anopin vihjailu vauvasta

anoppiviha

miten te muut toimisitte vastaavassa tilanteessa? anoppi vihjailee vauvasta jatkuvasti. Jos minä jään yksin hänen kanssaan, tilanne pahenee. Hän näyttää lehdistä vauvan kuvia ja alkaa lässyttää. En voi sietää tätä. Kiusalliseksi mennyt vierailut hänen kanssaan.

36

1290

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suora puhe

      Mitä jos kertoisit, miltä sinusta tuntuu.
      Kerro, että ymmärrät hänen haluavan lastenlapsia,
      mutta

      A) sinä ja miehesi, ette ole vielä onnistuneet saamaan lasta alulle, etkä halua keskustella asiasta
      B) sinä ja miehesi olette päättäneet hankkia vasta X vuoden kuluttua tai kun zzz
      C) sinä ja miehesi olette päättäneet olla hankkimatta lapsia.

      Ehkä anoppi luulee, että sinä tykkäät pienestä kiusoittelusta. Tai ehkä tuo on hänen tpansa kalastella tietoa asiasta.

      • ap.kirjoittaja

        jos anopille sanoisi ettei lapsenhankinta oikein onnistu kun ei saada alulle, niin siitähän meteli syntyisi. Anoppi kun on sitä sorttia, että joka asia pitäisi hänen tietää. Hän kaivelisi varmasti asiat ja siinä sitten pitäisi olla niin coolisti kun kerrot, missä mahdollisesti "vika". Ei taida onnistua tämän luonteen omaavalla anopille. Jos olisi hitusenkin hienotunteisuutta pelissä voisi yrittää. Nyt tilanne mahdoton. Niitä vihjailua alkanut tulla jo korvia myöten. Olen välittämättä osaksi mutta sekin mahdotonta. Anoppi tuntuu keksivän aina uusia ja uusia keinoja vihjailla asiasta. Mieheni ei halua jutella asiasta ja nämä vihjailut tapahtuvan minun ollessa kahden anoppini kanssa. Olen vähentänyt anopin luona käyntejä aika paljon tämän asian takia.


      • Täyttä tunnetta
        ap.kirjoittaja kirjoitti:

        jos anopille sanoisi ettei lapsenhankinta oikein onnistu kun ei saada alulle, niin siitähän meteli syntyisi. Anoppi kun on sitä sorttia, että joka asia pitäisi hänen tietää. Hän kaivelisi varmasti asiat ja siinä sitten pitäisi olla niin coolisti kun kerrot, missä mahdollisesti "vika". Ei taida onnistua tämän luonteen omaavalla anopille. Jos olisi hitusenkin hienotunteisuutta pelissä voisi yrittää. Nyt tilanne mahdoton. Niitä vihjailua alkanut tulla jo korvia myöten. Olen välittämättä osaksi mutta sekin mahdotonta. Anoppi tuntuu keksivän aina uusia ja uusia keinoja vihjailla asiasta. Mieheni ei halua jutella asiasta ja nämä vihjailut tapahtuvan minun ollessa kahden anoppini kanssa. Olen vähentänyt anopin luona käyntejä aika paljon tämän asian takia.

        Entä jos sanoisit täydestä sydämestä, että on kohtuutonta ja huonoa käytöstä puhua asiasta, joka on sinulle raskas ja vaikea. Kun et halua puhua siitä, on kohtuullista, että muutkaan eivät tule varta vasten kääntämään veistä haavassa.

        Panosta esitykseesi kaikki tunteesi ja julista, että anoppi voi spekuloida sinun lapsettomuudestasi muitten kanssa, mutta sinä et halua kuulla siitä enää sanaakaan.


    • mek

      Nykyaikaisilla kännyköillä voi nauhoittaa puhetta ja nauhoitappa seuraavan kerran ja sitten kerrot miehellesi ja annat hänen kuulla äitinsa puheet. Yksi tapa on rajähtää kerran ja kunnolla anopille ja kerrot että ei ole lapsia suunnitelmissä ja kerromme sitten kun niitä on tulossa ja puhdistaa ilmaa huomattavasti.

      • kooiuhgb

        hahahahaaa, nauhoittaa puhe ja antaa miehelle kuultavaksi...... äly hoi ;D


    • avoin peli

      Ihan turha tehdä riitaa asiasta. Kun hän seuraavan kerran vihjaa vauvasta, kerro asiallisesti, millaiset suunnitelmat teillä on. Esim. jos ette aio hankkia ollenkaan lapsia tai sitä on tarkoitus lykätä myöhempään, tai että lapsenhankinta ei ota onnistuakseen. Kun hän tietää tosiasiat, ei tarvitse vihjailla enää, eikä kalastella tietoja rivien välistä. Eihän tuo ole asia jota tarvitsisi mitenkään salata.

      • yksinkertaista

        Sinun ei tarvitse vältellä eikä räjähtää. Onhan pätös lastenhankinnasta teidän, ei anopin, mutta koskee toki sillä tavalla häntäkin, että hän voisi saada tiedon, tuleeko hänestä mummu vai ei.. Hän on luonnollisesti utelias asiasta, joten jos kerrot hänelle suunnitelmat, hän ei utele enää.


      • ap-kirjoittaja
        yksinkertaista kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse vältellä eikä räjähtää. Onhan pätös lastenhankinnasta teidän, ei anopin, mutta koskee toki sillä tavalla häntäkin, että hän voisi saada tiedon, tuleeko hänestä mummu vai ei.. Hän on luonnollisesti utelias asiasta, joten jos kerrot hänelle suunnitelmat, hän ei utele enää.

        kiitos vinkistä, mutta jos kerron syyn /mahdollinen lapsettomuus, tutkimukset kesken/ niin johan anopilla syntyy meteliä. Hän ei jätä asiaa siihen. Alkaa kaivella (on uteliaista uteliain yms.) joten todella kiusallista on sanoa suoraan mikä on syy. Varmaan haluaisi tietää. Mutta jos sen sanon, niin uteluita alkaa tulla yhä enemmän "joko nyt tärpännyt". Kuka jaksaa vastata tällaisiin? en ainakaan minä.


    • kaikkea sitä sattuu

      Sanoin suoraan, että ei tällä iällä enää lapsia tehdä. No, tulos-tai-ulos -anoppi heivasi minut siippoineni pois sukua rasittamasta. Poikansakin teki perinnöttömäksi, koska siippani asettui tällaisen "mahon" morsmaikun (vieraan naisen!) puolelle, omaa äitiään vastaan! Eipä ole ollut ikävä...

      • ap kirjoittaja

        minulle vihjaillut myös iästä kysyen, minkä ikäinen olen..minä vuonna syntynyt. Ihan kuin saisin tästä sopivan syyn alkaa kertomaan, että joko niitä lapsia pitäisi ruveta sitten siunaantumaan. Tämä alkaa mennä jo tosi henkilökohtaisten/yksityisten asioitten puolelle, ei varmaan kenestäkään kivalla tuntuisi siinä alkaa selitellä kun lapsettomuus on muutenkin aika vaikea ja kipeä asia ja jos ei anoppi ymmärrä ja on sitä sorttia, että uteliaisuus on ihan vahingonilo niin siitä sitten. En jaksa ymmärtää tällaisia ihmisiä.


      • Lapsen paras

        Poikaansa ei voi tehdä perinnöttömäksi sillä syystä, että hänellä ei ole lapsia.
        Lakiosa kuuluu perilliselle aina.

        Kiitä onneasi, ettet jatka eteenpäin tuollaisen ihmisen geenejä.
        Kun seuraavan kerran asiasta tulee puhe, niin huomauta siitä. Kysy, ovatko anopin geenit tosiaan niin kullanarvoiset, että ne on todellakin jäätävä jatkumoon hänen jälkeensä. Kysy miksi. Et itse ole löytänyt syytä.


    • ap.kirjoittaja

      kiitos asiallisista vastauksistanne. Ongelma on siinä että mahdollisesti lapsettomuutta myös, mutta asia on arka meille emmekä halua kertoa siitä kellekään, ei edes anopille.
      Ymmärrän että suora puhe tehoaisi, mutta tässä tilanteessa on mahdoton ajatella sanovansa suoraan tuollaisia asioita. ne ovat itsellekin arkoja.

    • absb

      Ymmärrän tilanteen. Itsellä kokemusta siitä, että lapsettomuusasioissa jotkut ihmiset voivat olla käsittämättömän tökeröitä.

      Tuossa tilanteessa sanoisin ehkä vain, että "vihjailu saa nyt luvan loppua". Ja jos siitä vielä jatkuu, sanoisin, että kyse on meidän yksityisasiasta, joka ei kuulu muille.

    • ohoijoi

      Ilmoita, että asia ei ole nyt ajankohtainen, haluatte nyt vielä elää kahdestaan ja tehdä uraa tms. Että ehkä parin vuoden kuluttua, kiitos kysymästä. Seuraavalla kerralla toteat, että sinua ei nyt kiinnosta keskustella vauvoista, kun ei ole ajankohtaista. Kolmannella kerralla vaihdat puheenaiheen lennosta vaikka vaihdevuosiin, että "miten ne vaihdevuodet sinulla ilmenee?". Jospa hiljenisi?

    • toinenkolapsi

      Sama asia on käyty meilläkin läpi, elikkä yhteistä lasta ei koskaan tullut.. Anoppi muisti kyllä kysellä ja mututtaa useammin kuin tarpeeksi. Mutta eihän tällaisia asioita saa käydä utelemaan kuin omalta lapseltaan. Ei siltä miniätä/vävyltä..

      • ap kirjoittaja

        saanko kysyä sinulta "toinenkolapsi"nimimerkki miten tuon asian jälkeen anopin luona käynnit, anopin näkeminen? siis kuinka kauan siitä muistutti..ymmärsikö siis asiaa ollenkaan? todellakin, anoppi ei taida pojalta uskaltaa kysellä koska mieheni ottanut sen linjan, ettei hänelle vastaile..siis häntäkin kiusaa kyllä oman äidin utelut ja vihjailut. Minä herkempänä otan ne itseeni enkä saa sanottua mitään. Toisaalta en haluaisi tehdä tästä tämän isompaa numeroa, koska jos sanon totuuden siitä lähtee sellainen juoruvyyhti liikkelle. Minä kun en luota anoppiin sitten tippaakaan.Hän saattaisi alkaa viedä eteenpäin tätä asiaa kertomalla myös muille miehen puolen suvulle asiasta. Ei kivalle tunnu. Itse kärvistellä asioiden kanssa, surra jne. ja sitten vielä anoppi sotkee asioita. Miten teillä muilla onko vielä kokemuksia asiasta? todella kipeä asia kyseessä.


    • Vihjailujen edessä

      Sano suoraan. "Minä en halua enää kuulla vauvavihjailuja. Meidän vauvasuunnitelmamme EI KUULU sinulle.!"

      Näin yksinkertaista. Jos jatkaa, vedät johtopäätökset.
      On tyhmä.

      • ap kirj.

        kiitos vastauksistanne. No tyhmä sen anopin täytyy olla vähintään. jatkaa ja jatkaa vihjailua, vaikka vaihdamme puheenaihetta ja emme ole kuulevinamme hänen höpinöitään. Ei kai normaali ihminen tee noin?


      • Vihjailujen edessä
        ap kirj. kirjoitti:

        kiitos vastauksistanne. No tyhmä sen anopin täytyy olla vähintään. jatkaa ja jatkaa vihjailua, vaikka vaihdamme puheenaihetta ja emme ole kuulevinamme hänen höpinöitään. Ei kai normaali ihminen tee noin?

        Jos jatkaa, niin kysy ihan kiinnostuneena ja vilpittömästi, eikö anoppi todellakaan ymmärrä selvää suomen kieltä.
        Jospa anoppi vaikenisi nyt hetkeksi ja vaikka lukisi huulilta: "Emme halua vauvavihjailuja".
        Sitten taas kysymys: "Ymmärtääkö anoppi? Nyökkäys riittää, jos ei pysty sanomaan ääneen."

        Ei ole pakko ottaa vastaan jatkuvasti tyhmiä vihjailuja, Kun tarpeeksi monta kertaa nolaa muijan, niin eiköhän vaikene.


    • asiat selviksi

      Anoppi jatkaa vihjailujaan niin kauan kun ei tiedä mitkä ovat suunnitelmanne. Hän ehkä jopa luulee voivansa nopeuttaa asiaa, kun luulee että te ette muuten tule ajatelleeksi lapsen hankkimista ajoissa. Kyllä ainoa ratkaisu on siinä että hän suunnilleen tietäisi mistä on kysymys. Silloin hän ei myöskään syyttäisi sinua siitä että et ole halunnut jatkaa sukua.

      Kerro lyhyesti, että olette lapsettomuushoidoissa, mutta ette halua puhua asiasta enempää. Kun nimenomaan sanot että ette halua asiasta keskusteltavan, uskon hänellä riittävän hienotunteisuutta tyytyä toiveeseenne. Jatkossa voit vastata kaikkiin uteluihin muistuttamalla vain että ette halua puhua siitä, ja silloin hänen tarvitse jäädä miettimään, mistä on kysymys.

      • näin voi käydä

        Ruusuisia kuvitelmia että muka tuollainen tunkeilija (=tyhmä moukka) olisi missään tilanteessa yhtäkkiä hienotunteinen. Turha luulo ja katkerasti pettyy, jos tuollaiseen reaktioon uskoo.

        Anoppi on selvästi osoittanut olevansa tyhmä moukka ja takuuvarmasti jos miniä hänelle kertoisi lapsenhankintaongelmista niin hän starttaisi aivan mahdottoman karusellin eikä suinkaan osoittaisi minkäänlaista hienotunteisuutta.

        Kun asia kerran on kerrottu, sitä ei enää takaisin saa omiin hoteisiin.

        Meillä ei ole noita ongelmia mutta toisia vakavia juttuja, ja kilttinä tyttönä aikoinani kerroin vihdoin uteliaalle anopille, miten asiat ovat. Voi sitä juoruilua, kun hänen piti vahingoniloisena "voivotella" jopa naapureille suvun ja tuttavien lisäksi.

        Harvaa asiaa kadun elämässäni niin paljon kuin sitä anopille kertomista. Hän on nykyään dementoitunut että mitään normaalia suhdetta ei enää ole kumminkaan mutta jää siitä ihmisestä todella ikävät muistot.


    • Oma asia

      Minusta voisitte yhdessä puolisosi kanssa kertoa hänen äidilleen, että lapsi asiat ovat teidän henkilökohtaisia asioita ja kerrotte kyllä kun jotain kerrottavaa on. Miehesi taitaa tietä oman äitinsä eikä siksi halua puhua mitään; toisaalta ei ole yksin sinun asia tätä sanoa anopille. Aikuisten ihmisten ei totta vie tarvitse tehdä mitään tiliä ja jotkut vaan ovat moukkia. Ymmärrän hyvin, että lapsettomuushoidot ovat raskaita eikä niistä halua kelle tahansa avautua.

    • Näin tekisin

      Siis ehdottomasti sanot, ettei teille tule koskaan lapsia, koska haluat nauttia omasta elämästä ja olla vapaa matkustelemaan ja olemaan. Siinäpä saa sitten ihmetellä ja kauhistella! Meillä on yksi lapsi, minulla maailman kamalin anoppi. Heti kun poikamme syntyi, alkoi painostus tyttären "tekemisestä", anoppi kun halusi tytön. Sanoin vain, ettei meille enempää lapsia tule, ja sillä selvä.

    • ap.kirjoittaja

      kiitos taas kommenteistanne ja sympatiaa ja empatiaa niille, joilla todellakin myös on kamala anoppi.
      Tilanne jatkuu niin, että olen vähentänyt vierailut anopilla minimiin ja mieheni käy siellä yksikseen. En jaksa enää kuulla niitä vihjailuja, ne kun ovat mitä ihmeellisimpiä. Tv:stä voidaan alkaa esim. yhtäkkiä katsomaan lastenohjelmaa ja kysellä, että eikö ole hauska. Kiitos, ymmärsin kyllä mitä tarkoitat, kyllä tiedetään että lapset on olemassa mutta kun ei niitä kaikille edes suoda tai kaikki ei niitä halua. Anopin päähän ei tämä mahdu vaan hän tunkeutuu elämäämme kuin se olisi omaansa. On se kumma, että sivistystä ei löydy vaikka luuleekin kovin fiksu tuo anoppi olevansa.
      Onko vielä kokemuksia tällaisesta tilanteesta? helpottaa kuulla vertaistukea.

    • tätä mieltä

      Enemmän haittaa ja harmia on siitä, jos anoppi kuvittelee ja tulkitsee asianlaidan väärin kuin siitä jos hän tietää totuuden. Salailusta ja väärintulkinnoista seuraa pahaa mieltä kummallekin ja välien huononeminen (kuten teillä on jo tapahtunut). Tulee arvostelua ja vihaa, joka on syntynyt siitä että kumpikin ymmärtää toisiaan väärin. Parempi on oikoa väärinkäsitykset ja kertoa tilanteestanne siinä määrin kuin tarvitaan vihjailujen lopettamiseksi. Tarkemmasta kertomisesta voikin sitten tottakai kieltäytyä, kun on ensin selitetty hänelle miksi et halua puhua.

      Ei anoppi välttämättä ole tyhmä moukka, jos kyselee häntä kiinnostavasta asiasta. Hän ei vaan pidä perhesuunnitelmia salattavana puheenaiheena, jos hän on tottunut siihen että lähisuvussa on asioista puhuttu avoimesti. Hän ei näe että lapset olisivat kielletympi puheenaihe kuin vaikkapa häät, työpaikka- tai asunnonvaihtosuunnitelmat.

      • porukan tuki

        Meitä on monenlaisia. Itse olen kokenut helpottavaksi puhua lapsettomuudesta sukulaisten, ystävien ja myös työtovereiden kanssa. Kun se on kuitenkin aina mielesstä, puran paineita ja haen tukea toisilta ihmisiltä puhumalla asiasta. Kaikki ovat suhtautuneet ymmärtävästi. Kukaan ei ole joutunut arvailemaan, miksi meillä ei ole lapsia. On surtu pettymykset ja jännitetty toivon hetket yhdessä muiden kanssa, ja se antaa paljon voimia tähän ruljanssiin.


      • anoppi ja tieto

        Olen samaa mieltä. On luonnollista haluta tietoa mahdollisista lastenlapsista.

        Anoppi voisi olla hyvinkin hiljaa asiasta, jos ymmärtäisi, miten arka asia teille on. Nyt hän vain pitää miniäänsä nirppanokkana, jolle ei enää anopin seurakaan kelpaa.


    • moderni äiti

      En ihan ymmärrä miksi vauvasuunnitelmista ei saisi puhua ääneen. Tai miksi lapsettomuus pitäis salata? Eihän se ole mikään häpeä. Mun mielestä siitä pitäis voida puhua samalla tavalla kuin katkenneesta jalasta tai allergiahoidoista. Ei enää eletä 1800-lukua, jolloin kaikki lisääntymiseen liittyvä oli liian intiimiä puhuttavaksi tai lapsettomuudesta syyllistettiin tai paheksuttiin.
      Nykyään on täysin hyväksyttyä olla lapseton joko tarkoituksella tai tahattomasti, enkä näe siinä mit'ään syytä salailuun. Salailusta seuraa yleensä kaikenlaisia lieveilmiöitä.

      • …...

        Niinhän sen pitäisi olla, mutta ei aina ole. Mulla oma äitini ei halunnut ymmärtää lapsettomuutta. Vihjailu ei lakannut, vaikka kerroin, että lapsia ei varmaankaan tule, ja asiasta on diagnoosi. Lopulta viesti meni perille, ja sen jälkeen vihjailujen suunta muuttui ja alkoi koskea sitä, mitä kaikkea olen mahdollisesti tehnyt väärin aiheuttaakseni lapsettomuuteni.

        Joskus mummoksi tulemisen halu vain sumentaa järjen.


      • Farmor
        …... kirjoitti:

        Niinhän sen pitäisi olla, mutta ei aina ole. Mulla oma äitini ei halunnut ymmärtää lapsettomuutta. Vihjailu ei lakannut, vaikka kerroin, että lapsia ei varmaankaan tule, ja asiasta on diagnoosi. Lopulta viesti meni perille, ja sen jälkeen vihjailujen suunta muuttui ja alkoi koskea sitä, mitä kaikkea olen mahdollisesti tehnyt väärin aiheuttaakseni lapsettomuuteni.

        Joskus mummoksi tulemisen halu vain sumentaa järjen.

        On myös nuoria mummoja, jotka jo lapsenlapsen saatuaan tekaisevat vielä oman iltatähden. Siinä tapauksessa enot, tädit ja sedät ovat nuorempia kuin lapsenlapsi.


    • ilman ongelmia

      Minä puolestani kerroin heti ensimmäiseen kyselyyn, että lasta harkitaan vasta muutaman vuoden kuluttua, eikä sitä sitten kyselty muutamaan vuoteen. Sitten kerroin kysymättä että nyt lapsi saa tulla jos on tullakseen. Kyselyjä tuli välillä ja vastaus että ei ole ttärpännyt, eikä siinä puhumisessa mielestäni ollut mitään hankalaa. Aikanaan kerroin että ollaan nyt lapsettomuushoidossa. Asiasta on keskusteltu silloin tällöln, eikä se haittaa minua mitenkään. Keskustelen siitä myös ystävieni kanssa, koska olisihan raskasta hautoa asiaa ihan vaan yksin miesessään.

      • kaikenlaisia

        Mutta hei, me ihmisethän olemme erilaisia. Vaikka sinusta onkin ok puhua kaikkein intiimeimmistäkin asioista perheen ja parisuhteen ulkopuolisten kanssa, niin sehän on sinun valintasi ja sinun tunteesi.

        Muilla ihmisillä on omat valinnat ja omat tunteensa, eivät kaikki hyvänen aika ole samanlaisia lörpöttelijöitä kuin teidänlaisenne ekstrovertit. Kyllä teidänkin pitäisi ottaa huomioon, että muut saattavat haluta pitää tällaiset asiat ominaan eikä kylillä puitavina.


    • ilman ongelmia

      Hei Kaikenlaisia. Minähän kerroinkin vain itsestäni, en sinusta. En neuvonut ketään! Tämä on yksi tapa suhtomalla tavallasi. Mikä siinä oli sinulle niin vaikeaa että piti ruveta nimittelemään minua lörpöttelijäksi ja etten muka hyväksyisi toisten tapoja. En sanonut sellaista! Inhottavaa kun väännellään toisten sanomaa. Hyökkäävä asenteesi tuntuu myös ikävältä.

      En ole edes ekstrovertti vaan suht. hiljainen ihminen, mutta suhtaudun läheisiini luottavaisesti ja ystävyyssuhteeni ovat avoimia, enkä ole saanut negatiivista kohtelua osakseni - siinä syy miksi toimin niin kuin toimin. Minua helpottaa puhuminen muille, ja varmaan sinua helpottaa jos pidät asiat sisälläsi. Eikös se ole vain hyvä, että täällä kerrotaan erilaisista selviytymistavoista?

      • ilman ongelmia

        Korjaus - kolmannesta lauseesta katosi pätkä : Tämä on yksi tapa suhtautua asiaan ja sinä voit suhtautua omalla tavallasi.


    • ÄläKerro

      Meillä taas toisin päin: Anopi suoraan miehelle puhelimessa jo parin vuoden ajan on muistuttanut ehkäisyn tärkeydestä ja siitä, että ei vaan niitä vahinkoja sattuis...Me emme siis haluakaan edes lapsia, kumpikaan, olemme hieman yli 30:n molemmat. Mutta Mies on muutaman kerran ärähtänytkin äitilleen siitä, että ei kuulu hänelle pätkääkään miten tomitaan ja mitä puuhataan, ja jos vahinko syntyis, siihen on sitten omat keinonsa joista molemmat ollaan samaa mieltä. Tästä Anoppi kimpaantuu vieläkin, että eihän nyt moisia saa edes ääneen sanoa... ja asia jatkuu...

      On todella loukkaavaa tämä anopin seksuaalineuvonta meille aikuisille, ja kyse ei ole etteik HÄN haluasi vielä lissä lapsen lapsia, vaan koko suku tietää, että kyse on siitä ettei vain sattumoisin hyväksy minua. :)

      Syyst eivät ole taloudellisissa seikoissa eikä ulkonäössä tai koulutuksessa.. vaan anopin korvien välissä.

      • alkup.kirjoittaja

        todella ikävää kuulla, että monilla muillakin on ongelmia anopin kanssa. Ja todella loukkaavaa, että puututaan aikuisten ihmisten omiin asioihin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe