Nyt kun puheenaihe on kuuma, niin tähän voisi listata parhaimpia kojelautakameroita. Jos sinulla on kamera jota suosittelet, niin kerro siitä tässä viestiketjussa. Ja jos kameroiden avulla saadaan pahimmat kaaharit ja törpöt pois liikenteestä, niin hyvä on. Nyt on nähty jo monta kertaa, että kyllä poliisikin alkaa tutkia tapauksia jos niistä on videota olemassa.
Parhaimmat kojelautakamerat
23
1217
Vastaukset
- parin vuoden kokemus
www.techmoan.com
Tuolla on mm. useita auto- ja actionkameroita testissä muun viihde-elektroniikan seassa.
Lisäksi mm. dashcamtalk.com
Itsellä on halpisversio DVR-207 autokamerasta, tätä ei voi kyllä suositella kenellekään, saapui kelvottoman suttuisella kuvanlaadulla, sain säädettyä itse linssiä tarkemmaksi mutta ei siltikään ole mikään huipputarkka, vain 720P resoluutio, ei G-tunnistinta eikä gps:ää.
http://dashcamtalk.com/dvr-207/
Olen kokeillut myös muita pienoisvideokameroita auton tuulilasilla, esim. ns. 808 keyring avaimenperävideokamera. Ei ole autokamerana hyvä koska tallennus on manuaalisesti käynnistettävä ja pysäytettävä, ei ole videoleikkeiden kierrätystä eli kun muistikortti tulee täyteen niin tallennus loppuu, lisäksi kuvakulma on kapea, yleensähän autokameroissa on laajakulmalinssit.
Satoja euroja pitäisi varmaan laittaa kunnolliseen 1080p autokameraan. Autokameralla on mielenkiintoista tallennella esim. lomamatkojen näkymiä mutta ei mielestäni satojen eurojen vertaa kuitenkaan. Parisen vuotta on mulla ollut käytössä näitä kameroita satunnaisesti eikä ole pahempia törttöjäkään saati kolareita sattunut kohdalle joten sitäkään käyttöä kameralle ei juurikaan ole Suomessa. - ei vaihtureita
GO PRO .
- keskity ajamiseen
Kolaroit vaan kun kameran kanssa leikit. Ryssät varmaan aiheuttaa tahallaan onnettomuuksia, että saavat nettiin "hyviä" videoita, nehän ovat tappaneetkin maksusta ja kuvanneet sivuille mitkä maksaa.
- aktiivi kuvaaja
Mini 0801 tai uudempi versio siitä, 0803 on halvin 1080p kamera jonka saa joko GPS:n kanssa tai ilman.
http://dashcamtalk.com/mini-0801/
Hintaa noin 60-120€ veikkaisin.
Minulla on joku kiinasta ostettu missä ei toiminut alkuperäinen akku eikä uusikaan akku.
Jos kallista haluat niin ei kannata kiinasta tilata jos on viallinen piraatti tuote.
Halvan voi tilata, minulla on toimiva 480p laadun kamera jonka kiinasta tilasin ja maksoi 27€.
1080p kamerat kannattaa tilata europaasta, yhdysvalloista tai kanadasta. - vastapainoa
vastapainoksi muut voivat ruveta kuvaamaan normaalivideoita joissa ei kukaan törppöile, sitten voi ladata ne videot vaikka youtubeen ja tahalleen nimetä videot väärin huijaten ihmisiä luulemaan että videossa tapahtuisi jotain typerää vaikka todellisuudessa mitään typerää ei tapahdukaan. Kun tämä yleistyisi tarpeeksi niin poliisinkin mielenkiinto käynnistää tutkinta videon perusteella vähenee reippaasti.
Itse kuvailen kännykkään asennettavalla ilmaisella softalla. Ei varmaan pärjää kuvanlaadussa parhaille kameroille, mutta hinta-laatu -suhde on aika voittamaton. Tässä versiossa näkyy samalla kartta, mutta jostain syystä navigointiominaisuus puuttuu. Eli jos tarvitsee navigaattoria, niin joutuu käytännössä ajelemaan ilman kameraa. Samoin kuvaaminen keskeytyy puheluihin.
- lasten jutut, noloja
Ei tulisi mieleenkään hankkia kameraa töllöttämään mitä muut tekee ja tupeksii.
Ei todellakaan kuulu minun elämäni tärkeimpiin kiinnostuksiin kytätä toisten tekemisiä ja touhuja ja vielä tuubin näitä, sairasta touhua.- Just joo
Kyllähän se kamera on kätevä. Kun rysähtää, poliisi poimii sen heti pois tuulilasilta. Mitäs sieltä sitten näkyykään..?
Eihän kukaan ITSE töppäile. ;-) - Kotipoliisien unelma
Jep, kamerat ovat kateellisten tien tukkona olevien kotipoliisien uusi oiva tapa päteä ja saada sadistista tyydytystä. He raukat lampaat kun eivät osaa ajaa edes rajoitusten mukaan ja ajavat siis itse mittarinopeutta. Kun ohitat tällaisen kotipoliisin, alkaa valojen räpsyttely ja pahimmillaan torven soitto. Juuri tällaiset kyttärit ovat niitä pahimpia liikenteestä pois raivattavia, joilta siis pitäisi ajokortti peruuttaa. Nämä tampiot ovat itse pahin liikenteen saasta.
- räpsräps
Kotipoliisien unelma kirjoitti:
Jep, kamerat ovat kateellisten tien tukkona olevien kotipoliisien uusi oiva tapa päteä ja saada sadistista tyydytystä. He raukat lampaat kun eivät osaa ajaa edes rajoitusten mukaan ja ajavat siis itse mittarinopeutta. Kun ohitat tällaisen kotipoliisin, alkaa valojen räpsyttely ja pahimmillaan torven soitto. Juuri tällaiset kyttärit ovat niitä pahimpia liikenteestä pois raivattavia, joilta siis pitäisi ajokortti peruuttaa. Nämä tampiot ovat itse pahin liikenteen saasta.
Yrittäisit itse ensin opetella ohittamaan turvallisesti typerien "kiilaanpa heti tähän keulan eteen roiskimaan kiviä & nastoja ohitetun tuulilasille, vaikka siihen ei olekaan mitään syytä" -manöövereiden sijasta. Saasta.
- Törppöjä videoimaan
Jos ajan mittarin mukaan noin 87 km/h tiellä jonka rajoitus on 80 km/h, niin onko minulla silloin alinopeutta? Kameran lisäksi pitäisikin laittaa nopeustutka omaan autoon, niin saa muiden nopeudetkin taltioitua.
- kusessa ollaa teinie
Törppöjä videoimaan kirjoitti:
Jos ajan mittarin mukaan noin 87 km/h tiellä jonka rajoitus on 80 km/h, niin onko minulla silloin alinopeutta? Kameran lisäksi pitäisikin laittaa nopeustutka omaan autoon, niin saa muiden nopeudetkin taltioitua.
Melkoista Neuvostoliitto & Stasi meininkiä, kuvataan naapuria ja kytätään sen tekemisiä, hienoa pojat. Neukuissa sai naapurin tai toisen kansalaisen käräyttämisestä renikan tai pääsi Ladan jonotuslistalla pykälän ylemmäs ja täällä ei saa mitään hyötyä tai vastiketta moisesta kyttäämisestä. Nenän voi saads kyllä kipeäksi tai sokerit tankkiin kiitoksena kyttäämisestä.
Kyllä ihmisen pitää olla sairas kun pitää kytätä muiden tekemisiä, no kertoohan ihmiskunnan tilasta myös jotkut Big Brotherit ja muut vastaava asiaohjelmat. - järjestysmies59
Nautin aina kun näen bemari-audikaaharin ja tallentuu kameraani. Lähetän AINA otoksen poliisille ja teen samalla rikosilmoituksen. Iltapäivälehdille en ole viitsinyt videoita lähettää, mutta poliisille aina. Olen ollut sitten todistamassa kaksi kertaa oikeudessa kun kaaharikalle on tuomittu kuukausien ajokieltoon ja mojoviin sakkoihin törkeistä sulkuviiva-ohituksista ja rajusta ylinopeudesta.
- Alaraskas
Mä ainakin ajattelin ostaa kameran, että saan kuvata näitä ajotaidottomia tientukkoja ja saadaan nauraa muiden ajattelykyvyn omaavien kanssa youtuvessa partaamme.
- juutupa.video
Alaraskas kirjoitti:
Mä ainakin ajattelin ostaa kameran, että saan kuvata näitä ajotaidottomia tientukkoja ja saadaan nauraa muiden ajattelykyvyn omaavien kanssa youtuvessa partaamme.
Luuletko itse olevasi täydellinen ja virheetön? Keskity sinä vaan siihen omaan ajamiseesi äläkä muiden virheisiin.
Kyllä Suomalainen liikennekulttuuri on pääasiallisesti erittäin hyvin sujuvaa ja turvallista jos vertaa vaikka venäläisiin joiden autokameravideoita Youtube on pullollaan.
Itselläkin on autokamera mutta ei läheskään aina mukana. Olen kuvaillut sillä enimmäkseen voimakkaasti muuttunutta lähiympäristöä kun täälläpäin on rakennettu paljon asuntoja ja liikerakennuksia. Ensimmäisen autokameran hankin vuonna 2012 ja hauska katsoa niitä otoksia nyt vuosia myöhemmin kun ympäristö on siinä vielä rakentamatonta. - onhanse
Mahtaa sinulle vartiointifirmojen omistajat nauraa maha kippurassa(ei tietenkään sinun edessäsi vaan kaikessa hiljaisuudessa vartiointikopissaan, "sekin joku kivikautta elävä") kun aina kommentoit heille nähdessäs ne; "Kamerat ovat kateellisten"
Ainakin jos olet rehellinen ja avoin omassa periaatteessasi.
- totuus tämä
kamerat ja gps laitteet ovat laittomia tuulilasissa ja ns. kojelaudassa.
- toisenlainen totuus
Eivät ole laittomia missään paikassa, kunhan eivät peitä näkyvyyttä kuljettajan näkökentässä liikenteeseen.
Itselläni oli aikaisemmin tuulilasin oikeassa alanurkassa, nykyinen on tuulilasissa taustapeilin takana. - mistä näitä sikiää?
toisenlainen totuus kirjoitti:
Eivät ole laittomia missään paikassa, kunhan eivät peitä näkyvyyttä kuljettajan näkökentässä liikenteeseen.
Itselläni oli aikaisemmin tuulilasin oikeassa alanurkassa, nykyinen on tuulilasissa taustapeilin takana.oletkin saíras kyttääjä.
- kuvaa törpöistä
mistä näitä sikiää? kirjoitti:
oletkin saíras kyttääjä.
En omista luottokorttia joten en voi tilata kameraa ja luulen että jos sen tilaa usasta mene varmaan tullimaksuihin helvetisti rahaa.
Myykö suomessa jokin liike Mini 0803 kameraa?
Olisi mukava lukee jos jokin lehti olisi niitä testannut, onko?
- IdiootitJäävätKiikkiin
Itselläni on kojelautakamerasta ollut suuri apu kun olen kaksi kertaa ollut syyttömänä kolmen vuoden sisään kolareissa. Ensin ajoi ämmä liikenneympyrässä kylkeen ja seuraavaksi mummo kolmion takaa suoraan eteeni.
Molemmat idiootit kehtasivat vielä kysellä "että olenko minä nyt tässä se syyllinen sitten".
Katsoin ylimielisesti ja sanoin että mielipiteilläsi ei ole väliä. Kaikki on kamerallani.
Nauttikoot boonuksiensa menetyksistä idiootit.
Kojelautakamerani on maksanut itsensä jo monet kerrat takaisin.
Eipä enää tarvitse olla vain sana-sanaa vastaan kun aivokääpiöt eivät osaa liikennesääntöjä. - hintalaatusuhdeee
Yksi parhaita varmaan E-Villen Diehl, 17,95 tarjouksessa. Hyvää kuvaa tulee kun katsoo youtuben videoita. En ole saanut aikaiseksi vielä ottaa käyttöön, enemmänkin hyötyä olisi parkkihallissa käryttää naapuri kun kolhii ovellaan.
http://www.e-ville.com/fi/1002-liikennekamerat/17318-diel-blackbox-hd-liikennekamera.html
Nyt hinta 29,95 ja jostain syystä toinen samoilla tiedoilla 37,95.
Lasin läpi hämärässä ei varmaan millään erityisen hyvää kuvaa tule. - Tukko3
Viikon kotipoliisiksi valittiin Juupajoella asuva Kari Laitinen . Hän sai mainetta Iltasanomissa pitkän yrittämisen jälkeen. Ehkä hänen olisi syytä jatkossa keskittyä vaan niihin metsätöihin liikenteen kuvaamisen sijaan koska esim videolla syyllistyy itse alinopeuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332947- 1452792
- 1372277
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162193Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131930Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831494Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo971268Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311266Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1401217Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202