Biotiini hiuksille?!

Moi elikkä mä kokeilin tota eläimille tarkoitettua biotiinia 1 kerran about 6-9kk sitten ja annostus oli silloin 1/4 tablettia. Eli aamulla otin silloin ekan kerran ja ehkä 30 min niin mulla tuli migreeni;( mulla on muutenkin kyllä taipumus migreeniin mutta silloin ei ollut esto lääkitystä ja nyt on. Lopetin sitten heti siihen paikkaan koska en halunnut enempää pääkipua. Nyt haluaisn aloittaa taas ottamaan nuita tabletteja mutta en tiedä uskallanko vaikka onkin estolääkitys. Onko muilla samaa ongelmaa josta päässyt yli? Onko samoja sivuvaikutuksia ja menevätkö ohi jos menevät ja milloin menevät? Auttakaa pliis! Kiitos!:))
1175
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Hiusten lisääntymistä, pituuskasvua tai paksuutta EI voi lisätä millään lisäravinteella.

Ihan oikeesti, EI voi.

Jos näin olisi, niin meillä olisi kaikilla paksut hiukset napaan asti aivan varmasti, mutta kun ei ole.

Älä laita rahojasi humpuukiin.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm

Ja se ihmisten ja eläinten biotiini on sama biotiini. Biotiini on biotiini, vaikka pahvilaatikossa lukisi kalalle tarkoitettu. Ihan sama kemiallinen koostumus.

Voit todellakin kokeilla kaikenlaisia lisäravinne juttuja, mutta niiden vaikutus usein on minimaalinen tai täysin 0. Ne joille ne ovat auttaneet vain pitävät niistä niin kovaa meteliä että kaikki luulevat että niillä on hyväkin teho.

Jos biotiini kasvattaa hiusta, niin todellakin se on vain pillerin syöjän subjektiivinen kokemus, koska, jos oikeasti olisi biotiinista puutetta, niin olis paljon muistakin ravintoaineista ja tällöin koko terveys olisi vaakalaudalla ja hiusten kasvatus ihan toisessa vaakakupissa. Tai ainakin pitäisi olla. Tuo biotiini maksaa 10€ kuukaudessa eli todellakin joku rahastaa teitä hyväuskosia hölmöjä hiustenkasvattajia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tukkahukassa kirjoitti:

Moi elikkä mä kokeilin tota eläimille tarkoitettua biotiinia 1 kerran about 6-9kk sitten ja annostus oli silloin 1/4 tablettia. Eli aamulla otin silloin ekan kerran ja ehkä 30 min niin mulla tuli migreeni;( mulla on muutenkin kyllä taipumus migreeniin mutta silloin ei ollut esto lääkitystä ja nyt on. Lopetin sitten heti siihen paikkaan koska en halunnut enempää pääkipua. Nyt haluaisn aloittaa taas ottamaan nuita tabletteja mutta en tiedä uskallanko vaikka onkin estolääkitys. Onko muilla samaa ongelmaa josta päässyt yli? Onko samoja sivuvaikutuksia ja menevätkö ohi jos menevät ja milloin menevät? Auttakaa pliis! Kiitos!:))

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu