Mitä eroa on

yhteinen hetki

sellaisella ihmisellä, joka ei jaa oikeastaan mitään somessa, mutta irl kyllä,
sellaisen kanssa, joka jakaa somessa päivittäin, paitsi uutisia, ilmiöitä mutta etenkin omaa elämäänsä kuvina ja lauseina?
Onko somettaja ihanampi ihminen?, Aktiivisempi, lämpimämpi? MIhin irl jakaminen on kadonnut ja onko kadonnut?
Katsellaan valokuvia ystävien kanssa… juodaan teetä tai tilkka viiniä, sitten nukkumaan omiin koteihin?

17

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 90% somessa jaetusta matskusta on teennäistä, tekopirteää tykkäämisenkerjäysjuttua. Umpitylsää bittimoskaa. Joten ei ole ihanampi ihminen se, joka suoltaa Instagramin ja Fb:n täyteen kuviaan. Turhamaisempi kyllä, huonolla itsekritiikillä varustettu.

      • mihis prosenttii minä kuullun ja kysyn sinulta, miksi olet täällä?eikö jokainen meistä hae tykkäämistä kun sitä luotettavaa ihmistä ei löydy niin helposti.

        minä alan hajoamaan ja kun kerroin tännään neuvolan tädille( sijainen), joo ei ole ketään kennelle kertoa kuin yleiselle keskustelu sivulle, paitsi nyt miehelle.
        hän oli sitä mieltä että se on hyvä juttu..

        hän oli ihmeissään sosiaallisuudestani mutta sitä joutuu väkisin puhumaan kun kaikki on sinua vastaan.
        minusta on niin masentavaa kun isäni suusta olen kuullut sakastiset sanat että -sinuthan pitää kehdosta uudestaan kasvattaa.
        varsikin kun kaikki on vastaan sinua.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        mihis prosenttii minä kuullun ja kysyn sinulta, miksi olet täällä?eikö jokainen meistä hae tykkäämistä kun sitä luotettavaa ihmistä ei löydy niin helposti.

        minä alan hajoamaan ja kun kerroin tännään neuvolan tädille( sijainen), joo ei ole ketään kennelle kertoa kuin yleiselle keskustelu sivulle, paitsi nyt miehelle.
        hän oli sitä mieltä että se on hyvä juttu..

        hän oli ihmeissään sosiaallisuudestani mutta sitä joutuu väkisin puhumaan kun kaikki on sinua vastaan.
        minusta on niin masentavaa kun isäni suusta olen kuullut sakastiset sanat että -sinuthan pitää kehdosta uudestaan kasvattaa.
        varsikin kun kaikki on vastaan sinua.

        Sinä olet pinnallisten ja teennäisten yläpeukkukerjäläisten vastakohta.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Sinä olet pinnallisten ja teennäisten yläpeukkukerjäläisten vastakohta.

        en kai minä nyt niin kauhea ole X)


    • pipiatri

      "nukkumaan omiin koteihini"........?

      Oletkos böndeltä, vai mitä?

      Jopa ex Helsingin maalaiskunnassa borukat nukkuvat _himoissaan_

      ;--D

    • jos some on sitä mitä luulen, eli täällä tai muualla keskustelu sivuilla.

      niin kuin otetais pöydälle kirjekaveri ja ei kirjekaveri.


      tottakai kirjekaveri osaa iskeä sieluun syvemmälle ja ei kirjekaveri vähän pintaa kaivertaa.
      kahdessa ihmisessä on se ero että kirjotettu teksti on harkinnallisempaa kuin ääneen sanominen.
      jotkut asiat mitkä puhun, niin puhun sen vuoksi täällä kun pitää tyhjentyä ei haittaa hullunleima koska kukaan ei pitäisi tuntea minua.
      paitsi jos joku sattuu lukemaan ja yhdistämään, ehkä kuitenkin on vaikea uskoutua loppujen lopuksi kun ei ole täysin varma ihmisestä.

      onhan tämä netti aikamoinen tieto aukko mutta jotkut ihmiset täällä ei halu lähteä kaksin keskiseen keskusteluun, enkä voi ketään siihen pakottaa esim täällä. muuta menoa tai ei suoraan sanota ettei kiinnosta ottaa toisen murheita omalle..

      • pipiatri

        Parahin Morkkikseni

        Kun minulla oli puhumiiseen liusallinen puhe-elinten motoriikkahäiriö ja sammalsin
        kuin rajuun janoon maistellut humalikko ja yliopiston proffa määräsi puheterapiaa
        joka uusisi motoriikan, jota ei kunnalisella arvauskeskusesta saanut lainkaan

        Netistä satuin kohtaamaan yhden ämmän, joka oli pahasti liikutavammainen
        ja ymmrsi yskän. Yksinäisyydestä kärsivän ämmän kanssa pidimme Skypeä auki
        ja treenasin puhumistani---ämmä auttoi ahkerasti ja olimme jo kuin pariskunta
        väliillä riidellenkin kuni aviopari--puheeni parani normaaliksi nopeasti
        Siltikin jatkoimme rupattelua jutellen ummet ja lammet hyvin intiimeitäkin asioista

        Totesin Skypejutskaiulun parhaimmaksi tavaxi jutella kaiksta ongelmista
        kuin istuismme kotna kahdestaan pohdiskelemassa kaikenlaista
        Enkä edes nähnyt irl sitä 300km päässä asuvaa ämmää, kuin näytön kuvassa


      • pipiatri kirjoitti:

        Parahin Morkkikseni

        Kun minulla oli puhumiiseen liusallinen puhe-elinten motoriikkahäiriö ja sammalsin
        kuin rajuun janoon maistellut humalikko ja yliopiston proffa määräsi puheterapiaa
        joka uusisi motoriikan, jota ei kunnalisella arvauskeskusesta saanut lainkaan

        Netistä satuin kohtaamaan yhden ämmän, joka oli pahasti liikutavammainen
        ja ymmrsi yskän. Yksinäisyydestä kärsivän ämmän kanssa pidimme Skypeä auki
        ja treenasin puhumistani---ämmä auttoi ahkerasti ja olimme jo kuin pariskunta
        väliillä riidellenkin kuni aviopari--puheeni parani normaaliksi nopeasti
        Siltikin jatkoimme rupattelua jutellen ummet ja lammet hyvin intiimeitäkin asioista

        Totesin Skypejutskaiulun parhaimmaksi tavaxi jutella kaiksta ongelmista
        kuin istuismme kotna kahdestaan pohdiskelemassa kaikenlaista
        Enkä edes nähnyt irl sitä 300km päässä asuvaa ämmää, kuin näytön kuvassa

        kuulostaa ihanalta, miksi et hanki rouvaa itsellesi?


      • pipiatri
        moraalinvartija kirjoitti:

        kuulostaa ihanalta, miksi et hanki rouvaa itsellesi?

        Vohan rose hyvä

        Mitä minä rouvalla tekisin?
        Vai kenen rouva olisi tyrkyllä, riippuu siitä
        mutten minä kauan jotain rouvaa katselisi
        yhden yön ja aamulla kysyisin kohteliaasti
        "Syökös frouva puuron ensin vai tilaanko taxin heti?


      • pipiatri kirjoitti:

        Vohan rose hyvä

        Mitä minä rouvalla tekisin?
        Vai kenen rouva olisi tyrkyllä, riippuu siitä
        mutten minä kauan jotain rouvaa katselisi
        yhden yön ja aamulla kysyisin kohteliaasti
        "Syökös frouva puuron ensin vai tilaanko taxin heti?

        rouvassa on muutakin hyvää kuin pelkästää yhden yön juttu.
        niin kuin joka öinen ja muutakin hyviä juttuja, esim , tuki ja turva.


      • pipiatri
        moraalinvartija kirjoitti:

        rouvassa on muutakin hyvää kuin pelkästää yhden yön juttu.
        niin kuin joka öinen ja muutakin hyviä juttuja, esim , tuki ja turva.

        höpö höpö, pikkufrouvaseni, hupsuttelet lööperiä nyt

        En tarvitse sen kummemmin tukea ja turvaakaan
        Hyväähän sinä tarkoitat kyllä kilttinä rouvana ja sinun kaltainen rouva olisikin
        mukava omistaa, jos olisin kotoinen sohvaperuna ja tykkäisin perhe-elämästä,
        jollaista olen viettänyt vain lastentarha ikäisenä--rouva olisi vain kivireki reissumiehen
        kelkassa hinattavana. Kotirouvan virka ei edes kelvannut kellekään silloin,
        kun se vakanssi oli tarjolla vielä.

        Elämäntyylini kaipaa vapautta seikkailla maailmalla ja sitten, kun wanhana asetun
        wanhuuden päiviä viettämään----on jo valmis suunnitelma, eikä se ole ainakaan
        Suomessa, sarvikuonojen maassa, jonne en palaa edes sinkkiarkussakaan
        Jo 600 000 ulkosuomalsta ei halua palata tänne surun ja murheen laakson
        kaamokseen turvekammiin mököttämään
        Kaikissa perinteisissä rouvan töissä olen jo koulutettu esimiehexi
        Ja naisen seuraa, hellyyttä ja helmaa saan ilman rouvaakin

        Et sinäkään herkkänä ja pelokkaana matkaani uskaltaisi lähteäkään
        Viihdyn reissumiehenä paremmin ilman sitä mustaa kissaa seuranain

        Tapsan laulussa musta kissa symbolisoi kuolemanvaaraa
        Tämäkin sopii paremmin kuvaamaan minua, seilrin homaatkin jättäneenä
        vain muistoja mielessä:
        http://www.youtube.com/watch?v=VDZHVmlwm6E
        ;-D


      • pipiatri
        pipiatri kirjoitti:

        höpö höpö, pikkufrouvaseni, hupsuttelet lööperiä nyt

        En tarvitse sen kummemmin tukea ja turvaakaan
        Hyväähän sinä tarkoitat kyllä kilttinä rouvana ja sinun kaltainen rouva olisikin
        mukava omistaa, jos olisin kotoinen sohvaperuna ja tykkäisin perhe-elämästä,
        jollaista olen viettänyt vain lastentarha ikäisenä--rouva olisi vain kivireki reissumiehen
        kelkassa hinattavana. Kotirouvan virka ei edes kelvannut kellekään silloin,
        kun se vakanssi oli tarjolla vielä.

        Elämäntyylini kaipaa vapautta seikkailla maailmalla ja sitten, kun wanhana asetun
        wanhuuden päiviä viettämään----on jo valmis suunnitelma, eikä se ole ainakaan
        Suomessa, sarvikuonojen maassa, jonne en palaa edes sinkkiarkussakaan
        Jo 600 000 ulkosuomalsta ei halua palata tänne surun ja murheen laakson
        kaamokseen turvekammiin mököttämään
        Kaikissa perinteisissä rouvan töissä olen jo koulutettu esimiehexi
        Ja naisen seuraa, hellyyttä ja helmaa saan ilman rouvaakin

        Et sinäkään herkkänä ja pelokkaana matkaani uskaltaisi lähteäkään
        Viihdyn reissumiehenä paremmin ilman sitä mustaa kissaa seuranain

        Tapsan laulussa musta kissa symbolisoi kuolemanvaaraa
        Tämäkin sopii paremmin kuvaamaan minua, seilrin homaatkin jättäneenä
        vain muistoja mielessä:
        http://www.youtube.com/watch?v=VDZHVmlwm6E
        ;-D

        Himputti!
        Nukku-Matti vei Morkkixeb jo Höyhesaarille tutimaan...........
        Hiivin perään ja unissansa saa kosia ketä vaan


        http://www.youtube.com/watch?v=4D0F3RXakm0


      • pipiatri
        pipiatri kirjoitti:

        Himputti!
        Nukku-Matti vei Morkkixeb jo Höyhesaarille tutimaan...........
        Hiivin perään ja unissansa saa kosia ketä vaan


        http://www.youtube.com/watch?v=4D0F3RXakm0

        Jokohan pikkurouva Morkkis on hoitanut rouvan aamuaskareet?
        Vaipanvahdot ja aamulypsynsä myös Ukollekin, ettei hinku vaivaa ennen luonastuntia
        perunajauhot valmiina pöydällä, että hiestä nihkeä peppu luistaa peremmin
        lounaspöydällä
        ;-D


        http://www.youtube.com/watch?v=Bv3HGH63uLM


      • pipiatri kirjoitti:

        höpö höpö, pikkufrouvaseni, hupsuttelet lööperiä nyt

        En tarvitse sen kummemmin tukea ja turvaakaan
        Hyväähän sinä tarkoitat kyllä kilttinä rouvana ja sinun kaltainen rouva olisikin
        mukava omistaa, jos olisin kotoinen sohvaperuna ja tykkäisin perhe-elämästä,
        jollaista olen viettänyt vain lastentarha ikäisenä--rouva olisi vain kivireki reissumiehen
        kelkassa hinattavana. Kotirouvan virka ei edes kelvannut kellekään silloin,
        kun se vakanssi oli tarjolla vielä.

        Elämäntyylini kaipaa vapautta seikkailla maailmalla ja sitten, kun wanhana asetun
        wanhuuden päiviä viettämään----on jo valmis suunnitelma, eikä se ole ainakaan
        Suomessa, sarvikuonojen maassa, jonne en palaa edes sinkkiarkussakaan
        Jo 600 000 ulkosuomalsta ei halua palata tänne surun ja murheen laakson
        kaamokseen turvekammiin mököttämään
        Kaikissa perinteisissä rouvan töissä olen jo koulutettu esimiehexi
        Ja naisen seuraa, hellyyttä ja helmaa saan ilman rouvaakin

        Et sinäkään herkkänä ja pelokkaana matkaani uskaltaisi lähteäkään
        Viihdyn reissumiehenä paremmin ilman sitä mustaa kissaa seuranain

        Tapsan laulussa musta kissa symbolisoi kuolemanvaaraa
        Tämäkin sopii paremmin kuvaamaan minua, seilrin homaatkin jättäneenä
        vain muistoja mielessä:
        http://www.youtube.com/watch?v=VDZHVmlwm6E
        ;-D

        no jos on heila aina saatavilla, mikäs siinä harmittelemaan vain kun vanhuuden päivät tulee, onko sitä helmaa vielä joka heiluttaa.

        minusta on ihana rypistyä jonkun kanssa yhdessä ja varmana hänen loputtomasta seurasta.
        parturoin tänään miehen parran ja hän koki itsensä liian nuorennäköiseksi ja heti ne naiset hänen kertomuksen mukaan tervehti 8,/
        totesin odotas vain kuinka monia sitten tervehtii kun saan itseni kuntoon XD
        jolloin hän hyökkäsi kiinni nipisteleen minua hymyhuulilla ja mustasukkaisena. on se niin ihana ryökäle.

        kiusasin vielä että parturoidaanko tukkakin täydelliseksi, saat niitä naisia enemmän kimppuusi,
        hän totee että EI parturoida, häntä ei muut naiset kiinnosta,
        minä kuulen sen niin usein että alkaa kohta hävettämään sitä tännekin kertoa joka kerta.


      • pipiatri
        moraalinvartija kirjoitti:

        no jos on heila aina saatavilla, mikäs siinä harmittelemaan vain kun vanhuuden päivät tulee, onko sitä helmaa vielä joka heiluttaa.

        minusta on ihana rypistyä jonkun kanssa yhdessä ja varmana hänen loputtomasta seurasta.
        parturoin tänään miehen parran ja hän koki itsensä liian nuorennäköiseksi ja heti ne naiset hänen kertomuksen mukaan tervehti 8,/
        totesin odotas vain kuinka monia sitten tervehtii kun saan itseni kuntoon XD
        jolloin hän hyökkäsi kiinni nipisteleen minua hymyhuulilla ja mustasukkaisena. on se niin ihana ryökäle.

        kiusasin vielä että parturoidaanko tukkakin täydelliseksi, saat niitä naisia enemmän kimppuusi,
        hän totee että EI parturoida, häntä ei muut naiset kiinnosta,
        minä kuulen sen niin usein että alkaa kohta hävettämään sitä tännekin kertoa joka kerta.

        GABRON!!!111!!!=PUKKI

        pikkurouva Morkkis on kuin Jekyll/Hyde karitsanarttu eli gabrisita...pikkupukki
        seksipeto

        Niin minäkin vielä ulkomaisessa suomalaisteb wanhakodissaa vielä kuolinvuoteellakin

        letkut tarttuvat hoitsutyttöjen sukkanauhaliiveihin jos varomattomasti pyllistelee minimekossa ja kuolen pippeli pystyssä ja hautaankin täytyy hornyn torni pystyttää
        Yöksi
        http://www.youtube.com/watch?v=PjSPT1MILAg


    • Ikisinkku M

      Somettaja varmaan on jollain tapaa huomionkipeämpi ja ehkä myös varomattomampi yksityisyytensä suhteen. Itse en somessa oikeastaan koskaan jaa mitään, toisinaan saatan kommentoida toisten jakamisia mutta aika vähäistä sekin mutta toisaalta taas irl luultavasti olen seurallisempi ja puheliaampi kuin moni ahkerastikin somettava. Tyylinsä kullakin ja sama kai se miten sitä sosiaalisuuttaan käyttää tai on käyttämättä.

    • Siis mitä ihmettä?

      Mä en ymmärrä miksi ihmiset pitää normina netissä elämistä?
      Miksi kaikki pitää kertoa siellä? Miksi ihmisen pitää muka olla siellä suurin viihdyttäjä ja huomion kipeä perseilijä?

      Mä pidän sitä epänormaalina.

      Ja osa kasasta ihmettelee miksi joku ei kerro kaikkea netissä.

      Mikä teitä ihmisiä vaivaa?
      Tiedättekö mikä on yksityisyyden suoja tai tarve pitää oma elämä itsellään?
      Onko kaikkien mielestä mustikka paras marja? Jos ei ole niin - niin onko hän kieroutunut?

      Minkä ikäinen sä AP olet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      336
      3970
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2267
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      119
      1592
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1410
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1088
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      332
      976
    Aihe