Vammainen nainen nettideiteillä

Antonoljka1

Miten te miehet suhtaudutte liikuntavammaiseen naiseen, tai oikeastaan ensin nettideittiprofiiliin?

Olen itse pyörätuolia käyttävä nainen ja mietin missä vaiheessa kertoa tästä niin että mies ei koe itseään " petetyksi". Moni kai luulee automaattisesti, että vastapuoli on varmasti vammaton...

Pääni toimii, jalat eivät toimi. Tiedän että persoonalla on merkitystä, mutta joskus ihmisten ennakkoluulot vaikeuttavat persoonaan tutustumista. Moni varmaan myös pitää vammaisia epäseksuaalisina. Se ei pidä paikkaansa.

78

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanon vaan

      Ihan samalla tavalla kuin naiset suhtautuu rumiin miehiin. Vammainen on ällöttävä enkä halua sellaiseen koskea.

      • rehellisestiii

        Yksinäinen on myös vammainen
        Silmälasipäinen - vammainen
        Eronnut - vammainen pässi
        Pettäjä - vammainen sielu
        Panomies - vammainen kikkeli
        Panonainen - vammainen hullu seköpää, kyllä hän saa ruman hyvän miehen
        .


      • Anonyymi
        rehellisestiii kirjoitti:

        Yksinäinen on myös vammainen
        Silmälasipäinen - vammainen
        Eronnut - vammainen pässi
        Pettäjä - vammainen sielu
        Panomies - vammainen kikkeli
        Panonainen - vammainen hullu seköpää, kyllä hän saa ruman hyvän miehen
        .

        Siksi täällä onkin niin paljon sinkkuja kun kaikki on vammaisia.


    • 119

      Netin kautta et tule ikinä löytämään miestä, jolle kelpaisit. Nettimiehille ei riitä edes oman ikäinen tavisnainen, heille pitää olla nuorempi, hoikka, kaunis, seksikäs ja tietysti terve.

      Kuten edellisestä kommentista luit, muut ovat ällöttäviä.

      • 911

        Netin kautta et tule ikinä löytämään naista, jolle kelpaisit. Nettinaisille ei riitä edes oman ikäinen tavismies, heille pitää olla nuorempi, hoikka, komea, seksikäs ja tietysti terve.

        Kuten edellisestä kommentista luit, muut ovat ällöttäviä.


    • ----

      olipa inhottavia vastauksia. kokeile vaan laittaa profiili, siellä on monenlaisia ihmisiä ja voi löytyäkkin se oikea.

    • joku roti

      "Vammainen on ällöttävä enkä halua sellaiseen koskea."

      Huomaan, ettet hallitse edes alkeellisempia käytöstapoja.

    • 4+3

      Älä välitä noista törpöistä vastauksista edellä.

      Mitäs jos kertoisit jo profiilissasi? Varmasti karsii monia kirjoittelukumppaneita, mutta sillä tavalla sinuun ottaa yhteyttä ainoastaan ne, jotka ovat sinut sen asian kanssa.

      Tsemmppiä ja onnea deittailuun!

      • Napolina

        Tuo on aika pitkälti skeidaa. Jos mainitset pyörätuolista profiilissa, saat eniten yhteydenottoja fetisisteiltä, raivoajilta ja uteliailta, jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita, mutta odottavat saavansa vastauksia kaikkiin kysymyksiinsä.

        Sen verran pitäisi olla älliä jokaisella, ettei kokemattomana voi tietää millaista se elämä sitten oikeasti on. Moni takuulla yllättyisi. Turha toivo tosin,


      • Anonyymi
        Napolina kirjoitti:

        Tuo on aika pitkälti skeidaa. Jos mainitset pyörätuolista profiilissa, saat eniten yhteydenottoja fetisisteiltä, raivoajilta ja uteliailta, jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita, mutta odottavat saavansa vastauksia kaikkiin kysymyksiinsä.

        Sen verran pitäisi olla älliä jokaisella, ettei kokemattomana voi tietää millaista se elämä sitten oikeasti on. Moni takuulla yllättyisi. Turha toivo tosin,

        Tuossa on paljon järkeä siis millaisen ilmoituksen laitat tietynlaisia vastauksia keräät.
        Minkälainen ilmoituksen pitää olla että saisi oikeanlaisen vastauksen. Jos ajattelee vaikka tätä palstaa niin ihan sama mitä laitat aina se on jonkun ,mielestä väär tai ärsyttäävä. Jos jollakin olisi hyvä vastaus se kuolee ennenkuin se on ehtinyt saamaan kunnolla edes vastetta.


    • Onnellinen nainen

      Hei! Täällä toinen pt:a käyttävä nainen.

      Ei sinun missään nimessä tarvitse kertoa profiilissasi eikä myöskään viestittelyn alkuvaiheessa käyttäväsi pt:a! Huomatkaa muutkin kirjoittajat: Ei nettideiteillä kukaan kerro välittömästi terveydentilastaan, sosiaalisista tai psyykkisistä ongelmistaan taikka talousvaikeuksistaan.

      Deiteillä viestitellään, vaihdetaan ajatuksia kirjoittelun välityksellä niin kauan, että mielenkiinto joko herää tai loppuu. Jos kiinnostus kasvaa puolin ja toisin ja tulee hetki, jolloin aletaan suunnittelemaan tapaamista, silloin on aika KAIKKIEN deittaajien kertoa itsestään myös "negatiivisia" puolia kuten esim. se, ettei olekaan normipainoinen vaan 10-30kg ylipainoinen (miesten ja etenkin naisten ylläreitä treffikumppaneille treffeillä) tai että liikkuu pt:lla.

      Mies haluaa tutustua SINUUN (sisimpääsi), ei siihen, millä liikut. Jos pt olisi miehelle ongelma, ei hän ole arvoisesi - muistathan tämän aina :)! Anna miehille mahdollisuus tutustua sinuun ihmisenä ja anna sama mahdollisuus myös itsellesi. "Huteja" tulee kaikille, joten niistä ei kannata välittää. Jossain kohden tuleekin mukavia miehiä vastaasi. Onnea!

      Lämpöisin terveisin ihanan miehen (ja useampia ihastuneita) deiteillä kohdannut!

      • 14-15

        Niin, kyse tässä tapauksessa on paljon suuremmasta asiasta kuin ylipainosta. Liikuntakyky vaikuttaa niin monella elämän osa-alueella. Suosittelen kyllä kertomaan profiilissa. Sillä tavoin välttyy pettymyksiltä puolin ja toisin. Varsinkin, jos vaihdetaan viestejä pidempään ja asia selviää vasta sitten.

        Itse tykkään vaeltaa Lapissa ja tehdä maastossa pitkiä kävely- ja pyörälenkkejä, ja niihin toivon kumppaniltani seuraa. Pyörätuolia käyttävä ihminen varmasti voi olla aivan ihana kumppani, mutta monet hakevat liikunnallista seuraa.


      • Ihminen ihmiselle
        14-15 kirjoitti:

        Niin, kyse tässä tapauksessa on paljon suuremmasta asiasta kuin ylipainosta. Liikuntakyky vaikuttaa niin monella elämän osa-alueella. Suosittelen kyllä kertomaan profiilissa. Sillä tavoin välttyy pettymyksiltä puolin ja toisin. Varsinkin, jos vaihdetaan viestejä pidempään ja asia selviää vasta sitten.

        Itse tykkään vaeltaa Lapissa ja tehdä maastossa pitkiä kävely- ja pyörälenkkejä, ja niihin toivon kumppaniltani seuraa. Pyörätuolia käyttävä ihminen varmasti voi olla aivan ihana kumppani, mutta monet hakevat liikunnallista seuraa.

        Kuten aloittaja kirjoitti: "Pääni toimii, jalat eivät toimi", joten tuskin hän ottaisi yhteyttä sinun kaltaiseesi "liikunnalliseen" vaeltajaan ;). Hänellä on samanlaiset mahdollisuudet valita sopiva mies kuin sinullakin.
        Kuten yllä Onnellinen nainen kirjoitti, kukaan ei ole "vammaton", ei live-elämässä kuten ei myöskään (eikä varsinkaan) täällä nettideitti maailmassa. Sinäkin voit olla alkoholin suurkuluttaja tai naista alistava tai työtön lusmuilija (ja en todellakaan tarkoita irtisanottuja, jotka ahkerasti hakevat töitä!) tai rikas, mutta sairaaloisen saita tai huijari tai mielenterveysongelmainen tai 120kg painava "kuntoilija" tai ihmissuhteissa rikki mennyt tai erakko jne., jne. Meitä on niin moneksi.

        Joten aloittajalle ohjeeksi:
        Tee juuri niin kuin toinen pyörätuolia käyttävä sinulle kirjoitti!


      • ei voi tietää
        14-15 kirjoitti:

        Niin, kyse tässä tapauksessa on paljon suuremmasta asiasta kuin ylipainosta. Liikuntakyky vaikuttaa niin monella elämän osa-alueella. Suosittelen kyllä kertomaan profiilissa. Sillä tavoin välttyy pettymyksiltä puolin ja toisin. Varsinkin, jos vaihdetaan viestejä pidempään ja asia selviää vasta sitten.

        Itse tykkään vaeltaa Lapissa ja tehdä maastossa pitkiä kävely- ja pyörälenkkejä, ja niihin toivon kumppaniltani seuraa. Pyörätuolia käyttävä ihminen varmasti voi olla aivan ihana kumppani, mutta monet hakevat liikunnallista seuraa.

        Huh - oletpa ennakkoluuloinen! Muista, että myös sinä voit vammautua (jäädä auton alle tai sukeltaa uppotukkiin yms.) milloin tahansa - ehkäpä juuri tänä juhannuksena.


      • Empatiaa-ei sympatia
        ei voi tietää kirjoitti:

        Huh - oletpa ennakkoluuloinen! Muista, että myös sinä voit vammautua (jäädä auton alle tai sukeltaa uppotukkiin yms.) milloin tahansa - ehkäpä juuri tänä juhannuksena.

        Lisäys edelliseen: Miten olisi eläytyminen tuohon tilanteeseen!? Toivoisitko itse siinä tapauksessa saman kaltaisia neuvoja, mitä itse nyt jakelet???


      • TuuliTuule

        Kommonetoin jo tuossa alla, että onhan nuo alkupään kommentit täysin törppöjä...

        Vaikka minulle henk koht ei ole ongelmaa että kumppani on liikuntarajoitteinen, sokea... lähtisin kyllä kävelemään, jos joku tulisi yläätteän treffeille pyörätuolissa.

        Olen joskus käynyt treffeillä miehen kanssa, joka ei ollut rehellinen painonsa kanssa. Minua ei haitannut miltä hän näytti - vaan se, että hän ei ollut rehellinen asian suhteen. Mistä muusta asiasta hän on ollut epärehillinen ?
        Puhumattakaan siitä, ettei ole sinut itsensä kanssa.

        Kyllä minäkin suosittelen, että olet rehellinen asian kanssa.
        Minusta on syytä kertoa asioista, jotka ovat arkea kuten lapsista, oma ikänsä, olla rehellinen ulkonäkönsä suhteen, sokeudesta jne
        Se, että on ihmisiä, jotka ei halua lähteä pienten lasten arkeen tai saada liikuntarajoitteista kumppania... eiköhän se ole hyvä sallia se heille ja antaa suosiolla siirtyä toiseen profiiliin.
        Sekin on totta, että sisimmällä on vain merkitystä... Mutta siinä vaiheessa kun puhutaan oikeasta parisuhteesta, tulee ikäviä käytännön asioita kuten rahan käytöt, mikä on riittävän siistiä, sopiva määrä alkoa jne


      • Anonyymi

        Olipas outo kommentti, sillä talousvaikeudet ja pt:n käyttö aika eri asia, eikä niitä voi verrata keskenään, koska talousvaikeudet voi korjata, mutta kävely kykyä ei. Alusta asti oltava toiselle rehellinen ja onko reilua toista kohtaan, kun sitten paljastuu totuus?? Kylmä totuus on, että monet haluaa ns normi kumppanin, jonka kanssa lenkkeillä, harrastella ja matkustella ja onhan, se vähän itsensä pettämistä, että normi mies kiinnostuisi. Ehkä inhottavasti sanottu, mutta totuushan, se vaan on.. Tietty kuka vaan voi vammautua, mutta en hakis silti mitään säälisuhdetta. Vois onnistua toisen samanlaisen kanssa..


    • 15-14

      Kuka tahansa voi vammautua, ei elämäänsä voi etukäteen tietää. Eikä täydellisiä ihmisiä ole..... Tiedetään, tiedetään.....

      Mutta jos aloittaja kertoo tilanteensa suoraan, saa hän yhteydenottoja vain niiltä 'ennakkoluulottomilta' ja tilanteen kanssa sinut olevilta ihmisiltä. Nimenomaan aloittaja_ ei siten saa turhaa mielipahaa tultuaan hyljätyksi muiden taholta.

      Niin. Aloittaja itse tuskin ottaa yhteyttä 'liikunnallisiin vaeltajiin. Mutta päinvastoin voi käydä, myöskään ihmisten ennakkoluulot tämän asian suhteen eivät ilmene profiileista. Eikä kaikkien harrastukset.

      Ennakkoluuloinen tai ei, kyllähän tälläinen asia mutkistaa niin arkea, kuin muutakin harrastamista ja siksi se vaatiikin, ihmisen jolla on ymmärrystä ja halua sopeutua asiaan. Valittevasti suurelle osalle ihmisiä asia on vieras ja aiheuttaa ennakkoluuloja.

      Jos luet ketjun alkuosan viestejä, tuollaisia ihmisiä on deittailijoiden joukossa ja ne hän pystyisi suurimmiksi osiksi välttämään rehellisellä profiilillaan.

      Mutta aloittajahan päättä itse, mitä tekee ja mielipiteitähän pyysi.

      Aloittajalle mukavaa kesää ja onnea deittailuun.

      P.S. Niin ja mies olen. Miesten mielipiteitä hän pyysi, mutta muut naiset pillastuvat, kun ne rehellisesti antaa. Kaikki eivät ole yhtä 'hyviä ja suvaitsevaisia' kun te hyvät leidit.

      • 15>14

        Lisäys edelliseen: Jos aloittaja itse on jo sinut asian kanssa, miksi salata sitä alunperinkään?


      • Joopa-joo

        On ihan pakko lainata erään yllä kirjoittaneen tekstiä:

        "Sinäkin voit olla alkoholin suurkuluttaja tai naista alistava tai työtön lusmuilija (ja en todellakaan tarkoita irtisanottuja, jotka ahkerasti hakevat töitä!) tai rikas, mutta sairaaloisen saita tai huijari tai mielenterveysongelmainen tai 120kg painava "kuntoilija" tai ihmissuhteissa rikki mennyt tai erakko jne., "

        ... ja sinä huijaat/ miehet huijaavat näillä asioilla naisia!


    • Whhhhaaat?

      Siis herranjumala, pitäähän nyt tuollainen mainita profiilissa tietenkin.

      On tuo jo elämään niin paljon vaikuttava tekijä että eihän sitä voi vain sivulauseessa heittää.

      Itse kokisin itseni huijatuksi jos olisin tekemisissä naisen kanssa joka yhtäkkiä sitten paljastaisi olevansa pyörätuolissa tai vaikkapa sen että on sokea.

      Tulee mieleen että onko ihminen sinut itsensä ja sen asian kanssa joka on kyseessä jos tuota pitää salailla?

      • Realismia

        Voi, voi. Kyllä täällä netissä tulee huijatuksi ihan oikeasti vakavista asioista:
        - siisti mies - tosiasiassa tulee treffeille kaljoissaan ja paskasissa vaatteissa ja hielle haisten
        - alkoton - juu, no miksi haisee viinalle!!??
        - kiltti - naista alistava ja halveksiva tyyppi
        - varakas - kahville mentäessä oma teepussi mukana
        - luotettava - häipyy kuin pieru Saharaan, vaikka sanoo: "Tavataan mahdollisimman pian"

        jne., jne.....


      • Faktaa=
        Realismia kirjoitti:

        Voi, voi. Kyllä täällä netissä tulee huijatuksi ihan oikeasti vakavista asioista:
        - siisti mies - tosiasiassa tulee treffeille kaljoissaan ja paskasissa vaatteissa ja hielle haisten
        - alkoton - juu, no miksi haisee viinalle!!??
        - kiltti - naista alistava ja halveksiva tyyppi
        - varakas - kahville mentäessä oma teepussi mukana
        - luotettava - häipyy kuin pieru Saharaan, vaikka sanoo: "Tavataan mahdollisimman pian"

        jne., jne.....

        "siisti mies - tosiasiassa tulee treffeille kaljoissaan ja paskasissa vaatteissa ja hielle haisten"

        Tasohan on sitten sama kuin tyypillisen suomi24 naisen.. miten se minikään... vakka kantensa valitsee...!

        "alkoton - juu, no miksi haisee viinalle!!??"

        Ilmeiseti sattunut kävelemään paikallisräkälän ohi ja sieltä on hypännyt suomi24 baariruusu kiihkoissaaan halaamaan ja ominaishaju on tarttunut.

        "kiltti - naista alistava ja halveksiva tyyppi"

        Suomi24 naisethan rakastavat naista alistavia ja halveksivia tyyppejä

        "varakas - kahville mentäessä oma teepussi mukana"

        Ilmankos on noin varakas kun osaa kaveri säästääkin ja vielä oikeissa asioissa. Tosin jos tyypilliseen suomi24 naiseen erehtyy niin siinä aika äkkiä on pelkkä teepussi ainoa omaisuus vaikka olisi ollut kuinka varakas.

        "luotettava - häipyy kuin pieru Saharaan, vaikka sanoo: "Tavataan mahdollisimman pian"

        Miehet ovat vain kohteliaita eivätkä aina henno kertoa totuutta ja loukata herkkien suomi 24 naisten tunteita. Tässä tapauksessa totuus olisi ollut "oot aivan hirvee
        ämmä enkä halua koskaan nähdä sua enää"!


      • Anonyymi
        Realismia kirjoitti:

        Voi, voi. Kyllä täällä netissä tulee huijatuksi ihan oikeasti vakavista asioista:
        - siisti mies - tosiasiassa tulee treffeille kaljoissaan ja paskasissa vaatteissa ja hielle haisten
        - alkoton - juu, no miksi haisee viinalle!!??
        - kiltti - naista alistava ja halveksiva tyyppi
        - varakas - kahville mentäessä oma teepussi mukana
        - luotettava - häipyy kuin pieru Saharaan, vaikka sanoo: "Tavataan mahdollisimman pian"

        jne., jne.....

        Tuohon realismiin kyllä lisäisin kohtaan varakas "omat teepussit" että kyllähän hän voi olla varakas ja haluaa sinun tietävän sen mutta sinulle siitä varakkuudesta ei riitä koska uskomattoman pihi.


    • Vasta viestissä

      Älä mainitse profiilissa, vaan vasta toisessa tai kolmannessa viestissä, jos niin pitkälle pääset. Ei siihen miesten aikaa kohtuuttomasti hukkaannu. Muuten ilmoitus kerää outoja tyyppejä, jotka esim. haluavat naisen olevan mahdollisimman riippuvainen itsestään. Itse en vastaisi, jos ilmoituksessa kerrotaan vammaisuudesta, koska en ole varma, mitä minulta odotetaan. Toisaalta jos sattuisin tutustumaan pyörätuolissa istuvaan naiseen ja hän olisi muuten kiinnostava, pyörätuoli tuskin olisi ylitsepääsemätön este. Lapset rajoittavat menemistä niin, että sopeutumista vaadittaisiin molemmin puolin.

    • karu elämä

      Samalla lailla naiset suhtautuu mieheen jolla on kuva, jos mies ei ole komea, nainen ei tosiaan vastaa. Jos nainen on pyörätuolissa niin ehkä joku toinen pyörätuolissa oleva mies vastaa mutta ei muut.

    • eiturnoffvälttämättä

      No kyllähän tuollainen asia täytyy kertoa jo siinä profiilissa. Kyseessä on kuitenkin sen verran merkittävä asia, että on väärin toista osapuolta kohtaan pimittää tietoa hetkeäkään. Eikö ole parempi että säästyt itsekin pettymykseltä jos miestä sattuukin tilasi häiritsemään? Asian ilmoittaminen profiilissa palvelee teitä molempia. Kertomatta jättäminen kertoo jo heti jotain luotettavuudestasi...

      Itse ainakin voisin kuvitella seurustelevani liikuntavammaisen naisen kanssa, jos pääkopassa kaikki on kunnossa eikä ole lihava. Olen kerran treffannutkin pyörätuolissa istuvan naisen. Totuus selvisi vasta tapaamisella koska nainen oli salannut tilanteensa jättämällä asian kertomatta profiilissaan ja alkuviestittelyissä. En tiedä mitä hän kuvittelee saavuttavansa salaamalla asian koska se paljastuu kuitenkin viimeistään ekassa tapaamisessa... Minua ei hänen pyörätuolinsa haitannut mutta kaikki muu kylläkin, vartaloa, luonnetta ja ihmissuhteita myöten.

      • Ilvesy

        Kirjoitat vammaisuutta koskevaan ketjuun ja tapaamassasi ihmisessä tökki ihan kaikki muu mutta ei mitenkään se pyörätuoli. Yeah right! Uskot tuohon varmaan itse täysillä.


    • mietin olenko

      Itse olen vammainen mies. Olen kyllä sitä mieltä, että nettideitit tai chatit ei toimi kaikille. On vaan paras ja pysyä pois siitä systeemistä ja kestää elämä aivan livessä.

      Joskus on napannut aika vahvastikkin terveen ihmisen puolelta, mutta elämä ei ole mitää strömsöötä.kun on vaikeudet,niin luonne ei anna valehdella sitten asioita, kun suurin osa on jo toisen näkemänä.

    • Näkymötän vamma

      Tuntuu siltä, että varsinkin nettideitti on monelle sama kuin Ruotsin laivan noutopöytä. Parhaat palat valitaan. Kaikkien vammat eivät näy päälle päin. Useilla aikuisilla ihmisillä kuitenkin on, jos ei vammoja, niin jotain puutteita, jos periaate on sellainen, että vain täydellinen kumppani kelpaa.
      Itse olin liikenneonnettomuudessa. Näkyviä jälkiä ei jäänyt ja pää toimii. Kuitenkin kerrottuani, että sairasloma on ollut pitkä ja jatkuu edelleen, viesteily on monesti päättynyt siihen.
      Mitä tästä tulisi päätellä?

    • einettimies

      Vammaisena miehenä havaitsin aikanani, että ei netistä löydä juurikaan kunnollista seuraa. Kaikilla tuntui olevan joku ongelma, johon yritykset tyssäsivät. Kuitenkin olen suvaitsevainen ja löydän mukavia ihmisiä livenä, joten nettideittien taso oli merkittävästi huonompi kuin livekavereiden.

      Mutta kukin tyylillään. Ehkä naisena saat myös fiksujen ihmisten vastauksia. Parisuhteen etsinnässä ei ole yhtä oikeaa tapaa vaan kannattaa kokeilla, millainen profiili vetoaa niihin miehiin, joita tavoittelet. Ite etin livestä.

    • 164cm mies

      Omasta kokemuksesta voin kertoa että vammaiset naiset saavat PALJON paremmin miehiä kuin mitä lyhyet miehet minkäänlaisia naisia.
      Itse en ole saanut naista netistä enkä live elämästä.

    • ei-nettideittailulle

      Nettideitistä en mitään tiedä, mutta olen seurustellut pitkään miehen kanssa joka istui pyörätuolissa. Kotona pääsi liikkumaan pieniä matkoja kainalosauvoilla. Hänen vammansa ei ollut esteenä millekään! Tietenkään hän ei voinut juosta, tai hiihtää yms. Mutta minä voin, ja sain vapaasti harrastaa mitä halusin.
      Hän oli ja on täysin mahtava tyyppi! Enkä voi sanoa että komea, ja lisäksi minua lyhyempi vammansa takia.
      Suhde kuitenkin kuivui kokoon, kun sain hyvän tarjouksen vuoden ajaksi ulkomaille töihin. Soiteltiin, viestiteltiin ja aina välillä nähtiin. Hänellä kuitenkin oli jo seurustellessamme hyvä naispuolinen ystävä jonka hyvin tunsin. Niin siinä kävi, että heidän ystävyytensä syveni seurusteluksi, ja minä löysin miehen ulkomailta. Mihin sitten jäin ja olen edelleen.
      En minä ainakaan seurustellut pyörätuolin tai keppien kanssa, vaan ihan oikean ihmisen.
      Taitaa olla melko pinnallista touhua tuo nettideittailu, sellaiset karjamarkkinat. Ei siellä ihmistä haeta, vaan tyhjää kuorta.

    • aamukyöpeli

      Kannattaa mainita ajoissa, ei tosin välttämättä profiilissa tarvitse. Joka tapauksessa treffeille meneminen kertomatta olisi aika julmaa reaktion testaamista...

    • RankkaRinkka

      Jos flikalla on kauniit silmät, valloittava hymy, järki päässä ja sielu ja sydän paikoillaan niin paskat siinä yksi pyörätuoli paljoa paina!

      Sitä paitsi muutenkin olen huomannut että ne ihmiset joita elämä on kohdellut hiukan raffimmalla tavalla (vakavaa onnettomuutta, sairastumista jne) ovat usein paljon paremmin sinuja itsensä ja ympäröivän maailman kanssa kun tallaajat joiden päivät on aina olleet yhtä hattaraa ja pumpulia. Kun joutuu selviytymään, se kasvataa enemmän kuin tuhat voittoa.

    • Tosiasia on että miehissä on enemmän näitä näätiä joita ei edes terve nainenkaan ota miehekseen. Ole rehellinen nainen asioistasi vasta kun olet selvästi tutustunut kunnolla ihmiseen. Terveet ukko miehet valehtelevat nettideiteillä niin paljon että törmääminen elämän tosiasioihin tekee vaan hyvää. eli lyhesti. ota nämä tutustumiset vain kaverilinjalla vastaan. Kun jos jostain yleensäkään tulee vakavempaa voi laajentaa keskustelua miten mies suhtautuu yleensäkin vastoinkäymisiin ja onko yleensäkään empaattinen. Tyhmä kylmä ihminen ei lämpene sinulle kerrot vammastasi sitten profiilissa tai vasta myöhemmin.
      Laajemman kirjon näistä vekkuleista nettimarkkinoilla kylläkin saat. Kehoittaisin että kaikkea ei tarvitse kertoa , ei tänään , ja joillekin ei tarvitse sitten koskaan.

      • PikkuKurppanen

        Höpsis.

        Pohjimmiltaan oikeasti rehellinen ihminen ei noin merkittävästi eloon vaikuttavaa asiaa peittele ja tuhlaa kenenkään aikaa. Ikävä kyllä jokaisella on oikeus etsiä myös täysin tervettä kumppania. Eihän naistenkaan tarvitse huolia alkoholistia miehekseen vaikka selvinpäin ollessa olisikin kenties oikein kultainen persoona.. tai vakavasti ylipainoista miestä ei ne runsaatkaan naiset ekana yleensä havittele noin esimerkkinä. ;)

        Sen muuten huomasin (kun vielä ilmoitus oli) ettei ne ns.paatuneimmat ukkomiehet kyllä ole ekana "vammaisen naisen" kimpussa. Ettei sitä huolta niinkään ole vaikka rehti olisikin nettideiteissä. - toki pari muuten hullua kohtasin ja haukkumisia ym tuli mutta niitä nyt taitaa tulla terveillekin naisille.
        Itselläni ei liikuntavammaa kuitenkaan mutta olisin kertonut isolla senkin jos sellaisen omaisin.

        Ehkäpä netissä ei olisi niin katkeria tapauksia jos kukin olisi rehellinen niin itselleen kuin muillekin. :) Aina voi asioiden parantamisen aloittaa ensin itsestään.
        Ehkä karsiutuu paljon tyyppejä pois totuudella mutta sitä yhtähän sopivaa kai ollaan etsimässä eikä mitään "fanilaumaa"?


    • TuuliTuule

      Komppaan edellisiä - yritä ohittaa nuo törpöt vastaukset. Kyse on katkeroituneista ihmisistä, jotka levittää omaa pahaa oloaan ympärilleen...

      olen nettideitin kautta tutustunut mm liikuntarajoittseen mieheen. Se ei ollut ikinä kynnys tai ongelma minulle.
      Haasteksi syntyi se, ettei oikein löytynyt yhetistä keskusteltavaa.

      Tsemppiä

    • olentosissani

      Kunpa voisimme tutustua, rakastan erilaisuutta, pyörätuoli on lisäksi erityisen seksikäs peli.

    • treffimies_

      Kyllä se pitää manita jo heti profiilissaan koska se ei mikään olematon asia ole todellakaan.
      Tottakait se vie suurimman osan kävijöistä, mutta siinä säästetään vain kaikkien aikaa ja mielipahaa kun se on heti tiedossa. Ne jotka ei voi kuvitella elämää pyörätuoli potilaan kanssa, niin ei se sisimpään tutustuminen sitä asiaa mihinkään muuta..

    • Karua_suhtautumista

      Jos et mainitse pt.a niin saatat saada seuraa, johon petyt. Vaikka tässä puhutaan paljon niiden muiden pettymisestä. Mutta kyllä saa vammautuneetkin pettyä monesti muihin. Onhan se selvää, että nettideiteillä liikkuu paljon etovan pinnallisia tyyppejä, jotka eivät ole millään tasolla sopeutuneet minkäänlaiseen vammaisuuteen, tai muuhunkaan elämän raadollisuuteen. On myös niitä, jotka epärealisesti asettavat kumppanilleen tiukat kriteerit, vaikka itsekään eivät pysty olemaan mitään mallikelpoisia, eikä täyttämään muilta vaatimiaan kriteereitä.

      Voit kyllä pt.a käyttävänä löytää netistä, juttuseuraa ja ystäviä, mutta en suosittele tätä kumppaninetsintää. Vaikka vammaisena kaipaisi elämäänsä, hyväksytyksi tulemista, lohtua iloa ja läheistä ihmistä, hellyyttä ja rakkautta, jopa ehkä enemmänkin kuin terveet. Mutta näinhän se ei valitettavasti tässä maailmassa mene. Vaan"lyötyä lyödään lisää"Jos olet menettänyt terveytesi ja mahdollisuuden tehdä kaikkea mitä terveetkin tekee ja harrastaa.
      Sinua työnnetään aina sivuun, sinua pilkataan ja syrjitään vammasi vuoksi.
      Monet ihmiset on näin typeriä ja julmia.

      Suurinosa meistä pt.käyttäjistä tuntee ja yrittää elää kuitenkin samalla tavalla kuin nuo terveetkin, meillä on ihan samoja tarpeita. Emme ole rumia ja inhottavia, riesoja, siksi ettei jalat kanna. Me meikkaamme, käytämme kauniita vaatteita. huolehdimme hygieniastamme ja haluamme bilettää ja flirttailla ja rakastella jne. Haluamme elää! Tulla hyväksytyiksi, olla mukana suuressa ystävien porukassa reissuilla konserteissa ja juhlissa jne. Eroamme fyysisesti terveistä vaan siten, että emme pysty liikkumaan kuten muut liikkuvat. Tätähän ei monet ymmärrä, vaan heillä on typerät ennakkoluulonsa pt.a ym.liikkumiseeensa apuvälineitä käyttävistä. Näistäkin ennakkoluuloista pääsisivät laakista eroon, jos hakeutuisivat rohkeasti pt.a käyttävien seuraan. Sellaisten pt.ihmisten seuraan, jotka ovat psyykkisesti aivan.terveitä.

      • treffimies-

        Tuo on jo melko röyhkeääkin hypergamiaa, Eli vaikka ollaan jalattomia niin kuvitellaan saavansa täysin terve sporttinen mies parisuhteeseen.....Eiköhän Ole päivän selvää, että voitte keskittyä etsimään partneria, Jolla myöskin joku vamma kuten käden puuttuminen...Näin voitte hyväksyä toisenne ja teillä on jotain yhteistä.
        Terveet hakee yleensä terveitä, ei pitäisi olla vaikea käsittää ja ei tässä kukaan ketään pilkkaa, se vaan on tosiasia, joka sun pitää hyväksyä.


      • Sporttinen_vaimo
        treffimies- kirjoitti:

        Tuo on jo melko röyhkeääkin hypergamiaa, Eli vaikka ollaan jalattomia niin kuvitellaan saavansa täysin terve sporttinen mies parisuhteeseen.....Eiköhän Ole päivän selvää, että voitte keskittyä etsimään partneria, Jolla myöskin joku vamma kuten käden puuttuminen...Näin voitte hyväksyä toisenne ja teillä on jotain yhteistä.
        Terveet hakee yleensä terveitä, ei pitäisi olla vaikea käsittää ja ei tässä kukaan ketään pilkkaa, se vaan on tosiasia, joka sun pitää hyväksyä.

        Sorry treffimies, ajattelitkohan asian nyt ihan loppuun asti?
        Minulla nimittäin on erittäin sporttinen mies ja olin sitä itsekin ennen vammautumistani. Monta vuotta siitä huolimatta tässä ollaan edelleen yhdessä oltu, eikä se ole parisuhdettamme haitannut. Rakkaus parisuhde ei siis nikelly ja ala tökkimään tälläisestä elämän muutoksesta ihan kaikilla.

        Vammautuminen ei ole estänyt itseltänikään kokonaan liikuntaharrastuksia, vaikka pyörätuolia joudunkin käyttämään liikkumiseen. Ei pyörätuolin käyttö aina sporttisuutta estä. Eikä rajoita pahemmin muutenkaan elämää.
        Se on paljon itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä, mitä ei.
        Olen varmaan sporttisempi, kuin monet täysin liikuntakykyiset.
        Tiesitkö muuten sitäkään, että on olemassa sellaisia kuin vammaisurheilijat?

        Jos jonain päivänä vammaudut ja todennäköisesti vammaudutkin, koska kokemukseni mukaan, monille noin ylimielisesti vammaisuuteen suhtautuville on myös käynyt näin.(Itse en ole vammautunut tälläisen takia) Mutta tämäkin on vaan on kirjoittamaton elämän laki. Jos ja kun näin käy, oletko silloin itse varmasti myös valmis etsimään seurasi, vain muista vammaisista?


      • trv45

        Itse hoidan sairasta ei liikuntakyvytöntä joka päivä, kai tässä joku hoivavietti tjsp kehittyy vaikka mies olenkin.
        Outoako että voisin hyvin olla apuna ja ystävänä/kumppanina esimerkiksi juuri ap:n kaltaiselle.

        treffimiehen on hyvä miettiä vaikka nyt uhoaakin että hänestäkin tulee joskus vanhus joka tarvitsee kaikessa apua, hoitajana joko omainen tai laitos.


      • treffimies-
        Sporttinen_vaimo kirjoitti:

        Sorry treffimies, ajattelitkohan asian nyt ihan loppuun asti?
        Minulla nimittäin on erittäin sporttinen mies ja olin sitä itsekin ennen vammautumistani. Monta vuotta siitä huolimatta tässä ollaan edelleen yhdessä oltu, eikä se ole parisuhdettamme haitannut. Rakkaus parisuhde ei siis nikelly ja ala tökkimään tälläisestä elämän muutoksesta ihan kaikilla.

        Vammautuminen ei ole estänyt itseltänikään kokonaan liikuntaharrastuksia, vaikka pyörätuolia joudunkin käyttämään liikkumiseen. Ei pyörätuolin käyttö aina sporttisuutta estä. Eikä rajoita pahemmin muutenkaan elämää.
        Se on paljon itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä, mitä ei.
        Olen varmaan sporttisempi, kuin monet täysin liikuntakykyiset.
        Tiesitkö muuten sitäkään, että on olemassa sellaisia kuin vammaisurheilijat?

        Jos jonain päivänä vammaudut ja todennäköisesti vammaudutkin, koska kokemukseni mukaan, monille noin ylimielisesti vammaisuuteen suhtautuville on myös käynyt näin.(Itse en ole vammautunut tälläisen takia) Mutta tämäkin on vaan on kirjoittamaton elämän laki. Jos ja kun näin käy, oletko silloin itse varmasti myös valmis etsimään seurasi, vain muista vammaisista?

