Miten ateismi tulee ilmi?

Ateismi ilmentyy

Siten että Jumala on niin syvälle haudattu, ettei häntä enään edes ajatella. Uskontoa ei enään tarvita antamaan vastauksia, eikä se enää herätä edes kysymyksiä, vaan siihen suhtaudutaan kohteliaan välinpitämättömästi. Juuri tällaista ateismia on pidettävä oman aikamme tuottamana ilmiönä.
Maailma on muuttunut kasvottomaksi. Sillä ei ole Luojaa eikä kaiken ylläpitäjää. On vain elementtien ja kokonaisuuksien omalakista liikettä ja jatkuvuutta. Tieteen ja tekniikan saavutukset antavat jatkuvasti selityksiä tietämisen entisen kartan valkoisille pilkuille. Maailman kuvan luomiseksi ei tarvita Jumalaa ikään kuin työhypoteesina.

35

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikamoisia luuloja sinulla on.

• ateismi ilmentyy

Nämä kaikki ilmenee tällä palstalla, havainto on tehty sillä perusteella, jonka jokainen voi havaita kiistattomasti.

• ateismi ilmentyy kirjoitti:

Nämä kaikki ilmenee tällä palstalla, havainto on tehty sillä perusteella, jonka jokainen voi havaita kiistattomasti.

Ja se havainto on että jumala ei ole olemassakaan.

• Mitä nämä olkinukke-julistukset muistuttavat? Tämäkin voisi olla mikä tahansa nikeistä "kommentti", "kiinostunut", "uskova mies,," ja muutama muu. Ilmeisesti sama Pyhä Henki vaikuttaa olkinukkien rakenteluun.

• Mitä tähän muuta kuin, että jos Jumala olisi, niin ei häntä toki voisi pitää mielessäkin. Eikä tieteen saavutukset vaikuta siihen, ettei Jumalaa näy: siis edes tarvita. Ja hyvin me pärjäämme omillammekin; saa siis pysyäkin olemattomana.

• Enää

Enää

• Ateismi ilmenee

Oikea korjaus: tuli N kirjain liikaa.
        Oliko muuta mistä voisit kapinoida minua vastaan.
        Tämä on vähän niinkuin "kapinaa isää vastaan", osoitatko tällä että olet varttunut aikuiseksi

• ...
        Ateismi ilmenee kirjoitti:

Oikea korjaus: tuli N kirjain liikaa.
        Oliko muuta mistä voisit kapinoida minua vastaan.
        Tämä on vähän niinkuin "kapinaa isää vastaan", osoitatko tällä että olet varttunut aikuiseksi

Oletko sinä jokin auktoriteetti jota vastaan pitäisi kapinoida?

• jeees yks kaks kol mä hyppään pelistä pois...............taidan olla hieman titämätön näihin keskusteluihin...vaikka ihan juu kiiinnostavia on.....ja noista nyt voi viestailla tunti tolkulla......USKOAKO VAI EI. :) :) :)

• Ateismi ilmentyy

Usko tulee todeksi uskossa, siihen ei ole muuta tietä.....uskoakko vai ei, ei johda koskaan mihinkään. On toimittava uskon suuntaan, niin johan alkaa tapahtumaan elämässä muutoksia, jotka ihminen itse voi havaita tapahtuneen Jumalan voimasta.

• Ateismi ilmentyy kirjoitti:

Usko tulee todeksi uskossa, siihen ei ole muuta tietä.....uskoakko vai ei, ei johda koskaan mihinkään. On toimittava uskon suuntaan, niin johan alkaa tapahtumaan elämässä muutoksia, jotka ihminen itse voi havaita tapahtuneen Jumalan voimasta.

Onkin jälleen eri asia ovatko nämä havainnot todellisuuteen perustuvia.

• Ateismi ilmentyy
        khaosmonaut kirjoitti:

Onkin jälleen eri asia ovatko nämä havainnot todellisuuteen perustuvia.

Ne mitkä Jumala antaa sinun kokea henkilökohtaisesti hänen voimastaan, jäävät sinun ja Jumalan väliseksi asiaksi. Jos yrität kertoa niitä jollekkin, niitä ei kukaan usko, koska et voi niitä todistaa, mutta se todistaa sinulle itsellesi, että Jumala on sittenkin vaikuttamassa ihmisten elämässä.

Ne mitkä Jumala antaa sinun kokea henkilökohtaisesti hänen voimastaan, jäävät sinun ja Jumalan väliseksi asiaksi. Jos yrität kertoa niitä jollekkin, niitä ei kukaan usko, koska et voi niitä todistaa, mutta se todistaa sinulle itsellesi, että Jumala on sittenkin vaikuttamassa ihmisten elämässä.

Tuollainen "järkeily" pätee mihin hyvänsä äärettömistä kuviteltavista mielensisäisistä ilmiöistä. Sen sijaan niitä objektiivisia jumaltodisteita on pyydelty, mutta eipä ole näkynyt.

• adf

"Siten että Jumala on niin syvälle haudattu, ettei häntä enään edes ajatella."

Vai leikkiikö Jumala kuurupiiloa ihmisten kanssa? Vaikka etsisi koirien ja kissojen kanssa niin ei näy eikä kuulu... pelkkiä savuavia raunioita ja tuhottuja ihmiskohtaloita hänen seuraajiensa jäljiltä.

• Ateismi ilmenee1

Kuurupiilo loppuu siihen kun otat uskon vastaan, sinun pitää tehdä ensin aloite Jumalan suuntaan...helppoa kuin heinänteko.

• ...
        Ateismi ilmenee1 kirjoitti:

Kuurupiilo loppuu siihen kun otat uskon vastaan, sinun pitää tehdä ensin aloite Jumalan suuntaan...helppoa kuin heinänteko.

"Kuurupiilo loppuu siihen kun otat uskon vastaan, sinun pitää tehdä ensin aloite Jumalan suuntaan...helppoa kuin heinänteko."

oletko varma että teit itse sen aloitteen oikeaa jumalaa kohti etkä ole paholaisen kanssa samassa veneessä? Jumaliakin on tuhansia.

• adf
        Ateismi ilmenee1 kirjoitti:

Mitään ei tapahtunut. Nykyään ajattelen että jos kristinuskon takana olisi joku jumala niin sen olisi pakko olla saatana. Sen verran karua jälkeä se uskonto on maailmassa saanut aikaiseksi.

• jhgfdertyuiopoiuytf
        ... kirjoitti:

"Kuurupiilo loppuu siihen kun otat uskon vastaan, sinun pitää tehdä ensin aloite Jumalan suuntaan...helppoa kuin heinänteko."

oletko varma että teit itse sen aloitteen oikeaa jumalaa kohti etkä ole paholaisen kanssa samassa veneessä? Jumaliakin on tuhansia.

Tämä on helppo erottaa, Paholainen haluaa ihmisen keinolla millä hyvänsä eroon Jumalasta.

• .-.-.-.-

Luotsi hoi! Poistoon

• -.-.-.-.

Luotsi hoi. Töitä.

• -.-.-.-.

Luotsi hoi! Taidat olla päivätorkuilla

• Ateismi ilmentyy

Samoin on käynyt arvojen perusteiden etsinnässä. Ihminen voidaan nähdä kaiken mittana. Mutta onko tämä totta? Eikö pikemminkin tänä poliittisen, ideologisen ja teollisen totalitarismin aikakautena yksilöstä ole tullut persoonattomuuteen tukehdutettu massaihminen, jota voidaan käyttää raakamateriaalina suunitelmien tekemiseen, tilastollisten taulukoiden laatimiseen tai diagrammojen piirtelyyn? Kristinuskon tuoma sanoma ihmisyksilön mittaamattomasta arvosta on menettänyt merkityksensä. Jumalan puuttuminen on ajanut ihmisen vieraantumaan itsestään ja lähimäisestään välimatkojen lyhentymisestä huolimatta. Ihmisen on vaikea jäsentää omaa paikkaansa maailmassa ja oman elämänsä merkitystä ilman tulevaisuutta.

• Krist,usko ilmentyy

"Kristinuskon tuoma sanoma ihmisyksilön mittaamattomasta arvosta on menettänyt merkityksensä."

Se on itseasiassa hyvä juttu sillä kristinuskon ihmisyksilön todellinen arvo tuli esille,ristiretkissä, noitavainoissa, inkvisiittiossa, homovainoissa, saamelaisten vainoissa, orjuuden aikana, apartheidin aikana ja kummassakin maailmansodassa.

• Ateismi ilmentyy
        Krist,usko ilmentyy kirjoitti:

"Kristinuskon tuoma sanoma ihmisyksilön mittaamattomasta arvosta on menettänyt merkityksensä."

Se on itseasiassa hyvä juttu sillä kristinuskon ihmisyksilön todellinen arvo tuli esille,ristiretkissä, noitavainoissa, inkvisiittiossa, homovainoissa, saamelaisten vainoissa, orjuuden aikana, apartheidin aikana ja kummassakin maailmansodassa.

"Jumalan surmaaminen on mitä julmin itsemurha"

• Jos joku jumala haluaa ottaa yhteyttä hän löytää minut ja Hiskin esimerkiksi puhelinluettelosta.

• Ateismi ilmentyy

SINUN pitää ottaa yhteys Jumalan suuntaan, kyllä Jumala vastaan JOS olet tosissasi. Siihen löytyy ohjeet Raamatusta.
        Älä "pilaa" elämääsi yksitoikkoiseen ateistisuuteen

SINUN pitää ottaa yhteys Jumalan suuntaan, kyllä Jumala vastaan JOS olet tosissasi. Siihen löytyy ohjeet Raamatusta.
        Älä "pilaa" elämääsi yksitoikkoiseen ateistisuuteen

Aika tyhmät säännöt olette omasta jumalastanne keksineet, syyllistätte vain niitä jotka eivät jumalaasi tunne.

• Sana enään antaisi ymmärtää, että olisi joskus ajatellut kristinuskon jumalaa.

• Ateismi ilmenee

Jumalan kieltäminen ei merkitse vääryyden tekemistä hänelle, vaan itse itsensä kukistamista.

• Ateismi ilmenee kirjoitti:

Jumalan kieltäminen ei merkitse vääryyden tekemistä hänelle, vaan itse itsensä kukistamista.

Ei ole itsensä kukistamista olla uskomatta määrättyyn väitettyyn entiteettiin, etkä sinä sinä sitä asiaa tuollaisella kiilataktiikalla muuksi muuta.

• Ateismi ilmenee kirjoitti:

"itse itsensä kukistamista". Voi tätä! Uskovien ajatusten juoksu on aivan naurettavaa. He ovat todella sekaisin.

• -.-.-.-.

Luotsi hoi! On se kumma ettei näitä tyhjäpäiten aloituksia saada pois palstalta, herää kysymys mikä on luotsin tarkoitus???

• Tulee, ei tule, tule

Ajattele luotsia jeesuksena. Siis jos olet kristitty.
        Ateisti tietää että luotsi on, mutta tekemässä jotain muuta.
        Kristitty odottaa luotsin uutta tulemista.
        Kerrankin kristitty voi olla oikeassa.

• P.P.

Tarkastettu

• P.P.

Pieni lisäys:
        Kalsarini tarkastettu. Jeesus ei ollut siellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7519
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      383
      2018
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1705
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1663
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      292
      1375
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      74
      1124
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      809
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      796
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe