Mitä liikkuu korvien välissä kun ahtailla kaupan parkkipaikoilla täytyy lyödä ovet selkosen selälleen autoon mennessä. Nimenomaan lyödä niin että oma ovi osuu viereistä autoa kylkeen ja siihen kunnon vekki. Tänä vuonna tullut omaan autoon kolme vekkiä pölhöjen ihmisten toimesta. Itse pysäköin aina mahdollisimman keskelle ruutua ja autosta noustessani & sinne mennessäni KATSON ettei ovi osu viereiseen autoon.
Pölhöt kolhii ovia parkkipaikalla
179
5529
Vastaukset
- kun ei opeteta
Eihän ne kuskit toisia autoja ovilla kolhi, vaan ne takapenkin naiset ja lapset, joilla ei ole harmainta aavistustakaan auton ovien avautumisesta.
Vähän kun eka pykälä vastustaa niin työnnetään sitten kunnolla ja ovi paukahtaa vauhdilla naapurin kylkeen.
Takaoven kulmalla ne vekit tehdään, ei juurikaan etuoven tasaisella kaarella.- Hahahaha!
Jaa, että sinulla on noin tyhmä perhe, no mitäs et opeta.
- Nainen ratissa
Tästäpä on asennetta. Fiksu mies ratissa, tyhmä nainen lapsineen takapenkillä.
- helppo ratkaisu
Hahahaha! kirjoitti:
Pölhö ei ole välttämättä se, joka lyö ovella toisen autoon vekin, vaan myös se, joka parkkaa autonsa mahdollisimman lähelle kaupan ovea säästääksen muutaman kymmenen metriä kävelymatkassa.
Olen yli 50 vuotias mies, olen autoillut jo lähes 30 vuotta, eikä minua autoihini ole koskaan kukaan lyönyt ovella, eikä millään muullakaan minkäänlaista jälkeä.
Kun paikoitan esim. marketin parkkipaikalle, jätän autoni kauemmas kaupan ovelta, jossa on runsaasti vapaata tilaa ja näin olen välttynyt kolhuilta.
On tietenkin totta, että voin joutua kävelemään "jopa" 30-40 m pidemmän matkan asioidessani kaupassa, mutta en pane sitä pahakseni. - missä suuret ruudut
helppo ratkaisu kirjoitti:
Pölhö ei ole välttämättä se, joka lyö ovella toisen autoon vekin, vaan myös se, joka parkkaa autonsa mahdollisimman lähelle kaupan ovea säästääksen muutaman kymmenen metriä kävelymatkassa.
Olen yli 50 vuotias mies, olen autoillut jo lähes 30 vuotta, eikä minua autoihini ole koskaan kukaan lyönyt ovella, eikä millään muullakaan minkäänlaista jälkeä.
Kun paikoitan esim. marketin parkkipaikalle, jätän autoni kauemmas kaupan ovelta, jossa on runsaasti vapaata tilaa ja näin olen välttynyt kolhuilta.
On tietenkin totta, että voin joutua kävelemään "jopa" 30-40 m pidemmän matkan asioidessani kaupassa, mutta en pane sitä pahakseni.Ongelma on tosiaan naurettavan pienet pysäköintiruudut!
Suomessa ruutujen koon standardi on jostain 70-luvun pikkuautoista...
Nykyruudut ovat aivan liian pieniä. - tuhma nainen ratissa
Nainen ratissa kirjoitti:
Tästäpä on asennetta. Fiksu mies ratissa, tyhmä nainen lapsineen takapenkillä.
Mielelläni aina, kun näen yksinäisen mieskuskin, kiilaan autoni parkkiin hänen viereensä.
Saa sitten mieskin oppia ajattelemaan, miten autosta rantaudutaan tai miten sinne pääsee. - ovet auki
minä ajan auton vinoon ruutuun,että saa auton oven auki kun on vähän parempi auto jossa ovi aukeaa.siis 45 astetta auki.muissa koppimopoissa aukeaa vain 30 astetta.ennen minullakin oli koppimopoautoja.
- Just joo
missä suuret ruudut kirjoitti:
Ongelma on tosiaan naurettavan pienet pysäköintiruudut!
Nykyruudut ovat aivan liian pieniä.Kuten sanottu: Ongelma on todella liian suuret kuskit.
Ja se, että jokaisen pitää päästä sillä peltilehmällään juuri siihen ovelle tai peräti sisään asti. Sitten ihmetellään että vähän kolisee kun kuski tai hänen egonsa ei mahdu sille varattuun tilaan.
Parkkaa sinne ihan vähän kauempana olevaan ruutuun ja nauti väljistä tiloista. - hitot välität muista
Hahahaha! kirjoitti:
Ajetaan lähelle iso auto tottakai kolhin naapuri ruudun autoa että pääsen omaan autoon
- vituttaa vitusti
ovet auki kirjoitti:
minä ajan auton vinoon ruutuun,että saa auton oven auki kun on vähän parempi auto jossa ovi aukeaa.siis 45 astetta auki.muissa koppimopoissa aukeaa vain 30 astetta.ennen minullakin oli koppimopoautoja.
Pistäkää ne saatanan kotteronne suoraan, te vinoparkkeeraajat olette vitun perseestä
Kakkosena tulee nämä viivan päälle parkkeeraajat. - urpot.......
Nykyruudut ovat aivan liian pieniä.voi vit-tu!!! ja sun suuret ruudut...
perimmäinen ruutu,ja jos löytyy niitä kalliita VELKA-autoja!!!niiden väliin sinun pommisi.ei löytyne kolhuja... ehkä siitä velka-"autosta"
saa-tanan TYHMÄ... - VITTUILU HALLUSSA...
vituttaa vitusti kirjoitti:
Pistäkää ne saatanan kotteronne suoraan, te vinoparkkeeraajat olette vitun perseestä
Kakkosena tulee nämä viivan päälle parkkeeraajat.OK!!!! AJETAAN VIIVOJEN PÄÄLLE VINOON...
- jesse james
helppo ratkaisu kirjoitti:
On tietenkin totta, että voin joutua kävelemään "jopa" 30-40 m pidemmän matkan asioidessani kaupassa, mutta en pane sitä pahakseni.Parkkipaikkojen pitäisi olla sen verran isot että ovet mahtuvat aukeamaan ilman vaaraa. Lapset usein aukaisee oven sen enempää miettimättä selkosen selälleen. Viereinen auto saa siitä sitten kivan muiston. Itselläni on uudehko auto ja en halua siihen turhia lommoja. Olenkin ratkaissut asian niin markettien parkkipaikoilla että parkkeeraan kahden ruudun väliin. Vie kahden auton parkkipaikan mutta mielummin niin kuin lommo kyljessä.
- joskus pakko
vituttaa vitusti kirjoitti:
Kakkosena tulee nämä viivan päälle parkkeeraajat.Jos edelliset ajaneet viivojen päälle niin on pakko itsekin jättää ja aina ne viivat ei edes näy. Kun toinen lähtee viereltää, voi näyttää kuin olisi turhaan ajanut viivan päälle.
Pitäisi jokaisen opettaa omat lapset avaamaan ne ovet varovasti, joskus voi jäädä kiinnikin ja joutuu korvaamaan. Naapuri oli muuttaessaan kolhinut minun autoa, en viitsinyt selvittää minne muuttanut. - parkkeeraaja
Pitkä ketju en lähde tarkemmin lukemaan, mutta ylempi kirjoitus on totta. Itselläni oli joskus tyttöystävä melkoinen koheltaja.
Jos hankalampi paikka niin, kyllä päästin hänet pois kyydistä ennen parkkeerausta :) - Anonyymi
Nykyruudut ovat aivan liian pieniä.Lidlissä on ainoana hyvät parkkiriudut, harmi että valikoima on kuin salessa
- Anonyymi
Just joo kirjoitti:
Kuten sanottu: Ongelma on todella liian suuret kuskit.
Ja se, että jokaisen pitää päästä sillä peltilehmällään juuri siihen ovelle tai peräti sisään asti. Sitten ihmetellään että vähän kolisee kun kuski tai hänen egonsa ei mahdu sille varattuun tilaan.
Parkkaa sinne ihan vähän kauempana olevaan ruutuun ja nauti väljistä tiloista.Parkkiruutu pitäisi tehdä sen keskivertoauton mittojen mukaan(vähintään) , mutta jo nykyinen mini (pieni perheauto) mahtuu juuri ja juuri esimerkiksi prisman ruutuun niin että oven välistä mahtuu 60kg nainen ulos.
Perheen toinen henkilöauto jolla pituutta 5.2m ja leveyttä 2.05m mahtuu juuri ja juuri viivojen väliin mutta ovet vaatii sen metrin lisää jotta pääsee autosta ulos.
Joku standardi tarvis olla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parkkiruutu pitäisi tehdä sen keskivertoauton mittojen mukaan(vähintään) , mutta jo nykyinen mini (pieni perheauto) mahtuu juuri ja juuri esimerkiksi prisman ruutuun niin että oven välistä mahtuu 60kg nainen ulos.
Perheen toinen henkilöauto jolla pituutta 5.2m ja leveyttä 2.05m mahtuu juuri ja juuri viivojen väliin mutta ovet vaatii sen metrin lisää jotta pääsee autosta ulos.
Joku standardi tarvis olla!Kun maalataan kapeammat parkkiruudut, saadaan muutama parkkipaikka enemmän samalle parkkialueelle. Suurimmalle osalle asiakkaista se riittää.
Suomessa vain hyvin harvalla parkkipaikalla maalataan parkkiruutujen väliin 0,5 m "ei kenenkään maa" alueen, joka helpottaa oven avaamista kolhimatta.
Olen joutunut joskus tekemään rikosilmoituksen tuntemattoman auton kolhimisesta jotta sain ovikolhut korjautettua kaskosta. Omavastuun tuosta joutui maksamaan, mutta mitähän kauppias tuumaisi jos esittäisi laskun omavastuusta hänelle liian ahtaiden parkkiruutujen johdosta. - Anonyymi
tuhma nainen ratissa kirjoitti:
Mielelläni aina, kun näen yksinäisen mieskuskin, kiilaan autoni parkkiin hänen viereensä.
Saa sitten mieskin oppia ajattelemaan, miten autosta rantaudutaan tai miten sinne pääsee.Heh... jos olisi vielä sinkku, niin tuolla tavallahan saisimme treffit aikaiseksi.
Mutta siitä vaan, olen hoikka mies, joten mahdun kyllä autoon/autosta ahtaammassakin välissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidlissä on ainoana hyvät parkkiriudut, harmi että valikoima on kuin salessa
Lidlissä hyvät parkkiruudut, ja olen Lidlin hyvään hinta-/laatusuhteeseen tyytyväinen.
Ihan kaikkea ei Lidlistä saa, mutta jos kerran kahdessa viikossa ostaa Prismasta sen, mitä Lidlistä ei löydy, niin kaiken muun saa kyllä Lidlistä.
- ^^^^^^^^
Kyllä ne oppii olemaan kolhimatta, kun kun otat kolhijan tiedot ylös, teette tapahtuneesta vahinkoilmoituksen ja viet autosi korjaamoon.
Kun muutaman kerran menettää liikennevakuutuksen bonukset, alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan toisten omaisuuden kunnioittaminen.- ei iisii
Kun sinä sen kolhun huomaat, niin kolhija on haihtunut taivaan tuuliin. Ota siinä sitten tietoja ylös. Tämä on normitapaus. Tottakai jos paikalla olet niin kolhijan vakuutus korvaa.
- moksis moksis moksis
minä en myönnä kolhineeni toista autoa,vaikka olisi vetokoukkuni jo toisen konehuoneessa.siinäpä on miettimistä kun itsekseen riitelee vakutusyhtiönsä kanssa.eikä se auto ole kuin kuollutta rautaa ei siihen pipi tule jos vähän kolhii.kauppaautona kannattaa käyttää vähän halvempaa kolhi autoa.paremmilla vain häihin ja kirkkoon.ei siinä auta toisten auton tiedot kun kieltää kolhineensa ja äkkiä kolmekymmentä senttiä siirtää niin ei satu kolhun kohdalle mitenkään.moksis poksis ja vekkiä tulee lisää.jos menee riitasille moksii lisää että kiopeäää tekeeeee
- will use it
moksis moksis moksis kirjoitti:
minä en myönnä kolhineeni toista autoa,vaikka olisi vetokoukkuni jo toisen konehuoneessa.siinäpä on miettimistä kun itsekseen riitelee vakutusyhtiönsä kanssa.eikä se auto ole kuin kuollutta rautaa ei siihen pipi tule jos vähän kolhii.kauppaautona kannattaa käyttää vähän halvempaa kolhi autoa.paremmilla vain häihin ja kirkkoon.ei siinä auta toisten auton tiedot kun kieltää kolhineensa ja äkkiä kolmekymmentä senttiä siirtää niin ei satu kolhun kohdalle mitenkään.moksis poksis ja vekkiä tulee lisää.jos menee riitasille moksii lisää että kiopeäää tekeeeee
mulla on autossa tuollaisten varalta kättä pidempää...
- ^^^^^^^^^^
moksis moksis moksis kirjoitti:
Ei siitä tarvitse vakuutusyhtiön kanssa riidellä. Meillä täällä Suomessa on valtiollinen laitos, jota kutsutaan nimellä poliisi. Tapauksesta tehdään tutkintapyyntö poliisille.
Uskon että poliisilla on melko paljon keinoja, saada vahingon aiheuttaja selville, etenkin jos jo tiedetään, kuka on kyseessä.
Mutta kun tapaus sattuu kohdallesi, kokeile kunka kiistäminen toimii. :) - papparaiset prkle
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Ei siitä tarvitse vakuutusyhtiön kanssa riidellä. Meillä täällä Suomessa on valtiollinen laitos, jota kutsutaan nimellä poliisi. Tapauksesta tehdään tutkintapyyntö poliisille.
Uskon että poliisilla on melko paljon keinoja, saada vahingon aiheuttaja selville, etenkin jos jo tiedetään, kuka on kyseessä.
Mutta kun tapaus sattuu kohdallesi, kokeile kunka kiistäminen toimii. :)niitä ei kuule vekit ja lommot kiinnosta. ja jos toinen ei myönnä mitään, niin minkäs teet. nähty on.
- ^^^^^^^^
papparaiset prkle kirjoitti:
niitä ei kuule vekit ja lommot kiinnosta. ja jos toinen ei myönnä mitään, niin minkäs teet. nähty on.
Kyllä niitä kiinnostaa, kun se on lakisääteinen velvollisuus.
- hyödyntäkää tilaa
Minä parkkeeraan BMW:ni siten, että parkkiruudun viiva jää suunnilleen kardaaniakselin alle. Molemmille puolille autoa jää silloin runsaasti tilaa ja viereiset ruudut jäävät turvallisen etäisyyden päähän, joten naapuriautoistakaan ei ole vaaraa.
- 20+5
Yleensä kun nään että joku on parkkeerannut autonsa omien 2 tai kolme ruutua itelleen niin ajan oma autoni ihan kiusallani siihen viereen. Juuri niin että jos se auton kuski sattuu tulee ennen mua niin se joutuu todellakin taiteilemaan jos meinaa kuskin puolelta sisään mahtua.
- miksi teet niin?
20+5 kirjoitti:
Yleensä kun nään että joku on parkkeerannut autonsa omien 2 tai kolme ruutua itelleen niin ajan oma autoni ihan kiusallani siihen viereen. Juuri niin että jos se auton kuski sattuu tulee ennen mua niin se joutuu todellakin taiteilemaan jos meinaa kuskin puolelta sisään mahtua.
Oletpa lapsellinen. Taidat pelleillä muutenkin liikenteessä?
- Tammi1
20+5 kirjoitti:
Niinpä entässitten kun osuu omaan nilkkaan,naapus ajaa niin likelle että jouttu vatsan vetänään selkäranaan?
- Tavat kunniaan
miksi teet niin? kirjoitti:
Oletpa lapsellinen. Taidat pelleillä muutenkin liikenteessä?
Eikös vielä lapsellisempaa ja huono käytöksestä ole varata kaksi paikkaa itselleen, kun ei niitä parkkipaikkoja ole liiaksi muutenkaan
- Oikea poliisi
Tavat kunniaan kirjoitti:
Eikös vielä lapsellisempaa ja huono käytöksestä ole varata kaksi paikkaa itselleen, kun ei niitä parkkipaikkoja ole liiaksi muutenkaan
Sinä et ole poliisi. Jos ei toisten pysäköinti miellytä, niin sano kauppakeskuksen vartijalle siitä. Kahteen pysäköintiruutuun pysäköintiä ei ole laissa kielletty, mutta liikenteen häirintä on. Joten mieti kahdesti jos pysäköit autosi ihan kiinni toisen autoon.
- Ei mursuille!
Tavat kunniaan kirjoitti:
Tavat kunniaan. Mä teen myös niin. Autoni on tasan niin kiinni kuskin ovessa, että tulitikkuaski ei peilien väliin tahdo sopia. Muutaman kerran on ollut täydellä parkkipaikalla punaisena pönöttävä teini taikka keski-ikäinen mursu odottelemassa autoonpääsyä. Keski-ikäisellä mursulla oli pari valittua sanottavana, vaan hiljenipä kuultuaan oman vastineeni. Pysykööt omalla pihallaan, jos ei käytöstavat ole hallussa vähäisimmässäkään määrin.
- donitsimakkarakalja
Oikea poliisi kirjoitti:
Sinä et ole poliisi. Jos ei toisten pysäköinti miellytä, niin sano kauppakeskuksen vartijalle siitä. Kahteen pysäköintiruutuun pysäköintiä ei ole laissa kielletty, mutta liikenteen häirintä on. Joten mieti kahdesti jos pysäköit autosi ihan kiinni toisen autoon.
Paskat se mitään liikennettä häiritse, jos parkkipaikalla vähän onnetonta jolppia opettaa pysäköimään omaan loosiinsa. Soittele sinä vaan poliiseita.
- Mersumies.
20+5 kirjoitti:
Aja minun autoni viereen, niin joudut itse taiteilemaan päästäksesi hengissä pois.
- ykyäkyäkyäk
BMW? Olisit vaikka valehdellut, että sulla on joku normaali eikä pelleauto? Noh... Opel, Renault, Citroen ja Peugeot ovat vielä huonommat vaihtoehdot.
- Andria
Ei mursuille! kirjoitti:
Tavat kunniaan. Mä teen myös niin. Autoni on tasan niin kiinni kuskin ovessa, että tulitikkuaski ei peilien väliin tahdo sopia. Muutaman kerran on ollut täydellä parkkipaikalla punaisena pönöttävä teini taikka keski-ikäinen mursu odottelemassa autoonpääsyä. Keski-ikäisellä mursulla oli pari valittua sanottavana, vaan hiljenipä kuultuaan oman vastineeni. Pysykööt omalla pihallaan, jos ei käytöstavat ole hallussa vähäisimmässäkään määrin.
Mitä sinäkään sitten liikenteessä teet? Takaisin pihallesi siitä.
- niinpä taas joo
ykyäkyäkyäk kirjoitti:
BMW? Olisit vaikka valehdellut, että sulla on joku normaali eikä pelleauto? Noh... Opel, Renault, Citroen ja Peugeot ovat vielä huonommat vaihtoehdot.
"Noh... Opel, Renault, Citroen ja Peugeot ovat vielä huonommat vaihtoehdot."
No tuota sä et kyllä usko itekkään että ovat huonommat vaihtoehdot, kyseiset autot paljon parempia kuin joku kusinen BMW joiden omistajillakin yleensä vippaa päässä...
Bemarin omistaja vastaa kaikkia noiden autojen omistajia yhteensä k*sipäisyydellään ja törttöilyllään liikenteessä. - Anonyymi
Oikea poliisi kirjoitti:
"Kahteen pysäköintiruutuun pysäköintiä ei ole laissa kielletty"
ei ole ehkä laissa kielletty... mutta...
Paikasta riippuen joko kunnallinen pysäköinninvalvonta kirjoittaa tuosta pysäköintivirhemaksun tai sitten Aimo Park kirjoittaa tuosta yksityisoikeudellisen valvontamaksun.
Kas kun esim. Prisman parkkipaikalla on kyltti, jossa todetaan "Pysäköinti on sallittu vain merkittyihin pysäköintiruutuihin". Eli kun pysäköit niin, että varaat omalle autollesi 2-3 parkkiruutua, et noudata pysäköintiehtoja, ja siitä voidaan määrätä joko pysäköintivirhemaksu tai yksityisoikeudellinen valvontamaksu, riippuen siitä, kuka Prisman tai kauppakeskuksen valtuuttamana pysäköintiä valvoo.
Hyvä kysymys: Miksi joidenkin Prismojen parkkipaikoilla sallittu pysäköintiaika on 2h, ja toisten 3h ?
Tuota tiukempaa 2h maksimiaikaa sovelletaan esim. Tikkurilan Prismassa Vantaalla. - Anonyymi
Mersumies. kirjoitti:
Aja minun autoni viereen, niin joudut itse taiteilemaan päästäksesi hengissä pois.
Ahaa... mersujen ja BMW:n omistajilla näyttää olevan kaikista huonoimmat käytöstavat.
Tämä on muuten pantu merkille paitsi täällä palstalla, niin myös liikenteessä ja pysäköintialueilla.
- fvdxdfc
Ruutujen mitoitukset ovat 60-luvulta ja autot ovat läskistyneet siitä hurjasti.
- Eki vitonen
Kyllä meidän Cittarissa ruudut on maalattu 2000-luvulla. Se on kaupungin kaavoittaja joka unohti että marketin pihalle pitäisi mahtua asiakasmäärää vastaava automäärä.
No, meillä kauppareissut hoidetaan vanhalla rutkulla jonka ei väliä miten kukakin moukaroi. Ykkösautoa ei sitten ahtaisiin ruutuihin tungetakaan vaan haetaan vapaata tilaa harkiten. Ei tässä maassa enää toisten ihmisten huolellisuuteen voi luottaa, ei pätkän vertaa! - fvdxdfc
Eki vitonen kirjoitti:
Kyllä meidän Cittarissa ruudut on maalattu 2000-luvulla. Se on kaupungin kaavoittaja joka unohti että marketin pihalle pitäisi mahtua asiakasmäärää vastaava automäärä.
No, meillä kauppareissut hoidetaan vanhalla rutkulla jonka ei väliä miten kukakin moukaroi. Ykkösautoa ei sitten ahtaisiin ruutuihin tungetakaan vaan haetaan vapaata tilaa harkiten. Ei tässä maassa enää toisten ihmisten huolellisuuteen voi luottaa, ei pätkän vertaa!"Kyllä meidän Cittarissa ruudut on maalattu 2000-luvulla"
Ookkona pöljä?
*Ruutujen mitoitukset ovat 60-luvulta* - Se P Snr.
Eki vitonen kirjoitti:
No, meillä kauppareissut hoidetaan vanhalla rutkulla jonka ei väliä miten kukakin moukaroi. Ykkösautoa ei sitten ahtaisiin ruutuihin tungetakaan vaan haetaan vapaata tilaa harkiten. Ei tässä maassa enää toisten ihmisten huolellisuuteen voi luottaa, ei pätkän vertaa!Maksavat asiakkaat.
Heitä varten parkkipaikat ovat tehty.
Kiljuva pentulauma mukana. Miksi vahinkolaukaukset pitää tuoda nähtäviksi?
Siksi kun ei osata käyttää ehkäisyä?
Eläkeläisiä suosiva kauppiaas saa roponi. Haluan tehdä ostokseni rauhassa. - ....
Se P Snr. kirjoitti:
Maksavat asiakkaat.
Heitä varten parkkipaikat ovat tehty.
Kiljuva pentulauma mukana. Miksi vahinkolaukaukset pitää tuoda nähtäviksi?
Siksi kun ei osata käyttää ehkäisyä?
Eläkeläisiä suosiva kauppiaas saa roponi. Haluan tehdä ostokseni rauhassa.Mistä sinä tiedät kenen lapset on suunniteltuja ja kenen vahinkolaukauksia?
- kuljettajassa vikaa
Kyllä se ongelma sielä kuskin korvien välissä on jos ruutu on ahdas. Hiace, Vito, Vivaro ja muut vastaavankokoiset pakettiautot mahtuvat ongelmitta normaalikokoiseen ruutuun ja mahtuu hyvin aukaisemaan ovet. Jos joku ei henkilöautoa saa mahtumaan ruutuun ongelmitta niin kannattaa siirtyä suosiolla julkisen liikenteen käyttäjäksi.
- Mieti joskus
kuljettajassa vikaa kirjoitti:
Kyllä se ongelma sielä kuskin korvien välissä on jos ruutu on ahdas. Hiace, Vito, Vivaro ja muut vastaavankokoiset pakettiautot mahtuvat ongelmitta normaalikokoiseen ruutuun ja mahtuu hyvin aukaisemaan ovet. Jos joku ei henkilöautoa saa mahtumaan ruutuun ongelmitta niin kannattaa siirtyä suosiolla julkisen liikenteen käyttäjäksi.
Kyse ei ole auton koosta, vaan oven avaamiseen vaadittavasta tilasta. Pitkä ovi vaatii isomman tilan.
- Opettele ajamaan
Mieti joskus kirjoitti:
Kyse ei ole auton koosta, vaan oven avaamiseen vaadittavasta tilasta. Pitkä ovi vaatii isomman tilan.
Eipä ole oven kokokaan (se pituus) tuottanut koskaan ongelmia. Välillä kyllä naurattaa kun joku urpo ei meinaa saada pientä kauppakassia mahtumaan ruutuun johon mahtuisi pienemmällä kuorma-autollakin.
- Ritvaliisa.
Mitä sitten? Palvotko peltilehmääsi?
- erkkijorma
Haittaako sinua, jos räkäisen sinun takkiisi?
Eihän se takin lämmittävyyteen vaikuta, vai palvotko takkiasi? - Röyhkeeliisa
erkkijorma kirjoitti:
Haittaako sinua, jos räkäisen sinun takkiisi?
Eihän se takin lämmittävyyteen vaikuta, vai palvotko takkiasi?Räkäse pois, minä paskannan sinun kahvimukiis.
- Deluxe
""*Ruutujen mitoitukset ovat 60-luvulta* ""
60-luvulla ei maalattu ruutuja. Jos olisi maalattu, ja minun autoni mukaan, olisi maalattu 3---4 metrin ruutuja
Itse ajan autoni aina sinne kauimpana, parkkipaikan laidassa olevaaan ruutuun, jossa rivissä ei ole yhtään autoa parkissa. Kun palaan kaupasta, niin eikös vain jotkut pöhlöt vanhoilla rupukieseillään ole piirittäneet hienon autoni. Juuri ja juuri saan sen vedettyä pois ahtaasta välistä. Ympärillä on kyllä sata metriä tyhjiä paikkoja, molempiin suuntiin, muuta siihen viereen pitää ängetä. Luulevat varmaan, että romunsa muuttuvat siinä vieressä unelmien autoksi.- v*tun urpo!
"60-luvulla ei maalattu ruutuja"
Totta helv etissä maalattiin. Olen syntynyt 63 vuonna ja monessa paikkaa oli maalatut parkkiruudut, on valokuvia todisteena. PÖLJÄ !!! - uganda opettaa
v*tun urpo! kirjoitti:
"60-luvulla ei maalattu ruutuja"
Totta helv etissä maalattiin. Olen syntynyt 63 vuonna ja monessa paikkaa oli maalatut parkkiruudut, on valokuvia todisteena. PÖLJÄ !!!63-vuonna syntynyt, parkkiruutumaalia haistellut käytöstapakukkanen?
- kateetkuseen
Kateus se kylkiin kolkuttaa. Sen takia köyhät tulevat Ladoillaan ´vahingossa´ lommoja hakkaamaan parempien autojen kylkeen. Itse laitan kilven muistiin ja kärsineen tuulilasiin jos näen jonkun kolhivan. Kiinni jää.
99% kolhuista pystyy välttään sillä että ei vie sitä autoo siihen marketin oven eteen.Yleensä siellä kauempana on muutenkin väljempää ja sinne vie ne muutkin autonsa jotka haluavat pitää autonsa ehjänä.
- kannattaisi kokeilla
Olisi aika kivaa jos joku marketti alkaisi kokeilla asiakkaidensa kanssa parkkiruudun vasempaan laitaa parkkeeraamista...
vas. puoleiset renkaat vasemman puoleisen viivan ihan viereen..kummasti tulee tilaa...
Voisi vaikka maalata keltaisen viivan vasemmanpuoleisen valkoisen viivan viereen ja kyltti suuresti esiin, että aja vas.. puoleiset renkaat keltaisen viivan päälle.
- Jeps..
2 kertaa vuodessa kun kovavahaa auton pinnan niin ei hätää..
- ^^^^^^^^^^^^
Kertoisitko vielä, että miten kovavaha tuohon kolhimiseen auttaa?
- Heps...
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Se ilmeisesti oikaisee ne lommot? ;D
- miksi lattia vahataa
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Vahakerros on uhripinta joka ottaa vastaan naarmut ja raapaisut, sitä sitten poistellaan ja laitetaan uudestaan pintaan tai hoitavalla pesulla täydennetään
- ^^^^^^^^
miksi lattia vahataa kirjoitti:
Vahakerros on uhripinta joka ottaa vastaan naarmut ja raapaisut, sitä sitten poistellaan ja laitetaan uudestaan pintaan tai hoitavalla pesulla täydennetään
Mutta kun siitä kolhaisusta tulee LOMMO.
Poistatko lommotkin sillä kovavahalla?
- Ovet on tyhmiä
Ensin jousivoima pistää hanttiin ettei ovi aukenisi sitten noin puolenvälin jälkeen alkaakin jousivoima vetää ovea auki ja jos ei ehdi saamaan kiinni menee loppuun asti tai kylkeen.
- Isot ruudut, kiitos
Tehkääpä se virhe, että parkkeeratte autonne lähelle Alkon ovea sulkemisajan lähellä. Siinä kiireessä ei ilmeisesti eteensä ehdi katsoa.
Juttuja kuulee myös puhtaasta kateudesta, uutuuttaan kiiltelevän auton kylkeen on kai mukava avata ovi kunolla. Tätä en voi koskaan ymmärtää, miksi pitää tieten tahtoen turmella toisen omaisuutta. - loyveri
Minä otan joka kerta valokuvan kun jätän auton hetkeksi, helpottaa rikosilmoituksen tekoa.
- Mahtaa sulla
Olla melkoinen kuva-albumi.
- Muhkee on
Mahtaa sulla kirjoitti:
Olla melkoinen kuva-albumi.
Ihme kun kerkee kuvien tutkimiselta tänne asiasta kirjotella.
- No eihän
Muhkee on kirjoitti:
Ihme kun kerkee kuvien tutkimiselta tänne asiasta kirjotella.
niitä kuvia tarvi muutoin tutkia kuin sitten kun se lommo on tullut. Hyvä keino tuo on saada pöljät edesvastuuseen.
- Anonyymi
Tässä ei ollut kyse kolhusta, vaan muusta (känni)vahingonteosta.
Autoni joutui ilkivallan kohteeksi.
Mutta ilmeisesti tapauksella oli silminnäkijä, sillä joku soitti poliisin paikalle ja tekijä jäi kiinni.
Koska tekijä jäi kiinni, niin vahinkojen osalta:
Esitin tekijää kohtaan vaatimuksen kaskovakuutuksen omavastuuosasta (200€), loppuosan vahingoista maksoi vakuutusyhtiö. Mutta: vakuutusyhtiöllä on lain määräämä ns. takautumisoikeus, eli vakuutusyhtiö voi edelleen esittää syylliselle korvausvaatimuksen koko siitä määrästä, mitä kaskovakuutus minulle korvasi vahingosta, korkoineen.
Ja vaikka ei olisi ollut silminnäkijää paikalla, niin naapurin Tesla olisi todennäköisesti kuvannut tapahtuman, ja jos Teslan omistaja luovuttaa videotallenteen poliisille, niin sekin kummasti helpottaa saamaan tekijän kiinni.
Teslahan on sellainen auto, että jos auton sensorit havaitsevat epäilyttävää toimintaa lähistöllä, niin Tesla aloittaa automaattisesti kuvaamisen ja tallentamisen.
Eli sitä mukaa kun Teslat yleistyvät parkkipaikoilla, yhä suurempi osa ilkivallantekijöistä tulee jäämään kiinni teostaan.
- Näitä on nähty
Muutaman kerran olen nähnyt, kun läskimahainen ukko tai akka peräti potkaisee Mersunlinttansa oven auki naapuriauton kylkeen. Tietysti ymmärrän, että sellaisen mahan kanssa ihminen on niin kankea, ettei hän pysty kunnolla aukaisemaan jäykkää, saranoistaan ruostunutta auton ovea. Varmaan tällaisella ihmisellä rasvoittuneiden aivojen ajatuksenkulku on myös niin kankeaa, ettei hän edes ymmärrä tekevänsä mitään väärää.
- PaksuBertta
Mä olen isokokoinen nainen, eikä mun takiani ole koskaan ikänä milloinkaan kenenkään ovet naarmuuntuneet, saati muutakaan haittaa tullut. Enkä muuten aja sillä mersullakaan. Tiedä sitten, mikä sinunkin napaasi noin kovasti kaivaa isokokoiset ihmiset tai mersut noin yleensäkin. Ihmeen pahanvireistä tuo laiha kansa. Mikä teitä vaivaa? Nälkä?
- Läski on läski
PaksuBertta kirjoitti:
Mä olen isokokoinen nainen, eikä mun takiani ole koskaan ikänä milloinkaan kenenkään ovet naarmuuntuneet, saati muutakaan haittaa tullut. Enkä muuten aja sillä mersullakaan. Tiedä sitten, mikä sinunkin napaasi noin kovasti kaivaa isokokoiset ihmiset tai mersut noin yleensäkin. Ihmeen pahanvireistä tuo laiha kansa. Mikä teitä vaivaa? Nälkä?
Olet ahne läski. Käytä sanoja oikein.
- Älä länkytä
Läski on läski kirjoitti:
Olet ahne läski. Käytä sanoja oikein.
Syö enemmän niin kasvat pojasta mieheksi sinäkin!
- pölhöt pois
Totta on, pölhöt kolhii toisten autoja. Ajokortin saamisen ehdoksi pitäisi asettaa auton kunnollinen hallintakyky. Ja ehdottomasti pitäisi varmistaa ajokortin saajien näkökyky koska jotakin vikaa täytyy olla jos ei näe toista autoa toisessa parkkiruudussa. Tai olisiko sittenkin suurempi vika havaittavan ympäristön tajunnassa?
- ....
Auton kyydissä voi olla kortittomanakin ja oven avaamiseen ei korttia vaadita. Joten kolhija voi hyvin olla kortiton.
- asiodh
Sanoit oikeastaan itse vastauksen kysymykseesi. Parkkipaikat on todella ahtaat, että hyvä kun pääsee itse pienikokoisena autosta ulos ja sisälle. Varsinkin parkkitaloissa ongelma korostuu. :)
- kokeilkaa
Pitäisi opetella parkkeeraamaan aina parkkiruudun vasempaan laitaan, ja kas tilaa riittää..
- kokeile siskoas
kokeilkaa kirjoitti:
Pitäisi opetella parkkeeraamaan aina parkkiruudun vasempaan laitaan, ja kas tilaa riittää..
Etenkin, jos viereisessä ruudussa on parkkeerattu oikeaan laitaan, ja kas tilaa ei olekaan...
Kaikista paras vaihtoehto olisi se, että kaikki parkkeeraisivat keskelle ruutua.
- Ite osti vanhan auto
Paras lääke tähän on, että aina kun tulee naarmu autoon vie lasku kaupan johdolle niin eikähän ala parkkiruudut isoontua. Vanhukset ja nuoret ovat pahinmpia paukuttelioita. vanhukset avaavat oven sepposen selälleen ja tunkevat ison takapuolensa ensin penkkiin ja lopuksi repivät jalat sisään ja eikä ne näe eikä kuule pikku paukaisuja.
- Vituseeralla
Voithan sinä kiikuttaa sen laskusi vaikka kiinan keisarille, vaan eipä se sitä ole velvollinen maksamaan. Kauppakaan ei ole, joten mikään ei sen johdosta tule muuttumaan. Mene pyörällä kauppaan, jos et tuota vertaa ymmärrä.
- Ei onnistu
Vituseeralla kirjoitti:
Voithan sinä kiikuttaa sen laskusi vaikka kiinan keisarille, vaan eipä se sitä ole velvollinen maksamaan. Kauppakaan ei ole, joten mikään ei sen johdosta tule muuttumaan. Mene pyörällä kauppaan, jos et tuota vertaa ymmärrä.
Kiinassa ei ole keisaria.
- Vituseeralla
Ei onnistu kirjoitti:
Kiinassa ei ole keisaria.
Yhtä paljon kaupoilla on vastuu siitä, ettet sinä osaa ajaa.
- vas.laitaan
Miksi ette parkkeeraa autoa aina ruudun vasempaan laitaan, niin tulee tilaa molemmille puolille... kokeilkaa.
Meidän pihan suurella parkkipaikalla toimii..
IO IO IO IO IO IO IO I niin kuin huomaatte molemmille puolille jää reilusti tilaa..- Toistat
Toistat koko ajan
- holhii vain
Mitä kalliimpi auto kolhi vain
- ^^^^^^^^
Autojen välissä on tasan yhtä paljon tilaa, on ne pysäköity keskelle ruutua, ruudun oikeaan reunaa tai rudun vasempaan reunaan.
- tervek
paranoidille omat ruutunsa
- Vikaa myös autoissa
Nykyautot ovat viellä semmoisia ohutpeltisiä (sormen painalluksestakin jää klommo) ties miten maalattuja pehmo pehmo arkoja ei juuri mitään kunnon suojalistoja yms.
Puskuritkin ovat..
Kaiken lisäksi kalliita korjailla ja maalailla.- .....
Miten se on auton vika, että ovella pitää viereistä kolhaista?
- Siten se on
..... kirjoitti:
Miten se on auton vika, että ovella pitää viereistä kolhaista?
auton vika että ne ovat tarkoitettu käytettäviksi. Siispä niiden tulisi myös kestää käyttöä.
Kele, ihminen on jo kuusikymmentä vuotta keksinyt laitteen joka kestää avaruusmatkan rasitukset, muttei ole saanut sadassa vuodessa kehitettyä autoa joka kestäisi normaalilla parkkipaikalla tulevat naarmut.
- Petumania
Mitenkäs tossa nyt tulee lisää tilaa??
- Shit happens
Itse pidän aina kädellä oven ulkosyrjää, jos näyttää siltä että oven avaamiselle ei ole kunnolla tilaa. En ole kertaakaan kolhaissut toisten autoja vaikka olen selkävikainen kipupotilas ja autoon meneminen on joskus hankalaa. Siksipä varmaan itseänikin ärsyttää oletettavasti fyysisesti terveiden henkilöiden välinpitämättömyys toisten omaisuutta kohtaan. Autot ei ole kenellekään ilmaisia eikä niiden ylläpito ainakaan halpaa. Pahimmillaan olen saanut omaan autooni ensikolhut, kun pysähdyin auton liikkeestä saatuani kotimatkalla käydäkseni kaupassa. Auton mittariin ehti tulla viisi kilometriä omaa ajoa. Kyseinen hankintahinnaltaan kallis kulkuväline oli muuten ensimmäinen ja viimeinen musta autoni, oli näet aika lahjakkaasti lepuutusjälkiä kylkien lakkauksessa parin vuoden jälkeen.
- Autokauppias
Hiljattain yksi hieno rouva kolhaisi Audinsa ovella minun Ladani oveen lommon. Olisi hyvin päässyt autostaan ulos kolhaisemattakin. Seisoin lähellä ja näin koko tapauksen mutten puhunut heti mitään. No, eukko meni kauppaan ja siihen tuli kaverinikin autollaan ja tarkistimme, että melkoinen, sentin syvyinen lommo oli tullut Ladan oveen. Päätimme odottaa naista kaupasta ja sovimme, että, jos hän alkaa temppuilemaan korvauksen kanssa, ja aikoo lähteä karkuun, niin kaveri ajaa autonsa niin, että eukko ei pääse karkuun.
Huomautin naiselle, että näin on käynyt ja hän ensin suuttui ja kielsi koko homman. Sanoin, että näin koko tapauksen ja minulla on todistajakin. Ehdotin, että nainen korvaa vahingon ja tehdään vakuutuspaperit kuntoon saman tien. Hieno rouva siitä kimpaantui ja sanoi hänellä olevan kiire kokoukseen... Sanoin, että nyt loppui se kiire ainakin ja eukko alkoi lähes raivota ja haukkua Ladaani... Sanoin, että soitetaan sitten poliisit paikalle, jos et usko muuten ! Silloin rouva hyppäsi autoonsa ja yritti lähteä karkuun. Kaverini huomasi tämän ja ajoi salamana autonsa Audin taakse ja siihen jäi rouva riehumaan. Rouva uhkasi itse soittaa poliisit paikalle, mutta ilmoitin, että ovat jo tulossa :) Voi että, lähes nautin sen raivosta, kun poliisit tulivat paikalle, totesivat, että Ladan lommo on tullut rouvan auton ovesta ja rouva sai sakot ja paperit tehtiin heti! Rouvaa raivostutti kahta enemmän se, että olin koko ajan rauhallinen ja asiallinen enkä provosoitunut hänen riehumisestaan. Totesin vielä, että " Nythän tulee tuo toinenkin oven lommo korjattua saman tien rouvan vakuutuksen piikkiin... " Rouva sanoi, että "tollanen satasen Ladan romu".. Sanoin, että " remontin jälkeen varmaan sataviiskymppiä jo "... Totesin vielä senkin, että tällainen remontti maksaa korjaamossa helposti 500 euroa tai tulee peräti uusi ovi. Sanoin ymmärtäväisen näköisenä, että " harmittaa vaan rouvan puolesta, että bonukset putoo ja sitten vielä nuo sakotkin.." :) ... Yleisöäkin oli jo kertynyt ympärille naureskelemaan ja sekös rouvaa yhä enemmän otti päähän. Tilanne loppui siihen, kun sanoin porukoille, että " väistäkääs kunnolla, että tmä rouva pääsee kunnialla pois ettei aja vahingossa kenenkään päälle, kun näyttää noin hermostuneelta" Ja kuin vielä jotain puuttuisi, niin kaverini otti raivostuneesta rouvasta pari kuvaa kännykkäkamerallaan, kun tämä oli poistumassa paikalta :)
Tässä näkyi taas se, kuinka toiset rakentavat itsetuntoaan ja arvokkuuttaan jonkun auton varaan ! Minulle taas autot ovat tärkeitä sen takia, että saan niistä toimeentuloni, kun olen autokauppias ! Testailen myytävänä olevia autoja ajelemalla lähes joka päivä eri autolla. Sanonpahan vaan senkin, että varsinkin vanhemmat Ladat ovat nykyisin kysyttyjä autoja alan harrastajien keskuudessa.
En voi kieltää ettenkö olisi ollut edellisessä tapauksessa vahingoniloinen. Täällähän näitä psykologeja ja psykiatreja näkyy olevan joten varmaan saan diagnoosin hyvinkin pian. :)- jepsanderi
Ihan puutaheinää paskaa koko tarinasi.
- Autokauppias
jepsanderi kirjoitti:
Mikäs tässä niin jepsanderia päähän otti ? :) Ettet vaan olisi Audimiehiä itsekin ja vähän heikolla itsetunnolla varustettu? Yhdestä lauseesta voi jo päätellä sivistystasosi ja paljon muutakin. Sinussa tosin ei voi puhua sivistystasosta vaan sivistymättömyydestä tai vieläkin osuvampi sanonta on moukkamaisuus! No- ethän sille itse mitään voi, mutta edes tiedät totuuden, se on jo jotain... Aina vaan löytyy tänekin porukkaa kansakoulupohjalta esittämään idioottimaisia yhden lauseen väitteitään. Huvittavaahan se näin sivusta seuraavana on, mutta itsesi kannalta säälittävää! Korjaan sen verran, että paremminkin olet polkupyörämiehiä ... tai kävelymiehiä...