        Vähän eriasia olla parisuhteessa jo valmiiks ja vammautua sitten kuin tämä tilanne mistä nyt keskusteltiin..
        100% marttyyri paskaa ja 0% todellisuutta ja realismia.
        Meillä on kymmeniä tuhansia täysin terveitä miehiä Tässä massa jotka EI saa minkäänlaista naista parisuhteeseen, koska naiset ovat hypergamisia..Pientä rajaa hei....On teillä munaa ihan oikeasti, vaan järki puuttuu.


    • Sivustaseurannut

      Treffimies, kaikki sen tajuaa, että asenteestas tuossa on kuitenkin kysymys ja se on huono.

      • treffimies-

        Kaikki tietää, ett tuon aina totuuden tullessani...Naisilla tahtoo pää ja perse puhua eri kielillä...Sanotaan toista ja tehään toista..Yksikin Fitness muija sanoi, et hälle kelpais aivan hyvin vaikka jalaton Mies jos synkkaa....Jostain syystä hällä oli kumminkin synkannu lähinnä kilpaurheilijoiden kans:D
        Paljon kauniita sanoja, mutta teot puuttuu tai eivät Ole lainkaan sitä mitä opetetaan.
        ..Elä kuin opetat on neuvoni teille!


    • RAKKAUSon

      pyörätuolissa istuva nuori runoileva mies n.25v. löysi netistä kumppani

      ihanan naisen n.25v, jolla on vammainen lapsi.

    • näinseyleensä

      Onkohan vammainenkaan ajatellut ihan loppuun miksi joku terve mies ottaisi hänet etenkin jos se mies sattuu olemaan vielä työtön ja köyhä ja sillä vammaisella naisella esim. oma talo ja ehkä varallisuutta muutenkin? Siinä moni luuseri mies alkaa elään vammaisen naisen siivellä ja sitten vammainen nainen olettaa olevansa aidosti rakastettu.

      • tree-

        Pata kattilaa soimaa.😜

        Enemmän ns. terveitä naisia on jotka miehiä putsaa ihan työkseen, on äiti ja tytär kimpassa on yksinäisiä naisia ja yksinäisiä tyttäriä jotka äiti on opastanut ja neuvonut miten mies putsataan.

        Minäkin yksinäinen yksin omassa talossani asuva mies, on kiinteää omaisuutta ja rahaa omiksi tarpeiksi, eräs persettä jakava äidin kouluttama neiti yritti mutta veti vesiperät, huomasin heti missä mennään, kusetin itse neitiä oli niin tyhmä ettei tajunnut kuin pitkän ajan kuluttua, lähti sitte viimeisen kerran ovet paukkuen puolipukeissa kun ei killinkiäkään saanut, pimppiä oli aina tarjoamassa vaikka ei mun niin mieli aina tehnytkään.
        On sitä jos minkälaista tossun ja korkkarin kuluttajaa tässäkin maassa.

        Asiaa, itse en vammutunutta naista hyljeksisi millään tavalla, kemioistahan kaikki riippuu natsaako vai ei, tunteet on vammautuneellakin siinä missä terveilläkin, auttaminen ja toisen tarpeitten huomioiminen ei ole mulle mitenkään vierasta eikä vastenmielistä, päinvastoin.


      • Yksin_loppuun_asti

        "tree"Olipas hieno kirjoitus, sinulla on fiksu asenne ja varmaan siksi oletkin hyvää hyvyyttäsi joutunut tälläisen tietyn tyyppisen ns.terveen naisen hyväksikäyttöyritysten kohteeksi. Olet oikeassa. Ennakkoluuloton voi löytää kemian pyörätuolia käyttävän, miehen, tai naisen kanssa, joskus helpomminkin kuin ns.terveiden kanssa. Vaikka pyörätuolia käyttävien elämä on joskus aika surkeaa ja hankalaakin. Siitä johtuen jotkut heistä on, hermostuneita ja ärhäköitä, arkoja. siksi myös mielellään usein omissa oloissaan. Mutta näin ei voi yleistää. Vammautuneitakin on niin monenlaisia. Joillekkin vamman, tai sairauden rajoituksia täynnä oleva, hankala elämä on tuttua. Se on opettanut heille kärsivällisyyttä ja kasvattanut sietokykyä. Ei olla niin vaativia, eikä joka asiasta kitiseviä, kun emme paremmasta tiedä. Harvoin uskallamme toivoa ja odottaa mitään onnenpäiviä tulevaksi, että joku vaikkapa ilahduttaisi jollakin kivalla yllätyksellä. Jokunen ystävällinen sana, tai tekstari, kirje, tai positiivinen nettikirjoitus, nekin voi ilahduttaa ja tehdä vammautuneen elämästä elämisenarvoista. Ominpäin, yksin ei arjestaan ilonaiheita paljon löydä.
        Monet vammautuneet on valinneet yksinäisyyden, noiden tässäkin ketjussa esille tulleiden muiden torjuvien asenteiden takia. He saavat meidät tuntemaan itsemme hylkiöiksi, joiden pitää pysyä poissa terveiden maailmasta. Jokainen, joka osaa ajatella empaattisesti, voi kuvitella miltä tälläinen tuntuu, jos se osuu omalle kohdalle.


      • tree-
        Yksin_loppuun_asti kirjoitti:

        "tree"Olipas hieno kirjoitus, sinulla on fiksu asenne ja varmaan siksi oletkin hyvää hyvyyttäsi joutunut tälläisen tietyn tyyppisen ns.terveen naisen hyväksikäyttöyritysten kohteeksi. Olet oikeassa. Ennakkoluuloton voi löytää kemian pyörätuolia käyttävän, miehen, tai naisen kanssa, joskus helpomminkin kuin ns.terveiden kanssa. Vaikka pyörätuolia käyttävien elämä on joskus aika surkeaa ja hankalaakin. Siitä johtuen jotkut heistä on, hermostuneita ja ärhäköitä, arkoja. siksi myös mielellään usein omissa oloissaan. Mutta näin ei voi yleistää. Vammautuneitakin on niin monenlaisia. Joillekkin vamman, tai sairauden rajoituksia täynnä oleva, hankala elämä on tuttua. Se on opettanut heille kärsivällisyyttä ja kasvattanut sietokykyä. Ei olla niin vaativia, eikä joka asiasta kitiseviä, kun emme paremmasta tiedä. Harvoin uskallamme toivoa ja odottaa mitään onnenpäiviä tulevaksi, että joku vaikkapa ilahduttaisi jollakin kivalla yllätyksellä. Jokunen ystävällinen sana, tai tekstari, kirje, tai positiivinen nettikirjoitus, nekin voi ilahduttaa ja tehdä vammautuneen elämästä elämisenarvoista. Ominpäin, yksin ei arjestaan ilonaiheita paljon löydä.
        Monet vammautuneet on valinneet yksinäisyyden, noiden tässäkin ketjussa esille tulleiden muiden torjuvien asenteiden takia. He saavat meidät tuntemaan itsemme hylkiöiksi, joiden pitää pysyä poissa terveiden maailmasta. Jokainen, joka osaa ajatella empaattisesti, voi kuvitella miltä tälläinen tuntuu, jos se osuu omalle kohdalle.

        Itse olen melko pitkään ollut auttamassa ja hoitamassa sairasta henkilöä, on ollut antoisaa ja itseä kasvattavaa työtä, osaa arvostaa niitä aitoja asioita mitkä loppuviimeksi elämässä on tärkeintä.
        Sanotaan että yksinäisyyteen tottuu, ei siihen koskaan totu tulee niitä aikoja että kaipaa toisen läheisyyttä ja hellyyttäkin.
        Haasteellista ja ehkä yksin ollessa tulee araksikin tutustumaan uusiin ihmisiin, sähköposti olisi yksi keino pitää yhteyttä, mutta miten saada osoite, tänne julkisesti kaikkien nähtäville osoitteita ei viitsi laittaa.


      • prepaid

        Prepaid on luotetava matkapuhelinliittymä, joistä ei tule laskuja
        R- kioskilla, heti käyttövalmis


      • treffimies-
        Yksin_loppuun_asti kirjoitti:

        "tree"Olipas hieno kirjoitus, sinulla on fiksu asenne ja varmaan siksi oletkin hyvää hyvyyttäsi joutunut tälläisen tietyn tyyppisen ns.terveen naisen hyväksikäyttöyritysten kohteeksi. Olet oikeassa. Ennakkoluuloton voi löytää kemian pyörätuolia käyttävän, miehen, tai naisen kanssa, joskus helpomminkin kuin ns.terveiden kanssa. Vaikka pyörätuolia käyttävien elämä on joskus aika surkeaa ja hankalaakin. Siitä johtuen jotkut heistä on, hermostuneita ja ärhäköitä, arkoja. siksi myös mielellään usein omissa oloissaan. Mutta näin ei voi yleistää. Vammautuneitakin on niin monenlaisia. Joillekkin vamman, tai sairauden rajoituksia täynnä oleva, hankala elämä on tuttua. Se on opettanut heille kärsivällisyyttä ja kasvattanut sietokykyä. Ei olla niin vaativia, eikä joka asiasta kitiseviä, kun emme paremmasta tiedä. Harvoin uskallamme toivoa ja odottaa mitään onnenpäiviä tulevaksi, että joku vaikkapa ilahduttaisi jollakin kivalla yllätyksellä. Jokunen ystävällinen sana, tai tekstari, kirje, tai positiivinen nettikirjoitus, nekin voi ilahduttaa ja tehdä vammautuneen elämästä elämisenarvoista. Ominpäin, yksin ei arjestaan ilonaiheita paljon löydä.
        Monet vammautuneet on valinneet yksinäisyyden, noiden tässäkin ketjussa esille tulleiden muiden torjuvien asenteiden takia. He saavat meidät tuntemaan itsemme hylkiöiksi, joiden pitää pysyä poissa terveiden maailmasta. Jokainen, joka osaa ajatella empaattisesti, voi kuvitella miltä tälläinen tuntuu, jos se osuu omalle kohdalle.

        Osaatko sä lukea lainkaan?
        En sanonut, että terveiden maailmasta pitää pysyä pois...Sanoin, että treffipalstalla se oma vammaisuus pitää tuoda esiin jo mielellään profiilissaan, hitta EI suotta haaskata toisten aikaa.
        Samoin sinne profiiliin kuuluu laittaa pituus ja paino..Nekin on hyvin oleellisia tietoja, vaikka Xxl ihmiset jotain muuta itselleen ja toisille yrittää uskotellakkin..


      • treffimies-
        tree- kirjoitti:

        Itse olen melko pitkään ollut auttamassa ja hoitamassa sairasta henkilöä, on ollut antoisaa ja itseä kasvattavaa työtä, osaa arvostaa niitä aitoja asioita mitkä loppuviimeksi elämässä on tärkeintä.
        Sanotaan että yksinäisyyteen tottuu, ei siihen koskaan totu tulee niitä aikoja että kaipaa toisen läheisyyttä ja hellyyttäkin.
        Haasteellista ja ehkä yksin ollessa tulee araksikin tutustumaan uusiin ihmisiin, sähköposti olisi yksi keino pitää yhteyttä, mutta miten saada osoite, tänne julkisesti kaikkien nähtäville osoitteita ei viitsi laittaa.

        Siinä sähköpostin luomisessa menee ehkä pari minuuttia...Josko sulla sen verran olis aikaa panostaa...Älä ole avuton vässykkä. Ketään muita ulkopuolisia sun sähkis ei kiinnosta tipan tippaa vaikka sen tuohon laitat.


      • tree-

        Älä opeta isääsi naimaan.


      • treffimies_
        tree- kirjoitti:

        Älä opeta isääsi naimaan.

        Ihme on jos oot päässy koskaan naimaan kun on noin vaikeata..
        Ite oon antanu lukemattomia kertoja sähköpostiosotteita millon minnekkin. Ei jokaiselle naiselle kehtaa samaa tarjota, joten niitä on varmaan toistakymmentä..Koskaan ei ole ollu ongelmia.


      • tree-

        Onko sulla lukihäiriö?
        Minä en itseäni tarkoittanut vaan vammaisia.

        Sun mielipiteet ei kiinnosta.


      • treffimies_
        tree- kirjoitti:

        Onko sulla lukihäiriö?
        Minä en itseäni tarkoittanut vaan vammaisia.

        Sun mielipiteet ei kiinnosta.

        Niin niin...Halusit vammaisien sähöpostit, että pääset heitä hyväks käyttämään..
        Kyllä tää tiedetään, et mitä lipevämpi setä, sitä hullumpi se on todellisuudessa. Vastauksesi oikeen huokuu verenhimoa. Naisina olisin hyvin varovainen kanssasi. Itseasiassa jättäisin väliin.
        Vammaisille naisille tiedoksi, että kyllä se aito rakkaus löytyy teille kaikkein todennäköisimmin toisesta liikuntavammaisesta/ jonkin muun vamman omaavasta miehestä kuin näistä hyväkskäyttäjistä...


      • tree-

        No ompa hyvä että sinä toimit palstalla moraalin vartijana.

        Tosin olet täysin väärässä minun kohdaltani, mulla kun on omakohtaista kokemusta olla kusetiksen uhrina josta edellä jo kirjoitinkin.
        Onko siinä jotain väärin että terve hyväksyy myös vammautuneen?


      • Realismia_deittailuun

        Lailla pitäisi kieltää kahden vaivaisen ja kahden köyhän suhteet ja liitot.
        Jos vammautunut haluaa parisuhteen. Kyllä suhteessa, ainakin sillä toisella pitää olla terveyttä. Kuten köyhän kanssa seurustelevalla sitä rahaa.
        Siitä ei vaan tule mitään jos kaks vammaista, tai köyhää yrittää elää suhteessa.
        Tai jos kaksi laiskaa ja saamatonta, tai jos kaksi tyhmää lyöttäytyy yhteen.
        Kurjuus ja ongelmat silloin vain tehostuvat.
        Luullaan samankaltaisten pärjäävän paremmin yhdessä. Mutta tämähän ei pidä paikkaansa. Siitä toisesta pitää olla suhteessa jotain apua ja hyötyä.
        Toisella pitää olla aina jotain enemmän, mitä siltä toiselta puuttuu.
        Näin he sitten täydentävät toisiaan, se jolla on, antaa jotakin sille jolla ei ole ja näin ne tarpeet täyttyy.Koska aina sillä, jolta puuttuu se sitä mitä toisella, on kuitenkin jotain annettavaa, mitä toiseltakin puuttuu. Kukaan ei ole täydellinen.
        Realistinen kysymys kuuluukin:
        Mitä hyötyä ja apua on kahdesta yhtä vajavaisesta ihmisestä toisilleen?
        Ennemmin kannattaa olla yksin kuin, tälläisessä tapauksessa etsiä kaltaisensa.


      • treffimies-
        Realismia_deittailuun kirjoitti:

        Lailla pitäisi kieltää kahden vaivaisen ja kahden köyhän suhteet ja liitot.
        Jos vammautunut haluaa parisuhteen. Kyllä suhteessa, ainakin sillä toisella pitää olla terveyttä. Kuten köyhän kanssa seurustelevalla sitä rahaa.
        Siitä ei vaan tule mitään jos kaks vammaista, tai köyhää yrittää elää suhteessa.
        Tai jos kaksi laiskaa ja saamatonta, tai jos kaksi tyhmää lyöttäytyy yhteen.
        Kurjuus ja ongelmat silloin vain tehostuvat.
        Luullaan samankaltaisten pärjäävän paremmin yhdessä. Mutta tämähän ei pidä paikkaansa. Siitä toisesta pitää olla suhteessa jotain apua ja hyötyä.
        Toisella pitää olla aina jotain enemmän, mitä siltä toiselta puuttuu.
        Näin he sitten täydentävät toisiaan, se jolla on, antaa jotakin sille jolla ei ole ja näin ne tarpeet täyttyy.Koska aina sillä, jolta puuttuu se sitä mitä toisella, on kuitenkin jotain annettavaa, mitä toiseltakin puuttuu. Kukaan ei ole täydellinen.
        Realistinen kysymys kuuluukin:
        Mitä hyötyä ja apua on kahdesta yhtä vajavaisesta ihmisestä toisilleen?
        Ennemmin kannattaa olla yksin kuin, tälläisessä tapauksessa etsiä kaltaisensa.

        Aika raadollista hypergamiaa, jossa pyritään hyötymään toisesta....Se on sitä nykypäivän rakkautta...Jäin miettiin, et mitähän tämä ns. Auttaja saa tuosta suhteesta, vai onko hänen elämällään mitään väliä teitin mielestä???


      • eiRikkausVainRakkaus

        RAHALLA ei saa onnea !!!!!!!!!!!!!!!! "Realismia.....


      • kaksijuoppoaKIVAA

        kuka halua juopon kaa. Juoppo etsii juoppoa

        Jos molemmat 18v. köyhät, Miksi ei tule mitään ?????
        .


      • Realismia_deittailuun
        treffimies- kirjoitti:

        Aika raadollista hypergamiaa, jossa pyritään hyötymään toisesta....Se on sitä nykypäivän rakkautta...Jäin miettiin, et mitähän tämä ns. Auttaja saa tuosta suhteesta, vai onko hänen elämällään mitään väliä teitin mielestä???

        "treffimies" Et lukenut juttua ajatuksella. Kyse ei ole hyväksikäytöstä.
        Kyllä siinä saa molemmat jotain toisiltaan, jos asian oikein ymmärsit?
        Oikeastaan kaikki pariskunnat on tälläisiä= Molemmat ei ole yhtä hyviä samoissa asioissa. Kummatkin täydentää toisen puuttuvia ominaisuuksia ja on näin toisen apuna ja tukena elämässä. Esim. mies jolta ei suju huushollihommat, on tyytyväinen kumppaniin, jolta ne sujuu ja joka ne hoitaa.
        Naiselta ei suju remontit ja pienet autonkorjaukset, mutta mieheltä sujuu.
        Joten nainen on iloinen jos on löytänyt tälläisen miehen, joka nämä hommat hoitaa. Harvoin puolisot valittaa näistä asioista ja kokee, etteivät saa suhteelta mitään, koska joutuvat puolin ja toisin avustamaan toista.
        Kahdella yhtä vajavaisella ei sen sijaan ole toisilleen mitään annettavaa.
        Millainen suhde sinun mielestäsi sellaisesta tulee, jos esim.kaksi köyhää, työkyvytöntä menee yhteen? Entä jos kaksi yhtä sairasta jne?
        Tämä on realismia ja järkiajattelua, jota ei tunteella käyvät aina ymmärrä.


      • ruma--nainen
        Realismia_deittailuun kirjoitti:

        "treffimies" Et lukenut juttua ajatuksella. Kyse ei ole hyväksikäytöstä.
        Kyllä siinä saa molemmat jotain toisiltaan, jos asian oikein ymmärsit?
        Oikeastaan kaikki pariskunnat on tälläisiä= Molemmat ei ole yhtä hyviä samoissa asioissa. Kummatkin täydentää toisen puuttuvia ominaisuuksia ja on näin toisen apuna ja tukena elämässä. Esim. mies jolta ei suju huushollihommat, on tyytyväinen kumppaniin, jolta ne sujuu ja joka ne hoitaa.
        Naiselta ei suju remontit ja pienet autonkorjaukset, mutta mieheltä sujuu.
        Joten nainen on iloinen jos on löytänyt tälläisen miehen, joka nämä hommat hoitaa. Harvoin puolisot valittaa näistä asioista ja kokee, etteivät saa suhteelta mitään, koska joutuvat puolin ja toisin avustamaan toista.
        Kahdella yhtä vajavaisella ei sen sijaan ole toisilleen mitään annettavaa.
        Millainen suhde sinun mielestäsi sellaisesta tulee, jos esim.kaksi köyhää, työkyvytöntä menee yhteen? Entä jos kaksi yhtä sairasta jne?
        Tämä on realismia ja järkiajattelua, jota ei tunteella käyvät aina ymmärrä.

        Varmana mulla on nyt mahdollisuus saada ainakin rikas ja komea mies sehän täydentäisi täydellisesti mua kun olen itse köyhä ja ruma. Toisella on annettavaa mulle, tosin en tiedä mitä annettavaa mulla itsellä olisi muuta kuin pelkkää rakkautta :))


    • RAKKAUSon

      80-luvulla. Sokea 40v. nainen meni naimisiin miehen kanssa jolla oli proteesijalka

    • Jokuon_

      Onko panomiehet ja varakkaat miehet jonossa ?

    • treffimies_

      Sinulle joka kirjoitit näin:

      "Jos jonain päivänä vammaudut ja todennäköisesti vammaudutkin, koska kokemukseni mukaan, monille noin ylimielisesti vammaisuuteen suhtautuville on myös käynyt näin.(Itse en ole vammautunut tälläisen takia) Mutta tämäkin on vaan on kirjoittamaton elämän laki. Jos ja kun näin käy, oletko silloin itse varmasti myös valmis etsimään seurasi, vain muista vammaisista?"

      Haluan nyt selventää, että en suhtaudu vammautuneisiin ylimielisesti...En todellakaan..Minä olen oikeasti erittäin, erittäin pahoillaan sen vuoks mitä teille on käynyt..Se ei ole inhimillistä, vaan täyttä pahuutta, jolle ei löydy edes sanoja kuvaamaan, että kun ihmisiltä viedään terveys ja liikunta kyky ja pakotetaan tuoliin loppuiäkseen....Jos voisin teidät parantaa tai poistaa kaiken pahuuden maailmasta niin sen tekisin tällä sekunnilla.....En ole pohjimmiltaan paha ihminen. En ajattele ihmisistä pahaa ja toivon teille hyvää ja sitä että se elämänkumppani löytyisi, olipa sitten terveistä, taikka myöskin liikunta vammaisesta ihmisestä kysymys.....Aiemmin kritisoin ainostaan sitä, että toista ihmistä ei saisi mielestäni harhauttaa ja sitouttaa itseensä ennen totuuden kertomista. On parempi kertoa heti totuus..Se oli pointtini..Vähän keljua jos ensin on tutustuttu ja puhuttu henkeviä ja ihastuttukin ja sitten toinen yks kaks kertoo, että jalat ei toimi........................Itse olen kaikenlaista huijaamista ja vääryyttä vastaan elämässä..............Myönnänä käyttäneeni tarpeettoman kovaa kieltä aiemmin ja se oli väärin tässä yhteydessä.

      Ja toisekseen kun sanoit, että olisitko vammautuessa itse valmis etsimään seurasi vain toisista vammautuneista, niin voin kertoa nyt sinulle, että olen elänyt koko elämäni yksin siitä huolimatta vaikka olen terve ja todennäköisesti tulen elämäänkin koko elämäni yksin koska kukaan ei huoli minua..Olen vain tavallisen näköinen ja tylsä ihminen, jolla ei ole kauheasti annettavaa kenellekkään, joten olen jäänyt yksinäiseksi erakoksi. Jos vammautuisin, niin todennäköisesti päättäisin päiväni aika pian, koska lopulta liikkuminen ja urheilu on kaikki mitä mulla on...Minulla ei ole ystäviä, ei ketään.
      Kuitenkin toivon teille pitkää ikää ja jaksamista ja että niitä pieniä ilon aiheitakin löytyisi elämästä, jotka auttaa teitä jaksamaan huomiseen.

      Omistan seuraavan erittäin hienon ja kauniin kappaleen kaikille teille, jotka olette vakavasti loukkaantuneet ja kohtuuttoman paljon elämässänne kärsineet ja vain parasta teille toivoen ja hyvää syksyn jatkoa ja onnea elämäänne..

      https://www.youtube.com/watch?v=BYo-zrMHti8

      • Realismia_deittailuun

        Olipas koskettavan kaunis avautuminen. Pointtisi tuli tässä myös varmaan kaikille selväksi. Tuntuu varmasti pahalta tulla, ikäänkuin huijatuksi, jos ei
        heti deittailessa saa tietää heti toisen olevan jollakin tapaa invalidi.
        Mutta sen kertominenkin sille jonka pitäisi, voi tuntua yhtä pahalta ja nöyryyttävältäkin.Se on vähän kuin sanoisi itselleen ääneen, mikä sinä luulet olevasi, luuletko tosiaan seurasi kelpaavan kenellekkään terveelle? Ei, et sinä kelpaa heille, olethan nähnyt ne muiden säälivät ja inhonsekaiset katseet.
        Huomaathan miten ystävätkin ovat sinut hylänneet. Tyydy osaasi, älä sinä rampa haaveile turhia.

        Joten, monet vammaiset on mielummin yksin, kuten sinäkin.
        Minä puolestani toivon koko sydämestäni, että sinä saisit pitää terveytesi elämäsi loppuun asti. Se on monille sen menettänneillekin ollut se ainoa arvokas asia mitä heillä on. Minä arvostan liikuntaa ja sitä harrastavia ihmisiä.Olen järkyttynyt siitä, ettei terveet ihmiset viitsi sitä harrastaa missään muodossa.Vaan tuhlaavat elämäänsä ja tuhoavat terveyttään.
        Eri asia mielenterveytensä menettäneet, he eivät löydä yleensä mitään iloa enää fyysisestäkään terveydestä.

        Monet ei tajua sitä ajoissa, mitä kaikkea fyysinen terveys mahdollistaa tekemään. Sen sijaan, monilla liikuntakykynsä pysyvästi menettäneillä olisi lukemattomia ideoita ja unelmia siitä, mitä kaikkea tekisivät jos olisivat terveitä. Hassua, että joku joutuu unelmoimaan siitä, minkä tekeminen on toisille itsestäänselvää.Miten ihanalta tuntuisikaan kokea ruoho paljaiden jalkojen alla, kuinka hienoa olisikaan nyt tästä pyörätuolista pinkaista juoksuun, kiertämään pururataa, kiskoen raitista ilmaa keuhkoihinsa.
        Tai pulahtaa laiturilta uimaan kesäisenä päivänä, tai tanssia sydämensä halusta jne.Vaan ei koskaan enää mitään tälläistä.

        Liikkuminen on ihmiselle niin luontainen ja tärkeä tarve, että monet koettaa jatkaa sitä kaikin keinoin mm.pyörätuolilla, ryömien, kontaten, kuka mitenkin ontuen ja linkuttaen. Vammautumisesta huolimatta ihmisillä on sitkeä, luontainen halu jatkaa elämäänsä. Vaikka moni äkkiseltään ajatteleekin tällöin kauhuissaan lopettavansa elämänsä.Kyllä vammaisuuden kanssa toimeen tulee.Kunhan tämä yhteiskunta olisi vaan hiukan vammaisystävällisempi.Elämä on joskus terveenäkin haasteellista, saati sitten parantumattomasti sairaana. Joten, koetetaan ainakin olla lyömättä näitä jo lyötyjä.

        Musiikilla haluan minäkin kommenttini päättää. Apulantaa tämäkin, tosin koskettavampi Loirin tulkitsemana-Armo
        https://www.youtube.com/watch?v=qEB6nHOPfx4


      • 37-73

        Kauhiaa musiikin raiskaamista ton lorin rääkyminen.


      • treffimies_
        Realismia_deittailuun kirjoitti:

        Olipas koskettavan kaunis avautuminen. Pointtisi tuli tässä myös varmaan kaikille selväksi. Tuntuu varmasti pahalta tulla, ikäänkuin huijatuksi, jos ei
        heti deittailessa saa tietää heti toisen olevan jollakin tapaa invalidi.
        Mutta sen kertominenkin sille jonka pitäisi, voi tuntua yhtä pahalta ja nöyryyttävältäkin.Se on vähän kuin sanoisi itselleen ääneen, mikä sinä luulet olevasi, luuletko tosiaan seurasi kelpaavan kenellekkään terveelle? Ei, et sinä kelpaa heille, olethan nähnyt ne muiden säälivät ja inhonsekaiset katseet.
        Huomaathan miten ystävätkin ovat sinut hylänneet. Tyydy osaasi, älä sinä rampa haaveile turhia.

        Joten, monet vammaiset on mielummin yksin, kuten sinäkin.
        Minä puolestani toivon koko sydämestäni, että sinä saisit pitää terveytesi elämäsi loppuun asti. Se on monille sen menettänneillekin ollut se ainoa arvokas asia mitä heillä on. Minä arvostan liikuntaa ja sitä harrastavia ihmisiä.Olen järkyttynyt siitä, ettei terveet ihmiset viitsi sitä harrastaa missään muodossa.Vaan tuhlaavat elämäänsä ja tuhoavat terveyttään.
        Eri asia mielenterveytensä menettäneet, he eivät löydä yleensä mitään iloa enää fyysisestäkään terveydestä.

        Monet ei tajua sitä ajoissa, mitä kaikkea fyysinen terveys mahdollistaa tekemään. Sen sijaan, monilla liikuntakykynsä pysyvästi menettäneillä olisi lukemattomia ideoita ja unelmia siitä, mitä kaikkea tekisivät jos olisivat terveitä. Hassua, että joku joutuu unelmoimaan siitä, minkä tekeminen on toisille itsestäänselvää.Miten ihanalta tuntuisikaan kokea ruoho paljaiden jalkojen alla, kuinka hienoa olisikaan nyt tästä pyörätuolista pinkaista juoksuun, kiertämään pururataa, kiskoen raitista ilmaa keuhkoihinsa.
        Tai pulahtaa laiturilta uimaan kesäisenä päivänä, tai tanssia sydämensä halusta jne.Vaan ei koskaan enää mitään tälläistä.

        Liikkuminen on ihmiselle niin luontainen ja tärkeä tarve, että monet koettaa jatkaa sitä kaikin keinoin mm.pyörätuolilla, ryömien, kontaten, kuka mitenkin ontuen ja linkuttaen. Vammautumisesta huolimatta ihmisillä on sitkeä, luontainen halu jatkaa elämäänsä. Vaikka moni äkkiseltään ajatteleekin tällöin kauhuissaan lopettavansa elämänsä.Kyllä vammaisuuden kanssa toimeen tulee.Kunhan tämä yhteiskunta olisi vaan hiukan vammaisystävällisempi.Elämä on joskus terveenäkin haasteellista, saati sitten parantumattomasti sairaana. Joten, koetetaan ainakin olla lyömättä näitä jo lyötyjä.

        Musiikilla haluan minäkin kommenttini päättää. Apulantaa tämäkin, tosin koskettavampi Loirin tulkitsemana-Armo
        https://www.youtube.com/watch?v=qEB6nHOPfx4

        Kiitos mukavista sanoistasi.....Itsekkin pidän Loirin monista kappaleista ja tulkinnoista ja esim. tämä seuraava on erittäin kaunis kappale, joka iskee erityisesti oikeanlaisessa tunnetilassa..
        https://www.youtube.com/watch?v=N72Gbbq3Esg


    • tree-

      Nyt on unohtunut se kaikkein tärkein juttu, aito RAKKAUS
      Onko mahdoton terveen ja vammautuneen välillä?

      Tällä kirjoitellaan ainoastaan hyväksikäytöstä ja rahasta, mitä jos kyseessä onkin kahden ihmisen pyyteetön aito rakastuminen toisiinsa?

      • jähmeä_kurre

        Olipa taas pitkä ja kauan sitten avattu ketju... Oli siellä minunkin kirjoitus joukossa. Itse olen myös liikuntavammainen mies, aikanaa meni paljon aikaa netissä mutta sitten huomasin että se ei ole ns. valkoisen miehen juttu... ihmiset on täyttä skeidaa... voit tavata todella kultaisia ihmisiä niinkuin itsekin, mutta kyllä aina on ne paskatkin siellä.
        Aika harvoin chattiaikana kerroin itsestäni, mutta myöhemmin sitten koin bannausta.... joskus tuli vaihdettua sähköposteja mutta ei ne sit useinkaan mihinkään yhteydenpitoon johtaneet, joskus tuli joidenkin kanssa vaihdettua numerot ja itseasiassa paras oli se kun jutteli jonkin kanssa monestikkin ja siellä ne parhaat jutut oli....

        Mut edeleenkin olen samaa mieltä tuosta nettideitistä. Kyllä ihmiset kohtaa parhaiten livessä. Ihan terveidenkin kesken onhan se jännää että joku asuu jossain isollakirkolla ja toinen sit 500km jossain tuppukylässä. Ja niinkun tosi, niin netissä ihminen luo itsestään aika törkeitämielikuvia... edes livessäkää kaikki ole ninkuin näkee....

        No, tulihan sitä chatin kautta hyviä ihmisiäkin... monta vuotta ns. etanapostia ja pari tapaamistakin.... miksi kaikki sit kaatui, en ala kertomaan.... sit oli tosi hyviä mesekamuja joista yksi vielä soitti minulle kesällä ja tuli tosi kiva olo.... mutta oikeesti.... enää voi kenenkään edes livessä, niin miksi sit nettideittiä---- jos ap. asiat on kunnossa, niin varmasti löydät seuraa ihan livestäkin...

        Eli mielestäni voit ihan huoleti ottaa koko nettideitti-ilmoituken pois ja antaa pellejen jatkaa sitä touhua.... Miksi vammainen ei seuraa livessä... en tiedä... onhan noita halaajie ja pusuttaja aina joskus tullut, mutta en ole heidänkään kanssa usein jäämyt juttelemaan..... mikåään ei ole ikuista kuin vitutus ja vitutukseenkaan ei kuole.


    • InvaMies

      Ketjun kauan sitten avanneelle naishenkilölle haluan sanoa, että voi olisitpa sinä ja kaltaisesi naiset tulleet elämässä vastaan... Liikuntavammaiset naiset eivät juuri näy arjessa. Se on ikävää, varsinkin jos se johtuu tietoisesta eristäytymisestä, häpeästä ja vastaavista tekijöistä..

      Kyllä, olen itse liikuntavammainen mutta kävelevä pitkä mies. Naisen vamma ei tietenkään olisi este, jos muuten kolahtaisi. Valitettavasti tiedän omistakin kokemuksista, että "terveet" voivat ihan kylmästi lähteä kävelemään, kun oma vamma tulee esille. Naiset tekevät sitä vammaisille miehille ihan yhtälailla, joskin varmasti miehet dumppaavat vielä suoremmin. Maailma on varsinkin koko 2000-luvun pyörinyt ihan täysin pinnallisuuden ja kehonpalvonnan ympärillä, ja se näkyy mm. siinä, että vammaisilla on entistä vaikeampaa seurustelu- ja seksikuviot - ihmissuhteet yleensä. Monta lisääntymisikäistä naista ja miestä kiinnostaa ensimmäisenä lähinnä se, että onko sporttinen ja mitä liikuntaa harrastaa, että pysyy kroppa "pantavassa" kunnossa. Persoonallisuus on sivuseikka.

      Vammaisille naisille sanoisin, että välttäkää täysin erakoitumasta. Olkaa myös tietoisia naiseudestanne älkääkä peitelko sitä. Pukeutukaa tyylikkäästi ja naisellisesti, meikatkaa sopivasti ja hymyilkää kaikesta huolimatta.

      Ja, ainiin. Olen parisuhteessa "terveen" naisen kanssa, mutta ollut siitä huolimatta ihastunut erääseen pyörätuolissa liikkuvaan naiseen.

      • Anonyymi

        Minua hämää oikeasti se että persoonallisuus on sivuseikka pari valittaessa mutta tärkeässä osassa jos ajattelee suhteen jatkuvuutta.
        Jos hakee ulkonäön perusteella on riski todennäköisempää epäonnistua mutta harhalaukausten jölkeen voi onnistua. Jos taas ottaa persoonan etusijalle niin epäonnistuminen kasvaa ajan kanssa kun ei alunperinkään ollut ulkonäköön tyytyväinen.
        Jos sitten yhdistää nämä kaksi tilanne ei helpotu kun valinnanvaikeus tulee mukaan. Eli ihmissuhteet on aina kompromissi sitä voi tietysti selittää itselle ettei näin olisi.


    • Anonyymi

      Hei! Löytyykö vielä aloittajaa täältä mistään, haluisin kovasti jutella :)?

      Itse en ole liikuntarajoitteinen, mutta ystäväni on ja haluisin kovasti auttaa häntä, ja sun viestistä tuli sellanen olo että ymmärrät..

      Eli jos aloittaja näet viestiä vielä joskus, niin pistä viestiä vaikka mun sähköpostiin [email protected]

    • Anonyymi

      Jos nainen on vammainen miehen pitäisi se hyväksyä ehdoitta ja jos mies on vammainen nainen ei edes puhu hänelle mitään.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe