Palstan massakirjoittaja, nimimerkki "Teu" kritisoi usen "lapin veikkoja". Keitä nämä lapiveikot ovat ja mitä pahaa he ovat tehneet esik.lestadiolaiselle liikkeelle? Teu ainakin jatkuvasti näitä veikkoja arvostelee?
Lapin veikot
57
320
Vastaukset
'Lapin veikot' on Teun lanseeraama nimitys esikoislestadiolaisuuden johtoryhmälle, joka asuu Ruotsin Lapissa. Yleisesti es.lest. liikkeen sisällä heitä kutsutaan Lapin vanhimmiksi.
Lapin vanhimmilla on Teun näkemyksistä poikkeavia opinkäsityksiä, minkä vuoksi he ovat jatkuvasti nimimerkki Teun hampaissa.
Se, ovatko Lapin vanhimmat tehneet jotain pahaa, on monimutkaisempi kysymys eikä kuulu oikeastaan ulkopuolisille. Tuskin kuitenkaan mitään rikoksia maallisen lain mukaan ovat tehneet. En lähde nyt tässä enempää kommentoimaan.- Teutatess
'Lapin veikot' on Teun lanseeraama nimitys esikoislestadiolaisuuden johtoryhmälle, joka asuu Ruotsin Lapissa. Yleisesti es.lest. liikkeen sisällä heitä kutsutaan Lapin vanhimmiksi.
Lapin vanhimmilla on Teun näkemyksistä poikkeavia opinkäsityksiä, minkä vuoksi he ovat jatkuvasti nimimerkki Teun hampaissa.
Anteeksi jos kysyn: onko nimimerkki Teu hyvinkin johtava henkilö Suomen esikoilestadiolaisuudessa? Opillisesti ja hallinnollisesti? Teutatess kirjoitti:
Anteeksi jos kysyn: onko nimimerkki Teu hyvinkin johtava henkilö Suomen esikoilestadiolaisuudessa? Opillisesti ja hallinnollisesti?"Anteeksi jos kysyn: onko nimimerkki Teu hyvinkin johtava henkilö Suomen esikoilestadiolaisuudessa? Opillisesti ja hallinnollisesti? "
Teu ei ole missään mielessä johtavassa eikä edes puolijohtavassa asemassa. Nimimerkki Teun käsitykset edustavat omaperäistä, havukka-ahomaista yksityisajattelua, jossa on välillä hienoja oivalluksia ja totuuden hiveniä - ei tosin kovin usein.- arkiston vaari
tyhmelin kirjoitti:
"Anteeksi jos kysyn: onko nimimerkki Teu hyvinkin johtava henkilö Suomen esikoilestadiolaisuudessa? Opillisesti ja hallinnollisesti? "
Teu ei ole missään mielessä johtavassa eikä edes puolijohtavassa asemassa. Nimimerkki Teun käsitykset edustavat omaperäistä, havukka-ahomaista yksityisajattelua, jossa on välillä hienoja oivalluksia ja totuuden hiveniä - ei tosin kovin usein.Teulla on ollut ihan hyviä näkemyksiä pianolangan käytöstä. Kristillinen hyvyys kristallisoituu hänen kuvauksessaan sen käytöstä.
arkiston vaari kirjoitti:
Teulla on ollut ihan hyviä näkemyksiä pianolangan käytöstä. Kristillinen hyvyys kristallisoituu hänen kuvauksessaan sen käytöstä.
Muistan tapauksen erittäin hyvin ja siihen johtaneet syyt.
Teun ärsytettynä heittämää hirtehishuumoria eivät tosikot näköjään ymmärrä. Räkänokille saa vastata mielestäni kunnolla takaisin eikä kristityn tarvitse leikkiä pyhimystä. Provosoivien räkänokkien ehdoilla ei tarvitse toimia.- Kulkuri
tyhmelin kirjoitti:
Muistan tapauksen erittäin hyvin ja siihen johtaneet syyt.
Teun ärsytettynä heittämää hirtehishuumoria eivät tosikot näköjään ymmärrä. Räkänokille saa vastata mielestäni kunnolla takaisin eikä kristityn tarvitse leikkiä pyhimystä. Provosoivien räkänokkien ehdoilla ei tarvitse toimia.Tyhmelin 9.6 klo 09.26:
Tyhmelin, kumpuaako tuo sinun kommenttisi Jumalan rakkaudesta? Kulkuri kirjoitti:
Tyhmelin 9.6 klo 09.26:
Tyhmelin, kumpuaako tuo sinun kommenttisi Jumalan rakkaudesta?Ei varmastikaan.
- teu,
Tottakai Kun isäni oli EH: lankomies , ja kun lähdin -70 lopulla Heinolaan
Ei mitään asiaa ollut häntä vastaan ,
Miksi sitten tuli sanomisen makua lapin veikoilta . siksi kun EH tunsi
nuoret lapin veikot ,ja asian jote he ajoi ,,ja se oli AI. omavanhuskauys
päällikön kannatukseen televaa ja menevää .
Ensin he Märmäti RB , sitten EH,ja sitten OS. nyt on kaiksi kuollut EH,OS.
RB.elää on pappi , Ja kirjapainon omistaja .
Kaikesta siitä mitä kysyit en nyt niin satavarmaa tilannekatsausta voi
antaa mutta yhtä hyvän kuin kysyjäkin voiko sen paremmin sanoa .
Minä tunsin EH. jo 1960 lopulta lähtien , ja aina oli reilu minuakohtaan
ja uskon että tuhansia kohtaan läpi suomen . hän oli Rehti ja Rehellinen
Aina , Siksi ihmettelen Ruotsilaisten käytöstä.
Ei Raamattu puhu sellaisista synneistää kun Ruotsit paukuttaa
se on aivan ihmis oppi vallalla ei he ole mitään jumalia olleet.
eikä heistä tule , täsasä on se ydin. mikä on väärin --- teu.
Se on väärin , että Ruotsit ovat olevinaan jotain , tässä maailmassa
eikä' olekuin tavallisia pasakakasoja . JUURI SIITÄ SYYSTÄ Se Keruubilin
meni häkkiin , että peilin edessä' luuliolevansa jotain , siis itserakkautta .
ja kun hän sai tehtyä TAIVAASSA KAPINAN hän joutui vastuuseen siitä.
tarinasta jonka hän kehitti siellä . ei ketään voinut muut asialle jotain kuin
Enkeli Ruhtinaiden esimies. (Jeesus ) . Tässä lyhykäisesti ..
Sitten saa ta na heitettiin maahan , olen aina ihmetellyt kuinka hänen
annettiin lentää maahan noin suhtkot terveenä . . Kunnes hiffasin että
saa ta na oli henki olento ,vaikka paha sellainen , ja siis henkiolento ei
voi vahinkkoittua siinä lennossa ,
Jumala tarvii sitä sielun vihollista , kukapa siellä muuten härnää niitä
sanomaan ja tekemään , elikkä se pahakurki on todella pahan tekijä
Siihen asti , kun hänet laitetaan tulijärveen se tapahtuu Karitsan toisessa
tulemisessa , ennen kuin Karitsa on ehtinyt "Oljymäkeen " se on ilmoitettu
hänen kohteeksi ensin mutta viimeinen tuomio ei ole vielä alkanut .
Mutta kohta se alkaa , jolloin Hän pyyt'ää tuomaripöytänsä maahan ja
se tuodaan hänelle . sitten hgän pyytää' sielut Paratiisistä . ja aloittaa
Viimeisen Tuomion , jossa Hän eroittaa NISUN ja lusteen .
Ja vuohet ja Lampaat .silloin alkaa ikuinen tuli joka ei koskaan
sammu . ymmäräksää .. - Terttu88v
Teu tekeekö se jostakin oikean hyvän kristityn jos on kiltti sinua kohtaan . Hyi kuinka pimeää todellista ihmisoppia ja omaavanhurskautta.
- teu.
Pitänee vastata yhtämitättömästi , kuin aloittaja kysylee .
Ellet todella tiedä ,voin valoitrtaa vähän , Kaikkien aikana
kun asiaa on vatvottu , kysymys on RB, EH. OS likvidointi
Vaiukkei Kuolettavasti niin ne asiat tehtiin paheksuvasti ..
EH oli Isäni Lankomies , vaikka sittedn on vähän vedetty
takaisín en ole koskaan kuulkaan että olisi parannusta tehty
Eikö olisi yhtäläisyyden vuoksi voinut laittaa kaikki samalle
aaltoviivalle eli jokainen kun alkaa ääni puurotua , antaa
vanhuutta loppu tili , .
Muuten voisin harrastaa kaikille sama tuomio , mutta kun
siitä on niin pitkä matka Rakkauteen että asiallisuus tahtoo
unhettua, , Periaate voisi olla - rotia nimittelyyn..
Älkää käyttäkö (V)veikko nimeä väärin, sillä veikko ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimeänsä väärin lausuu. Veikko on synonyymi nimestä veli ja niitä lienee lähes eniten suomessa..
- Teutatess
Pitänee vastata yhtämitättömästi , kuin aloittaja kysylee .
Ellet todella tiedä ,voin valoitrtaa vähän , Kaikkien aikana
kun asiaa on vatvottu , kysymys on RB, EH. OS likvidointi
Vaiukkei Kuolettavasti niin ne asiat tehtiin paheksuvasti
Likdivointi? Kovaa on elo esik.lestadiolaisuudessa jos RB, EH ja OS on likvidoitu? Termihän tarkoittaa teloittamista??- teu.
"teutates varastettu nim. "
Paljonko, Oli eroa teko tavoissa , 1998 vastatkoon se joka tuntee
asian . eikä kukaan muu , ja sen todellisesti .jos joku on kuullut
että veikot on pyytäneet anteeksi , haluan tietä'ä missä ja koska .
koska minä en ole sellaista kuullut ..
- saavat mitä pyytävät
Me joita asia koskee tidämme tarkoin mistä on kysymys. Ne jotka eivät tiedä, heidän ei ole tarkoitettukaan tietävän, koska eivät ole liikkeen aktiivijäseniä.
Teulle vaan neuvoksi että älä toistele täällä näitä, me tiedämme nämä ja ne jotka eivät tiedä, eivät tietoa myöskään tarvitse.
Tätä henkeä on hyvin laajalti esikoislestyadiolaisuudessa, Ruotsissa Suomessa Norjassa Kanadassa ja USA:ssa. Se ei ole pelkästään ruotsinlapissa oleva ongelma..- Teutatess
Tätä henkeä on hyvin laajalti esikoislestyadiolaisuudessa, Ruotsissa Suomessa Norjassa Kanadassa ja USA:ssa. Se ei ole pelkästään ruotsinlapissa oleva ongelma..
Mikä ongelma??? Onko esikoislestadiolaisuus kriisissä? - ei ole kriisissä
Teutatess kirjoitti:
Tätä henkeä on hyvin laajalti esikoislestyadiolaisuudessa, Ruotsissa Suomessa Norjassa Kanadassa ja USA:ssa. Se ei ole pelkästään ruotsinlapissa oleva ongelma..
Mikä ongelma??? Onko esikoislestadiolaisuus kriisissä?Esikoislestadiolaisuus itsessään ei ole kriisissä. Julistuksessa on eräitä seikkoja jotka pitäisi korjata Raamatun julistuksen mukaisiksi.
Ongelmana on lain ja sen täydentämiseksi laadittujen ihmiskäskyjen alle jääminen. Jumalan lasten ilo vapaus ja rauha ovat uhanalaisia, ihmiskäskyjen runsauden ja lain vaatimusten puristuksessa.
Nämä säännöt ovat seurakunnan yksimielisinä pysymiseksi tarkoitettuja. Jossakin määrin on hyvä olla yhteisiä sääntöjä, kunhan pysytään Jumalan sanan sisäpuolella. Toiset sopeutuvat tilanteeseen, mutta rehellisimmät tietävät että tarvitaan paljon parempi vanhurskaus mihin ihminen parhaimmillaankaan voi pystyä.
Ei ole olemassa ristiriidatonta seurakuntaa, me olemme ihmisiä. Ja siellä missä on joukko ihmisiä siellä on myös monelaisia mielipiteitä jotka voivat
olla myös ristiriidassa keskenään. - 8+8
ei ole kriisissä kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus itsessään ei ole kriisissä. Julistuksessa on eräitä seikkoja jotka pitäisi korjata Raamatun julistuksen mukaisiksi.
Ongelmana on lain ja sen täydentämiseksi laadittujen ihmiskäskyjen alle jääminen. Jumalan lasten ilo vapaus ja rauha ovat uhanalaisia, ihmiskäskyjen runsauden ja lain vaatimusten puristuksessa.
Nämä säännöt ovat seurakunnan yksimielisinä pysymiseksi tarkoitettuja. Jossakin määrin on hyvä olla yhteisiä sääntöjä, kunhan pysytään Jumalan sanan sisäpuolella. Toiset sopeutuvat tilanteeseen, mutta rehellisimmät tietävät että tarvitaan paljon parempi vanhurskaus mihin ihminen parhaimmillaankaan voi pystyä.
Ei ole olemassa ristiriidatonta seurakuntaa, me olemme ihmisiä. Ja siellä missä on joukko ihmisiä siellä on myös monelaisia mielipiteitä jotka voivat
olla myös ristiriidassa keskenään.Pssst! Onko suuri synti uskoa, että Jumalan seurakunta on hengellinen eikä se liity aikaan, paikkaan, eikä tiettyihin ihmisiin.
Se tietty on itsensä Kristuksen perustama lukittujen ovien takana katuvaisten syntisiksi itsensä tuntevien opetuslasten keskuuteen.
Näin ei tarvitseisi poimia muista joukoista niitä pieniä lapsia seurakunnan yhteyteen. He kuuluisivat siihen muutenkin. Samoin kuin vanhan testamentin vanhurskaatkin, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan. - ei ole kriisissä
8+8 kirjoitti:
Pssst! Onko suuri synti uskoa, että Jumalan seurakunta on hengellinen eikä se liity aikaan, paikkaan, eikä tiettyihin ihmisiin.
Se tietty on itsensä Kristuksen perustama lukittujen ovien takana katuvaisten syntisiksi itsensä tuntevien opetuslasten keskuuteen.
Näin ei tarvitseisi poimia muista joukoista niitä pieniä lapsia seurakunnan yhteyteen. He kuuluisivat siihen muutenkin. Samoin kuin vanhan testamentin vanhurskaatkin, jotka uskoivat tulevaan Vapahtajaan.OIkein on uskottu, näin se on. Jonkinlainen kouristuksen omanen pakkomielle
ajaa esikoislestadiolaista optusta seurakunnsta, - väärille vain me raiteille. - TEU.
ei ole kriisissä kirjoitti:
OIkein on uskottu, näin se on. Jonkinlainen kouristuksen omanen pakkomielle
ajaa esikoislestadiolaista optusta seurakunnsta, - väärille vain me raiteille."ei ole kriisissä "
Siis suomen Es/lestat ja täällä ei ole mitään sellaisia pakkomielteitä
Joita ja joiden kanssa ei voisi elää , mutta Ruotsissa on jopa
pakko mielteitä , että Ihmisen pitäisi saada määritellä syntiä ..
Ja että heidän msnelemat synnit tulisi olla heille , niin kuin meillekin
ihmissyntiä se on sellaista saoopaa että oksat pois .
Ruotsit on olevinaan , synnin määrittelyssä hakoja , eikä ketään ole
ihminen voinut kajauttaa siihen pahaan kuin mitä täällä on kuultu.
Ruotseissa on muutakin , siellä on ajettu kansa kadulle .Pelkään
että se voi tapahtua suomessakin , OLKAA VAROVAISIA . - 5+7#
TEU. kirjoitti:
"ei ole kriisissä "
Siis suomen Es/lestat ja täällä ei ole mitään sellaisia pakkomielteitä
Joita ja joiden kanssa ei voisi elää , mutta Ruotsissa on jopa
pakko mielteitä , että Ihmisen pitäisi saada määritellä syntiä ..
Ja että heidän msnelemat synnit tulisi olla heille , niin kuin meillekin
ihmissyntiä se on sellaista saoopaa että oksat pois .
Ruotsit on olevinaan , synnin määrittelyssä hakoja , eikä ketään ole
ihminen voinut kajauttaa siihen pahaan kuin mitä täällä on kuultu.
Ruotseissa on muutakin , siellä on ajettu kansa kadulle .Pelkään
että se voi tapahtua suomessakin , OLKAA VAROVAISIA .TEU. 6.6.2014 16:23
"Ruotseissa on muutakin , siellä on ajettu kansa kadulle .Pelkään
että se voi tapahtua suomessakin , OLKAA VAROVAISIA "
Onko siellä tapahtunut jotain radikaalia? - a iisaksson
5+7# kirjoitti:
TEU. 6.6.2014 16:23
"Ruotseissa on muutakin , siellä on ajettu kansa kadulle .Pelkään
että se voi tapahtua suomessakin , OLKAA VAROVAISIA "
Onko siellä tapahtunut jotain radikaalia?Teu kirjoittelee aivan sekavia. Hänen viestinsä voi jättää omaan arvoonsa.
Mitään radikaalia ei ole ruotsissa tapahtunut, ja kansan kadulle ajaminen
on pelkkää sairaan houretta, - teu,
a iisaksson kirjoitti:
Teu kirjoittelee aivan sekavia. Hänen viestinsä voi jättää omaan arvoonsa.
Mitään radikaalia ei ole ruotsissa tapahtunut, ja kansan kadulle ajaminen
on pelkkää sairaan houretta," A Isaksason "
Sinun on aivan turha tulla tänne märisemään koska et tiedä mistä me puhumme
TAHI mistä minä puhun . otetaanpa nyt ensin tuo asia josd joku puhuu sekavia .
Se on kyllä piilosti heittelejiä , korjaa ensin minun sairas /sekava kirjoitus . ?
Koska voi jättää minun viestin omaan arvoonsa ? Koska kuitenkin sinulla ei ole
tietoja , minä puhun siitä kun Norbottenissa oli vielä 3000 kristittyä , ja se oli noin
1982. Siihen aikaan oli GJ. Remmissä .
Tänään on nb.600 kristittyä Norbottenissa , mihin he on lähteneet , kadulle.
A.Iisakson kysyn vielä kunkpi meistä on kahju . ?
tiedän että se joka haukkuu , toista on paljon kahjumpi kuin se joka ei hauku.
toiseksi ottakaa asioista selvää , minä olen ottanut 1953 lähtien , sillä se oli
Lapin lähetys vuosi , ja muistan siitä vilä joitakin kohtia , miehet oli WE. GJ.
toinen oli harmaa ja toinen punakka mies.
Lisätään sitten kun tarvitaan ,,olen syntynyt 1945. ja näissä asioissa minulla
on hyvä muisti , jospa lukisitg edes asioita joita tänne kirjoitan . mutta tiedän
että et puoltakaan , niistä lue , mutta aloitat marinan kun kerron sinulle
erilaisen tarinana ,,jospa miettisit niin että ei sinun kannata marinoida
sanoja vaan lihaa , otan vielä tiukemman linjan ettei tämä vaikuta .. - voi voi sentään
teu, kirjoitti:
" A Isaksason "
Sinun on aivan turha tulla tänne märisemään koska et tiedä mistä me puhumme
TAHI mistä minä puhun . otetaanpa nyt ensin tuo asia josd joku puhuu sekavia .
Se on kyllä piilosti heittelejiä , korjaa ensin minun sairas /sekava kirjoitus . ?
