Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten teen???

epätoivoinen

Meille tuli ero avomieheni kanssa hänen liiallisen alkoholin käytön takia. Olemme seurustelleet vajaat 8 vuotta ja tästä ajasta hän on asuut luonani 2,5v.
Kun laitoin hänet ulos, niin hän muutti ulkorakennukseeni siksi aikaa, kunnes saa uuden kämpän ja myytyä tavaroitaan. Lupasi maksaa vuokraa 200e/kk. Nyt hän on asunut siellä kolme kuukautta, eikä ole maksanut senttiäkään. Käyttää minun maksamaai sähköä ja vettä.

Hieman taustaa.
Hän tuntui alussa olevan liiankin hyvä mies, oli auttavainen, kuskasi lapsiani, teki kesällä polttopuita, kohensi paikkoja muutenkin lomillaan ja viikonloppuisin. Sitten hän muutti luokseni. Hän ei osallitunut talousmenoihin, muutenkun maksamalla vesilaskun. Minä maksoin sähköt, jätehuollon, vakuutukset, lainat (talo on minun), tv-luvat jne ja etupäässä ruuat. Pyytämättäni hän remppasi taloani, laittoi ilmalämpöpumpun, hankki käytettyjä, parempia kodinkoneita jne. Nyt eron jälkeen hän vaatii, että miun pitäisi maksaa hänelle kaikki, mitä hän on talooni sijoittanut. Olen koettanut hänelle selittää, että ei se asuminen ilmaista ole missään, että kyllä jotain täytyy sillekkin jotain laskea, eikä hän ole nytkään maksanut yhtään vuokraa, vaikka auliisti lupasi. Miten saan hänet pois samasta pihapiiristä? Tuntuu ettei hänellä ole aikomustakaan muuttaa pois, koska saa asua luonani ilmaiseksi. En oikein tiedä mitä tekisin? Olen koettanut kysellä, että onko kämppää löytynyt? Tarvitsisin ulkorakenusta omaan käyttööni, kesävierailleni ja tavaroilleni. Hän suutui kun kysyin, alkoi kyselemään, että entäs kodinkoneet, ilmalämpöpumppu jne. Tilane rassaatodella paljon, tuntuu että hän kyttää jokaista liikettä, mikä ulkona tapahtuu.

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+1

      Onkos mies antanut mitään summaa sulle minkä haluaa sun maksavan niistä sähkölampuista sun muista? Koska nythän mies on ainakin "velkaa" sulle 600e, tai vastaavasti sun "veloista" vähennettäisiin 600e. Ootko puhunut miehen kanssa vuokrasta? Kommunikoitteko muuten? Toisaalta ymmärrän häntä siinä mielessä että jos on ostanut uusia tavaroita yhteiseen asuntoon niin ei välttämättä tyydy ainoastaan jättämään kyseisiä tavaroita ilman korvausta tai muuta exän kämppään, olisihan niille varmasti käyttöä hänen uudessakin asunnossa. Mutta jos sinä oot hoitanut teidän laskut ja ruokakulut 2,5v ajalta kertyy siinäkin huomattava summa kasaan, joten itse yrittöisin sopia että ok, ollaan tasoissa, vai ootko itse yrittänyt periä rahaa takaisin laskuista ja ruoasta? Se, että maksoit ruokakulut, laskut sekä nyt antaisit kodinkoneet takaisin, on täysin kohtuuton pyyntö. Jos mies haluaa kodinkoneensa takaisin, maksakoon sitten puolet laskuista ja ruokakuluista sulle takaisin.

      Mitä tuohon hänen ilmaiseksi asumiseen tulee, jos ei sopua synny eikä mies häivy, on varmasti olemassa jokin lakipykälä tai vastaava jonka mukaan voit heittää ukon pihalle jos tontti on kerran sinun nimissäsi. Yritä jaksaa!

      • ketjun aloittaja

        Homma on nyt edenyt näin. Puheväleissä ei olla. Viestittiin eilen ja homma meni siihen pisteeseen että suutuin ja sanoin hänelle, että hänen pitää häipyä sunnuntaihin mennessä tontiltani tavaroineen. Tänään hän on vienyt kaikki kodinkoneet pois, tosin tontilani olevaan varastoon. Hän on kantaut sieltä minun tavarani ulos. Hän on tämän rakennuksen tehnyt, joten hän ajattelee että voi sinne varastoida tavaransa määräämättömäski ajaksi. Eli viestini ei mennyt perille, kun sanoin että hänen pitää häipyä tavaroineen. Tänään piti sitten ostaa ensialkuun uusi jääkaappi ja liesi, niitä ilman ei lapsiperheessä pärjää.
        Hänelle ei mene jakeluun se, että hän on ilmaiseksi asunut talossani 2,5 vuotta. Hän itse halusi ostaa kodinkoneita. Kun hän tuli luokseni kaikki koneet olivat n 7-8 vuotta vanhoja, hyviä ja toimivia. Mutta hän ehdotti, että hän voisi hankkia tilalle "parempia", en niitä pyytänyt. Kaikki vanhat koneet menivät mikä minnekin. Lieden hän mm. vei omaan silloiseen asuntoonsa. Hän jopa kehtasi sanoa käipäissään tyttärelleni, joka paistoi lettuja, että se on hänen uuninsa jolla lettuja paistat. Samoin lähti digiboksi, kun ei katsottu ohjelmaa mitä hän halusi. Ostin uuden, ja siitäkin hän suuttui. Näitä esimerkkejä on lukuisia. Aina lähti jokin tavara, jos ei oltu hänelle mieliksi.
        Olen jo niin väsynyt tilanteeseen, että toivon vaan että hän häipyy, eikä ikinä tule takaisin. Saa sitten nähdä lähteekö hän sunnuntaihin mennessä, ainakin näin lupasi.


    • alkuperäinen

      Mies ei ole antanut mitää summia, miulta hän on niitä tivannut ja on saanut. Mutta ne eivät mene hänellä jakeluun, hän ei ymmärrä, että mielestäi hänen pitäisi jotain maksaa, varsinkin nyt kun hän vei rakkaat koneensa pois. Ja aikoinaan omani menivät kietoon ja nyt joudun hommaamaan kaikki uudestaan

    • oppia ikä kaikki

      Häädön saat hankittua rentulle, ei epäilystäkään.
      Voihan olla että se sitten jonkin aikaa häiriköi,ja siitä vaan ilmoitat poliisille joka kerta.
      Ja ehkä nyt otit opiksesi!? Kitkerä ja katkera läksy, mutta yli pääset kun unohdat koko sontiaisen.

      • Aviopariko?

        Onko mies virallisesti kirjoilla siinä huushollissa?
        Jos on, olette avopari
        Jos ei ole kirjoilla,oletko hyötynyt tilanteesta.
        Onko mitään papereita tai kuitteja esittää kummallakaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe