Miksi ateistit pitävät itseään älykkäinä?

Mensan jäsen IQ168

Ateistien meuhkaaminen omasta älykkyydestään lähinnä naurattaa, varsinkin kun tutkii tämän palstan ateistien kirjoituksia.

Suurin osa palstan ateisteista ei kykene edes kirjoittamaan virheettömästi omaa äidinkieltään, puuttumatta sen enempää heidän suppeaan sanavarastoonsa, ajatusten niukkuuteen tai huonosti kätkettyyn vihamielisyyteen.

Minä puolestani en henkilökohtaisesti usko, että Suomesta löytyisi yhtään ateistia, jolla olisi yhtä korkea IQ kuin minulla.

87

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kuinka monta numeroa on mensan jäsennumerossa? sen kun tiedät niin uskon sinua ehkä, mutta yleensä älykkäät ihmiset eivät ole sinunkaltaisia ylimielisiä idiootteja, käyttäisit sitä älykkyyttäsi äläkä patsastele numeroiden kanssa, kukaan todella älykäs ihminen ei isoilisi tuohon malliin älykkyytensä kanssa.

• Mensan jäsen IQ168

Minun jäsennumeroni alkaa numerolla 3 ja siinä on neljä numeroa. Tulitko onnelliseksi tästä tiedosta?

Vain yhdellä ihmisellä 350 000 :sta on vähintään yhtä korkea IQ kuin minulla. Vapaa-ajattelijoissa on alle 1500 jäsentä, joten todennäköisyys yhtä älykkään vapaa-ajattelijan olemassaoloon on pieni.

Itse en olekaan henkilökohtaisesti tavannut yhtään ainoaa älykästä ateistia.

• ...
        Mensan jäsen IQ168 kirjoitti:

Minun jäsennumeroni alkaa numerolla 3 ja siinä on neljä numeroa. Tulitko onnelliseksi tästä tiedosta?

Vain yhdellä ihmisellä 350 000 :sta on vähintään yhtä korkea IQ kuin minulla. Vapaa-ajattelijoissa on alle 1500 jäsentä, joten todennäköisyys yhtä älykkään vapaa-ajattelijan olemassaoloon on pieni.

Mensän neljänumeroinen jäsennumero oli käytössä ennen vuotta 1978 eli olet liittynyt jäseneksi ennen vuotta -78 ja et ole päivittänyt uuteen jäsennumeroon mikä sinänsä on outoa, lisäksi vanhanjärjestelmän mukainen numero mikä alkaa kolmosella viittaisi siihen että olet syntynyt vuonna 1930-jotain.

pitääkö paikkaansa?

• Per Persson
        ... kirjoitti:

Mensän neljänumeroinen jäsennumero oli käytössä ennen vuotta 1978 eli olet liittynyt jäseneksi ennen vuotta -78 ja et ole päivittänyt uuteen jäsennumeroon mikä sinänsä on outoa, lisäksi vanhanjärjestelmän mukainen numero mikä alkaa kolmosella viittaisi siihen että olet syntynyt vuonna 1930-jotain.

pitääkö paikkaansa?

"Itse en olekaan henkilökohtaisesti tavannut yhtään ainoaa älykästä ateistia."

Etkö ole sitten viettänyt aikaa niiden muiden mensa jäsenten kanssa?`siellähän on runsaasti sinua viisaimpia ateisteja.

• ---
        Mensan jäsen IQ168 kirjoitti:

"Vain yhdellä ihmisellä 350 000 :sta on vähintään yhtä korkea IQ kuin minulla."

Ja siitä huolimatta looginen päättelykykysi on hakoteillä, kun pidät jumaluuksia ja muita känkkäränkkiä todellisina. Pelkkä potentiaali ei riitä; aivoja pitää käyttääkin.

Henkilökohtaisesti et kyllä anna älykästä kuvaa itsestäsi.

• vuan toesinpäennii
        --- kirjoitti:

"Vain yhdellä ihmisellä 350 000 :sta on vähintään yhtä korkea IQ kuin minulla."

Ja siitä huolimatta looginen päättelykykysi on hakoteillä, kun pidät jumaluuksia ja muita känkkäränkkiä todellisina. Pelkkä potentiaali ei riitä; aivoja pitää käyttääkin.

Henkilökohtaisesti et kyllä anna älykästä kuvaa itsestäsi.

Ehkä sinä olet vain liian tyhmä tajutaksesi mitä älykkyys on?

• Mensan jäsen IQ168 kirjoitti:

"Vain yhdellä ihmisellä 350 000 :sta on vähintään yhtä korkea IQ kuin minulla"

Se kertoo vain sen että osaat kuviopäättelytestin, mistään muusta älykkyyden muodosta se ei kerro.

Enemmän kuin mensan testiä arvostan laaja-alaista esim. psykologien teettämää testiä jossa kuviopäättelyn lisäksi testataan kielellistä, matemaattista, avaruudellista hahmotuskykyä, muistia, visuaalista muistia jne.
        En tiedä missä kaikkialla em. testejä tehdään ja paljonko maksavat, itse tein ne kuntoutuskeskus Petreassa työnantajan piikkiin ja ne kestivät useamman tunnin.
        Ko. testit osoittavat hyvin sen että jossain asiassa voi olla erittäin hyvä ja jossain taas huono, itsellänikin yksi osio (assosiatiivinen henkilömuistitehtävä) meni selvästi alle keskitason vastaten ÄO n. 70-79. muiden ollessa toisessa ääripäässä.

Mensa mittaa ainoastaan hyvin kapea-alaista päättelykykyä ja siinä voi pärjätä hyvin vaikka kaikessa muussa olisikin täysi tollo.
        Mensaan liittyminen ei kiinnosta vaikka sinne pääsisinkin, sillä älykkyys on paljon muutakin kuin sen mitä mensan testi testaa. Onhan silläkin kiva brassailla mutta eikö sinuakin enemmän kiinnostaisi kuinka laaja-alaisia kykysi ovat? Minua ainakin kiinnostaa ja opin itsestäni paljon uutta ko. testien myötä, senkin että koulumenestys tai menestys työelämässä ei kerro älykkyydestä välttämättä mitään.

"Vapaa-ajattelijoissa on alle 1500 jäsentä, joten todennäköisyys yhtä älykkään vapaa-ajattelijan olemassaoloon on pieni. "

Hyvin pieni osa ateisteista kuuluu vapaa-ajattelijoihin, itse en kuulu enkä tunne ketään joka kuuluisi. Ehkä älykkäät ateistit eivät välitä kuulua vapaa-ajattelijoihin.

Enkä minä ole tavannut henkilökohtaisesti yhtäkään älykästä uskovaa, en edes näillä keskustelupalstoilla. Sinullakin voi olla Mensan mukaan korkea ÄO mutta laajempien testien mukaan et ehkä enää olisikaan niin älykäs kuin kuvittelet.

• oijojoi

Mensan jäsen ei sitten tiedä, että suomeksi IQ on ÄO, vaan sekoittaa kahta kieltä samaan tekstiin.

• jhj8jj

Virheettömällä kirjoituksella nyt ei juurikaan ole tekemistä älykkyyden kanssa. Huippuälykäs voi kirjoittaa sutaisemalla eikä välitä parista virheestä. Kirjoituksen SANOMA on tärkeämpi kuin pikkuvirheet.

Ja itsellä ÄO PPALJOn suurempi kuin 168. Prrrrrrt!

• Tunsin kerran MENSAN jäsenen; muuten puhui sivistyssanoja, mutta elämä jäi lyhyeksi ryyppäämisen takia. Hän sanoikin, ettei älystä ollut hänelle mitään hyötyä.

Mitä hyötyä on siis älystä, jos uskoo Hai-jumalaan tai muihin vastaaviin? Minusta se ei anna älykästä kuvaa. Minä en takulla pärjäisi Mensan testeissä; niissä mitataan aivan eri asioita, joissa minä pärjäisin paremmin. Mutta en usko olemattomiin.