Koska voi jättää minun viestin omaan arvoonsa ? Koska kuitenkin sinulla ei ole
tietoja , minä puhun siitä kun Norbottenissa oli vielä 3000 kristittyä , ja se oli noin
1982. Siihen aikaan oli GJ. Remmissä .
Tänään on nb.600 kristittyä Norbottenissa , mihin he on lähteneet , kadulle.
A.Iisakson kysyn vielä kunkpi meistä on kahju . ?
tiedän että se joka haukkuu , toista on paljon kahjumpi kuin se joka ei hauku.
toiseksi ottakaa asioista selvää , minä olen ottanut 1953 lähtien , sillä se oli
Lapin lähetys vuosi , ja muistan siitä vilä joitakin kohtia , miehet oli WE. GJ.
toinen oli harmaa ja toinen punakka mies.
Lisätään sitten kun tarvitaan ,,olen syntynyt 1945. ja näissä asioissa minulla
on hyvä muisti , jospa lukisitg edes asioita joita tänne kirjoitan . mutta tiedän
että et puoltakaan , niistä lue , mutta aloitat marinan kun kerron sinulle
erilaisen tarinana ,,jospa miettisit niin että ei sinun kannata marinoida
sanoja vaan lihaa , otan vielä tiukemman linjan ettei tämä vaikuta ..Ruotsissa kannettu kansaa pihalle? Ymmärrätkö teu mitä tänne kirjoittelet?
Ei koskaan eikä missään ole tällaista tapahtunut. - teu,
voi voi sentään kirjoitti:
Ruotsissa kannettu kansaa pihalle? Ymmärrätkö teu mitä tänne kirjoittelet?
Ei koskaan eikä missään ole tällaista tapahtunut.VOI , voi sentään "
En ole missään kohtaan kirjoittanut , että kannettu kansaa ,
pihalle , en voi ymmärtää , mistä puhut , ja kenen sanomaa.
Lue enempi , luulet vähempi ,,se on totuus. - teu.
"saavat mitä pyytävät"
Sinun hiukan omahyväinen vastaus ei ole sata rehellinen .
Koskakaikkien pitää tietää ja varauksella siitä puhuta sillä
yhen äkisti ne asiat on taas kaikkien tiedossa .
Jos minä ensaa puhua ,kuka sitten ja kuka sen kieltää
minun puheeni on kuitenkin asiaa , en ole kertaakaan sanout
Valetta , vai olenko . kerroppa totuus. ja vain totuus..
- Old Minder
Te esikoiset olette aivopesty uskomaan vaikka mitä hömppää, esim; "aloeveran" autuaaksi tekevään voiteluun, jos se lapissa (saarnataan)ja sanotaan ;"aloevera tuo luonnollisen ihon kautta uskon elämääsi ja pelastut".. johan menee purkit kaupaksi...;)
- voi voi mikä hupakko
Emme seuraa mainoksia, emmekä usko valheisiin. Ite sinä aivopesty olet kun tuollaisia kirjoittelet.
- Kulkuri
voi voi mikä hupakko kirjoitti:
Emme seuraa mainoksia, emmekä usko valheisiin. Ite sinä aivopesty olet kun tuollaisia kirjoittelet.
Monella on mennyt puurot ja vellit sekaisin herätysliikkeen piirissä. Itse en ole kokenut saarnoissa tarkoituksellista tekojen ja itsensä pyhittämisen oppia. Kysymys on ollut Jumalan tahdon tuomisesta seurakunnan tietoisuuteen. Kyse on pyhityselämässä kasvamisesta. Ihan niin kuin luonnolliset vanhemmat haluavat heidän lapsensa noudattavan vanhempiensa tahtoa, aivan samoin Taivaallinen Isäkin haluaa kristittyjen kuuntelevan ja noudattavan Taivaallisen Isän tahtoa saarnoissa julistetun Jumalan Sanan kautta. Kyse ei ole mistään tekojen opista. Siinä tapauksessa kyse on tekojen opista, jos Jumalan tahdon mukaisia asioita aletaan vaatimaan pelastumisen ehtona. Niin ei tietenkään saa olla. Jumalan tahto pitäisi tuoda esille aina rakkauden hengessä. Itse koen esikoislestadiolaisuuden oikeaksi opiksi. Se on selvä, että saarnaajatkin ovat inhimillisiä ja tekevät virheitä mutta annetaan ne heille anteeksi, sillä onhan Jumalakin meitä armahtanut vaikka teemme jatkuvasti kaikenlaisia syntejä Häntä vastaan. Jeesus sanoo: "Jos ette sydämestänne anna anteeksi toisillenne, ei teidän Taivaallinen Isännekään anna teille teidän syntejänne anteeksi." Tämä on kovaa tekstiä mutta kuitenkin totta. Pidetään tämä mielessämme.
- teu.
Kulkuri kirjoitti:
Monella on mennyt puurot ja vellit sekaisin herätysliikkeen piirissä. Itse en ole kokenut saarnoissa tarkoituksellista tekojen ja itsensä pyhittämisen oppia. Kysymys on ollut Jumalan tahdon tuomisesta seurakunnan tietoisuuteen. Kyse on pyhityselämässä kasvamisesta. Ihan niin kuin luonnolliset vanhemmat haluavat heidän lapsensa noudattavan vanhempiensa tahtoa, aivan samoin Taivaallinen Isäkin haluaa kristittyjen kuuntelevan ja noudattavan Taivaallisen Isän tahtoa saarnoissa julistetun Jumalan Sanan kautta. Kyse ei ole mistään tekojen opista. Siinä tapauksessa kyse on tekojen opista, jos Jumalan tahdon mukaisia asioita aletaan vaatimaan pelastumisen ehtona. Niin ei tietenkään saa olla. Jumalan tahto pitäisi tuoda esille aina rakkauden hengessä. Itse koen esikoislestadiolaisuuden oikeaksi opiksi. Se on selvä, että saarnaajatkin ovat inhimillisiä ja tekevät virheitä mutta annetaan ne heille anteeksi, sillä onhan Jumalakin meitä armahtanut vaikka teemme jatkuvasti kaikenlaisia syntejä Häntä vastaan. Jeesus sanoo: "Jos ette sydämestänne anna anteeksi toisillenne, ei teidän Taivaallinen Isännekään anna teille teidän syntejänne anteeksi." Tämä on kovaa tekstiä mutta kuitenkin totta. Pidetään tämä mielessämme.
Tahdon kuitenkin tuoda selville . että nämä Ruotsit olivat katkeria EH. lle
joka oli isäni Lankomies, ja hankkivat täällä suomessa joidenkin tiukkien
kanssa yhtäläisyytta erotukseen 1998.
sitä ennen oli jo erotetrtu RB.
Sen jälkeen oli OS, vuoro , mitään sopimisia ei ole tehty ..
Kuinka monta on muissa maissa erotettu tietämättämme.
Norjasta kuultiin AH. n saarnasta yksi , mutta tiedän että
niitä on useimpia . , kun otetaan aika GJ. jälkeen tänne - erkin merkit
Kulkuri kirjoitti:
Hyvä veli Kulkuri. Jumalalla on ihan oma viestijärjestelmä, jolla hän omiaan ohjaa vahvistaa ja kasvattaa Jumalattoman menon hylkäämään. Tämä järjestelmä toimii Jumalan sanan kautta, Pyhän Hengen välittämänä, suoraan elävänä ihmisen omaan sydämeen.
Julistajan ainoa tehtävä onkin julistaa Kristusta syntiemme sovittajana, uhrina jolla kaikki syntimme on jo sovitettu yhdellä ainoalla kerralla. Nyt tarvitaan ainoastaan usko jolla tämä sovitus otetaan vastaan. Tästä uskosta seurakunnassa pitää saarnata, eikä suinkaan eri ihmisten erilaisia ristirittaisia käsityksiä siitä mikä on syntiä ja mikä ei. Nämä syntiluettelot ovat kasvaneet jo valtaviin mittasuhteisiin, kuitenkin kadottava synti on vain YKSI, joka on epäusko.
Ja Jeesuksen käösky on pitää sydämellinen rakkaus kaikkien niiden välillä jotka tunnustavan Jeesuksen Jumalan Pojaksi, kuoolleista ylösnouseeksi Herrakseen ja Vapahtajakseen. Syntiluetteloden tarkoitus on toinen, niiden avulla kontrolloidaan tarkasti laumaa kuka luottaa lappiin ja kuka ei luota, kuka on meitä ja kuka on niitä muita.
Syntiluettelot nykyisessä muodossaan ovat lähinnä seurakuntaa monin eri tavoin hajottava tekijä. Ne halveksivat Pyhää Henkeä, joka jokaisessa Jumalan ihmisen sydämessä asuu, ilmoittaa ja kirkastaa siellä sydämessä henkilölle Jumalan tahtoa.
Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
Kol. 2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa. Kulkuri kirjoitti:
Kulkuri näkyy kulkevan unimaailmassa. Herätys!
Esikoisuus on vaarallisesti livennyt oppi-isämme Lutherin opista, jota väännellään ja vääristellään sieltä ja täältä välillä täysin päinvastaiseksi.
Ja jos joku saarnaaja alkaa saarnata luterilaista, Tunnustuskirjojen mukaista oppia, niin hänet välittömästi hyllytetään ja häntä aletaan mustamaalata.
Pidetäänpäs tämäkin mielessämme. Totuus ei koskaan unohdu, Kulkuri.- Toinen kulkuri
erkin merkit kirjoitti:
Hyvä veli Kulkuri. Jumalalla on ihan oma viestijärjestelmä, jolla hän omiaan ohjaa vahvistaa ja kasvattaa Jumalattoman menon hylkäämään. Tämä järjestelmä toimii Jumalan sanan kautta, Pyhän Hengen välittämänä, suoraan elävänä ihmisen omaan sydämeen.
Julistajan ainoa tehtävä onkin julistaa Kristusta syntiemme sovittajana, uhrina jolla kaikki syntimme on jo sovitettu yhdellä ainoalla kerralla. Nyt tarvitaan ainoastaan usko jolla tämä sovitus otetaan vastaan. Tästä uskosta seurakunnassa pitää saarnata, eikä suinkaan eri ihmisten erilaisia ristirittaisia käsityksiä siitä mikä on syntiä ja mikä ei. Nämä syntiluettelot ovat kasvaneet jo valtaviin mittasuhteisiin, kuitenkin kadottava synti on vain YKSI, joka on epäusko.
Ja Jeesuksen käösky on pitää sydämellinen rakkaus kaikkien niiden välillä jotka tunnustavan Jeesuksen Jumalan Pojaksi, kuoolleista ylösnouseeksi Herrakseen ja Vapahtajakseen. Syntiluetteloden tarkoitus on toinen, niiden avulla kontrolloidaan tarkasti laumaa kuka luottaa lappiin ja kuka ei luota, kuka on meitä ja kuka on niitä muita.
Syntiluettelot nykyisessä muodossaan ovat lähinnä seurakuntaa monin eri tavoin hajottava tekijä. Ne halveksivat Pyhää Henkeä, joka jokaisessa Jumalan ihmisen sydämessä asuu, ilmoittaa ja kirkastaa siellä sydämessä henkilölle Jumalan tahtoa.
Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
Kol. 2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Kol. 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.Tuolle Raamatun kohdalle pitää sanoa Aamen. Ajattelen myös, että Kol. 3 jatkosta on saarnattava. Sekin on Kristuksen kirkastamista kun meitä opetetaan kuolettamaan synnin tekoja ja panemaan pois virheitä - uskon kautta ja uskon hedelmänä, ei uskon ehtona. Siksi kristityn vaelluksesta on saarnattava mutta oikesssa järjestyksessä!
- Hieman huvittunut
teu. kirjoitti:
Tahdon kuitenkin tuoda selville . että nämä Ruotsit olivat katkeria EH. lle
joka oli isäni Lankomies, ja hankkivat täällä suomessa joidenkin tiukkien
kanssa yhtäläisyytta erotukseen 1998.
sitä ennen oli jo erotetrtu RB.
Sen jälkeen oli OS, vuoro , mitään sopimisia ei ole tehty ..
Kuinka monta on muissa maissa erotettu tietämättämme.
Norjasta kuultiin AH. n saarnasta yksi , mutta tiedän että
niitä on useimpia . , kun otetaan aika GJ. jälkeen tänneSuoraan pateettiselta tuo Teun ainainen hörinä isänsä lankomiehestä sekä muista luetelluista nimimerkeistä. Onhan se selvä, ettei hänellä sen enemmän kuin minulla tai muilla ole mitään totuuden monopolia edes mainitsemassaan tapauksissa.
Katkeruus saa aikaan tuollaista ja vaikea sitäkään on pitää Pyhän Hengen vaikutuksena. Suokoon armollinen Jumala meille kaikille armonsa tämän ymmärtämään. - teu.
Hieman huvittunut kirjoitti:
Suoraan pateettiselta tuo Teun ainainen hörinä isänsä lankomiehestä sekä muista luetelluista nimimerkeistä. Onhan se selvä, ettei hänellä sen enemmän kuin minulla tai muilla ole mitään totuuden monopolia edes mainitsemassaan tapauksissa.
