Lähdit niin äkkiä

ZamuX

Kaksi ihmistä on punottu yhteen. Langat kiertelevät harmonisesti toistensa ympärille. Riitatilanteessa taistellaan siitä, miten seuraava punos tulisi tehdä. Sovittuaan riidan langat kierähtävät tapaan, jotka molemmat hyväksyvät ja liitos on pysyvä.

Jos tulee tilanne, ettei päästä yhteisymmärrykseen siitä, että miten seuraava punos tulisi tehdä ja vaikka kuinka mietittäisiin ei oikeaa ratkaisua löydy on eron aika. Eroprosessi olisi molemmien kannalta hyvä hoitaa niin, että vähitellen puretaan punos lanka kerrallaan irti, jonka jälkeen ollaan taas vapaita kulkemaan ehjänä. Riitaisa ero, hätiköidyt päätökset, itsepäisyys, monet eri asiat saattavat ajaa ihmisen siihen, että punotut asiat yksinkertaisesti revitään auki, jolloin lankoja katkeaa ja koko punoksen reuna muuttuu rumaksi ja revityksi.

Ihminen voi kokea tuon purkamisvaiheen hyvin raskaaksi ja monimutkaiseksi tehtäväksi, jolloin hän voi turruttaa mielensä alkoholilla, lääkityksellä tai huumeilla, jolloin hän voi repäistä punoksen tuntematta sen suurempaa kipua asiasta.

Oma tilanteeni oli se, että minun kanssani punosta tehnyt henki repäisi turtuneena punoksen hajalle ja lähti jatkamaan elämäänsä rikkinäisenä tuntematta itse asiasta tuskaa ja asetti oman punoksensa toisen hengen kanssa yhteen. Joko hän pitää turta mieltä yllään ja elää masentuneena sekaisin langoista, tai setvii lankakeriään toisen suhteensa aikana. Kuinka hyvin repaleisen lankapunoksen saa kiinni toiseen ilman tätä prosessia? Toivon, että miehellä jonka hän otti, on ymmärrystä ja kärsivällisyyttä odottaa kunnes entiseni on taas valmis punomaan, tai muussa tapauksessa suhde ei tuo pidemmän päälle onnea, vaan voimakkaita riitatilanteita punosten epäkelvosta asettelusta. Itse kävin noin vuoden kestävän tuskantäyteisen selvittelyprosessin jossa leikkelin ylimääräisiä langanpätkiä pois ja setvin omat lankani valmiiksi ottamaan toisen ihmisen vastaan tekemään punosta minun kanssani.

Jos koette eron, muistaka, että molemmat osapuolet kärsivät täsmälleen yhtä paljon. Voitte valita tuskan ja palon korjaavan voiman, tai jatkaa elämäänne mieli turtuneena, rikkinäisenä. Toivon todella, että lopetit lääkkeiden syönnin.

Viimeksi kun sinut näin, tunsin että sinun punoksistasi oli jäänyt langanpätkä minun kankaalleni, jonka olen käyttänyt hyödyllisesti omaan tarpeeseeni ja se on voimistanut minua. Sen otan vaihtokauppana siitä kaikesta tuskasta jota olen kokenut, ja saat sen takaisin välittömästi kun osoitat minulle, että olet pahoillasi tekosistasi.

Kokemuksena tämä on ollut vähintäänkin opettava ja antoisa, olen oppinut itsestäni enemmän kuin ikinä ennen ja tajunnut asioiden merkityksiä. Jokainen ihminen tuntee totuuden, muttei halua tietää sitä.

Anteeksi tämä psykoosini :D

1

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisättäköön

      Lisättäköön vielä, että tapahtumasta on aikaa noin puolitoista vuotta ja vaikka ihmiset sanovat, että aika korjaa asiat ei ajan kanssa ole mitään tekemistä asian kanssa. Alitajunta on se, joka prosessoi asiaa taustalla, ellei sitä halua tai tunneyhteyden katkettua osaa tuoda pinnalle. Alitajunta vaikuttaa tiedotamattamme arkitajuntaamme ja käyttääntymiseemme. Niin tai näin, ihminen sopeutuu mihin vain, mutta se on harmillista, sillä silloin saattaa tyytyä katsomaan elokuvaa 20 tuumaiselta mustavalkotelkkarilta, vaikka vieressä olisi värikäs ja iso teräväpiirtonäyttö. Alitajuntaan pääsee käsiksi kuuntelemalla tarkasti itseään, meditoimalla, mietiskelemällä. Joskus näitä asioita ei jaksa, joten nöyrtyy 20 tuumaiseen mustavalkotelkkariin. Väritelevisiosta tulee unelma. Tämä näkyy esimerkiksi unena exästä.

      Kirjoitukseni eivät ole millään tasolla tieteellisiä, oikeita tai vääriä. Ainoastaan yhden ihmismielen prosessoimaa ajatuksenjuoksua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      214
      35078
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      269
      22437
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      444
      11274
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      8421
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      29
      6711
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5201
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      199
      4135
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      47
      1982
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      35
      1883
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1647
    Aihe