Onko kellään kokemuksia masennuslääkkeiden myötä tulleista kiloista? Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa lääke sellaiseen joka ei lisää ruokahalua vai onko edes sellasia? Ruokahaluni on ollut aivan tajuttoman hyvä, etenkin makeanhimo siitä lähtien kun alotin masennuslääkkeen syönnin. Ja paino noussut noin 7 kiloa kesästä!Mikä avuksi?
masennuslääkkeet ja paino
onneton
5947
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Juh, syön Optipar - nimistä lääkettä, en masennukseen vaan kuten nimimerkistäkin voi päätellä, tarkkaavaisuus/hyperaktiivisuushäiriöön. Paino ei ole lääkkeen takia noussut, kuten ei myöskään ruokahalu, itse asiassa ensimmäisen puolen vuoden aikana laihduin 5kg (harjoittelin tosin maratonia varten). Nyt se on tullut muutaman vuoden aikana takaisin :=), mutta ruokahalu ei varsinaisesti ole noussut vaan liikunta vähentynyt.
Kannattaa käydä lääkärillä ja kysyä lääkkeen vaihdosta. Serotoniinin takaisinoton estäjiä on nykyään niin montaa sorttia, että varmasti löytyy jokin, jossa sivuvaikutukset ovat vähäisempiä!
vaikuttavat sokeri- ja rasva-aineenvaihduntaan, siitä johtuu painon lisäys ja uskoakseni myös ruokahalun lisäys. Samallakin ruuan määrällä siis lihoo ja tietenkin, jos ruokahalun lisääntymisen seurauksena syö enemmän.
Lisää tietoa http://www.biovita.fi/suomi/index.html, en muista, löytyikö tuo tieto juuri tästä linkistä, mutta näillä sivuilla muutakin.
Mulle tuli kymmenisen kiloa painoa lisää lääkityksen aikana. Eli reilussa puolessa vuodessa. Tosin masennus itsessään oli osasyynä myös, en jaksanu liikkua. Epätoivosesti yritän nyt saada niitä kiloja pois, hitaasti alkaakin tuloksia syntyä.
Hei! Minä söin Zoloftia noin 1,5-2.v enkä lihonut yhtään. Ruokahaluni pysyi ennallaan.
Itse käytin zoloft- nimistä lääkettä kaksi vuotta. En lihonnut, päinvastoin- laihduin. En tiedä johtuiko stressistä vai mistä. Psykologi sanoi, että saattaa laihtua. Lääke ei vaikuttanut koko aikana painooni mitenkään. Suosittelen kokeilemaan jos tuntuu, että muut lääkkeet nostavat painoa.