Katkeruus saa aikaan tuollaista ja vaikea sitäkään on pitää Pyhän Hengen vaikutuksena. Suokoon armollinen Jumala meille kaikille armonsa tämän ymmärtämään.Tästä "Hioeman huvittunut "
Sinun patettiselta tuo tuntuu ,Jos teuta eisaa puhua nyt , kosdka sittenm
Olen aina sanoinut nätitisdti Tämän ASIAN ,MUTTAte ette ole haluneet ymmärtää
mikä maa ja mikä valutta , Mistä sinä tiedät minun tietoni ,älä yleistä ,jos puhut
pelkästään omista ,,ok.. ei koskaan ole totuuden häivää jos on varas , tämä siksi
kun sinäkään etmuka anna kunnon tietoja , Periaatteessa en ole katkera ,mutta
olen havaitsevani sinun tyylissä sitä,
Ei kai sitä kukaan voi pitää Itseään ,Pyhän Hengen vaikutuksena Jos ei ole .
Onko se määritys oikein , että veikot sanoo ristrillisyys , kun siinä kohtaa
pitäisi sanoa Jeesuksen Kristuksen .
Toiseksi risdtillisyys ei ole ketään pelastanut vielä .
Vaan Rakkaus Jeesukseen on pelastanut kaikki .
jotka on pelastuineet , tähän mennessä ja
tulevat pelastumaan . - Oisko Jeesus mittää
Toinen kulkuri kirjoitti:
Tuolle Raamatun kohdalle pitää sanoa Aamen. Ajattelen myös, että Kol. 3 jatkosta on saarnattava. Sekin on Kristuksen kirkastamista kun meitä opetetaan kuolettamaan synnin tekoja ja panemaan pois virheitä - uskon kautta ja uskon hedelmänä, ei uskon ehtona. Siksi kristityn vaelluksesta on saarnattava mutta oikesssa järjestyksessä!
Toiselle kulkurille selventävä kysymys:
Jos sinulla on omenapuu pihallasi, niin käytkö sinä ihan oikeasti neuvomassa ja komentelemassa sitä päivittäin kuinka sen tulee tuottaa omenia. En usko!
Ensinnäkin usko tulee kuulosta ja kuulo tulee Kristuksen sanan kautta.
Kannattaa siis lukea Raamatusta kaikki Jeesuksen opetukset nyt ihan ensimmäiseksi. Kun sitten onnellisessa tapaksessa usko Kristukseen
syntyy sinun sydämessäsi eläväksi, se usko alkaa kantaa hedelmää.
Toimintasi seurauksena alkaa tulla sellaisia asioita jotka tulevat Jumalalle ja lähimmäisillesi ruoaksi ja elämän voimaksi.
OMan ja toisten lihan kuurnitseminen ei ole uskon hedelmää, vaan se on JUmalan sanan vastaista kontrolloimista, josta parhaimmillaankin seuraa
toisten ihmisten oruutta ja hajaannuksia.
Elävä usko asuu sydämessä, ja se tuottaa hyvää hedelmää toistenkin syötäväksi.
OMenapuukin tuottaa hedelmää koska se on omenapuu. Sinä enintään laitat
ravinteita sen juurille että se tuottaisi enemmän hedelmää ja karsit kuivettuneita oksia pois.
Jos ihminen irtautuu elävästä yhteydestä Kristukseen ja eksyy ihmisten laatimiin sääntöviidakoihin, niin kuiva hänestä tulee. Koetelkoon kukin itsensä rehellisesti, elääkö Kristus minussa, onko minulla rauha Jumalan kanssa.
Vai olenko sääntöviidakossani ja valitan voivotellen sitä, etten pysty parempaan.
OIkea on havainto, - et todellakaan pysty, mutta Jeesus pystyy, hän on tie totuus ja elämä. - Oikias olet
tyhmelin kirjoitti:
Esikoisuus on vaarallisesti livennyt oppi-isämme Lutherin opista, jota väännellään ja vääristellään sieltä ja täältä välillä täysin päinvastaiseksi.
Ja jos joku saarnaaja alkaa saarnata luterilaista, Tunnustuskirjojen mukaista oppia, niin hänet välittömästi hyllytetään ja häntä aletaan mustamaalata.
Pidetäänpäs tämäkin mielessämme. Totuus ei koskaan unohdu, Kulkuri.Näin on tähän saakka aina käynyt herätysliikkeessämme.
Kun Jeesuksesta aletaan julistaa Vapahtajana, ja syntimme sovittajana, joka yhdellä ainoalla uhrilla sovitti maailman synnit, aletaan julistamaan uskosta jolla tämä lahja otetaan vastaan, niin silloin vihollinen nousee jyrkkään vastarintaan.
Vihollinen alkaa saarnaajan suun kautta pilkkaamaan Kristusta ja sanoo, kuule .. ei pelkkä usko Kristukseen riitä prelastamaan sinua kadotuksesta.
Sen jälkeen kun Kristuksen kallis uhri on mitätöity, sotkemalla pelastukseen ihmistekoja, sen jälkeen alkaa uskovan ulkopuolelta tulemaan roppakaupalla seurakunnan johdon "armoneuvoja". Pääosin ihmisoppeja ja ihmisten laatimia syntiluetteloita. Tee niin ja tee noin, vältä tätä ja tee tuota, älä tee sitä, älä tee tuota. Kohta kristitty parka ei tiedä mihin uskoa ja saako yleensä ollenlkaan uskoa kun ristiriitaisia neuvoja kiltoja ja käskyjä sataa joka puolelta. - Kulkuri
erkin merkit kirjoitti:
Kol. 3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.Syntiluetteloita tarvitaan ehdottomasti! Kuinka muuten voisimme tietää mikä on syntiä ja mikä ei? Onko oikein olla varoittamatta ihmisiä erilaisista synneistä ja antaa ihmisten mennä rauhassa helvettiin? Ei mun tietääkseni. Minun mielestä on oikein varoittaa erilaisista asioista ihan nimeltä mainiten, jotta ihmiset paremmin varjeltuisivat syntielämältä. Uskoa saa vapaasti oli sitten syntiin joutunut tai ei. Ei ihminen armoa tarvitse, jos hän ei koe syntinenkään olevansa.
- Kulkuri
tyhmelin kirjoitti:
Pidetäänpäs tämäkin mielessämme. Totuus ei koskaan unohdu, Kulkuri.Tyhmelin, millä tavalla esikoislestadiolaiset ovat livenneet Lutherin opista? Kerro esimerkki tai muuten sanoillasi ei ole mitään painoarvoa. Esikoislestadiolaiset ovat mielestäni pysyneet Lutherin opissa. Jokatapauksessa meidän ei niinkään pidä katsoa Lutheriin vaan sitävastoin Jeesukseen ja Pyhään Raamattuun.
Kulkuri kirjoitti:
Tyhmelin, millä tavalla esikoislestadiolaiset ovat livenneet Lutherin opista? Kerro esimerkki tai muuten sanoillasi ei ole mitään painoarvoa. Esikoislestadiolaiset ovat mielestäni pysyneet Lutherin opissa. Jokatapauksessa meidän ei niinkään pidä katsoa Lutheriin vaan sitävastoin Jeesukseen ja Pyhään Raamattuun.
Tästä olemme keskustelleet paljon uudella foorumillamme jonka osoite on :
esikoisten.keskustelu.info
Tervetuloa sinne. Täällä suomi24:lla on liikaa häirintää asialliseen keskusteluun. Trollit hyökkäävät heti kimppuun ja saan olla niiden viestejä poistamassa koko ajan.
Lupaan perustella asiat Raamatulla. Ja lupaan myös kääntää kelkkani jos pystyt vakuuttamaan minut Raamatulla.
Viimeinen lauseesi on periaatteessa ihan oikein.- Kulkuri
tyhmelin kirjoitti:
Tästä olemme keskustelleet paljon uudella foorumillamme jonka osoite on :
esikoisten.keskustelu.info
Tervetuloa sinne. Täällä suomi24:lla on liikaa häirintää asialliseen keskusteluun. Trollit hyökkäävät heti kimppuun ja saan olla niiden viestejä poistamassa koko ajan.
Lupaan perustella asiat Raamatulla. Ja lupaan myös kääntää kelkkani jos pystyt vakuuttamaan minut Raamatulla.
Viimeinen lauseesi on periaatteessa ihan oikein.Kiitos kutsusta, Tyhmelin! Aikani on aikalailla kortilla mutta pyrin käymään sielläkin.
- teu,
Kulkuri kirjoitti:
Syntiluetteloita tarvitaan ehdottomasti! Kuinka muuten voisimme tietää mikä on syntiä ja mikä ei? Onko oikein olla varoittamatta ihmisiä erilaisista synneistä ja antaa ihmisten mennä rauhassa helvettiin? Ei mun tietääkseni. Minun mielestä on oikein varoittaa erilaisista asioista ihan nimeltä mainiten, jotta ihmiset paremmin varjeltuisivat syntielämältä. Uskoa saa vapaasti oli sitten syntiin joutunut tai ei. Ei ihminen armoa tarvitse, jos hän ei koe syntinenkään olevansa.
"kulkuri "
Ei tarvita ehdottomasti , jos kysymyksessä on ihmis määritys oppi synnistä .
Vain Jumalan määritys sallitaan , ja se on 10 käskyä , ei vähenpi
eikä enempi , kaikki jotka menee yli , on niitä joista sanotaan LOPUSSA
Raamattua , Heille Jumala antyaa ne vitsaukset jotka on kirjassa mainittu.
Ei ihminen Armoa tarvitse ,jos hän ei koe syntinenkään olevansa .
Joo ja ei . Koska syntisen luo tulee Jeesus , joka ei yhdenkään
sallisi menevän kadotukseen , vaan saisi iankaikkisen ilon .
- vihne kirjautumatta
Mieleeni tulee joku lahtelainen puuseppä, ehkä Maapalo, joka saarnasi. Hän puhui siitä, että tarvitaan kymmenen samanmittaista lautaa, niin pitää aina käyttää sitä ensimmäistä mittana. Silloin saadaan kymmenen samanmittaista. Jos aina käytetään edellistä mittana niin kymmenes on sentinverran pitempi.
Näin on myös opin laita. Jos aletaanselittämään jonkin tekemää selitysteosta, niin silloin on se kolmenkyynärän jumala käytössä, vaikka sitä ei huomata eikä tunnusteta.- näin se on
Samaa vertausta siteerasi A. Hartikka aika usein saarnoissaan.
Hyvä vertaus Vihneeltä.
Seuraavassa puusepän opetus sähkömiehen termeillä sanottuna:
Opetus tulee maadoittaa oikeaan potentiaaliin eli Raamatun "mittanuoraan".
Muuten alkaa nolla kellumaan ja siitä voi saada sähköiskun.
Lapin vanhimmat ja "tämä siunattu kristillisyys" on ehdottomasti väärä nollajohdon paikka.
Lestadiuskin on väärä nollajohdon paikka.
Lutherin opetus on täysin riittävä, koska Lutherin ja Raamatun välillä on todettu olevan opillinen suprajohtava kaapeli.
Raamattu on täsmälleen oikea paikka maakaapelille. Sinne pitää se nollajohto viedä.
Ehdin kuulla päiväsaarnasta pienen pätkän. Siellä puhui meänkieltä ikäänkuin joiku vanhus. Mietin, että eihän wanhimmissa ole sellaisella äänellä puhuvaa vanhusta. En tiijjä kuka oli.
Yhden asian kerkesin kuulla. Siinä käskettiin sujuttaa itsensä yhteisen ymmärryksen alle. Tämä takaisi ristillisyyvvelle menestyksen ja siunauksen.
Jäin miettimään, vaikka vanhaa taustaa vasten se soin tuntuu niin hyvältä, mutta mikä mättää?
Kuka määrittelee sen ymmärryksen jonka alle pitää taipua? Eikö se ole vasta yhteinen ymmärrys, kun sitä erimielistä on yhdessä kuultu ja sitten tutkittu, mikä on oikein Jumalan edessä?
Minä en hyväksy voimajohtoja raamatun ja lutherin välille. Hän oli aiknaan ase Herran kädessä, mutta raamatun auktoriteetin alle kuuluva ihm inen."Kuka määrittelee sen ymmärryksen jonka alle pitää taipua? Eikö se ole vasta yhteinen ymmärrys, kun sitä erimielistä on yhdessä kuultu ja sitten tutkittu, mikä on oikein Jumalan edessä?"
Tässä olemme yksimielisesti yksimielisiä. Ei minultakaan ole kukaan mitään kysynyt.
"Minä en hyväksy voimajohtoja raamatun ja lutherin välille. "
Tässä olemme yksimielisesti erimielisiä. Minä hyväksyn koska nimenomaan Luther asetti itsensä Raamatun auktoriteetin alle ja pyrki löytämään alkukristillisen raamatuntulkinnan- ja jätti varaa korjaustoimenpiteille eli uudelle maadoitukselle jos hänen piuhansa todetaan liian ohuiksi. Tulee tässä korostettua liikaa Martti -setää, mutta entisenä luterilaisena tiedät kyllä mitä luterilaisuus sanoo olevansa. Se väittää perustavansa yksin Raamattuun. Ja minä en ole parempaakaan tulkintaperiaatetta löytänyt.- teu,
"Vihne"
Kirjoitan sulle vähän , Minusta tämä oli valittu RH. kiusaksi .tai sit ei .
Mutta sama Teksti . Ef, 4.luku ,kuin reinolla , mainitti kyllä ettei tämä
ole mikään Korjaus . jos hän puhui sinne päin .
Minula on pieni pätkiä muistissa. koska panin vähän ylös siitä asti kun
vaimo jouti menemään Hammaslääkäriin . n.40 min alalta
Ensin havaitsin, että hän mainitsai Jeesuksen Kristuksen ., Oikein .
Kun jaksaisimme kantaa toinen toistamme , nbäyränä ja pienenä .Tähän
hän otti verrokiksi ne jotka ovet kasvaneet isoiksi seurakunnassa .
RAUHAN PITO TU.LEE ALKAA KOTOA.
PYHÄ HENKI JA TYÖTOVERIT ON PÄÄTTÄNEET tässä hän varmasti minusta
antaa noille paisuneille ...
Yksi,ruumis ,se on yksi seurakunta , ei hän ole montaa seurakuntaa perustanut
Yksi Henki = on Pyhä henki , jolloin (Johannes) Jeesus sanoi ellen minä mene pois ei Pyhä Henki tule avuksi , Yksi Herra , Jeesus Kristus ( on se Herra )
Yksi kaste , me uskomme että tämä on Pyhä Henki eli hänen kaste,
ja kertoi että papeilla on vesikaste,
Yksi Jumala , niin että Hän kujljettaa illaksi kotiin kostuu kotiin .
Jeesuksen Kristuksen Lahja ,joka on annettu , on Kristuksen Lahjamittä
ja se on ollut rajaton .
Aka pian tuli ,anteeksi anomisen aika .
- keltavihreää teippiä
Kun kaikki muut asiat ovat rakkaampia kuin Raamatun totuus, tarvitaan paljon hyvin valehtelevia kirkonmiehiä !
niin ja modeja tietenkin kans..meinas unohtua paikallinen ongelma.
mikä sellainen Raamattuun voimaliittyjä on, joka ei edes juutalaisten asemaa tajua sen enempää kuin Jaakobin kirjettäkään, ja kolmioikkaa suurien peruskäskyjen yli ilman seivästä.Joskus kun sinunkin kanssasi, nolla-nolla, voisi keskustella asiallisesti.
Nostaisin silloin virtuaalisesti sinulle hattua.
Myönnän että Lutherissa oli keskiaikaista pimeyttä jäljellä. Kukapa olisi täydellinen ja ymmärtäisi erhetyksensä. Lutherin suhteellinen kirkkausero on kuitenkin aika suuri verrattuna hänen aikalaisiinsa. Perusperiaatteet kestävät vieläkin kriittisen arvostelun, päinvastoin kuin jonkun Hubmaierin, Schwenkfeldin tai Karlstadtin...- elä sie hömpötä
Juutalaisten asema on sama kun kaikken muidenkin ihmisten, jos on epäuskoinen menee kadotukseen, jos juutalainen uskoo Kristukseen niin hän on yhtä perhettä pakanakansoista pelastettujen kanssa.
- "L Laestadius 214v"
Täshä Lebbu moi, Minä sanon eddä Teu on mun hengellinen hanurin perijä, osa soidda..
Mind dulin muldan alda ilmoiddamaan eddä se daivas misdä saarnatsin, bissihaukoille ja armonwarkaille, eddä dehkä barannus eddä, de bääsedde daevaisiin. ei dotta, me kaekki olemmed muldan alla, emme daevassa. Niin kun lubacin.- -pissihaukka-
Onkos siellä haudassa kosteaa kun on niin nenä tukossa?
- lebbu
-pissihaukka- kirjoitti:
Määd ole niin vanhha eddä hambad on edanat sööned, mud ajadus gulkee,
- teu,
"LLL;214".
Lebbu MOI , Tämä asia on mielenkiintoinen , Silläkin kun Jumala LOI
Paradiisin tuonne 120=>160 km korkeealle ;tiesitko miksi , että ne olisi
Sielujen LEPO PAiKKA. Ja sinne on on talletettu vain sielut .
Joista sitten Tulee , Karitsan Viimeisen Tuomion aikana kukin niikuin
Asia on Kirkastetulla ruumilla SEN Valtaistuimen luo Jonka Enkelit
toivat TAIVAASTA, Siinä tuomiossa , on kaksi lukua Lampaat ja Vuohet
Niista Tuomioista "TULE" saa Lampaat , ja tuomiolla "MENE"joutuu
Tulijärveen . Kummatkin tulee saada Kirkastettu ruumis , koska
siellä mihin "MENE" Tuomion saanyt joutuu pitää kestää Ikuinen tuli
Tällä meidän liharuumiilla ei kestäisi kuin 2.-3pv. - teu,
lebbu kirjoitti:
Määd ole niin vanhha eddä hambad on edanat sööned, mud ajadus gulkee,
"LEBBU".
Jeesus sanoi eräässä kohtaa , että eräälle miehelle ei sinun pidä mennä
hautaamaan ISÄÄSI. Kosaka sinun isäsi ei ole vielä kuollutkaan .
Ja hän sanoo , anna kuolleitten haudata kuolleensa , Tämä tahtoo kertoa vähän
samaa kuin tuossa vähän ylempänä kirjoitin .. - teu,
-pissihaukka- kirjoitti:
" pissihaukka "
Ei siellä haudassa ole tunnettakaan
Koska Uusi ruumis annettaan sielulle .
Siis sen mukaan Kun se Paratiisissa
annettu on .
Tarkoitin sanoa että ei siellä haudassa ole kuin
Maatuva ruumis , ps, olin kerran suntion kansa
Haudan kaivuussa tuli vastaan pitkä Naisen hius
hauta oli ollut 25 vuotta Suurin osa iuksista oli
Vielä kunnossa , Laitoimme Hiukset sivuun siksi
kunnes uusi hauta oli valmis , sitten haimme ne
hiukset , kaivoimme haudan pohjasta reilun nlapion
piston ja hautasimme hiukset , minusta kunnioitusta
käyttäen .. Tämä ei ollut vielä maatrunut ..
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924687
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?853969Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1533735Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162638Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881719
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717