- luusteri
Puhut paljon, ja asiaa. Mulla oli uusi auto ja jo parin viikon jälkeen viiden sentin skraidu oveen. Tekijästä ei tietoa. Siitä muutama viikko kun istuskelin autossa parkkiksella. Yhtäkkiä kauhea pamaus repsikan puolella. Sivupeili näytti yläilmoihin, kun viereisestä Volvosta eukko oli tempaissut oven auki pikkuisen vauhdikkaasti. Selvittiin kuitenkin pelkällä peilin käännöllä oikeaan asentoon. Mutta voi kele noita välinpitämättömiä.
- 2 + 17
jepsanderi kirjoitti:
Suomessa on 5 miljoonaa ihmistä, joten tapahtumiakin kyllä maahan mahtuu. Vaikka kolhittu auto olisi ollut vanha Lada, ei sitä ole kenelläkään oikeus kolhia. Ihan oikein vain jos tekijät jäävät kiinni, oman autoni kolhijaa en koskaan saanut kiinni enkä sitten jaksanut etsiäkään. Omaa autoani kolhittiin Vantaalla Rajatorpassa Sahatie 4 ja 6 yhteisellä parkkipaikalla. Terveisiä vain sinne slummiin.
- 2 + 17
jepsanderi kirjoitti:
Suomessa on 5 miljoonaa ihmistä, joten tapahtumiakin kyllä maahan mahtuu. Vaikka kolhittu auto olisi ollut vanha Lada, ei sitä ole kenelläkään oikeus kolhia. Ihan oikein vain jos tekijät jäävät kiinni, oman autoni kolhijaa en koskaan saanut kiinni enkä sitten jaksanut etsiäkään. Omaa autoani kolhittiin Vantaalla Rajatorpassa Sahatie 4 ja 6 yhteisellä parkkipaikalla. Terveisiä vain sinne slummiin.
- miksimiksi
Itte taviksena en kyllä alkais noin pienestä asiasta mitään jurnuttamaan. Tokkopa kukaan tahallaan autoja kolhii. Voi sanoa vaikka et hei, ota varovaisemmin ja antaa asian olla. Miksi alkaa ketään kovisteleen, varsinkaan naista. Vahinkoja sattuu kaikille.
Tossa tilanteessa se nainen varmaan pelkäsi. En ymmärrä et miksi piti oikein kaverin kanssa alkaa häntä ahdistelemaan. Ja sit vielä julkisesti nolata. Oliko se tosiaan sen arvosta? Mitä jos se olis ollu sun äiti tai vaimo ja joku olis sille tollain. - laitetaan vastuuseen
miksimiksi kirjoitti:
Itte taviksena en kyllä alkais noin pienestä asiasta mitään jurnuttamaan. Tokkopa kukaan tahallaan autoja kolhii. Voi sanoa vaikka et hei, ota varovaisemmin ja antaa asian olla. Miksi alkaa ketään kovisteleen, varsinkaan naista. Vahinkoja sattuu kaikille.
Tossa tilanteessa se nainen varmaan pelkäsi. En ymmärrä et miksi piti oikein kaverin kanssa alkaa häntä ahdistelemaan. Ja sit vielä julkisesti nolata. Oliko se tosiaan sen arvosta? Mitä jos se olis ollu sun äiti tai vaimo ja joku olis sille tollain.Kyllä se nainen saa vastata teoistaan siinä kuin mieskin. Naisella ei ole mitään oikeutta turmella toisen omaisuutta ja lapsista vanhemmat ovat vastuussa. Joko maksaa käteisellä tai laittaa vakuutusyhtiön piikkiin.
- onestar
laitetaan vastuuseen kirjoitti:
Kyllä se nainen saa vastata teoistaan siinä kuin mieskin. Naisella ei ole mitään oikeutta turmella toisen omaisuutta ja lapsista vanhemmat ovat vastuussa. Joko maksaa käteisellä tai laittaa vakuutusyhtiön piikkiin.
Niin ei tahallaan, sen jokainen tajuaa. Jos kyse on noin mitättömästä vahingosta niin sitä miten siinä tilanteessa käyttäytyy, voi mennä pahasti överiksi. Ei siinä mitään menetä että on kiltti toiselle ihmiselle, kannattaa koittaa, kaikilla parempi mieli. Siis asiallista käytöstä, ei öykkäröintiä. Se on vain valinta.
- autoilija4
Kävin alkuviikosta ruotsissa kaverin kanssa ja samalla kävimme ostoksilla siellä on hyvin suunniteltu parkkihallit ne on ensinnäkin tilavia ja parkkiruutuihin on jätetty 50cm turvaväli toiseen autoon kun aukaiseen oven niin toisen auton ovi ei pääsee kolhimaan toista autoa.
- tympääntynyt
en ymmärrä sitä jos parkkipaikoilla on sivummalla tyhjää ja viet autosi sinne nii aina siihen viereen vaan ängetään ja mahdollisimman kiinni vielä!
enkä ymmärrä sitä ku autojen ulkoiset mitat kasvavat vuosi vuodelta nii ruudut eivät suurene,äly hoi !!!!???
miksi myös jotkut parkkihallit on täynnä pilareita joihin moni varmasti kolaroi ainakin väistäessä muita!- kantavat pilarit
Autosi liiskaantuisi littanaksi jos pilarit nyppäistäisiin pois kun hallin katto putoaisi lattialle.
- Vähempikin riittäisi
kantavat pilarit kirjoitti:
Autosi liiskaantuisi littanaksi jos pilarit nyppäistäisiin pois kun hallin katto putoaisi lattialle.
Oudosti jossain pitää pilareita olla jokatoisen parkkiruudun vieressä ja jossain kestää huomattavasti harvemmassa olevat pilarit. Osa suunnittelijoista ei ilmeisesti osaa käyttää parkkihallin katossa palkkeja vaan katto pitää tukea tiheällä pilariviidakolla.
Samanikäisissä uudehkoissa parkkihalleissakin on suuria eroja pilareiden määrässä vaikka hallin päällä on samankokoinen rakennus. Joiltakin se helppokulkuisen ja avaran hallin suunnittelu ei vaan näytä onnistuvan eivätkä työn tilaajat valitettavasti aina osaa vaatia järkevää osaavaa suunnittelua.
- pösö
auto on käyttöesine ei pyhä lehmä,kestää sen muutaman vuoden.koloja tulee ja that's it.
- Mape Morottaja
Ruutuun kannattaa ajaa siten, että pelkääjän puol. ovet ovat vastakkain omassa sekä vieressä ruudussa olevassa autossa. Silloin voit ajaa auton melko lähelle vieressä olevaa. Näin sinulle jää kuljettajan puolelle enemmän tilaa. Tämä on kuitenkin monelle kai jo liian vaikeaa, koska silloinhan joutuu joskus myös peruuttamaan ruutuun. Niin ja tietenkin: autossasi olevat matkustajat poistuvat autosta ennen kuin ajat autosi toisen viereen, etteivät kolhi sitä vieressä olevaa. Kuullostaa varmaan vaikeelta ja monimutkaiselta - joo arvasin sen. Jatkakaa vaan samaan, entiseen malliin ja kolhikaa viereen pysäköityjä autoja.
- Oeyusta
Entäs siten, jos sillä naapuriautolla on tullut kauppaan kaksi henkilöä, joista myös toinen haluaa aivan välttämättä istua etupenkillä...?
=)
- >>>>
Me menemme vanhemmalla bemarilla markettiin, jätetään suosiolla uusi kotiin.
Hermot eivät ole niin tiukilla jos 2008 mallin X3 bimmeriin tulee muutama kolhu. - En se minä ollu
Samaa kiroilin muutama päivä sitten. Ei auttanut vaikka aina pyrin ajamaan auton parkkiin niin että ovi ei yllä kylkeen. 10 sentin vekki oli ilmestynyt oveen. Maali pois. Tummasta maalista sen erottaa heti. Terveisiä vaan joensuun prismasta. Nousee v1tutuskäyrä melko korkealle näitten muutamien välinpitämättömien typerysten kanssa. Näille pitäisi olla oma parkki missä voisivat ajaa vaikka päällekkäin autonsa.
Kerran satuin istumaan autossa kun viereen parkeerasi (iso) nainen. Noh seurasin syrjäsilmällä oven aukaisemista kun näytti kokoa olevan melkolailla. Niinhän sinä kävi että täti avasi ovea ensin hiukan ja kääntyi penkillä kokonaan oveenpäin ja työnsi jalat ovenraosta ulos ja seuravaksi kun oli oveenpäin kääntynyt rumautti koko oven voimalla täysin auki kaksinkäsin suoraan autoni kylkeen että auto heilahti. En voinut uskoa silmiäni. Menin nopeasti katsomaan odottaen kamalaa vekkiä maalipinnassa mutta kuin ihmeen kaupalla siinä ei ollut jälkeäkään. Osuma oli tullut tuolloisessa autossa olleeseen paksuhkoon muoviseen koristelistaan jossa oli vain pienehkö jälki. Että tällaista.
Yleensä näissä on huvittavinta tuo asian kiistäminen vaikka saa melkein itseteosta
tekijän kiinni. Kai se kuuluu siihen välinpitämättömään luonne tyyppiin.
Tietysti vahinkoja sattuu varovaisellekin joskus ja heillä on myös pokkaa ilmoittaa vahingosta. - Oeyusta
Varmaankin syy on se, että koska niin tekee muutkin =)
Itse puolestani pysäköin aina sinne parkkipaikan perimmäisimpään ruutuun. Siellä harvemmin on muita autoja. Tämän edellytyksenä toki on, että polvet vielä toimii =)
Tosin tuossa on se pieni epäkohta, joka hieman kyllä nakertaa sipulia, että ajan Skodalla...., moni voi luulla, että en kehtaa sen takia pysäköidä kovin näkyvälle paikalle...:/ - mallikansalainen
Itsekkin aina katson etten osu ovella toisten autoihin, mutta haluaisin muistuttaa inhimillisyydestä ja siitä että vahinkoja sattuu.. Hyvät sinulle jos osaat aina varoa, jatka samaan malliin.
- JJ.
Kovalla tuulella on riski, että ovi voi huomaamattaan karata ikävin seurauksin. Se vaatii jo tarkkuutta, ettei kolhi. Onneksi ovien listat suojaavat vähän, jos sellaiset sattuu ovissa olemaa. Tuleehan niihinkin toki koloja, mutta on se peltivaurioita parempi.
- Hassu maa
PÖLHÖ? Onko tämä taas jotain itäsuomen murretta?
Varmaan joku osaa kääntää varsinaiseen suomeen. - hecsa
Kaikein yksinkertaisinta on jättää ,,,se ,,,auto hiukan kauemmaksi parkkiin.
Kun kaikki,,,jalaattomat, siis laiskat ihmiset eivät jaksa kävellä kuin just' autosta kauppaan, mielummin autolla ovesta sisään.( jos olis sallittua)
Kauppiaille liikeidea: Parkkihalleihin / paikoille, pyörätuoleja jotta laiskat, pulskat ihmisten ei ,,tarvitse käytttää jalkojaan.
Välttyy tälläisiltä kohlimisilta.- fsdklgjgjrigre
Näin kerran varmaan tuollaisen laiskurin kun nousi pyörätuolista maksamaan pysäköinnin :D Vai tapahtuiko joku ihmeparantuminen...
- Pakko päästä viereen
Sepä siinä onkin että vaikka jätät ihan syrjään ja muita autoja ei ole lähettyvillä niin kun tulet autolle huomaat että siihen viereen on tungettu auto liki vaikka tilaa olisi koko parkkihalli. Millään ei voi jättää tyhjää ruutua väliin. Mikä lie alkukantainen läheisyyden kaipuu..
- Pois
Tää on huvittava kansa. Lääniähän täällä riittää mutta silti kaikki täytyy pakata pieniin tiiviisiin läntteihin joissa talot ovat toisissaan kiinni eikä parkkiruutuja riitä kaikille. Taajamissa tiet ovat niin ahtaita että mutkissa bussien täytyy ajaa vastaantulijan kaistalle. Rampit niin lyhyitä että nopeuden sovittaminen ei onnistu ja parkkiruudut niin kapeita että autosta ei mahdu ulos tai sisään. jne.
Sitte ihmetellään miksi kaikki ovat kärttyisiä... - Erik II
Sitä kun käy kaupassa vm -90 lommoisella ja kuhmuisella pickupilla saa ihan rauhassa olla, juuri kukaan ei pysäköi viereen... Ja voi niitä ilmeitä kun ajaa jonkun auton viereen missä kuski on sisällä!! Joku on jopa ruutua vaihtanut ja sekös saa naamalle leveän virneen...
Mutta todellakin, ruutujen ahtaus johtuu siitä että suunniteltu -70 luvun autojen mukaan ja se taas johtuu ahneudesta, pitää mahdollisimman monta ruutua saada pihaan.
Ja sitten nämä leveät lapsiparkki ruudut; useimmiten eläkeläisten ja mustalaisten valloittamia... ainakin täällä muaseudulla.
Jep.- JJ.
Tuo viimeksimainitsemasi asia on niin tuttua. Joskus kiireessä olen syyllistynyt tosin itsekin valtaamaan lapsiparkkiruudun, mutta olen siitä kyllä sitten nopeasti poistunutkin. Muulloin ajan mieluiten auton kauemmaksi parkkiin, koska siellä on väljempää.
Pick-up auto tuli minulle kerran liiankin läheiseksi, kun metsäntutkimuslaitoksen miehet peruuttivat sellaisella autoni vänkärinpuoleisen oven rusinaksi. Tämä tapahtui kaupan parkkipaikalla. Olin jonottamassa pois kaupan pihalta ja letkasta ei oikein voinut paeta alta. Ei voinut kuin kauhusta katsella, että "sieltä se vaan tulee, aagh!" Eivät vaan jotenkin huomanneet, että muitakin kulkijoita on liikkeellä.
Ovi siinä vain onneksi meni ja Valtionkonttori maksoi remontin. Eipä siinä huono mieli tainnut tulla kummallekaan vahingon osapuolelle. Lähinnä alkusäikähdys vain. Peltiä saa uutta. - 2d.
"Ja sitten nämä leveät lapsiparkki ruudut; useimmiten eläkeläisten ja mustalaisten valloittamia... ainakin täällä muaseudulla."
Harvemmin niissä lapsia niissä parkkiruuduissa näkee, vaan kiljuvat paskiaiset ovat häiriköimässä idioottivanhempiensa seurana kaupan puolella. Minkä helvetin takia ne pennut pitää raahata mukaan kauppaan?
Minä ajan kaksiovisella urheiluautolla, jonka ovet ovat melkein 1,5 metriä pitkät. Sen vuoksi autoni tarvitsee leveimmän mahdollisen parkkiruudun. - oma vika
2d. kirjoitti:
"Ja sitten nämä leveät lapsiparkki ruudut; useimmiten eläkeläisten ja mustalaisten valloittamia... ainakin täällä muaseudulla."
Harvemmin niissä lapsia niissä parkkiruuduissa näkee, vaan kiljuvat paskiaiset ovat häiriköimässä idioottivanhempiensa seurana kaupan puolella. Minkä helvetin takia ne pennut pitää raahata mukaan kauppaan?
Minä ajan kaksiovisella urheiluautolla, jonka ovet ovat melkein 1,5 metriä pitkät. Sen vuoksi autoni tarvitsee leveimmän mahdollisen parkkiruudun.Osta ylöspäin aukeavat ja lapsiperheille liukuovelliset.
- 2d.
oma vika kirjoitti:
Osta ylöspäin aukeavat ja lapsiperheille liukuovelliset.
En osta autoja parkkipaikkojen mukaan. Autot ovat ajamista varten. Lokinsiipiovia ei ole tainnut saada enää kahteenkymmeneen vuoteen järkevännäköisiin autoihin.
Lapsiperheet saavat puolestani painua pentuineen ja lapsilisärahoilla ostettuine liukuovirumiluksineen huitsin timbuktuun. Minä maksan veroja, en saa yhteiskunnalta mitään, joten minulla on oikeus parkkeerata kuten haluan!
- Pelle Peloton
En käy juuri koskaan missään marketeilla vaan ostan ison ketjun pikku kaupasta aina samaan hintaan ruuat ja samalla vältyn kolhuilta koska pikku kaupan ruudut harvinaisen isoja ja aina tilaa sopivasti. Silloin jos on pakko mennä marketille otan kakkos auton käyttöön vaikka sekin on lommoton mutta ei rahallisesti kovin arvokas enää vaikka bemari onkin. Suomalainen junttikansa on niin tyhmä et ei ne ymmärrä mitään perus asioita ja toinen on se suuri kateus kun näkee toisella parempaa.
T : Pelle Peloton- chikse
Jos olet niin fiksu, niin oppisit vaikka kirjoittamaan suomen kielellä.
- AutoilijaM
Hyvä kirjoitus ja täytyy todeta ihan samat asiat itsekin.
Asenne ihmisillä on jotenkin ihmeellinen, ei välitetä ja pysäköidään miten sattuu ja tehdään miten sattuu asiat ja toisten omaisuudesta ei välitetä tippaakaan saati että kun vahinkoa aiheutetaan niin ei kerrota siitä vaan hipsitään hiljaa pois niin ettei kukaan vaan näe.
Ilmeisesti monelle tuollaiselle tyypille on aivan sama mitä toisen tarvaroille tapahtuu, eihän sillä väliä jos aiheuttaa vahinkoa toiselle kuhan ei vaan jää kiinni ja yleensäkin tavaroita pidetään kertakäyttötavaroina eikä tajua, että joku oikeasti haluaa ja pitää huolta tavaroistaan kuten autoista ja sitä ei kunnoiteta vaan hajotetaan myös toisenkin omistamaa.
Sama mulla kun pysäköin ja avaan oven, pysäköin mahd. suoraan, pysäköin silleen, että en ole esteenä kennekään liikkumiselle ym. ja oven avaan pitämällä siitä kiinni kädellä oven reunasta, ettei pelti osu peltiin jos tuuli vaikka nytkäyttäis ulkoparkkiksella.
Harmi vaan että on ihmisiä mitkä ei mistään välitä. - Tuulilasinvaihto
Melkein yhtäpaljon jollei enempi harmittaa kun se kivi tai joku muu semmonen lentää päin auton akkunaklasia?
Mutta eihän sille kai voi mitään?
Muuta kun ottaa vakuutus vahinkon varalle.- kakkendaali
Miten tuo liittyy tähän aiheeseen. Koettakaa pysyä aiheessa !!!!
Toinen autoni on vanha, suuri, kankea amerikanpaku.
Ei puhettakaan, että sen saisi taipumaan autojen väliin.
Se täyttää koko ruudun, en edes pääsisi sieltä ulos.
Siksi etsin paikan aina ruuturivin reunalta, (useimmiten käytän henkilöautoa).
Kerran, kun lähdin peruuttamaan, (ulos huono näkyvyys) autojen takaa kovaa vauhtia vilahti pölkupyörä.
Sen jälkeen olen katsonut myös paikan, ettei tarvitse peruuttaa.
En ole kolhinut ketään, eikä minun autojani ole kolhittu parkkipaikoilla, mutta ruutujen kyllä soisin olevan isompia.- ansku3
Eikä ainoastaan yleiset parkkipaikat vaan myös oman pihan. Lomamatkan aikan naapuri tölvi takaoven naarmuille, eipä korvaa kukaan muu kun itse kun ei OLE SILMINNÄKIJÖITÄ!! pitää ostaa suojat auton kylkiin kun aina menee 150 euroo kaskosta ja bonukset tippuu. Mut vakuutusyhtiötä vaihtamalla selviää hieman huokeammalla !
- 9340345088
Ongelma on sekä että. Ihmiset ovat huolimattomia. Mutta myös parkkiruudut on ihan oikeasti liian pieniä. Helpointa laittaa isommat parkkiruudut. Kaikkia ihmisiä kun ei pysty ikinä kouluttamaan. Aina syntyy uusia idiootteja.
Parkkiruudut ovat liian pieniä nykyisille autoille. Ruudun koko on -80 luvulta ja sekin olisi syytä päivittää. Tosin suurin syy on tosiaan kyydissä olevat henkilöt, kuten lapset ja puoliso !
Helpointahan olisi kasvattaa ruudun kokoa. Mutta, kuka sen maksaa ?
- yksi sulle kaksi mul
Ihan sopivan kokoisia, koska parkkeeraan kahdelle ruudulle.
- Käyttöähän varten ne
eköhän ne koslat ole käyttöä varten, miten joku voi kitistä ja valittaa jos tulee joku pieni naarmu tai vekki. Jättäkää se kotteronne johonkin sivummallvaikka kadun varteen ja menkää vaikka bussilla sinne markettiin, ei tarvis koko ajan jännittää et onko joku vaikkapa parkkerannut sen silmäterän viereen.
- itse päätän
Ihmisillä on erilaisia tapoja huolehtia omaisuudestaan. Se että sinä et ole kiinnostunut lommosta auton kyljessä, ei tarkoita ettei sellainen omassa autossani haittaa.
Minä huolehdin omasta omaisuudestani, enkä varmasti hyväksy sitä, että joku huolimattomuuttaan/tyhmyyttään/ilkeyttään vahingoittaa sitä.
Minä huolehdin autostani, kuten vaatteistani, talostani, moottoripyörästäni ja muusta mitä omistan.
Jos joku vahingoittaa omaisuuttani, niin varmasti kiinnijäädessään joutuu sen korvaamaan.
Ja ihan vain tiedoksesi, pienen lommon korjaaminen auton kyljestä, maksaa yleensä yli 500 euroa. Jos auto sattuu olemaan erikoismaalattu, pienenkin vaurion korjaaminen saattaa maksaa tuhansia euroja.
Mutta jos sinulla on varaa maksella satoja tai tuhansia euroja vain huviksesi, niin jatka valitsemallasi linjalla. Tosin uskon, ettet omista minkäänlaista autoa, koska tuollaisella välinpitämättömällä asenteella et koskaan saa mitää aikaiseksi. - ilman vasarointia
itse päätän kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia tapoja huolehtia omaisuudestaan. Se että sinä et ole kiinnostunut lommosta auton kyljessä, ei tarkoita ettei sellainen omassa autossani haittaa.
Minä huolehdin omasta omaisuudestani, enkä varmasti hyväksy sitä, että joku huolimattomuuttaan/tyhmyyttään/ilkeyttään vahingoittaa sitä.
Minä huolehdin autostani, kuten vaatteistani, talostani, moottoripyörästäni ja muusta mitä omistan.