Eräs tuntemani huippuinsinööri ei sitten osannut panna kodinkoneita käyntiin: eli älykkyyksiä on niin monenlaisia. Mutta uskovien joukkoitsemurhat yms. sekoilut eivät todellakaan kuulu ateistein elämään. Jos ateisteilla on älykkäämpää TOIMINTAA, tai vähemmän typerää toimintaa?

• Imeppä paskaa

http://i61.tinypic.com/vmrair.jpg

• petturi petturi

Tuo on väärennös!!!!!! Vain ateisti esittelee väärennöstä julkisesti.

• 7897897878987
        petturi petturi kirjoitti:

Tuo on väärennös!!!!!! Vain ateisti esittelee väärennöstä julkisesti.

Laita omasi vai yrititkö kusettaa?

• 1+2

On väärin määritellä, että ateistit ovat älykkäitä.

Parempi ja paikkansa pitävämpi määritelmä on, että älykkäät ovat ateisteja.

• Kuinka on?

Ilmeisesti kaikki tyhmät ateistit ovat sitten tällä palstalla?

• ...
        Kuinka on? kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki tyhmät ateistit ovat sitten tällä palstalla?

"Ilmeisesti kaikki tyhmät ateistit ovat sitten tällä palstalla? "

Sinun katkerilla kotkotuksilla ei ole mitään painoarvoa, kyllä me sinut jo tunnetaan.

• ~~~

Kirjoitan nyt muulla kuin vakituisella nimimerkilläni.

En ole itse Mensan jäsen enkä varmaan liitykään. Älykkyyteni oli minulle nuorempana tärkeää ja määrittelin itseäni sen kautta, mutta opin hyvin varhain sen, että ihmisten tapa suhtautua toiseen muuttuu hänen älykkyytensä 'ilmenemisen' myötä. Opin nopeasti teettäytymään vähän tyhmemmäksi kuin olin, jotta muiden asenne olisi normaali. Älykkyystestin tulosta en tahdo kertoa edes nimimerkillä keskustelupalstalla, jotta siltä samalta efektiltä vältyttäisiin. Tiedän, että tämä kuulostaa myös vähän ylimieliseltä, koska älykkyyttä tavataan arvostaa. Älykkyystaso kuitekin on kullakin, mitä se on, eikä sille mitään voi.

Nykyisellään älykkyystestit merkitsevät minulle enää vain joidenkin ihmisten halua pönkittää itsearvostustaan. Kyllä sen älyn huomaa, mittasi tai ei. Toki keskiarvon huitevilla oleville se voi olla tärkeää tai älynsä varassa itsensä määritteleville. Minua se ei ihmeemmin enää kosketa. Yksi ominaisuus muiden joukossa.

• ...

Oikeassa olet, palstallakin tuo itseään älykkäänä pitävänä "mensan jäsen 168" ei edes keskustele, kehuu vaan omaa älykkyyttään ja haukkuu muita.

Pelkkää egoiluahan se on.

• Seura tekee. .
        ... kirjoitti:

Oikeassa olet, palstallakin tuo itseään älykkäänä pitävänä "mensan jäsen 168" ei edes keskustele, kehuu vaan omaa älykkyyttään ja haukkuu muita.

Pelkkää egoiluahan se on.

Se käyttäytyy sitten ihan kunnon ateistin tavoin.

• ...
        Seura tekee. . kirjoitti:

Se käyttäytyy sitten ihan kunnon ateistin tavoin.

"Se käyttäytyy sitten ihan kunnon ateistin tavoin."

Te hihhulitehan täällä vain kehuskelette itseänne ja esittelette pöhöttynyttä egoanne, sinäkin!

Mutta mitään annettavaa teidänlaisilla kylähulluilla ei ole annettavaa keskusteluihin, saatte aina vaan köniinne ja menette kivenne alle uikuttamaan,

• Naulan kantaan. Kukaan, jolla on vähääkään hyvää makua, ei kehtaisi mitään ÄO-testin tulosta (oli se sitten todellinen tai kuvitteellinen, kuten joillakin selittäjillä täällä taitaa olla) esitellä. Älykkyydellä leuhotus on vähän sama kuin kauneudella leuhotus. Kummassakaan niissä ei ole mitään leuhotettavaa, koska ne eivät ole mitään todellisia ansioita, vaan sattuman kaupalla saatuja luontaisia piirteitä.
        Itse myös laitoin ennen ihan liikaa painoarvoa tuollaisille asioille, eikä se minusta ainakaan miellyttävämpää ja onnellisempaa ihmistä tehnyt. Onneksi tajusin luopua moisesta pintapuolisuudesta.

• Ateismi on
        twiikeri kirjoitti:

Naulan kantaan. Kukaan, jolla on vähääkään hyvää makua, ei kehtaisi mitään ÄO-testin tulosta (oli se sitten todellinen tai kuvitteellinen, kuten joillakin selittäjillä täällä taitaa olla) esitellä. Älykkyydellä leuhotus on vähän sama kuin kauneudella leuhotus. Kummassakaan niissä ei ole mitään leuhotettavaa, koska ne eivät ole mitään todellisia ansioita, vaan sattuman kaupalla saatuja luontaisia piirteitä.
        Itse myös laitoin ennen ihan liikaa painoarvoa tuollaisille asioille, eikä se minusta ainakaan miellyttävämpää ja onnellisempaa ihmistä tehnyt. Onneksi tajusin luopua moisesta pintapuolisuudesta.

Totta tuokin. Tällä palstalla vain ateistit kehua retostelevat jatkuvasti älykkyydellään, mutta heitä tuskin voi pitää onnellisina tai miellyttävinä ihmisinä.

• Ateismi on kirjoitti:

Totta tuokin. Tällä palstalla vain ateistit kehua retostelevat jatkuvasti älykkyydellään, mutta heitä tuskin voi pitää onnellisina tai miellyttävinä ihmisinä.

Missä niin on ollut? ja miksi sinä taas ateisteja syytät kun tämäkin ketju on uskontoverisi tehnyt, tekeydytkö hölmöksi vai onko totuus vaikaa tunnustaa?

• Ihmejuttuja
        satan kirjoitti:

Missä niin on ollut? ja miksi sinä taas ateisteja syytät kun tämäkin ketju on uskontoverisi tehnyt, tekeydytkö hölmöksi vai onko totuus vaikaa tunnustaa?

Hölmäkä olet? Mistä sinä tiedät että aloittaja on uskis? Ei se ole tuonut sitä esiin.

• Ihmejuttuja kirjoitti:

Hölmäkä olet? Mistä sinä tiedät että aloittaja on uskis? Ei se ole tuonut sitä esiin.

Hänen asenteesta!

• Bäää bäää
        satan kirjoitti:

Hänen asenteesta!

Ateisteilla ei ole asennetta.

• Bäää bäää kirjoitti:

Ateisteilla ei ole asennetta.

Sittenhän avaaja on todistettu kristitytksi. :)

• Hauskoja nämä palstan provoilijat. Näiden nikit vaan on paljon kuvaavampia, kun liittää niiden alkuun "en ainakaan ole". Esim. En ainakaan ole Mensan jäsen IQ168, en ainakaan ole huolestunut äiti, en ainakaan ole urheilijatyttö...

• Sinnäpä sen keksit. ;)

• Nainen P-Pohjanmaa

En ainakaan nainen Pohjois-Pohjanmaalta...

Hauskaa on. :D

• Enkeli.
        satan kirjoitti:

Sinnäpä sen keksit. ;)

Minä taas en hetkeäkään epäile, etteikö Satan olisi saatana. Itseasiassa pidän sitä lähes täydellisen varmana.

• Enkeli. kirjoitti:

Minä taas en hetkeäkään epäile, etteikö Satan olisi saatana. Itseasiassa pidän sitä lähes täydellisen varmana.

Ole hyvä.

• siis?

Kun kerran huomaat selvän trollin/provon miksi et poista sitä?

• 4356789qwertyuio

Ateistit ovat erikoistuneet paskanpuhumiseen, nälvimiseen ja uhoomiseen.

Perustelut asioihin on pelkkää kopiohuuhaata

• ...

Lueppa avaajan uhoamiset uudelleen.

• Perustele.

• x x x
        khaosmonaut kirjoitti:

Perustele.

En mä osaa. olen ateisti. Luen vaan mitä muut on kirjoittaneet.

• x x x kirjoitti:

En mä osaa. olen ateisti. Luen vaan mitä muut on kirjoittaneet.

Väitätkö, etteivät ateistit lue mitä itse ovat kirjoittaneet? Sehän on mahdotonta, mutta tuollaiset väitteet ovatkin ominaisia kaikenmaailman hörhöille...

• unknow1

Uskomatonta tulla tänne kuuluttamaan sitä, että olet fiksumpi kun me muut. Ateistit ovat paljon viisaampia kun uskovaiset vaikka eivät osaa kirjoittaa täydellisesti. Harvat osaavat. Uskovaiset luottavat 6000 vuotta vanhaan kirjaan jonka paikkansapitävyyttä he eivät voi todistaa. Ateisti laajentavat ajatteluaan ja miettivät useita vaihtoehtoja. Ateistit eivät luota vain yhteen lähteeseen vaan tutkivat asioita laajalti. Näin he saavat todisteita jotka kumoavat kaiken mitä raamatussa sanotaan.

• Mitä sitten?

No eikös tämä olekin uskomattomien palsta?

• Mitä sitten? kirjoitti:

No eikös tämä olekin uskomattomien palsta?

Ei ole. Palstan tarkoitus on ilmeisesti keskustelu ateismista, eli jumaluskottomuudesta. Keskusteluun voinevat ottaa osaa niin teistit kuin ateistitkin, kuten muullakin tavalla uskossa olevat tai olemattomat; kokonaan uskonnottomat tai jotakin ateistista uskontoa tunnustavat.

• Niinkö?
        khaosmonaut kirjoitti:

Ei ole. Palstan tarkoitus on ilmeisesti keskustelu ateismista, eli jumaluskottomuudesta. Keskusteluun voinevat ottaa osaa niin teistit kuin ateistitkin, kuten muullakin tavalla uskossa olevat tai olemattomat; kokonaan uskonnottomat tai jotakin ateistista uskontoa tunnustavat.

Miksi ateistit sitten keskustelevat täällä aina vain kristinuskosta?

• Mahtaako löytyä
        Niinkö? kirjoitti:

Ilmeisesti siitä keskustellaan, mikä aiheuttaa keskustelua.
        Islam, buddhalaisuus, kristinusko lukemattomine eri muotoineen, hindulaisuus - siitä vain aloituksia tekemään.

• 13+9
        Mahtaako löytyä kirjoitti:

Ilmeisesti siitä keskustellaan, mikä aiheuttaa keskustelua.
        Islam, buddhalaisuus, kristinusko lukemattomine eri muotoineen, hindulaisuus - siitä vain aloituksia tekemään.

No tämä aihehan on aiheuttanut keskustelua ja on sen takia ihan oikella palstalla.

• 13+9 kirjoitti:

No tämä aihehan on aiheuttanut keskustelua ja on sen takia ihan oikella palstalla.

Mikäli ateismiin liittyvään keskusteluun tuodaan näkemyksiä kristillisestä vinkkelistä, vastattaneen siihen kristillistä vinkkeliä koskevin tavoin. Muu tyypillinen syy kristinuskon ja ateismin vastakkainkalahtelulle suomalaisilla foorumeilla on luonnollisesti kansamme viimevuosisatainen kulttuurihistoriallinen kehitys.

• Niinkö? kirjoitti:

Ateistit keskustelevat täällä muustakin kuin vain kristinuskosta.

• juknoun 2

"Ateisti laajentavat ajatteluaan ja miettivät useita vaihtoehtoja. Ateistit eivät luota vain yhteen lähteeseen vaan tutkivat asioita laajalti. Näin he saavat todisteita jotka kumoavat kaiken mitä raamatussa sanotaan."

Sisältää mielenkiintoisia oletuksia:

Jos ihminen syntyy ympäristöön, jossa hänellä ei ole mitään kosketusta mihinkään uskontoon, hänen sittenkin tarvitsee olla älykäs ja havannoida ympäristöään laajasti voidakseen olla ateisti? Toisaalta voi kertoa siitä, että uskonnollisuus on ihmiselle luontaista ja ateistit ovat valtavirrasta poikkeavia kummajaisia.

Itse kyllä olen ajatellut, että ateisti, joka on syntynyt ympristöön, jossa hänellä ei ole kosketusta mihinkään uskontoon, voi olla aivan miten tyhmä tahansa ja silti hän ei ala uskomaan jumaliin.

• Outoa on

"Miksi ateistit pitävät itseään älykkäinä?"

En minäkään ymmärrä.

• ...

Varo metsäpeikkoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tyypillinen uskistrolli:
      Syyttää ateisteja älykkyydellä meuhkaamisesta ja äidinkielen osaamisen puutteesta.
      Mainitsee olevansa Mensan jäsen sekä omaavan 168 älykkyysosamäärän käyttäen väärää lyhennettä.

Fail.

• ---

Ei se lyhenne IQ ollut väärä.

• ...
        --- kirjoitti:

Kyllä on mutta hihulla ei ollut tarpeeksi älykkyyttä tajuta sitä.

• --- kirjoitti:

Älykkyysosamäärä on suomeksi ÄO, ei IQ, joka tulee englannin kielisestä termistä "intelligence quotient". Samasta syystä on väärin kirjoittaa "etc.", kun täytyisi kirjoittaa "jne."

• tosi okko
        jason_dax kirjoitti:

Älykkyysosamäärä on suomeksi ÄO, ei IQ, joka tulee englannin kielisestä termistä "intelligence quotient". Samasta syystä on väärin kirjoittaa "etc.", kun täytyisi kirjoittaa "jne."

Eikä ole väärin vaan putkiaivoisen autistismin välttämistä.

• tosi okko kirjoitti:

Eikä ole väärin vaan putkiaivoisen autistismin välttämistä.

Autistismi?

• tulevaisuuden visio
      • ...

"Tulevaisuudessa esim. IT-nörtti ei tule saamaan työpaikkaa, jos ei kerro harrastavansa meditaatiota."

Eivätkä ainakaan saa mistään töitä missä on kristittyjä sillä kristityillä on menossa parasta aikaa lokakampanja sekä meditaatiota että joogaa vastaan.

• tulevaisuuden visio
        ... kirjoitti:

"Tulevaisuudessa esim. IT-nörtti ei tule saamaan työpaikkaa, jos ei kerro harrastavansa meditaatiota."

Eivätkä ainakaan saa mistään töitä missä on kristittyjä sillä kristityillä on menossa parasta aikaa lokakampanja sekä meditaatiota että joogaa vastaan.

Googlettamalla löytyy aiheesta "kristillinen meditaatio." Eli raja-aidat kaatuu. Tulevaisuuden IT-alalla kahvitauoilla tunnustetaan rakkautta niin luojaa kuin työkaveriakin kohtaan, vähän Jari Sarasvuon tyyliin. Alkakaa siis valmistautua. Kohta ei voi olla enää änkyräateisti.

• ...
        tulevaisuuden visio kirjoitti:

Googlettamalla löytyy aiheesta "kristillinen meditaatio." Eli raja-aidat kaatuu. Tulevaisuuden IT-alalla kahvitauoilla tunnustetaan rakkautta niin luojaa kuin työkaveriakin kohtaan, vähän Jari Sarasvuon tyyliin. Alkakaa siis valmistautua. Kohta ei voi olla enää änkyräateisti.

Kristillistä mediaatiota pidetää new age hömppänä ja kristityt puhuvat aktiivisesti sitä vastaan.

"Alkakaa siis valmistautua. Kohta ei voi olla enää änkyräateisti. "

Sitten vaan firmat voi palkata meditaatiohihhuleita ja voitte halailla toisianne ja tunnustella rakkauttanne, mutta mitään töitä ette saa aikaiseksi.

Olette sielä sitten kukka tukassa kun "aidot kristityt" pitävät teitä hippeinä.

• börnautnörtti
        tulevaisuuden visio kirjoitti:

Et taida paljon it-alaa tuntea jos luulet, että siellä tunnetaan sellainen asia kuin kahvitauot.

• tulevaisuuden visio
        börnautnörtti kirjoitti:

Et taida paljon it-alaa tuntea jos luulet, että siellä tunnetaan sellainen asia kuin kahvitauot.

Piti kirjoittaa vihreä tee -tauot.

• tulevaisuuden visio
        ... kirjoitti:

Kristillistä mediaatiota pidetää new age hömppänä ja kristityt puhuvat aktiivisesti sitä vastaan.

"Alkakaa siis valmistautua. Kohta ei voi olla enää änkyräateisti. "

Sitten vaan firmat voi palkata meditaatiohihhuleita ja voitte halailla toisianne ja tunnustella rakkauttanne, mutta mitään töitä ette saa aikaiseksi.

Olette sielä sitten kukka tukassa kun "aidot kristityt" pitävät teitä hippeinä.

Sitä piti vaan sanoa, että olemme siirtymässä uudelle tietoisuuden tasolle. Ja työelämässä tullaan tarvitsemaan ihan uuden tyypistä älykkyyttä. Se joka haluaa pärjätä muuttuvassa maailmassa, jossa työtä täytyy kuitenkin tehdä, joilla sitä on, niin on ihan fiksua olla tietoinen missä mennään. Katsokaa täältä videoita

http://www.wisdom2summit.com/

• positiivinen mieli

Ouu maiii gooood! Pitäisiköhän alkaa uskoa tiedeyhteisöön, nyt kun lopultakin ovat samaa kuin minä olen ollut koko ajan.

Enpä jaksa, ateistisia idiootteja suurin osa, jotain suorittajapellejä ilman lahjakkuutta ja pystyvät siten vain onttoihin näennäispäätelmiin. Mutta pari mielenkiintoista kysymystä tuokin tutkimus herätti, joista muutama tietenkin koskien sitä, että kuinkahan tuokin taas on kyhät... eikun tehty.

• tarkemmin ajatellen
        positiivinen mieli kirjoitti:

Ouu maiii gooood! Pitäisiköhän alkaa uskoa tiedeyhteisöön, nyt kun lopultakin ovat samaa kuin minä olen ollut koko ajan.

Enpä jaksa, ateistisia idiootteja suurin osa, jotain suorittajapellejä ilman lahjakkuutta ja pystyvät siten vain onttoihin näennäispäätelmiin. Mutta pari mielenkiintoista kysymystä tuokin tutkimus herätti, joista muutama tietenkin koskien sitä, että kuinkahan tuokin taas on kyhät... eikun tehty.

No kyllä olin epä-älykäs. PItää tietenkin olla Oh my gaaad!

• > Mensalainen ei sitten tiedä, että ÄO on pelkkä myytti. <

> http://www.sciencedaily.com/releases/2012/12/121219133334.htm <

Olisin hiukan varovaisempi ja sanoisin että ÄO on todellinen käsite mutta sitä ei pidä ottaa liian määräävästi. WAIS-testi ja vastaavat antavat suuntaa kuitenkin varsin hyvin.

• positiivinen mieli kirjoitti:

Jos tarjoaisit itse edes näennäispäätelmiä, sinua voitaisiin luulla keskustelijaksi. Nyt ei kuitenkaan jää epäselväksi mikä hyödytön paskanheittäjä olet.

• En pidä itseäni ollenkaan älykkäänä, päinvastoin melko hömelönä. Älykkyystestiä en edes uskalla tehdä :D

• satunnainen ateisti

Aloittaja haisee pinkille sokerille.

• nerokasta

"Mensan jäsen IQ168"

Uskon, että pääsi sisältö ylittää sata, mutta se jakaantuu, kuten muuan Matti Nykänen on todennut fifty/sixty, pissin ja kakan kesken. Yhteensä siis 110 prosenttia. Onnittelut!

• Eivät ole

Minäkin ihmettelen ateistien mainostettua älykkyyttä, koska palstan kirjoitusten perusteella ovat tyhmiä kuin pässit. Omiensa joukossa voivat kokea olevansa älykkäitä, mutta tavallisen suomalaisen keskiarvoihmisen alapuolella kuitenkin.

• missä älysi?

Olipas siinä toteamus aivan kuin puhuvan aasin päästä.

• Ihan varma
        missä älysi? kirjoitti:

Olipas siinä toteamus aivan kuin puhuvan aasin päästä.

Kirjoittaja on todennäköisesti ateisti kai se omansa tuntee ja tietää.

• täysin varma
        Ihan varma kirjoitti:

Kirjoittaja on todennäköisesti ateisti kai se omansa tuntee ja tietää.

Katsokaa! Puhuva aasi!

• Puhuva aasi
        täysin varma kirjoitti:

Katsokaa! Puhuva aasi!

Olen ateisti.

• puhu mitä puhut
        Puhuva aasi kirjoitti:

Olen ateisti.

En usko.

• Aloituksessa ilmeisesti viitattiin siihen monien tutkimusten yhteenvetoon, jossa löydettiin ateisteilta uskovia keskimäärin suurempi älykkyysosamäärä.

Jos meillä suomalaisilla olisi keskimäärin suurempi ÄO kuin vaikkapa briteillä, niin eihän se tarkoittaisi sitä, että esim Jaakob olisi älykkäämpi kuin älykkäin britti.

• Joo joo

Palstan ateistit ja erityisesti ikiateisti ovat tyhmiä kuin pässit vaikka fiksuja kuvittelevat olevansa.

• ???
        Joo joo kirjoitti:

Palstan ateistit ja erityisesti ikiateisti ovat tyhmiä kuin pässit vaikka fiksuja kuvittelevat olevansa.

Samanlailla kun kuvittelet jumala olevan?

• Äo:tä ei pysty kertomaan kirjoitustaidoista. Eikä sitä pysty kertomaan tietotasostakaan. Tämän osoittaa sinunkin tekstisi, jos oikeasti olet mensan jäsen.

Suomesta löytyy ihan takuulla ateisteja joilla on korkeampi älykkyysosamäärä, kuin sinulla. Tunnen ainakin yhden.

Mutta siirtykäämme väitteeseesi, että ateistit väittäisivät olevansa älykkäitä. Palstalla on muutama trolli, jotka väittävät olevansa älykkäämpiä, kuin yksikään teisti.
      Muutoin en ole moista huomannut.
      Et kai sekoita sen esille tuomista, että ateistit ovat kolektiivisesti älykkäämpiä, kuin teistit?

• Tarkistettu

Tarkistettu

• lojaa lius

ateisti joka pystyy hommaamaan itselleen bannin
        vihaviestiensä ansiosta on kyllä älykäs evoluution tuote

• 17+19
        lojaa lius kirjoitti:

ateisti joka pystyy hommaamaan itselleen bannin
        vihaviestiensä ansiosta on kyllä älykäs evoluution tuote

En ole koskaan tavannut niin älykästä ateistia.

• Selvä se
        17+19 kirjoitti:

En ole koskaan tavannut niin älykästä ateistia.

Penis on ateistille tutumpi elin kuin aivot.

• tuttu juttu
        Selvä se kirjoitti:

Penis on ateistille tutumpi elin kuin aivot.

Sinähän sen kyrpänä tiedät.

• Tarkastaja.
        tuttu juttu kirjoitti:

Sinähän sen kyrpänä tiedät.

Tarkistettu

• Raiskaus?
        Tarkastaja. kirjoitti:

Tarkistettu

Eikös toisten sukuelimien "tarkistus" ilman asianomaisen suostumusta ole melko pervoa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7726
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5230
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4812
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3477
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2035
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      1971
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1849
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1707
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1639
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      160
      1470
    Aihe