Varmaan teille osalle tuttua:
sitä tapaa tosi kivan ihmisen, treffeillä on hauskaa, toinen tuntuu järjellä ajateltuna ihan unelmakumppanilta. Jopa melkein kaikki kriteerit täsmää ja toisen ulkonäkökin on miellyttävä. Ja jos menee niinkin pitkällä, että tulee harrastettua seksiä, niin sekin sujuu hyvin.
Toisen luonteet, tausta ja vaikka se koulutus tuntuu natsavaan.
Mutta silti se tunne puuttuu. Se ihastumisen tunne ! Sitä vaan on joidenkin kanssa ja joidenkin kanssa ei. Kai se on sitten jotain kemiaa ? Ei auta mitään vaikka järjellisesti kannattaisikin aloittee seurustelu. Jos ei tunnu tarpeeksi hyvältä niin ei tunnu.
Tylsää kyllä.
Muiden kokemuksia?
järki sanoo kyllä, tunteet ei
14
1644
Vastaukset
- -Robbie-
Osaksi samoja fiiliksiä, jokin ihmeellinen kolahdus pitäisi löytyä. Itse olen, ilman tuota kolahdusta, edennyt lyhyeen suhteeseen tai jopa seurusteluunkin. Kuitenkin nämä suhteet ovat aina kuihtuneet kun ei ole pitänyt yhteyttä, tai sitten tilanteeseen on itse pitänyt laittaa selvä stoppi.
Olisihan sitä tietysti kiva seurustella, ja onnellisten parien näkeminen kaupungilla ei juurikaan fiiliksiä nosta. Mutta mitä tunteelle (jotain puuttuu) voi?
Ainoastaan yhtä suhteen lopettamista näin jälkeenpäin kadun. Kuitenkaan asialle ei enää mitään voi, jotenka sitä on enempi turha märehtiä.
Tylsää se on, en kiistä. Mutta jos jo alunperin tuntuu että jotain puuttuu, niin tuskin se matkankaan varrelta löytyy. Siinä pettää vain itseään sekä toista, joka kärsii kun ei ehkä saa haluaamaansa huomiota.
En usko rakkauteen ensi silmäyksellä, mutta en myöskään usko että rakkauden voi löytää matkanvarrelta.- bluepoem
... että et usko "rakkauteen " ollenkaan.
taidat todellakin älyllistää ihmissuhteet aika rankalla seulalla.
Luulempa että rakkauden löytää ihan kenstä tahansa jos avaa "sielunsa" silmät.
Mutta mieltymyksiäkään ei tietenkään voi ohitaa.
Minulle usiemmin järki sanoo että, mitäs sitä taas tavoitteletkaan, enkä voi tunteilleni kuitenkaan mintään.
Vaikeaa... no en tiedä!
bp - luottamus
"jokin kolahdus pitäisi löytyä" mutta "en usko rakkauteen ensisilmäksellä".
Tunteille pitää uskaltaa antaa tilaa, miten sitä muuten rakastua voi. Tunteet on koettaviksi ja elettäviksi. Tunteiden älyllistäminen tarkoittaa mielestäni sitä, ettei koe niitä vaan puhuu niistä. Esimerkkinä vihantunteet ei uskalleta käydä niitä tunteita läpi, jolloin ne jäävät etäisiksi. Samoin myös rakkauden tunteiden kanssa. :)
Rakkauden tunteiden esiintuomiseen sekä itselle että toiselle tarvitaan luottamusta, joka rakentuu pikku hiljaa. Voiko siis rakkauden tunteet päästä esille luottamuksen ja rakkauden ilmapiirissä. Ja kun saa rakkautta, voi sitä sen jälkeen myös itsekin antaa toiselle.
Jos kolahdukselle tai ensisilmäkselle ei anna tilaa, mahdollisuutta, ei sitä koskaan tule.
Esteet on poistettava ajattelustakin. - luottamus
luottamus kirjoitti:
"jokin kolahdus pitäisi löytyä" mutta "en usko rakkauteen ensisilmäksellä".
Tunteille pitää uskaltaa antaa tilaa, miten sitä muuten rakastua voi. Tunteet on koettaviksi ja elettäviksi. Tunteiden älyllistäminen tarkoittaa mielestäni sitä, ettei koe niitä vaan puhuu niistä. Esimerkkinä vihantunteet ei uskalleta käydä niitä tunteita läpi, jolloin ne jäävät etäisiksi. Samoin myös rakkauden tunteiden kanssa. :)
Rakkauden tunteiden esiintuomiseen sekä itselle että toiselle tarvitaan luottamusta, joka rakentuu pikku hiljaa. Voiko siis rakkauden tunteet päästä esille luottamuksen ja rakkauden ilmapiirissä. Ja kun saa rakkautta, voi sitä sen jälkeen myös itsekin antaa toiselle.
Jos kolahdukselle tai ensisilmäkselle ei anna tilaa, mahdollisuutta, ei sitä koskaan tule.
Esteet on poistettava ajattelustakin.Rakkautta ei voi antaa, jos ei ole saanut sitä.
Sitä pitäisi ensin saada, jotta voi antaa. - <3:n särkijä
luottamus kirjoitti:
Rakkautta ei voi antaa, jos ei ole saanut sitä.
Sitä pitäisi ensin saada, jotta voi antaa.oon käynyt just melkein samanlaisen suhteen läpi. Tutustuttiin netissä ja tavattiin. Se ihastu muhun kovasti ja ei se hullumpi mies olis ollut, täytti melkein kaikki "miesihanne" kriteerinikin, järki olis ollut puolesta mut tunteet oli vastaan. Sitä jotain kolahdusta kaipasin. Asiaa ei auttanut se että mies asuu toisella paikkakunnalla. Ärsyttävää, mut tunteille ei voi mitään, jos ei ole pienintäkään ihastusta niin vaikeaa sitä on pitää yllä jotain suhdetta.. Jouduin sit särkemään sen ihmisen sydämen.
Mut mä uskon yhteen ainoaan ja että sit se kolahtaa ja pahemman kerran, ei tarvitse edes miettiä sen kummemmin.
Toivossa on hyvä elää =) - bluepoem
<3:n särkijä kirjoitti:
oon käynyt just melkein samanlaisen suhteen läpi. Tutustuttiin netissä ja tavattiin. Se ihastu muhun kovasti ja ei se hullumpi mies olis ollut, täytti melkein kaikki "miesihanne" kriteerinikin, järki olis ollut puolesta mut tunteet oli vastaan. Sitä jotain kolahdusta kaipasin. Asiaa ei auttanut se että mies asuu toisella paikkakunnalla. Ärsyttävää, mut tunteille ei voi mitään, jos ei ole pienintäkään ihastusta niin vaikeaa sitä on pitää yllä jotain suhdetta.. Jouduin sit särkemään sen ihmisen sydämen.
Mut mä uskon yhteen ainoaan ja että sit se kolahtaa ja pahemman kerran, ei tarvitse edes miettiä sen kummemmin.
Toivossa on hyvä elää =)niin teille käy kuin mulle, ei mitää mahista asiassa.( yksin ihastuninen ja rakastamien se vasta tylsää on)
Kunhan vain itkette, että mä oon tyhmä mut en voi tunteilleni mitää.
No murheiden summa on kaiketi vakio ja sama se on miten päin puuhu kiipee, tärkeintä onnistumisessa on se kuitenkin haluaako sinne oikeesti vai ei ;) - bluepoem
luottamus kirjoitti:
Rakkautta ei voi antaa, jos ei ole saanut sitä.
Sitä pitäisi ensin saada, jotta voi antaa.ÄIDIN RAKKAUTTA KAIKKI ;))) EHKÄ MYÖS ISÄN :?
- luottamus
bluepoem kirjoitti:
ÄIDIN RAKKAUTTA KAIKKI ;))) EHKÄ MYÖS ISÄN :?
Enpähän tiiä. olen vain huomannut, että tosi monella on jäänyt vajetta tai peräti ovat jääneet rakkautta vaille lapsuudessa. Siitä monet vaikeudet.
Eihän meidän äitejä ja isiä tarvitse olla toisillemme vaan nainen ja mies. Elämä on joskus kinkkistä. Olisi hyvä työstää vanhat jutut, jos niitä on, että pääsee eteenpäin. - -Robbie-
bluepoem kirjoitti:
... että et usko "rakkauteen " ollenkaan.
taidat todellakin älyllistää ihmissuhteet aika rankalla seulalla.
Luulempa että rakkauden löytää ihan kenstä tahansa jos avaa "sielunsa" silmät.
Mutta mieltymyksiäkään ei tietenkään voi ohitaa.
Minulle usiemmin järki sanoo että, mitäs sitä taas tavoitteletkaan, enkä voi tunteilleni kuitenkaan mintään.
Vaikeaa... no en tiedä!
bp...tietenkin kumpuaa kokemuksistani, mutta en usko että älyllistän tai muutenkaan maalistan rakkauden. Itse pidän itseäni jopa romantikkona.
Olen itse parisuhteessa sekä rakastanut että myös saanut rakkautta. Se, että en usko rakkauteen "ensisilmäyksellä", sanotaan nyt sitten sanatarkassa merkityksessä, tarkoitan että ihmisen persoona ja henkilö on kuitenkin tärkein ominaisuus. Tässä mielessä rakkaus on mielestäni myös älyllinen suhde. Henkilöön tutustuminen saattaa taas viedä milloin minkäkin verran aikaa.
En myöskään usko rakkauteen "matkan varrella". Jos alusta lähtien on tunne tai epäilys, että jotain puuttuu vaikka kaikki periaatteessa toimisikin, niin olen huomannut että tilanne vain aiheuttaa tuskaa suhteen osapuolille. En haluaisi tehdä "työtä" suhteessa, jotta oppisin (ehkä) rakastamaan kumppania myöhemmin. Se poikkeaa "työstä", mitä parisuhteessa muutoin tehdään suhteen hyväksi.
Kun tapaan ihmisen, jonka intressit ja arkielämä voivat/saavat poiketa tyystin omastani, mutta jonka kanssa on kuitenkin helppo ja hyvä puhua erilaisista asioista, ja ehkä erilaisuuksista huolimatta huomata suhtautuvansa eri asioihin samalla tavalla, ja on taas vastaavasti tressaamatta toisista asioista - silloin itse tunnen kiinnostusta. Tällaista henkilöä voi kutsua, klassisesti, sielunkumppaniksi. Tällainen henkilö tuntuu jo lyhyenkin tutustumisen jälkeen ihmiseltä jonka olisit tuntenut koko ikäsi. Lisäksi kun erilaisuutta on arkisella (työt, harrastukset jne.) tasolla riittävästi, ja on kiinnostunut toisen erilaisuudesta, niin se tuo mukavasti lisäväriä elämään. Lisäksi kun henkilö vielä miellyttäisi silmää niin ...
Tämä ei tietenkään takaa etteikö elämän polut voisi johtaa tulevaisuudessa eri suuntiin, eroja tapahtuu. Se on aina mahdollista. Vaikka polut erottaisivatkin kumppanit, yhteys voi säilyä ja luoda hyvän ystävyyssuhteen. Eikö tällaiseen uskominen ole hitusen romanttista:)?
..ja mukavaa lauantai-iltaa lukijoille...
- Arska
nii ihastumisen tunne on sellainen jolloin nimenomaan on asiat siten et ne ei oo niinkuin sä oot ajatellut et ne olisi sun ihannemiehen kanssa. ts. sä oot muodostanut omassa päässäsi ennakkoasetelmat unelmamiehestä ja sitten kun ne kaikki täyttyykin niin juuri se on se mikä vie tunteen englannin kielinen termi (attraction sopii paremmin) pois. viehtymys, miten nyt sanoisi.
JOS kumppani täyttää kaikki odotukset, mitä siitä silloin puuttuu? kolmen pisteen vihje...
siitä puuttu se mihin sä et voi vaikuttaa, siitä puuttuu JUURI se mikä luo viehtymyksen ja ihastumisen tunteen eli... SE, ETTÄ SINÄ ET VOI KONTROLLOIDA SITÄ TOISTA.
Sun sisäinen vietti ei oikeasti toivo sitä mitä sun tietoinen tajuntasi antaa ymmärtää. näin.
arska on puhunut.- ari
MINULLA ei ole kontrollin tarvetta kuten monilla miehillä,huomaan!
- Arska
ari kirjoitti:
MINULLA ei ole kontrollin tarvetta kuten monilla miehillä,huomaan!
...en puhunut et miehellä pitäis olla kontrollin tarvetta naiseen vaan,että nainen huomaa ettei miehessä olekkaan kaikki niinkuin hän on pään sisällään kuvitellut. siitä että kuviossa onkin vielä jotakin mitä nainen ei jo tiedä ennaltaan ja mitä hän ei jo ole unelmamiehessään osannut kuvitella. ja kontrolli liittyy siihen, että nainen on osannut luoda kuvan miehestä ja miehen käyttätymismalleista ja kun sitten siitä poiketaankin oikealla tavalla niin viehtymys syntyy. näin. siitä tässä juurikin on kyse.
- unelmamiehestä
Arska kirjoitti:
...en puhunut et miehellä pitäis olla kontrollin tarvetta naiseen vaan,että nainen huomaa ettei miehessä olekkaan kaikki niinkuin hän on pään sisällään kuvitellut. siitä että kuviossa onkin vielä jotakin mitä nainen ei jo tiedä ennaltaan ja mitä hän ei jo ole unelmamiehessään osannut kuvitella. ja kontrolli liittyy siihen, että nainen on osannut luoda kuvan miehestä ja miehen käyttätymismalleista ja kun sitten siitä poiketaankin oikealla tavalla niin viehtymys syntyy. näin. siitä tässä juurikin on kyse.
Ku ei oo koskaa ollu unelmamiestä,ei ossoo sannoo.
- n 38
Omaan pari ystävää, hyvin kauniita,hoikkia, sopivasti kouluja käyneitä itsenäisiä unelmien naisia. Silti kumpikaan ei löydä toivomilleen lapsille isää ja itselleen kumppania. Jos rima on niin pirun korkealla, ei voi mitään. Vai onko kyse tunnevammasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199