Jos joku vahingoittaa omaisuuttani, niin varmasti kiinnijäädessään joutuu sen korvaamaan.
Ja ihan vain tiedoksesi, pienen lommon korjaaminen auton kyljestä, maksaa yleensä yli 500 euroa. Jos auto sattuu olemaan erikoismaalattu, pienenkin vaurion korjaaminen saattaa maksaa tuhansia euroja.
Mutta jos sinulla on varaa maksella satoja tai tuhansia euroja vain huviksesi, niin jatka valitsemallasi linjalla. Tosin uskon, ettet omista minkäänlaista autoa, koska tuollaisella välinpitämättömällä asenteella et koskaan saa mitää aikaiseksi.Lommoja oikaistaan nykyisin määrätyillä laitteilla sieltä ikkunoiden välistä ilman maalausta ja pakkelointia, jos maalipinta ei ole lohjennut.
Minulla volvo ja kumma kyllä siihen sitten tulee helposti niitä lommoja, en tiedä johtuuko auton kylkien mallista, vai nyppiikö volvo merkkinä näitä paskaperseitä/räkänokkia. - itse päätän
ilman vasarointia kirjoitti:
Lommoja oikaistaan nykyisin määrätyillä laitteilla sieltä ikkunoiden välistä ilman maalausta ja pakkelointia, jos maalipinta ei ole lohjennut.
Minulla volvo ja kumma kyllä siihen sitten tulee helposti niitä lommoja, en tiedä johtuuko auton kylkien mallista, vai nyppiikö volvo merkkinä näitä paskaperseitä/räkänokkia.Tiedän kyllä ne "määrätyt laitteet", kun erään autofiksaamon kanssa olen usein tekemisissä.
Joistain paikoista lommot saa melkein suoriksi, ja toisiin ei pääse käsiksi mitenkään, riippuu paikasta.
Mutta itse en kelpuuttaisi ko. menetelmää oman autoni kolhujen oikaisuun.
Aina kun autoon tulee lommo, se tarkoittaa myös sitä, että pelti venyy. Sitä venymää ei pysty poistamaan maalin kärsimättä.
Toisille riittää että se on melkein suora, minulle ei.
- kissatar2
Nykyset tila-autot ei mahdu parkkeihin ja niinpä nykysin parkkeja pitäs isontaa niiden koon mukaan,eikö
- kameramies
itselläni on autossa sisällä molemmilla puolilla kamerat jotka kuvaavat. Jo ruutuun ajaessa kamera kuvaa rekisterinumeron niin on helppo todistaa :)
- Pölhöt todellakin?
Saako IKEASSA parkkeerata lastausalueelle jos käy ostoksilla ja syömässä siellä?
- älre kh
Joku pölhö kuorma-autokuski teki autoni takakulmaan kunnon jäljen Korpilahden S-marketin parkkipaikalla eikä jättänyt mitään yhteystietojaan. Tämä tapahtui sillä aikaa kun olin kaupassa.
- uhriX
Auton hallintataito alkaa olla aika vähissä kun toisten autoja pitää kolhia. Ovatko suomalaiset alkaneet kilpailla siitä "kuka on Suomen surkein kuski"?
Kuljettaja vastaa myös siitä ettei muut matkustajat kolhi toisten autoja. Jos ei mikään muu enää auta niin tässä on hankittava itselle kunnon telaketjuajoneuvo, kyllä se panssariajoneuvo vielä henkilöauton ruttaa oikein kunnolla.
Kyllästyttää jo nämä peltivahinkojen korjaukset omasta kukkarosta. - Niittipallero
Itelle on aina opetettu, että kun on joku vieressä se ovi avataan ensin raolleen ja ujutetaan käsi siten, että se on viereisen auton ja oven välissä, ettei lomoteta viereistä.
Sitä saakin sitten toivoa, että muutkin on opetettu olemaan kolhimatta ja mennä parkkiin sinne kaukaisimpaan ruutuun ja toivoa parasta, ellei omista kauppakassiautoa jota saa kolhia ja raapia kuinka paljon vaan sielu sietää. - Se Avarakatseinen
Kun värjäät tukkasi mustaksi, käytät arkenakin juhlapukua,(rahtihametta) niin voit aina pysäköidä SIIHEN tosi tilavaan pysäköintiruutuumissä on selkeä merkki.
(Se merkki on ikäänkuin pyörätuoli sivultapäin katsottuna)
Siinä mahtuvat ovet avautumaan reilusti ja takakontin voi täyttää hankituilla tavaroilla.
Varmasti toimii ... eikä kukaan kiellä näin toimimasta ainakaan tavaratalojen ja makasiinikauppojen alueilla ts. asiakas on AINA oikeassa! - Varovaisuus ei riitä
Minusta ihan järkevää olisi perinteinen kunnon suojalista auton kyljissä ynnä muuallakin ei pelkästään parkeerauksen takia vaan muunkin vuoksi.
Itte ajan "kumipuskin volvolla" jossa on paksut pellit ja jolla voi vähä tuuppastakkin.
Tiiätteksi millaset nii ko "hydraudiset puskimet" ovat erään tuttavan Chevy luminan perään ajoi vaaleenpunaisissa liikkumisvaloissa yks rouva suurella Mercedeksellä
ja Mersun keula meni maalattua puskinta ja umpijoita myöten aivan tohjoksi mut
Luminaan jäi tuskin naarmuakaan vaikka senkin puskuri oli maalattu nykymuodin
mukaan..uskomatonta mutta?
Pelkkä varominen ei aina riitä vaan pitäisi tehdä niin hyvää et kestäisi käytännössä
kans päivänajossa. Semmonen ei ole ainakaan tuotteen valmistajan intressissä nykytuotannossa vaan se jotta kauppa käy ja vaikuttaa hyvältä sekä nätiltä kallis kertakäyttö merkkirihkama tuote jota ei juuri kannata ees korjata oikeesti pahemmalti.
Lunastavat nykyään vaikkei ajais kovinkaan pahaa onnettomuutta riittää melkein jos turvatyynyt laukee itekseen..niin ne ovat kalliita vaihtaa.
Ennenvanhaan oli toisin. Voiton tavoittelu ei perustunut huonoon kalliilla. - Rehti mies Kemistä
Mulla kävi kerran niin että ovea aukaistessa tuuli tempaisi ovesta ja kolhaisi viereistä autoa jättäen jäljet kylkeen. Selkärangan omaavana rehtinä miehenä marssin välittömästi liikkeeseen ja pyysin kuuluttamaan auton omistajan paikalle rekisterinumeron avulla, ja vaihdettiin tiedot ja jätettiin asia vakuutusyhtiölle. Bonukset mulla tippui vaikka mitään tahallisuutta ei tilanteessa ollut, mutta jäipähän puhdas omatunto.
- ÄKÄINEN NARSISTI
Viereeni ajoi nuori nainen kahden noin viisivuotiaan tyttölapsen kanssa. Osasin varautua tilanteeseen ja kun lapsi aukaisi maasturin takaoven vauhdilla, otin oven kädelläni vastaan, muuten se olisi osunut suoraan autooni. Samassa lapsen äiti alkoi huutaa, pomppasi ulos ja alkoi sättiä minua kun tarrasin oveen. Selitin että ovi olisi osunut varmasti autooni, mutta naisen ääni alkoi tosissaan mennä falsettiin ja hän haukkui minua täysin hysteerisenä. Onneksi vastapäätä ollut mies näki tapauksen ja pyysin häntä todistamaan jos eukko olisi soittanut poliisit paikalle, niinkuin uhkasi kun keksi, että olin kuulemma käynyt mm. hänen lapseensa kiinni. Yritettiin siinä rauhoitella naista ja selittää, mutta tuloksetta, poistuin paikalta ja soitin varmuuden vuoksi poliisille ja selitin tilanteen, johon poliisi vain sanoi että tuontapaisia tapauksia saa nähdä useinkin ja onneksi huomasin ottaa silmin-näkijältä tiedot jos jälkeenpäin nainen alkaa sepittää lisää omia juttujaan. Miksi nainen alkoi hysteeriseksi vaikka näki että otin kädellä vain sen oven vastaan, en ymmärrä. Jos oma lapseni aukaisisi oven päin toista autoa ja sen omistaja kerkeäisi estää kolhun, olisin hänelle vain ikikiitollinen.
- huvittaviakin
Kerran vanha pappa oli ajanut auton viereen ja kun tulin kaupasta, nousi katsomaan vierestä etten vaan kolhi autoa.
- hae kaljaa
Mulla on auton helmat metrin korkeudessa ja 2mm peltiä. En silti kolhi muita vaikka omassa ne ei näykkään.
Ämmälle ja mukuloille pitäis olla turvaovi joka aukeaa vain ulkoa ja rajoitetusti.
Oikeestaan ämmä sais kävellä siwaan. - suojaus tärkeää
Minulla on aina kaksi ilmalla täytettävää uimapatjaa mukana, jotka on helppo kiinnittää kylkiä vasten auton ympäri venytettävällä hinausköydellä.
- Parempi auto
Mikä tai mitään liikkuu aivoissa kun puolityhjällä parkkipaikalla pysäköin auton kauas parkkipaikan takanurkkaan molemmin puolin 10 tyhjää paikkaa molempiin suuntiin, niin lähes aina jokin apinakuski pysäköi autonsa viereeni kuskin puolelle etten pääse sisään paskaamatta kuteita tai kolhimatta naapurin ovea rutulle. Miksi oi miksi?
- Sounds like Suomi
Läheisyyden ja hellimisen tarve...
- Parempi auto
Sounds like Suomi kirjoitti:
Läheisyyden ja hellimisen tarve...
Mulla on avainnipussa terävä timanttikärki en tiedä miksi.
- Pikku vihje
Oletko koskaan huomannut että kun pysäköit liian lähelle, ovessasi on pitkä ja syvä naarmu?
- Kannattaa selvittää!
Olin harvaan pysäköidyllä kaupungin parkkipaikalla, vinoparkissa ja kaivoin kukkarosta parkkirahaa. Viereen tuli taksi jonka oven paiskoi auki itsekkään näköiseksi pyntätty keski-ikäinen tantta. Ovi suoraan meikäläisen kuskinoveen ja maalit pois kolmen sentin matkalta. Nousin autosta samantien ja kopautin rystysellä taksin ikkunaan jossa tantta jo istui nyrpeän näköisenä. Samalla taksi veti pakin päälle ja lähti menemään. Ei muuta kuin rekkari ylös, soitto kyttikselle ja kävivät ottamassa taksista maalinäytteen. Siellä ne oli minun ovimaalit vielä hanttitantan ovessa kiinni ja korjauskulut tuli kuin Manulle illallinen.
- kilin kolin
Aina kun pysäköin matkailuautoni kauas syrjempään muista autoista, on siihen viereen pysäköity hetken päästä henkilöauto.Vaikka koko parkkialue olisi liki tyhjä. Ja kylkeen paukutetaan sitten sitä 25 cm; päähän ajetun henkilöauton ovea.
Laskeskelin tuossa viime pesun yhteydessä että sielässä asunto-osan pellissä on toistakymmentä lommoa ja maalipakoja sillä kohdalla missä autoissa menee oven reunan uloin kaari.
Erikoista on se, että muut matkailuautoilijat ja karavaanarit tai kuorma-autokuskit eivät ole kylkiin kolistelleet.
Kerran erään Lidlin parkkipaikalla farkkumme viereen pysäköin mersu josta pyyhälsi nainen turkissaan ja reippasti jysäytti mersun oven mondeomme kylkeen. Nousin autosta katsomaan vauriota ja musituttamaan huoellisuudesta naiselle, hän vain nakkeli niskojaan ja mutisi venäjäksi jotain. - Ammattikuski
Harmittaa. Ei nämä apinat välitä kun tulevat marketille. Ruosteinen paska ajetaan viereen ja paiskotaan ovia. Lapsia ei komenneta eikä opeteta arvostamaan vieraan omaisuutta. Kun ei ole väliä. Ritsa maksaa 200,00 euroa. Voidaan kolhaista hieman naapurin autoa samalla kun käydään ostarilla. Käykää r-kioskilla jos ette osaa ajaa...
Sama homma parkkitaloissa. - Lommokylkisaappi
Mä ajelen parkkipaikoille kyyläämään missä autot on parkkerattu liian reunaan tai kahdelle ruudulle. Mä ajan viereen niin lähelle ku pääsen ja meen kyttään kauemmas.Hahahahahahahahahahahahahahahahha!!!!!
- miamimmukka
Miksi haukut naisia pölhöiksi? Olet sovinistisika ja rasisti. Ruutujen pitäisi olla isompia!
- tojo5
Laskin 2 vuotta vanhasta työautostani 27 jälkeä kuljettajan puolen kyljessä jotka ovat toisten autojen ovista peräisin, eri kokoisia. 4 jälkeä on nähtävissä ilman lähempää takastelua. Vitulla päähän, ei voi muuta sanoa
- ^^^^^^^^^^
Kolhijoita ovat yleensä sellaiset, jotka eivät omista autoa jolla ajavat, leasingauto, työsuhdeauto, yms, ja siten vielä pieni ryhmä, jotka ajavat käytännössä arvottomilla ritsoilla.
Uakon että lähes jokainen, joka on itse omalla työllään ostanut yli 10 000 euron hintaisen auton, osaa ja haluaa myös huolehtia autostaan, sekä ymmärtää myös olla kolhimatta toisten omaisutta. - Kuzci
Itse parkkeeraan aina kun mahdollista ns. lapsiparkkiin, koska se on leveämpi kuin normaali parkkiruutu. Kyseisen ruudun käytöstä ei voi sakottaakaan, kun sellaista virallista parkkipaikkaa ei ole olemassakaan, vrt. invaparkki.
- Autotyttö
Sama täällä. Kaks kertaa vuoden sisään parkkikolhuja riitti, munattomat kolhijat ei jättäneet edes yhteystietoja. Sen jälkeen oon ajanut AINA perhepaikalle, ja ajan niin kauan kunnes parkkiruudut muutetaan vastaamaan nykyautojen mittoja..
- onestar
Perhepaikat on perheellisille siksi ettei ne kolhis muiden autoja ahtaammilla paikoilla. Jos sinkulat varaa ne paikat niin ne tenavat joutuu paukuttamaan normi paikoilla niitä ovia.. Eli se joka ei noudata pyydettyä sääntöä, minäminä tyyppi, se siirtää ongelmaa muiden niskaan.
- Oma kokemus
Oma kokemus. Kerran parkkihallissa kävelin omalle autolle päin ja huomasin, kun viereen tullut muutaman vuoden vanha Avensis ja sen kuski mitään välittämättä pamautti oven autoni kylkeen ja oli muina miehinä kävelemässä pois. Tulin autolleni ja laitoin kauppakassit autoon ja pamautin kunnolla omalla ovellani aven kylkeen, no ave mies tuli raivoomaan ja vaatimaan korvauksia. Näytin oman autoni ovessa olevaa kolhua ja sanoin ollaan muuten tasoissa ja en vaadi korvauksia. Äijä jäi ihmettelemään tapahtumaa ja minä lähdin menemään. Oma autoni firman leasing bmw joten ei haitannut millään tavalla, mutta ehkä ave äijä oppi availemaan ovia jatkossa.
- Ei järkeä
Hyvä sinä, niin minäkin teen aina. Tosin vuosien varella olen oppinut, että kaikki eivät ole olleet jonossa, kun asiaa on ylhäältä jaettu :D Jos selvät jäljet , ota valokuva, rekkari ja soita polliisit. Odota sitä naapuriautoilijaaa. Kenenkään autoa ei saa vahingoittaa!
- skriiks
Auton oletettu kesto on alle 10v. ei se naarmujen takia hajoa.
Vain rumille ihmisille auton ulkonäkö on tärkeä, vähän sama kuin asunnon.
Turhamaiset ääliöt siivoaa talonsa, ei sillä ole mitään merkitystä. - HEH HEH
skriiks kirjoitti:
Auton oletettu kesto on alle 10v. ei se naarmujen takia hajoa.
Vain rumille ihmisille auton ulkonäkö on tärkeä, vähän sama kuin asunnon.
Turhamaiset ääliöt siivoaa talonsa, ei sillä ole mitään merkitystä.Tuollaiselta apinalta pitäisi vääntää nenä niskaan. HEH HEH
Onkohan niillä pölhöillä edes ajokorttia ja jos on, niin mistä muropaketista?
Riittävän pahat naarmut ruostuttavat koripintaa ja pahimmillaan painaumien korjaus maksaa 2000e, joten skriiks käyttää jatkossa vain julkisia tai polkupyörää ja jos sattuu ajokortti olemaan, niin leikkaa se heti keskeltä kahtia. Kyllähän nyt jokainen haluaa klommon tai naarmun Shelbyn autoon parkkiruudussa. 80- luvun Nissanilla niin väliä
Huomasin, että joku muukin jättää mielellään autonsa kauemmaksi liikkeen ovista, näin itsekkin teen, säästyy kummasti monilta vahingoilta, kun harva osaa edes oikeasti ajaa liikenteessä saati pysäköidä autoansa.
Joillekkin se on niin vaikeaa se parkkeeraaminen, että ajetaan väkisin oma kylki toisen auton kyljessä ruutuun, ilman että jaksaisi ottaa taakse ja oikaista autonsa keskelle parkkiruutua.
Näitä oven kolhaisuja on tullut nähtyä aivan liikaa. Fiksuin ihminen ikinä, joka kolhasi viereistä autoa ovellaan, pakitti autonsa suoraan kauppakeskuksen pylvääseen rikkoen vasemmanpuolen perävalonsa varmaan luuli, että säästyy maksuitta. =)
Ei se kyllä aina ole se viereinen autokaan, välillä riittää ne nosto-ovet tms pysäköintialueella tai ajonestopuomit.
Itse olen näihin jonkun väittämiin 70 luvun parkkiruutuihin ajanut eri 7 paikkaisilla tila-autoilla, mahtuu aivan hyvin ilman ongelmitta, jopa 100 metrin päästä pakittamalla niin, että molemmin puolin on auto ruudussa. Apuvälineitä kutsutaan sivu- ja taustapeiliksi ja sitä tyhjää nuppia voi myös liikutella ja oikeasti katsoa mitä tekee.
Valitettavasti näitä vanhempiakin löytyy, joiden muksut juoksee autosta ulos, jotta varmasti mahdollisimman usein kolahtaa muiden autoihin ovet. Tätä varten siellä takaovissa on se lapsilukko, ettei se äpärä sitä ovea avaa.
Ei se lapsen syy ole, jos vanhemmalla ei vain leikkaa ikinä mikään missään, sen jo huomaa jo siellä kaupassa myymäläkäyttäytymisessä. Asioidaan yhtä surkeasti kun ajetaan autoa.
Huvikseni on pakko lisätä tähän nämä moottoritien käyttäjät.
120km/h alueella, ajan vasenta kaistaa 110km/h ja oikea kaista on täysin tyhjä! (liian moni keski-ikäinen nainen ja mies)
Ruuhka-aikana, jos vaihdan koko ajan kaistaa, kun välillä toinen kaista näyttäisi kulkevan paremmin. Tästä idiootista tämä haitariefekti juuri johtuukin. Hölmö tulee jarruttamaan eteen, niin kaikki takana olevat joutuvat painamaan jarrua ja kas kummaa, kun se toinen kaista toimii nyt paremmin, kun se hölmö ei enään olekkaan sillä kaistalla... Ai nyt se vaihtaa takaisin, sama efekti kas kumma. :P
Talvella ei näy yhtään niin paljon liikennettä kuin kesällä, johtuuko tämä siitä, kun jotkut ei uskalla ajaa talvella? Se, että ei uskalla ajaa talvella, todellakin tarkoittaa sitä, ettet osaa kesälläkään ajaa. Ajotaito ehtinyt riittävästi ruostua.- auto on tärkee
jos satutu oleen paikalla kun näet autoasi kolhittavan pyydät heti 20 euroa selvästä naarmusta joka tuli nyt heti äsken kun kolhit autoani
- miksi vain 20 euroa?
20 euroa?
Kukaan ei korjaa selvää naarmua 20 eurolla. Oikeampi hinta on n. 200 euroa ja siinä on pienikin lommo, niin hinta nousee n. 500 euroon.
Miksi ihmeessä kukaan tytyisi 20 euroon?
- uliuliluiuii
Korkeasta offimaasturista pääsee ovesta sissän ja ulos 30cm raosta kun autoon noustaan eikä kaaduta. Iso auto, pieni rako.
- iskä
Ikävä sanoa, mutta usein ovea on yrittänyt kolhia keski-ikäinen naiskuski, joka ei ole hahmottanut oman autonsa paikkaa ruudussa. Kaksi kokemusta tältä keväältä. Eivät ilmeisesti huomanneet, että autossa istuu joku lapsen kanssa. Ensimmäiselle huomautin, kun kosketus oikein kuului autoon sisälle. Ei ollut rouva ymmärtävinään; oikein loukkaantui ja suhtautui ylimielisesti. Toisessa tapauksessa näin heti, että autojen välissä ei ollut riittävää tilaa ja siirsin omaa autoani, kun ovea viereisessä autossa avattiin. Tämä rouva sitten nakkeli niskojaan ja porhalsi markettiin.
- hullu
ja jotkut runkkarit parkkeeraavat niin päin persettä että jättävät n20cm rakoa mahtua LAPSENKAA omaan paikkaan että jos lapseni kolhuttaa autos tässä tapauksessa niin mä vain nauran sulle!
- RAAKIS
Joo asiaa.Itselläni käynyt myös,mutta onneksi satuin just paikalle ja näin tapahtuman.Naiselta tiedot ylös ja vakuutuksesta REILU korvaus tapahtuneesta. Hienoa vakuutusyhtiö TURVA!
- Anonyymi
Ihmiset jotka ei omista autoaan vaan esim leasaavat eivät välitä muiden omaisuudesta vittujakaan tai sitten ovat vitun tyhmiä tai juovuksissa, siinä ne on melkein vaihtoehdot
- Anonyymi
Haltija joutuu maksamaan liisatullakin autolla aiheutetut kolhut. Ei ihmekään että autoihin laitetaan entistä enemmän autokameroita, laskun kolhusta voi kohdistaa leasingfirman kautta vuokraajalle.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933554Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562526Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla152448Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi702306Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162191Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021242Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671107Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001015Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142979