Chevy Pimala

Vihreät Ry

Kamala lahna taas myynnissä, taitaa myyjä ollut tullut järkiinsä kun yrittää eroon moisesta bensa krematoriosta. http://www.classicdigest.com/cars/chevrolet/impala/21851 Turvattomiakin noi on ku mitkäkin katsokaa vaikka you tubesta kolari testi video. Kasvi huone ilmiön kannalta olis paras kun nää kaikki kierrätettäis samantien säilyke tölkeiksi. Mielipiteitä kiitos?

15

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, asioista tarkemmin perillä olemattomillakin.
      Kasvihuoneilmiön kannalta sillä, ajoneuvokannalla mitä Suomessa liikkuu, ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Tästä eroteltuna, amerikkalaisvalmisteiset vanhat autot ja niillä tehtävä ajosuorite, on enää häviävän pieni osa.
      Muusta maailmasta meidän ei tule kantaa huolta, koska emme muiden asioihin voi vaikuttaa, tuskin saisimmekaan.
      Tottakai vanhemman ikäpolven autot ovat kolaritilanteessa turvattomampia kuin nykyautot, mutta se lienee ko. kalustolla liikkuvien henkilöiden ongelma, ei sinun.

      • siellä perällä

        Erittäin hyvin sanottu


    • hyrhyr3

      Ainakin itsellä on ihan sama mitä yksi vähän ja satunnaisesti ajettava kesäauto vie bensaa, puhumattakaan sen kolariturvallisuudesta.

    • Hyvää päivää
    • F. the F. ECONOMY

      Ajatteleppa hyvä viherpiiperö millainen ekoteko tuollainen Impala on ollut. Se on kestänyt vuosikymmenet ja kulkee varmasti vielä kymmeniävuosia edelleenkin. Toisinkuin nykyiset hybridi ja muut eko kilkattimet eivät kestä kuin muutamia vuosia maksimissaan ja pirssi on sitten paalilla ja näin tehtaat suoltavat yhä kiihtyvällä vauhdilla uusia kehonsiirtimiä mukamas saasteettomuuden nimissä. Se jos mikä saastuttaa meidän ympäristöä ja kuluttaa luonnonvaroja suunnattomasti. Impala kuluttaa kyllä enemmän bensaa, mutta kun noita edellämainittuja juttuja ajattelee, niin kyllä Impala on oikee luonnonystävän unelma. Mitä kolariturvallisuuteen tulee, niin mieluummin kolaroisin tuollaisella autolla kuin jollain mopoauton kokoisella muovi rimpulalla.

      • tekohengitystä

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.


      • sokkelijovalettu
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        mitenkä se tuo hitsaaminen, maalaaminen ja muukin autonremontointi, vaikuttaa ilmastonmuutoksen etenemistä lisäävästi ? :-\


      • tuplaputki
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.


      • paalataan
        tuplaputki kirjoitti:

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.


      • tuplaputki
        paalataan kirjoitti:

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.


      • lotjakkeet
        tuplaputki kirjoitti:

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.

        Ei turbo kallis ole, vain vähän laturia kalliimpi.
        GM tusinavaihteistot ovat heikkoja esim. th200 joka ei kestä yhtään mitään, on monesta ruumisautosta lauennnut.
        Yleensä ne korvataankin th 350 laatikolla.
        Tulee hintoihin.


    • JENKKIÄ IKÄVÄ

      Th 200 muka huono vaihteisto, minä suhasin sillä vaihteistolla toistakymmentä vuotta ilman remonttia, vain öljyt ja suodatin vaihtui säännöllisesti. Se on kuule kuskista kiinni miten automaatti kestää, tosin nykyisin noitten Saksalaisten DSG-vaihteistoista voidaan sanoa että siinpä vasta loota joka ei kestä mitään. Mulla on DSG- lootalla oleva Passat ja kolmas loota menossa, tämäkin automaatti viimetalvena äänteli kuin sirkkeli yli 20 asteen pakkasilla, mutta ilmojen lämmettyä on tähänasti toiminut ja toivottavasti eteenpäinkin.

      • täyspaskoja

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.


      • onaboy
        täyspaskoja kirjoitti:

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.

        täällä esson baarin viisain mies laukoo totuuksia asioista mistä ei ole mitään tietoa, montako 200 askia sulla on hajonnut?


    • PROVOILIJALLE

      HÖPÖHÖÖ !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3650
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2673
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      202
      1867
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1837
    Aihe