan 2 viikkoa erossa ihan älyttömän pitkä aika! Eli itse ainakin kaipaan tiiviimpää yhdessäoloa. Mutta toki minulla on jotain kokemusta mm. etäsuhteesta, ts. tiedän sen mahdolliseksi, muttei se välttämättä ykkösvaihto minulle olisi.
Onhan se pitkä aika, voisihan sitä tiiviimpäänkin yhdessä punkata mutta tuossa nyt käytin sitä koska se arki ihan oikeasti tuntuu juhlalta silloin kun on ehtinyt olla ikävä kunnolla ja itse näkisin että pitkänkin välin kestää ihan hyvin koska vastaavasti tunteetkin on sitten isommat. Minä tykkäisin olla etäsuhteessa kohtuullisella välimatkalla, sellaisissa vaan on se vika että ennemmin tai myöhemmin nainen haluaa yhteenmuuttoa tms. vaikka minusta olisi hyvä juuri se etäjuttu.
- erkki-täti
Ikisinkku M kirjoitti:
No jos pari viikkoa näkemättä, niin siinä puhuu panohalut eikä mikään uu.
Jos toisesta tykkää, niin sehän ohittaa silloin kaiken muun. Mutta jos taasen tykkää vain vähän, on parin viikon tauko ihan ok, ja pano lähinnä ikävä velvollisuus(miksi taas, oi kaveri) tai odotettu helpotus( kiva, onpa tämäkin hoidettu).
Tästä löytyy se perimmäinen syy: IkisinkkuM ei tyytyisi itsekään moiseen järjestelyyn, jos oikeasti rakastaisi. Hänelle se olisi ok, kun ei ole itse altis, eli siis kun ei ole kuumia tunteita.
Mikäli IkisinkkuM haluaa tämän kieltää, haluaisin todellakin kuulla perustelut syvemmin, eli määritelmän hänen poikkeuksellisen persoonansa kehittymisen syistä. Koska keskiverto, eli normaali persoonallisuus ei toimi noin. Normaali persoona myöntää, kun on kyse hyötrymissuhteesta. - Kympin Nainen
Ikisinkku M kirjoitti:
Onhan se pitkä aika, voisihan sitä tiiviimpäänkin yhdessä punkata mutta tuossa nyt käytin sitä koska se arki ihan oikeasti tuntuu juhlalta silloin kun on ehtinyt olla ikävä kunnolla ja itse näkisin että pitkänkin välin kestää ihan hyvin koska vastaavasti tunteetkin on sitten isommat. Minä tykkäisin olla etäsuhteessa kohtuullisella välimatkalla, sellaisissa vaan on se vika että ennemmin tai myöhemmin nainen haluaa yhteenmuuttoa tms. vaikka minusta olisi hyvä juuri se etäjuttu.
No rakastuneena minusta ihan kaikki on yhtä juhlaa, vaikka olisi yhdessä 24/7 :)
Toki se siitä ajan kanssa asettuu ja normalisoituu, mutta etenkin alussa se tunne ja halu olla yhdessä on aika voimakas. Mutta nyt on aika painua pehkuihin, hyviä öitä! - Ikisinkku M
Kympin Nainen kirjoitti:
No rakastuneena minusta ihan kaikki on yhtä juhlaa, vaikka olisi yhdessä 24/7 :)
Toki se siitä ajan kanssa asettuu ja normalisoituu, mutta etenkin alussa se tunne ja halu olla yhdessä on aika voimakas. Mutta nyt on aika painua pehkuihin, hyviä öitä!No niihän se on, mutta kun tavanomainen 24/7 ihan tutkitustikin hiipuu parissa vuodessa oikein hoidettu kevytsuhde voisi hehkua vielä kymmenenkin vuoden jälkeen :) Juu totta, pitää lähtä nukkuun, öitä sinnekin!
- Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Jos toisesta tykkää, niin sehän ohittaa silloin kaiken muun. Mutta jos taasen tykkää vain vähän, on parin viikon tauko ihan ok, ja pano lähinnä ikävä velvollisuus(miksi taas, oi kaveri) tai odotettu helpotus( kiva, onpa tämäkin hoidettu).
Tästä löytyy se perimmäinen syy: IkisinkkuM ei tyytyisi itsekään moiseen järjestelyyn, jos oikeasti rakastaisi. Hänelle se olisi ok, kun ei ole itse altis, eli siis kun ei ole kuumia tunteita.
Mikäli IkisinkkuM haluaa tämän kieltää, haluaisin todellakin kuulla perustelut syvemmin, eli määritelmän hänen poikkeuksellisen persoonansa kehittymisen syistä. Koska keskiverto, eli normaali persoonallisuus ei toimi noin. Normaali persoona myöntää, kun on kyse hyötrymissuhteesta.Olis pitäny jo mennä nukkumaan mutta naputellaan nyt tähänkin vielä :)
Joo niihän se ohittaa mutta kun ajatellaan järjellä niin ihan kaikkeen voi tottua, jopa siihen maailman ihanimpaan ihmiseen ja minusta olisi mukavampi kyetä näkemään hänet maailman ihanimpana loppuikäni eikä vain pari vuotta ja uskon että oikein hoidetussa kevytsuhteessa (tuo oli se sinun termi, minulle kaikki suhteet on ihan yhtä hevejä) se olisi mahdollista. Onko se niin väärin jos haluaa rakastaa toista loppuikänsä? Minusta ei ja uskon että siihen paremmin pystyisin tässä ketjussa kuvailemani kaltaisessa suhteessa. Jos hyötymistä hakisin niin olisin varmaan nytkin jossain epätyydyttävässä suhteessa mutta kun en hae niin olen ikisinkku.
Ny mä meen, öitä sinnekin :) Ei tuo minusta ole yhtään sen kevyempi suhde kuin sellainenkaan, jossa riidellään tiskivuoroista. Itse haluaisin juuri tuollaisen suhteen kuin Ikisinkku M kuvasi.
helka kirjoitti:
Ei tuo minusta ole yhtään sen kevyempi suhde kuin sellainenkaan, jossa riidellään tiskivuoroista. Itse haluaisin juuri tuollaisen suhteen kuin Ikisinkku M kuvasi.
Hmh, kamalan kauas heitti tämän kommentin. Viittasin siis Ikisinkku M:n ensimmäiseen viestiin ja erkin kommenttiin kevytsuhteesta.
erkki-täti kirjoitti:
Mikäli IkisinkkuM haluaa tämän kieltää, haluaisin todellakin kuulla perustelut syvemmin, eli määritelmän hänen poikkeuksellisen persoonansa kehittymisen syistä. Koska keskiverto, eli normaali persoonallisuus ei toimi noin. Normaali persoona myöntää, kun on kyse hyötrymissuhteesta.Olen kyllä erkki-tädin kanssa nyt vahvasti eri mieltä. Viimeisin suhteeni oli etäsuhde, tosin tavattiin keskimäärin joka viikonloppu ja välillä viikollakin, koska välimatkaa oli vain vajaat 90 km. Olin silmittömän rakastunut, jopa siinä määrin, että suhteen päätyttyä en pariin vuoteen pystynyt kuvittelemaankaan ryhtyväni uuteen suhteeseen kenenkään kanssa. Kävin tosi pohjalla ja tuntui, että hajoan.
Ja tiedän, että ensimmäisinä vuosina tunne oli molemminpuolinen. Mitä sitten myöhemmin miehen elämässä tapahtui, on osaksi minullekin kysymysmerkki, osaksi tiedän mutta en täällä kerro.
Eli kyllä ihminen voi olla rakastunut ja tuntea "kuumia tunteita" mutta silti haluta asua erillään.
- Kympin Nainen
Mitä haluan parisuhteelta?
Rakkautta, ystävyyttä, kumppanuutta ja intohimoa. - anonyymi kurppa
Minullekin ihanteellisin parisuhde olisi tuollainen "kevytsuhde" koska asun mieluummin yksin, ja esim. perheenperustaminen ei ole (enää tai ei ehkä ole koskaan ollutkaan) tavoitteena.
- -M-
Ainahan sitä sanotaan että jos mies on sinkku niin siinä on jotain vikaa. Kukapa sitä viallinen haluaisi olla.
Parisuhteessa mieheltä vaaditaan melko vähän, jos nyt keskustelee ja huomioi edes välillä ja käyttäytyy yleensäkin ihmisiksi niin pärjää luultavasti ihan hyvin. Sinkkuna jos haluaa saada naiselta edes hieman "puheaikaa" niin siihen vaaditaan aina jokin suoritus. Näiden kahden maailman välillä on melkoinen ero. Kynnys sinkkuudesta parisuhteeseen on valtavan korkea, mutta sen jälkeen odotukset ovat hyvinkin maltillisia.- erkki-täti
No, mitäpä toivoisit?
Ja unohda vastauksessasi kokonaan toisten toiveet, mieti itseäsi. - -M-
erkki-täti kirjoitti:
No, mitäpä toivoisit?
Ja unohda vastauksessasi kokonaan toisten toiveet, mieti itseäsi.Toivoisin että voisin jättää kaiken harhailun, etsimisen ja yrittämisen taakseni ja saapua määränpäähän. Voisin pikkuhiljaa unohtaa sinkkuajan katkeruudet ja siirtyä normaalimpaan elämään, sellaiseen jossa minullakin on jokin arvo omana itsenäni.
- erkki-täti
-M- kirjoitti:
Toivoisin että voisin jättää kaiken harhailun, etsimisen ja yrittämisen taakseni ja saapua määränpäähän. Voisin pikkuhiljaa unohtaa sinkkuajan katkeruudet ja siirtyä normaalimpaan elämään, sellaiseen jossa minullakin on jokin arvo omana itsenäni.
Sanoisinko: "nyt pikkarit kostuivat" (minulla ei ole pikkareita), siis sanon sen sävelin:
Kahden ihmisen firma:
http://www.youtube.com/watch?v=41qsbRoW3es - tämäpä sattui
erkki-täti kirjoitti:
Sanoisinko: "nyt pikkarit kostuivat" (minulla ei ole pikkareita), siis sanon sen sävelin:
Kahden ihmisen firma:
http://www.youtube.com/watch?v=41qsbRoW3esTuota kappaletta onkin tälle palstalle postattu useammankin atm:n toimesta. Samalla ollaan pohdiskeltu, ettei naisille tuollainen suhde enää tule kuuloon. Etpäs taida poiketa atm:stä niinpaljoa kuin luulet.
- erkki-täti
tämäpä sattui kirjoitti:
Tuota kappaletta onkin tälle palstalle postattu useammankin atm:n toimesta. Samalla ollaan pohdiskeltu, ettei naisille tuollainen suhde enää tule kuuloon. Etpäs taida poiketa atm:stä niinpaljoa kuin luulet.
Jaa, paljonkos pitäisi ihmisestä poiketa?
Tuo on aina ollut ihanteeni, siis kaksi ihmistä on yhdessä, tukien toisiaan.
Jotenkin ei ole palstan paskiaisten kohdalla uskottavaa. Heillä kun jo ulkonäköasiat karsivat automaattisesti suurimman osan pois.
Ja silti ovat itse taikinanaamaisia finnejä koko joukko. - palstan paskiainen
erkki-täti kirjoitti:
Jotenkin ei ole palstan paskiaisten kohdalla uskottavaa. Heillä kun jo ulkonäköasiat karsivat automaattisesti suurimman osan pois.
Ja silti ovat itse taikinanaamaisia finnejä koko joukko.Taitaa kyse olla lähinnä ihmisten jakautumisesta konservatiiveihin ja liberaaleihin. Luulen että konservatiivi etsii enemmän elämän mittaista liittolaista kumppanistaan, kuin parisuhteisiin vapaammin suhtautuva tai jopa hedonisti.
Toki eriasioissa konservatiivikin voi olla liberaali. Mutta ennenkaikkea itselleen merkityksellisissä arvoissa ei voi joustaa tai se ei ole lainkaan Arvo sanan varsinaisessa merkityksessä. - ei kantsis huudella
erkki-täti kirjoitti:
Ja silti ovat itse taikinanaamaisia finnejä koko joukko.No mikäs sinun kohdallasi sitten on karsinut kumppanit tai jo ehdokkaat pois?
Mt-ongelmat, ruma ulkonäkö vai tällä palstallakin ilmentämäsi aggressiivinen ja epäkohtelias luonne? Tai ehkä nämä kaikki yhdessä?
- SekaSikiö
Rakkautta, luottamusta, yhteistä aikaa ja tavotteita, usko ikuiseen yhdessäoloon.
- ...
Kuulostaa Kokoomuksen puolueohjelmalta. Millainen se suhde olisi ihan tosimaailmassa?
- SekaSikiö
... kirjoitti:
Kuulostaa Kokoomuksen puolueohjelmalta. Millainen se suhde olisi ihan tosimaailmassa?
Haha! Siltäkö se kuullostikin? :D
Ei ihmekään, että olen edelleen sinkku, kun tällaisen puheen heti kättelyssä pidän!
Enkä tiedä tosimaailman parisuhteista, sellaisessa kun en ole ollut. Heitin vain mitä ekana tuli mieleen.
- 13+4
Sellainen suhde kuin Uuno Turhapurolla oli siinä alkuvaiheilla, että voisin makoilla vaan sohvalla ja nainen pitäisi kaikesta huolen.
Heti vaadittiin joko neitsyttä tai panosuhdetta, mikä sinäänsä ei yllätä. Naiset haluavat sitoutumista ja halua perheen perustamiseen. Onkos sitten ihme, että Suomi on sinkkujen luvattu maa.
- ...
Luitkohan ihan tarkkaan?
- joopa joo
... kirjoitti:
Luitkohan ihan tarkkaan?
Eipä selvästikään lukenut. Ja aika vanhanaikainen ajatus sekin että naiset nimenomaisesti haluisivat edelleen sitoutumista ja perhettä. Osa haluaa, osa ei. Aivan samoin miesten kohdalla.
- erkki-täti
Sinulla ei ole edes valtuuksia vastata, olethan parisuhteessa japanialaisen olion kanssa. En tiedä onko elopeäistä materiaalia, mutta kuitenkin.
- 1+9
erkki-täti kirjoitti:
Sinulla ei ole edes valtuuksia vastata, olethan parisuhteessa japanialaisen olion kanssa. En tiedä onko elopeäistä materiaalia, mutta kuitenkin.
sellainen otus minullekin :(
- pimppaloora
Ikisinkku M on oivaltanut hyvän suhteen ajatuksen.
Itse olin suhteessa yli kuusi vuotta miehen kanssa, eikä yhteenmuuttoa mietitty koskaan. Se oli meille molemmille sopiva järjestely.
Rakkautta oli, yhteisiä mielenkiinnon kohteita paljon, matkoja, tuntikausien keskusteluja ruokapöydässä, seksiä... mies itse kuvaili tilannetta ikuiseksi kuherruskuukaudeksi. Riitoja ei päässyt syntymään, koska kun v*tutti niin pääsi omaan kotiin omiin oloihin, eikä tarvinnut kiukutella toiselle. Me asuimme ihan muutaman korttelin päässä toisistamme.
Todella hyvä järjestely!
Miksi sitten erottiin... Se onkin toinen tarina. Mutta edelleen ihmisenä arvostan ja kunnioitan häntä syvästi, upea mies. Onnellinen se joka hänet saa :)
Tuossapa se tulikin jo aika hyvin, millainen suhde mulle kelpaisi. Täytyy olla yhteisiä mielenkiinnon kohteita (liikunta, matkat, kirjat, historia, seksi). Tarvitsen suhteessa älyllistä haastetta.
Seksiä pitää olla, rohkeaa, kokeilunhaluista ja hauskaa. Molemminpuolista kunnioitusta, luottamusta ja rehellisyyttä ilman riitoja tai vaatimuksia. En ole hirveästi femakko luonteeltani ja pidän siitä kun mies huolehtii naisestaan. Tulee turvallinen olo. Hyvässä suhteessa tuetaan ja kannustetaan, eikä toista tarvitse hävetä missään seurassa.- 16+11
Muuten voi olla samaa mieltä, tuollainen suhde naisen kanssa kelpaisi, mutta tuota "turvallinen olo" -aspektia en ole koskaan tajunnut. Ei mulla ole asetta eikä mitään teräasetta mukanani. Jos joku vaikka ryöstää aseella uhaten, ei minusta (eikä muistakaan miehistä) olisi sitä estämään. Eli se siitä turvasta. Harva nainenkaan varmaan on sellainen joka pelkäisi joka ikistä rasahdusta/epämääräistä ääntä mikä sattuisi ikkunan takaa kuulumaan.
Eikä mies voi estää luonnonmullistuksia tai vaikka junan suistumista raiteilta. Eikä naiset nykyään tasavertaisesti (ja enemmänkin) työssäkäyvinä tarvitse mitään taloudellista turvaa. Tuo turvallisuus/suojelu on jäänne jostain keskiajalta jolloin omaa omaisuutta/perhettä puolustettiin ampumalla vihulaista jalkajousella otsaan. Ei oikein päde nykyaikaan. - .......
16+11 kirjoitti:
Muuten voi olla samaa mieltä, tuollainen suhde naisen kanssa kelpaisi, mutta tuota "turvallinen olo" -aspektia en ole koskaan tajunnut. Ei mulla ole asetta eikä mitään teräasetta mukanani. Jos joku vaikka ryöstää aseella uhaten, ei minusta (eikä muistakaan miehistä) olisi sitä estämään. Eli se siitä turvasta. Harva nainenkaan varmaan on sellainen joka pelkäisi joka ikistä rasahdusta/epämääräistä ääntä mikä sattuisi ikkunan takaa kuulumaan.
Eikä mies voi estää luonnonmullistuksia tai vaikka junan suistumista raiteilta. Eikä naiset nykyään tasavertaisesti (ja enemmänkin) työssäkäyvinä tarvitse mitään taloudellista turvaa. Tuo turvallisuus/suojelu on jäänne jostain keskiajalta jolloin omaa omaisuutta/perhettä puolustettiin ampumalla vihulaista jalkajousella otsaan. Ei oikein päde nykyaikaan.Ei päde nykyaikaan, mutta on silti DNA:ssa edelleen. Eivät ihmiset ole muuttuneet paljonkaan esimerkiksi 100 000 vuodessa. Nykyään raha tuo turvaa, joten naisia viehättää äveriäät ja työteliäät miehet. Ei siinä ahneudesta ole kyse vaan siitä, että nykyajan turvattomuuden päätekijä eli köyhyys katoaa, kun nai rikkaan miehen. Useat miehet sitä vastoin kyllä ovat ihan aidosti rahan- ja vallanahneita.
- achtung achtung
Kyllä minä haluaisin aika perinteisen parisuhteen. Ensiksi tutustuttaisi ja seurusteltaisi, sitten jossakin vaiheessa avoliitto ja mahdollisesti joskus myöhemmin avioliitto avioehdon kera (tietenkin).
Haluaisin parisuhteelta rakkautta, mielellään intohimoa, mutta ehdottomasti ystävyyttä ja yhteenkuuluvuutta. Haluaisin, että miehellä olisi omat mielenkiinnon aiheensa, mutta niin, että viihdyttäisi myös hyvin yhdessä. Yhteenmuutolla ei ole kiire, mutta taloudellisista syistä haluaisin jossakin vaiheessa muuttaa yhteen. Myös kotityöt ovat paljon mukavempia tehdä yhdessä esim. ruoanlaitot jne. Samoin kaipaan myös sitä arkea, että nukutaan vierekkäin, saunotaan yhdessä jne.
Minulla on kuitenkin työ, omia harrastuksia ja omia kavereita, joita en välttämättä halua jakaa miehen kanssa (esim. lenkkeily on minulle pään nollaamista. Samoin en halua, että jos tapaan naispuolisia ystäviäni, että minun pitää roikottaa miestä mukana, kun miestä ei kuitenkaan kiinnosta sellainen naisten välinen höpöttely). Samoin sukulaisissa voitaisi käydä yhdessä tai erikseen riippuen vähän siitä, että miten tulisi toimeen toisen suvun kanssa.
Kun itselläni on ikää jo 40 , niin ymmärrän sen, että nuoruus ei kestä ikuisesti. Juuri nyt intohimo tuntuu tärkeältä, mutta olen alkanut tajuta, että jos löytäisin vaikkapa itseäni 10 vuotta vanhemman miehen, niin seksikyvykkyys ei ole mitenkään enää nuoren miehen tasoa. Sen vuoksi se kaveruus ja yhdessä viihtyminen ja elämäntapojen samankaltaisuus on ehdottomasti tärkeämpää kuin pelkkä seksi. Jos suhteessa olisi rakkautta ja olisi ihanaa yhdessä, niin olen ensimmäistä kertaa elämässäni kallistumassa siihen suuntaan, että voisin jopa suostua hyvin vähäseksiseen yhteiselämään. Silti haluaisin, että suhde olisi yksiavioinen, vaikka siinä sitten itse joutuisikin kärvistelemään. - xsz
Suomalaiset idiootit eivain osaa serustella..
Kuolkoot sukupuuttoon. - Kaikki hyvin
Nyt ihan ensin haluaisin löytää sopivan herkän ja avomielisen ja henkisesti tasapainoisen tyypin kaveri- ja seksisuhteeseen. Siitä se parisuhde vois sitten vähitellen kehittyä, jos on kehittyäkseen.
Seksiä saisi kuitenkin olla rennoissa ja rentouttavissa merkeissä jo ennen sitä suhdepuolta. Ei siis tähän elääntilanteeseen mitään suurta tunteiden paloa, vaan kaikin puolin lämmintä ystävyyttä ja ennen kaikkea rentouttavaa ruumiillisuutta. - siira
Ihanteellinen parisuhde on sellainen, että sitä ei osaa edes kuvitella, saati uskoa etukäteen. Niin hyvä se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803