Chevy Pimala

Vihreät Ry

Kamala lahna taas myynnissä, taitaa myyjä ollut tullut järkiinsä kun yrittää eroon moisesta bensa krematoriosta. http://www.classicdigest.com/cars/chevrolet/impala/21851 Turvattomiakin noi on ku mitkäkin katsokaa vaikka you tubesta kolari testi video. Kasvi huone ilmiön kannalta olis paras kun nää kaikki kierrätettäis samantien säilyke tölkeiksi. Mielipiteitä kiitos?

15

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, asioista tarkemmin perillä olemattomillakin.
      Kasvihuoneilmiön kannalta sillä, ajoneuvokannalla mitä Suomessa liikkuu, ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Tästä eroteltuna, amerikkalaisvalmisteiset vanhat autot ja niillä tehtävä ajosuorite, on enää häviävän pieni osa.
      Muusta maailmasta meidän ei tule kantaa huolta, koska emme muiden asioihin voi vaikuttaa, tuskin saisimmekaan.
      Tottakai vanhemman ikäpolven autot ovat kolaritilanteessa turvattomampia kuin nykyautot, mutta se lienee ko. kalustolla liikkuvien henkilöiden ongelma, ei sinun.

      • siellä perällä

        Erittäin hyvin sanottu


    • hyrhyr3

      Ainakin itsellä on ihan sama mitä yksi vähän ja satunnaisesti ajettava kesäauto vie bensaa, puhumattakaan sen kolariturvallisuudesta.

    • Hyvää päivää
    • F. the F. ECONOMY

      Ajatteleppa hyvä viherpiiperö millainen ekoteko tuollainen Impala on ollut. Se on kestänyt vuosikymmenet ja kulkee varmasti vielä kymmeniävuosia edelleenkin. Toisinkuin nykyiset hybridi ja muut eko kilkattimet eivät kestä kuin muutamia vuosia maksimissaan ja pirssi on sitten paalilla ja näin tehtaat suoltavat yhä kiihtyvällä vauhdilla uusia kehonsiirtimiä mukamas saasteettomuuden nimissä. Se jos mikä saastuttaa meidän ympäristöä ja kuluttaa luonnonvaroja suunnattomasti. Impala kuluttaa kyllä enemmän bensaa, mutta kun noita edellämainittuja juttuja ajattelee, niin kyllä Impala on oikee luonnonystävän unelma. Mitä kolariturvallisuuteen tulee, niin mieluummin kolaroisin tuollaisella autolla kuin jollain mopoauton kokoisella muovi rimpulalla.

      • tekohengitystä

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.


      • sokkelijovalettu
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        mitenkä se tuo hitsaaminen, maalaaminen ja muukin autonremontointi, vaikuttaa ilmastonmuutoksen etenemistä lisäävästi ? :-\


      • tuplaputki
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.


      • paalataan
        tuplaputki kirjoitti:

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.


      • tuplaputki
        paalataan kirjoitti:

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.


      • lotjakkeet
        tuplaputki kirjoitti:

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.

        Ei turbo kallis ole, vain vähän laturia kalliimpi.
        GM tusinavaihteistot ovat heikkoja esim. th200 joka ei kestä yhtään mitään, on monesta ruumisautosta lauennnut.
        Yleensä ne korvataankin th 350 laatikolla.
        Tulee hintoihin.


    • JENKKIÄ IKÄVÄ

      Th 200 muka huono vaihteisto, minä suhasin sillä vaihteistolla toistakymmentä vuotta ilman remonttia, vain öljyt ja suodatin vaihtui säännöllisesti. Se on kuule kuskista kiinni miten automaatti kestää, tosin nykyisin noitten Saksalaisten DSG-vaihteistoista voidaan sanoa että siinpä vasta loota joka ei kestä mitään. Mulla on DSG- lootalla oleva Passat ja kolmas loota menossa, tämäkin automaatti viimetalvena äänteli kuin sirkkeli yli 20 asteen pakkasilla, mutta ilmojen lämmettyä on tähänasti toiminut ja toivottavasti eteenpäinkin.

      • täyspaskoja

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.


      • onaboy
        täyspaskoja kirjoitti:

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.

        täällä esson baarin viisain mies laukoo totuuksia asioista mistä ei ole mitään tietoa, montako 200 askia sulla on hajonnut?


    • PROVOILIJALLE

      HÖPÖHÖÖ !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      109
      1609
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      12
      1163
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      950
    4. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      788
    5. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      782
    6. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    7. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      71
      731
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      45
      700
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      641
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      637
    Aihe