Aikuisempi look

mimmumari

Miten saisin itseni näyttämään vanhemmalta, oon 18v ja aika lyhyt, eniten ärsyttää kun menee kauppaan ostamaan tupakkaa ja paperit tsekataan moneen kertaan. En meikkaa, vaaleat hiukset ja en käytä mitään massateini vaatteita, yleensä mustia farkkuja, toppia ja pitkää neuletakkia koruja en käytä muuta kun sormusta. Mulla vähän pyöreet kasvot mutta muuten olen aika pienikokoinen. 159 cm paino jotain ->46kg. Eli etsin nyt vinkkejä pukeutumiseen millaset kengät(korkkarit? , takki? jakku vai mikä olis se mikä antas vanhemman näkösen kuvan musta, meikkaamaan en aio ruveta. Muuten käyttäydyn mielestäni useimpiin ystäviin verrattuna aika paljon kypsemmin, en juokse baareissa eikä sellanen edes kiinnosta. Vinkkejä saa ehotella:)

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkrdyu

      Alkoholia ja nikotinituotteita ostaessa paperit kysytään kaikilta alle 30-vuotialita näyttäviltä henkilöiltä.

      • maövivuluwhvw,

        Minä en ymmärrä miksi sitä henkkarien kysymys ikää nostettiin! Eikö 25 ollut tarpeeksi hyvä??? Tästä huomaa minkälaisessa holhous yhteiskunnassa me elämme. Ei tarvitse kuin Latviaan asti lähteä, niin on heti eri meininki.

        Minulle tuo 30 tulee olemaan kirous. En tule koskaan pääsemään minnekkään tai ostamaan mitään ILMAN henkkareita, koska tiedän että tulen pitkään näyttämään alle 30v.

        Ja sitten on vielä niitäkin nilkkejä portsareita jotka rikkovat tätä lakia. Päästävät selvästi alaikäisiä baariin. Ja sitten on myös toista ääripäätä: paikkoja jonne ei pääse kukaan alle 24-vuotias.

        Että tälläistä Suomessa....

        Mutta joo, ei ole suurta merkitystä miten pukeutuu jne, jos kerran laki on laki ja aivan älytön sellainen mielestäni. Se ei estä ketään alaikäistä saamasta alkoholia tai tupakkaa, pitäisi enemmänkin lähteä kasvatuksesta että opitaan suhtautumaan oikein alkoholiin ja muihin päihteisiin.


    • just jooooo

      Vielä joku päivä toivot että paperit kysytään. Ainakin näytät vielä alle 30 vuotiaalta :)

    • Lintsi vai Puuhamaa?

      Jos käyttäydyt kypsästi etkä juokse ravintoloissa, missä ihmeessä sinulta niitä henkkareita kysellään?

    • Nakkenikke

      18v nyt vaan vanhemman silmissä näyttää vielä lapsenkasvoiselta. Pukeutumalla ja meikkaamalla voi jotenkin asiaan yrittää vaikuttaa, mutta yleensä vaan tulos on surkuhupaisan näköstä kun pikkuvanhat teinit yrittää olla aikuisia koska se ei auta jos et osaa olla ja käyttäytyä kuin vanhempi ja se huokuu minkätahansa naamion läpi. Ole siis itsesi ikäinen ja näytä ne paperit. Niin meiltä muiltakin on niitä kysytty. Joku päivä niitä ei enää kysytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2873
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      261
      1206
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1201
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      983
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      46
      875
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      858
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      769
    Aihe