asiaa...

Orvokkitar

Mieheni löi tänään nyrkillä säpäleiksi tietokoneen, aiemmin hajottanut kännykän, sohvan pöydän, seiniä.. Olen raskaana, viikolla 12 ja en tiedä miksi, mutta musta tuntuu, etten halua pitää enää lasta. Mä pelkään miestäni tosi paljon. Minua on vaan töninyt ja haukkunut, muttei vielä löynyt. Nytkin pitäisi töihin mennä juhannukseksi ja itkenyt olen koko illan. Onneksi vanhemmat asuu lähellä ja olen täällä nyt. Olen alkanut vihaamaan koko vauvaa, muistuttaisi liikaa hullua isäänsä..

5

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ihmettä

      Miksi kohdistat vauvaan vihantunteesi?.Eihån sillä ole osaa eikä arpaa miehesi tekoihin.

      • VihainenVeronmaksaja

        "mitä ihmettä" no koska se kakara on sen äijän palleista tullut?? kyllä mäkin abortoisin kakarani jos tollanen paskamies olisi!!


      • mitä ihmettä
        VihainenVeronmaksaja kirjoitti:

        "mitä ihmettä" no koska se kakara on sen äijän palleista tullut?? kyllä mäkin abortoisin kakarani jos tollanen paskamies olisi!!

        Minulla on ollut kaksikin paskaa miestä.
        Lapsia on kolme, eikä ole tullut mieleenikään heitä abortoida tai syyttää isiensä teoista.
        Lapset ovat parasta, mitä minulla on. Paskat miehet olen poistanut elämästäni ajat sitten.


    • Kiitos tuntemustesi jakamisesta.
      Voi ei, nyt elämäsi tuntuu ylivoimaisen raskaalta. Mielessäsi on varmasti pettymystä ja häpeää, varmaan raivoakin? Hienoa, että sinulla on vanhempasi, jotka asuvat lähellä ja ilmeisesti myös auttavat sinua.

      Oletko voinut puhua kenelläkään ajatuksistasi? Millainen on suhde vanhempiisi? Minusta tuntuu, että tarvitsisit yhden ihmisen, jonka kanssa voisit avoimesti ja luottamuksella keskustella tunteistasi ja ajatuksistasi, myös vihastasi vauvaa kohtaan.

      Minäkin kyllä ajattelen, että olisi parempi, jos vihaisit miestäsi – viha ehkä antaa sinulle voimaa irrottautua tästä suhteesta? Monen ihmisen kokemus on, että lapsi on sittenkin se, jolta saa voimaa, joka antaa mielekkyyttä ja iloa elämään.

      Toivon sinulle hyvää juhannusta ja siunausta koko elämällesi
      Päivi-pappi Hämeestä

    • Hei asiaa…

      Ajattelin kirjoittaa vielä tähän yhden oman kokemuksen, siis kuulemani tarinan, tältä päivältä. Se ei liity perheväkivaltaan, mutta lapseen kuitenkin… ja siihen, miten elämä kulkee…

      Olin vanhainkodissa pitämässä juhannushartautta. Keskustelimme juhannusmuistoista: juhannuskoivuista, -kukista, -tansseista ja –kokoista. Ajatus kulki muihinkin muistoihin, myös vaikeisiin. Eräs vanha rouva halusi kertoa, että hänellä oli neljä pientä alle kymmenenvuotiasta lasta kun hänen puolisonsa, sodassa ollut mies, kuoli. Ja myöhemmin hautajaisten jälkeen hän huomasi olevansa raskaana ja sai vielä viidennen lapsen. Elämä oli kiireistä, lehmät ja lapset… mutta nyt kun hän on vanha, tämä viides, joka silloin tuntui niin ylimääräiseltä, on hänelle kaikkein tärkein ja merkityksellisin, hän käy useimmin katsomassa ja on tuki ja turva. Hänestä tämä rouva oli erityisen kiitollinen.

      Näin siis eräs vanha rouva kun hän uppoutui muistoihinsa.

      Päivi-pappi Hämeestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe